Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Haydn VS Dali helicon 300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Det hele ligger jo i om man syntes højttaleren skal lyde godt eller man vil høre kildematerialet. I har sikkert alle ret ud fra forskellige forudsætninger. Vienna farver kraftigt det er alle enige om, alle højttalere farver, men de er bevidst malende.

Kan man lide det er det jo godt og det er der mange der kan....det gør dem bare ikke til en troværdig gengiver. Og hvorfor skulle det også være et problem hvis det ikke er ens preference?

Og ja, impedanskurven kan fortælle en del om en konstruktion, og det er da cool at nogle kan drage sammenligning imellem måling og lytteintryk, respekt! Det er sådanne ting der flytter grænser på sigt.

At andre dødelige (mig incl.) er mere intutive skal ikke gøre os til en mudderskatende pøbel....hvorfor ikke bare nyde vores valg?

Kurt bidrager altid med en god forklaring på hvordan han mener tingene hænger sammen OG hvordan det lyder....de fleste andre melder bare at "den spille musik" eller "lyder godt"....

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jamen da en tråd!

Det er da fantastiske observationer i har gjort.

Først og fremmest vil jeg lige understøtte, at niveauet er den allerførste forudsætning for, om det overhovedet er muligt at sammenligne noget som helst a/b. Det skal ramme præcist inden for brøkdele af en db, ellers vel den mere følsomme højttaler lyde klart mere attraktiv end den mindre følsomme. Så hvis det skal have værdi, så skal man ramme spot on.

Mht. observationerne omkring forskellen på det forspændte udstyr, så må jeg stemme i, det er nok nogle af de mest kræsne htér der kan købes.
Hele idéen og filosofien bag konstruktionen er nemlig at holde det sammensurium af resonanser, som en højttaler er befængt med i ave.
Man skal tænke på, at gør man blot f.eks. kabinettet en enkelt centimeter smallere, så ændrer man på impedanskurven og dermed på den energi der trækkes fra forstærkeren.
Dali gør rigtig meget ud af, at den energi der trækkes fra forstærkeren også er den der omdannes til bevægelse, hvilket igen kræver at man behersker hver eneste resonans i højttalerens elektrodynamik og mekanik.
Hvis jeg lige skulle vise noget omkring den der Vienna, så er det detteher:

Sidebar 3: Measurements

The Beethoven Concert Grand, measured on its tweeter axis without the grille, was of average voltage sensitivity, at an estimated 87.3dB(B)/2.83V/m, though it should be noted that this is significantly below the specified 91dB. The Beethoven is described as a "4 ohm" design, and its impedance remained between 4 and 6 ohms between 20Hz and 1.4kHz. However, as can be seen from the plot of its impedance magnitude and electrical phase against frequency (fig.1), the speaker's load drops to 2.83 ohms at 90Hz, which will stress tube amplifiers, given how much musical energy can be present at that frequency. Higher in frequency, the impedance in the treble is generally higher than it is in the midrange; with tube amplifiers, this will tilt the response up a little at high frequencies.

506VABFIG1.jpg

Det er godt nok Beethoven Concert Grand, men den her impedanskurve vidner om, at højttaleren er udenfor enhver kontrol i et meget stort område af det vigtige mellemtoneområde, samt i den nedre diskant. Her lever den sit eget liv helt uafhængigt af forstærkeren.

I virkeligheden burde det kolossale peak i impedansen resultere i, at højttaleren mistede niveau i det samme område, men det gør den ikke. Den eneste grund til dette er, at den svinger helt af sig selv uden tilførsel af energi udefra, nøjagtigt som en ringeklokke eller en stemmegaffel.
Til gengæld hiver den meget energi ud af forstærkeren i bassen, hvor impedansen bliver meget lav.

Uden at jeg nogensinde har hørt den her højttaler, så kan jeg højt og helligt bedyre, at det gider jeg heller ikke. Det vil være som at forsøge at køre fra Schumacher i en bil uden støddæmpere.
Kunstigt rum og reverb og kæmpe lyd ALTID vil være resultatet, men stilhed kan den aldrig lave.
Alting vil være omgivet af denne reverb - det ville godt nok irritere mig væk fra min cd samling ret hurtigt.

