Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2009 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Det var da utroligt så kloge i er Især dig Music4Life, hvis du har solgt mig en A30.2'er så er det måske den du kommer med på fredag? A30.2 er effektforstærkeren der svarer til effektdelen i I30/A30.1.. Det her er A30.1 som er forgængeren til I30, og som er stort set identisk med I30, der er nogle ændringer på printet og de har skiftet de store lytter fra blå til sorte Hehe.. Og så er der de sorte alu-fødder på..

Og jow jeg skal love for at bassen er strammet godt og grundigt op, der er virkelig knald på trommer og elektronisk pt. så det er blevet rigtig sjov at høre musik igen.. Nu er jeg begyndt at høre alle mine plader igen, fordi man liiiige skal høre hvordan det nu lyder

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Det var da utroligt så kloge i er Især dig Music4Life, hvis du har solgt mig en A30.2'er så er det måske den du kommer med på fredag? A30.2 er effektforstærkeren der svarer til effektdelen i I30/A30.1.. Det her er A30.1 som er forgængeren til I30, og som er stort set identisk med I30, der er nogle ændringer på printet og de har skiftet de store lytter fra blå til sorte Hehe.. Og så er der de sorte alu-fødder på..

Og jow jeg skal love for at bassen er strammet godt og grundigt op, der er virkelig knald på trommer og elektronisk pt. så det er blevet rigtig sjov at høre musik igen.. Nu er jeg begyndt at høre alle mine plader igen, fordi man liiiige skal høre hvordan det nu lyder

He, he skulle se om du var vågen 

Mistake! hvordan kan jeg tage fejl

Korrekt, men det er Mk2 udgaven du har købt. Nemlig med preout

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 November 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:

Det er sgu da rigtigt. Den hedder A30.1!!!!

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 17 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:

Det er sgu da heller ikke til at finde rundt i alle de cifre...    

Men det er godt at høre, at det svensk-danske plingpling er et skridt i den rigtige retning. Hvilken retning den rigtige er, det er så spørgsmålet - man ved jo aldrig med dig, kære Roon!
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hehe ditlev, nu har jeg jo rent faktisk et mål modsat dine kæmpe indkøb, hvor du bare køber i øst og vest, og så beslutter dig bagefter

I øvrigt har jeg snakket med Primare, og fødderne kan sættes på to måder, og dem på CD21 sidder så på hver sin måde Så jeg skal bare have skruet den af og sat den i gevindet ved siden af..

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 17 November 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Wildstyle skrev:
Rune|WildChild skrev:

Det er sgu da heller ikke til at finde rundt i alle de cifre...    

Men det er godt at høre, at det svensk-danske plingpling er et skridt i den rigtige retning. Hvilken retning den rigtige er, det er så spørgsmålet - man ved jo aldrig med dig, kære Roon!

Du har aldrig været særlig præcis min kære Ditlev

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Knisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Knisse skrev:
Hej Rune,

Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem,  så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig 

Jamen jeg kan godt komme med en lille "anmeldelse", dog skal du have i baghovedet at jeg ikke kan fordrage B&W

Min karakteristik af B&W er lukket, udeltaljeret og kedelig gengivelse, der er mange der synes den er lækker til rock, jeg synes generelt bare at de er kedelige. Især 805s, som vel er en nogenlunde nær konkurrent til disse, er en skuffelse, der mangler detaljer, åbenhed, hurtighed og bund.

Dynaudio Focus 140 er stort set det modsatte, de er meget åbne, kontante og har en imponerende bas jeg endnu ikke har fundet i andre standerhøjtalere uden for Dynaudio serien. De er detaljerede og skaber god 3d.. De er dog ikke så luftige i toppen som Dali's bånddiskanter eller Focal's beryliumer, dette er selv sagt en smagssag.
Mellemtonen er rigtig lækker og den gengiver stemmer rigtig rigtig fint, alt i alt er den ganske neutral, nogen kalder dem kedelige, jeg synes dog at der er masser af spræl i, bare det hele harmonerer i setup'et.

Som du kan se er lyd svært at beskrive og i den grad også subjektivt, men hvis du har lyst er du velkommen forbi til en lytter, hvis du selv har B&W eller kan låne nogen, kan du også sagtens slæbe dem med, så kan du høre dem A/B..

Tak for tilbudet, men turen Århus til Købehavn, uden bil, er en smule lang desværre. Og tror ikke at turen bliver kortere med et sæt b&w 805S på slæb

Jeg må tage en tur forbi tape-connection og få hørt de Dynaudio. Det undre mig bare at du er det mindste negativt stillet overfor 805S da de fuldstændig blew me away da jeg hørte dem (det skal dog siges at det var i sammenhæng med 3 andre billigere b&w højtalerne, så i det sammenhæng skulle de også lyde bedre)

Af ren nysgerrighed, overvejede du nogensinde Emotiva som forstærker valg? - Er selv meget hooked, da priserne virker rigtigt fornuftige, selv fra ny.

Til top Vis Knisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knisse

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Knisse skrev:
Rune|WildChild skrev:
Knisse skrev:
Hej Rune,

Rigtig flot setup. Og jeg må indrømme at jeg har fået et crush på sådanne et par Dynaudio Focus 140. Jeg må på forhånd undskylde, men har ikke læst alle 15 sider igennem,  så måske er det allerede blevet stillet - Kunne du komme med en anmeldelse af de HT'ere? - og hvis du kan sammenligne den med noget B&W ville det gøre det endnu nemmere for mig 

Jamen jeg kan godt komme med en lille "anmeldelse", dog skal du have i baghovedet at jeg ikke kan fordrage B&W

Min karakteristik af B&W er lukket, udeltaljeret og kedelig gengivelse, der er mange der synes den er lækker til rock, jeg synes generelt bare at de er kedelige. Især 805s, som vel er en nogenlunde nær konkurrent til disse, er en skuffelse, der mangler detaljer, åbenhed, hurtighed og bund.

Dynaudio Focus 140 er stort set det modsatte, de er meget åbne, kontante og har en imponerende bas jeg endnu ikke har fundet i andre standerhøjtalere uden for Dynaudio serien. De er detaljerede og skaber god 3d.. De er dog ikke så luftige i toppen som Dali's bånddiskanter eller Focal's beryliumer, dette er selv sagt en smagssag.
Mellemtonen er rigtig lækker og den gengiver stemmer rigtig rigtig fint, alt i alt er den ganske neutral, nogen kalder dem kedelige, jeg synes dog at der er masser af spræl i, bare det hele harmonerer i setup'et.

Som du kan se er lyd svært at beskrive og i den grad også subjektivt, men hvis du har lyst er du velkommen forbi til en lytter, hvis du selv har B&W eller kan låne nogen, kan du også sagtens slæbe dem med, så kan du høre dem A/B..

Tak for tilbudet, men turen Århus til Købehavn, uden bil, er en smule lang desværre. Og tror ikke at turen bliver kortere med et sæt b&w 805S på slæb

Jeg må tage en tur forbi tape-connection og få hørt de Dynaudio. Det undre mig bare at du er det mindste negativt stillet overfor 805S da de fuldstændig blew me away da jeg hørte dem (det skal dog siges at det var i sammenhæng med 3 andre billigere b&w højtalerne, så i det sammenhæng skulle de også lyde bedre)

Af ren nysgerrighed, overvejede du nogensinde Emotiva som forstærker valg? - Er selv meget hooked, da priserne virker rigtigt fornuftige, selv fra ny.

Det er klart at 805s brillererer over for mindre B&W højtalere, prøv dog blot at smide