Hvad er årsagen til at du tager en måling frem fra BCG , når det er Haydn der tales om ? Er det kun for at chikanere , fordi du ikke kan komme med saglig kritik eller skal vi over i min kone har smittet mig med noget som du engang beskyldte en andes kone for her på dette forum(mig en gåde du ikke blev smidt på porten for det.

Hvordan kan du sige Haydn har en resonant mellemtone når du ikke har hørt den, du ikke har set en måling af dem de findes men kunne du ikke eller din ven ikke finde dem, men hvad hvad skal man også lytte for når man har så kloge venner.

Nu er det vel ikke ligesom sidst hvor du var ude og diskutere teknik du ikke havde forstand på, og måtte trække det hele tilbage og indrømme du intet vidste om tekniken og undskylde ? BÅT BÅT.

Slut her fra BÅT BÅT nej hvor er det sjovt at skrive BÅT.

Du behøver ikke svare, jeg er ligeglad med dit svar for det ender altid i mund l**t.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Igen:

Jeg aner ikke, hvordan den ene og den anden måler. Begge er rigtig gode højttalere, den ene fungerer bare endnu bedre i min stue.

Hehe, jeg kunne jo bare skrive, at Helicon300 skal ha' noget ordentligt grej foran sig, før de spiller nogenlunde, hvorimod Haydn Grand lyder rigtig fornuftigt på alt hvad jeg har budt dem (Thule, Densen, Holfi, Primare, Parasound, Audia, Krell integreret, NAD, Marantz, Electrocompaniet AW180 og en kinesisk rørfætter).

Hvordan lyder helicon300 bedre: Toppen er langt mere frigjort og detaljeret. Mellemtonen (præsens) er bedre defineret, og mere "ærlig". Basområdet gengives en del mere holografisk, med bedre fornemmelse for hvad der sker i musikken, og så går den væsenligt dybere. Her er mere smæk på, og forkanter er langt mere præcise. Og så kan de spille en hel del højere end Haydn grand, uden at lyde presset. det sidste er for mig nærmest uden betydning, men spiller muligvis ind for de, som harbrug for at imponere vennerne med høje lydtryk og lækre data.

Edit: Jeg deltager alene i denne tråd for at bidrage med egne erfaringer. Det er mig ligegyldigt om der kåres en vinder. Jeg har valgt min højttaler (for nu) og er godt tilfreds.

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Igen:

Jeg aner ikke, hvordan den ene og den anden måler. Begge er rigtig gode højttalere, den ene fungerer bare endnu bedre i min stue.

Hehe, jeg kunne jo bare skrive, at Helicon300 skal ha' noget ordentligt grej foran sig, før de spiller nogenlunde, hvorimod Haydn Grand lyder rigtig fornuftigt på alt hvad jeg har budt dem (Thule, Densen, Holfi, Primare, Parasound, Audia, Krell integreret, NAD, Marantz, Electrocompaniet AW180 og en kinesisk rørfætter).

Hvordan lyder helicon300 bedre: Toppen er langt mere frigjort og detaljeret. Mellemtonen (præsens) er bedre defineret, og mere "ærlig". Basområdet gengives en del mere holografisk, med bedre fornemmelse for hvad der sker i musikken, og så går den væsenligt dybere. Her er mere smæk på, og forkanter er langt mere præcise. Og så kan de spille en hel del højere end Haydn grand, uden at lyde presset. det sidste er for mig nærmest uden betydning, men spiller muligvis ind for de, som harbrug for at imponere vennerne med høje lydtryk og lækre data.

Edit: Jeg deltager alene i denne tråd for at bidrage med egne erfaringer. Det er mig ligegyldigt om der kåres en vinder. Jeg har valgt min højttaler (for nu) og er godt tilfreds.

Mvh

brok

sådan.

Nu er der også forskel på prisen og den dali er næsten engang større end hayden.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Synes at helicon 300 ser pænest ud (waf), men lydmæssigt så kunne det da være super interessant at lave en test mellem de to højttalere. Er der ikke nogen der kan arrangere noget sådan i Århus området?- jeg skal gerne lægge lejlighed til, men mit grej er nok ikke 'det vildeste' i forhold til hvad mange af jer andre har erhvervet jer

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jamen da en tråd!Det er da fantastiske observationer i har gjort.Først og fremmest vil jeg lige understøtte, at niveauet er den allerførste forudsætning for, om det overhovedet er muligt at sammenligne noget som helst a/b. Det skal ramme præcist inden for brøkdele af en db, ellers vel den mere følsomme højttaler lyde klart mere attraktiv end den mindre følsomme. Så hvis det skal have værdi, så skal man ramme spot on.Mht. observationerne omkring forskellen på det forspændte udstyr, så må jeg stemme i, det er nok nogle af de mest kræsne htér der kan købes.Hele idéen og filosofien bag konstruktionen er nemlig at holde det sammensurium af resonanser, som en højttaler er befængt med i ave.Man skal tænke på, at gør man blot f.eks. kabinettet en enkelt centimeter smallere, så ændrer man på impedanskurven og dermed på den energi der trækkes fra forstærkeren.Dali gør rigtig meget ud af, at den energi der trækkes fra forstærkeren også er den der omdannes til bevægelse, hvilket igen kræver at man behersker hver eneste resonans i højttalerens elektrodynamik og mekanik.Hvis jeg lige skulle vise noget omkring den der Vienna, så er det detteher:
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=450 align=center>
<T>
<TR>
<TD vAlign=top>[IMG]height=10 src="http://stereophile.com/s.gif" width=450></TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top>[IMG]height=40 src="http://stereophile.com/images/titlebar.floorloudspeaker s.gif" width=450>

Sidebar 3: Measurements

The Beethoven Concert Grand, measured on its tweeter axis without the grille, was of average voltage sensitivity, at an estimated 87.3dB(B)/2.83V/m, though it should be noted that this is significantly below the specified 91dB. The Beethoven is described as a "4 ohm" design, and its impedance remained between 4 and 6 ohms between 20Hz and 1.4kHz. However, as can be seen from the plot of its impedance magnitude and electrical phase against frequency (fig.1), the speaker's load drops to 2.83 ohms at 90Hz, which will stress tube amplifiers, given how much musical energy can be present at that frequency. Higher in frequency, the impedance in the treble is generally higher than it is in the midrange; with tube amplifiers, this will tilt the response up a little at high frequencies.

[IMG]height=297 alt=506VABFIG1.jpg src="http://stereophile.com/images/archivesart/506VABFIG1.jp g" width=450>

</TD></TR></T></TABLE>Det er godt nok Beethoven Concert Grand, men den her impedanskurve vidner om, at højttaleren er udenfor enhver kontrol i et meget stort område af det vigtige mellemtoneområde, samt i den nedre diskant. Her lever den sit eget liv helt uafhængigt af forstærkeren.I virkeligheden burde det kolossale peak i impedansen resultere i, at højttaleren mistede niveau i det samme område, men det gør den ikke. Den eneste grund til dette er, at den svinger helt af sig selv uden tilførsel af energi udefra, nøjagtigt som en ringeklokke eller en stemmegaffel.Til gengæld hiver den meget energi ud af forstærkeren i bassen, hvor impedansen bliver meget lav.Uden at jeg nogensinde har hørt den her højttaler, så kan jeg højt og helligt bedyre, at det gider jeg heller ikke. Det vil være som at forsøge at køre fra Schumacher i en bil uden støddæmpere.Kunstigt rum og reverb og kæmpe lyd ALTID vil være resultatet, men stilhed kan den aldrig lave.Alting vil være omgivet af denne reverb - det ville godt nok irritere mig væk fra min cd samling ret hurtigt.

Hej KVK.

Når jeg tager ud for at hører på hifi, så tager jeg ikke min DB måler med i lommen, for at ramme en brøkdel af en db(hvilket jeg ikke tror på at du kan hører men nuvel) Jeg tager ud og bruger mine øre det er ergo dem der ska hører på dem og ikke mine øjne i et datablad... jeg hører musik for glædens skyld og ikke for at læses div dataer op( her kan jeg slet ikke tage din kurve seriøse, de to højt er da meget forskellige og kan IKK samlignes(ska jeg smide en kurve op for en dali 104 og samligne?), her kan du da ikke bruges deres lydfilosofi som ergumentation!
For at hører om en højtaler spiller bredt og med dybde og dens filosofi behøver du ikke at ramme inden for en brøkdel db... men ok lad os følge dit eks:
Du siger jo lidt hermed at daliérne spiller godt ved ET bestemt lydtryk/lydstyrke hvilket må siges at være lidt kedeligt så... jeg hørte dem begge men ca samme "gain/vol" for det bruger jeg mine øre til at hører om det ca spiller med samme niv(spillede på dem begge i flere niv også), det burde du da også kunne med alle de ting du/i kan hører i forbindelse med alle mulige andre ting/tweaks!

Rene sagde til mig i shoppen at jeg bare kunne låne dem med hjem på prøve, hvilket jeg har tænkt mig at gører, for at sidde med min db måler og se om jeg ændre mening!? Ska lige siges at jeg ringene til rene og bad ham sætte de daliér op så jeg kunne hører dem, da jeg godt ville hører dem (Evt købe dem) JEG bad om at få sat Haydn til for at "holde" dem op mod hinanden dvs at lave de A-B-A tests.

Generalt har jeg ikke det store til over for dette indlæg fra dig når du ikke engang har hørt den omtalte højt men kun dit elskede dali.... nu vil ikke hører en højt pga dens data.... ja...... øh....ok...

Nu startede jeg ikke denne tråd for at få en mega diskutation men en rar debat...

Hvor mange af jer har en db måler med til sessions/A-B-A tests... det kunne jeg godt tænke mig at vide??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Synes at helicon 300 ser pænest ud (waf), men lydmæssigt så kunne det da være super interessant at lave en test mellem de to højttalere. Er der ikke nogen der kan arrangere noget sådan i Århus området?- jeg skal gerne lægge lejlighed til, men mit grej er nok ikke 'det vildeste' i forhold til hvad mange af jer andre har erhvervet jer

ja kunne være interessant .. hvis det lykkedes, kunne jeg nok godt finde på at dukke op også.. og kunne nok også godt finde på at slæbe en effekt med, hvis det nu var
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Kom nu KVK

Du viser sgu' da ikke de gamle kurver fra en helt anden højttaler. Prøv nu og lytte, og du vil sige Haydn, er langt bedre end H300. 

[IMG]height=297 alt=506VABFIG1.jpg src="http://stereophile.com/images/archivesart/506VABFIG1.jp g" width=450>

Tak til Dario for de lærerige oplevelser. Ikke tak til de kloge hoveder, der har læst sig til hvordan tingene lyder.

vh. T

</T>

Selv tak sku det værer en anden gang.-)

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

don dario skrev:
Hej folkens Ville som bare lige dele min oplevelse idag nede ved vassagohifi. Jeg kom derned og Herr jensen var ved at sætte nogle daliér Helicon 300 op ... Jeg satte mig til rette i stole i sweetspot og hørte dem så, men forskelligt musik såsom Sherman robertson, Sara K, Robben Ford og noget fussions jazz og lidt klassisk.. hørte så på den i lidt tid, og bad jensen byttet om til de Haydn han havde stående lige ved siden af.. dvs at han satte dem til på nøjagtigt samme setup og hold da K.... en verden til forskel der var... perspektivet blev MEGET bredere og selv dyben blev bedre... det eneste daliérne gjorde bedre var i bunden, der var lidt mere hug på!! Nå bad ham så om at skifte tilbage igen til dali og sikkert en skuffelse, sara ks stemme blev tynd og ja nærmest kedelig at hører på... der manglede noget seriøst fylde i stemmen... men som nævnt tidligere så var bunden (bla trommerne) bedre/dybere end Haydn... men gik så tilbage til haydn igen og der kom smilet frem på mine læber igen og musik glæden kom som at knipse med fingrene dvs med et!!! Nå blev bare chokket over den test idag at jeg ville dele den med iandre... havde regnet med at daliér klarede sig bedst men NEJ.. Kom gerne med jeres meniger om evt test i har prøvet.. gerne i relation til de modeller som er nævnt overfor... MVH Don

BRAVO. Du har siddet og lyttet på mit gamle sæt speakers med Soundstyle stands. Har aldrig haft lejlighed til at høre Haydn så derfor svært at sammenligne. Men ingen tvivl om at Helicon kræver noget af udstyret. Jeg kan absolut ikke nikke genkendende til lytteindtrykket. Med mit Bladelius grej lød de fremragende !

Transient

Ok det er dine gamle højt?? hva har du købt istedet for??
Tror nu ikke det udstyr vi spillede på manglede noget... rene har noget lækkert gear!!
Prøv en dag ved lejlighed at giv dem et lyt..

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
micma18 skrev:
Andre skrev:

Gid man kunne sælge hter på impedansstregen. Men der er altså en hel del der kan ses ud af en impedanskurve. Eks kraftigt peakende metal domer.

MVH

Nu er det ikke for at forsvare KvK's udsagn her, men han sælger jo nok heller ikke ligefrem skidtet på impedans kurven, men han mener han har opdaget en fejl på VA's kurve, som uungåeligt medføre nogle unønskede effekter...Om dette er sandt eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men l**tet lyder sku godt aligevel

Altså jeg køber nu stadigvæk mine speakers for lyden....

Er 100% enig

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

hihi, jamen dog

Jamen, jeg har som sådan da alene baseret mit skift fra haydn Grand til H300 udfra, hvad mine ører kunne li'. havde jeg på forhånd set en kurve over, hvordan de 2 måler, havde jeg nok valgt akkurat det samme.

Jeg er grundlæggende komplet ligeglad med, hvordan skidtet måler, sålænge jeg kan li' det jeg hører. Og jeg må sige, at i mit setup, og med mine (lemlstede, vil nogle påstå) ører, foretrækker jeg overall lyden fra helicon 300. At Haydn Grand så ville være mit absolut første valg til et setup nr. 2, står vel lysende klart i det, jeg har skrevet i min tråd om netop de 2 højttalere . Måske jeg har været heldig at ramme den helt rigtige synergi med H300, ift. resten af mit grej, med afsæt i mine præferencer, men jeg deltager ikke i denne eller andre tråde for at kåre en vinder. Jeg nyder musikken, og jeg er godt tilfreds. Havde jeg ikke haft mulighed for at hente et sæt H300 til en god pris, havde de små Vienna'er såmænd stadig stået i casa brok, suppleret af en ok sub.

Mvh

Enig i det med de målinger mm... jeg bruger mine øre... jamen jeg må jo en dag komme forbi dig og hører dit anlæg(hehe og tage tøsepigerne med)

MVH
Don

brok

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:

Hvis 1974 syntes Vienna lyder bedre end Helicon, ja så er det for mig meget interresant. Jeg mener Helicon er en lidt tilbageholdende højtaler, med nogle lidt kedelige tendenser. Det kan være lidt svært at sætte de præcise ord på. Jeg har også hørt den lille Vienna højtaler og syntes også den har et bedre perspektiv end Helicon. Især akustisk musik bliver bedre. Derfor solgte jeg mine Helicon 300. De var bare lidt for kedelige.Endte med en Rega R7. Jeg vil give Rene ret og sige til Kurt lær at lyt!!!

Det du skriver der kunne jeg ikke have skrevet meget bedre... lige den lydoplevelse jeg havde!!!        

MVH
Don

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

generalt skal man passe på med, at udtale sig om korte lytteindtryk. Med mindre det er helt af h. til naturligvis. Og andre´s mening kan man tøre røver i. Det var så min mening, som i naturligvis også kan  .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg forsøgt at overskue denne tråd, lidt svært for "sådan en som mig". Men kan man ikke sige, at der findes TO måder at finde ud af om en ht er god.. Den hvor man bruger ørene og finder den som man synes lyder godt, og så den hvor man ser på forskellige målinger....?

Jeg fornemmer lidt at "folk" snakker forbi hinanden hér, fordi der er taget udgangspunkt i to forskellige måder at gøre tingene på, og hvorvidt den ene er rigtigere frem for den anden, må være op til én selv

Personligt er jeg mest til den første

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

Det er da vist det man kan kalde en marketingtråd, hva?

Som et minimum, hvis man skal begrunde en debat der varer mere end to indlæg, må man vel komme med nogle beskrivelser af hvad man hører. Det kan man da forholde sig til. Men hvorfor skal det være så tabubelagt at debatere de tekniske aspekter, det er da mere indholdsrigt end bare "X > Y", selvom lytteindtrykkede er det jeg selv forholder mig mest til.

Jeg kunne godt få lyst til at høre Haydn, af ren nysgerrighed. Jeg har hørt et par andre VA højttalere og det er da bestemt sjovt med den slags indtryk, uanset om det er pga det positive eller det modsatte, som fx en manglende top.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Transient skrev:

don dario skrev:
Hej folkens Ville som bare lige dele min oplevelse idag nede ved vassagohifi. Jeg kom derned og Herr jensen var ved at sætte nogle daliér Helicon 300 op ... Jeg satte mig til rette i stole i sweetspot og hørte dem så, men forskelligt musik såsom Sherman robertson, Sara K, Robben Ford og noget fussions jazz og lidt klassisk.. hørte så på den i lidt tid, og bad jensen byttet om til de Haydn han havde stående lige ved siden af.. dvs at han satte dem til på nøjagtigt samme setup og hold da K.... en verden til forskel der var... perspektivet blev MEGET bredere og selv dyben blev bedre... det eneste daliérne gjorde bedre var i bunden, der var lidt mere hug på!! Nå bad ham så om at skifte tilbage igen til dali og sikkert en skuffelse, sara ks stemme blev tynd og ja nærmest kedelig at hører på... der manglede noget seriøst fylde i stemmen... men som nævnt tidligere så var bunden (bla trommerne) bedre/dybere end Haydn... men gik så tilbage til haydn igen og der kom smilet frem på mine læber igen og musik glæden kom som at knipse med fingrene dvs med et!!! Nå blev bare chokket over den test idag at jeg ville dele den med iandre... havde regnet med at daliér klarede sig bedst men NEJ.. Kom gerne med jeres meniger om evt test i har prøvet.. gerne i relation til de modeller som er nævnt overfor... MVH Don

BRAVO. Du har siddet og lyttet på mit gamle sæt speakers med Soundstyle stands. Har aldrig haft lejlighed til at høre Haydn så derfor svært at sammenligne. Men ingen tvivl om at Helicon kræver noget af udstyret. Jeg kan absolut ikke nikke genkendende til lytteindtrykket. Med mit Bladelius grej lød de fremragende !

Transient

Ok det er dine gamle højt?? hva har du købt istedet for??
Tror nu ikke det udstyr vi spillede på manglede noget... rene har noget lækkert gear!!
Prøv en dag ved lejlighed at giv dem et lyt..

MVH
Don

Jeg konstaterer nu også bare hvad jeg hørte hjemme hos mig. Ingen tvivl om at Renes grej er en god reference når man skal lytte højttaler. Jeg er skiftet til netop vienna igen. Dog er der tale om baby grand. Haydn kunne da være interessante at give et lyt. Har fået meget rosende omtale 

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Som et minimum, hvis man skal begrunde en debat der varer mere end to indlæg, må man vel komme med nogle beskrivelser af hvad man hører. Det kan man da forholde sig til. Men hvorfor skal det være så tabubelagt at debatere de tekniske aspekter, det er da mere indholdsrigt end bare "X > Y", selvom lytteindtrykkede er det jeg selv forholder mig mest til.

Ja, det er rigtig flot gået af DD! Endnu engang forundres man over det nogle kan komme afsted med, det gælder både motivmæssigt og indholdsmæssigt.

Det er iøvrigt beskæmmende at se at ingen tager KvKs tilgang op, men står og råber de samme gentagelser fra den anden side af hegnet. Det er ikke en dialogform nogen kan lære noget af.

Herfra er der det at sige at en god højttaler måler godt. Den anden vej rundt er man på vildspor.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
xo skrev:

Ja, det er rigtig flot gået af DD! Endnu engang forundres man over det nogle kan komme afsted med, det gælder både motivmæssigt og indholdsmæssigt.

Det er iøvrigt beskæmmende at se at ingen tager KvKs tilgang op, men står og råber de samme gentagelser fra den anden side af hegnet. Det er ikke en dialogform nogen kan lære noget af.

Herfra er der det at sige at en god højttaler måler godt. Den anden vej rundt er man på vildspor.

Hej

Du kan da ikke forunders over noget?.

Det med at kun en god højttaler måler godt for at spile godt hvor ved du det fra hvor mange har du hørt?.

sjovt nok det er ikke lange siden du var helt vilde med to små højttaler det ikke måler ret godt ?.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Vi stopper her!

Branchens bekrigelse af hinanden lægger vi IKKE spalteplads til! Hold Jer væk, såfremt I ikke har andet at gøre godt med end indirekte reklame og mudderkast om Jeres kollegaer!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes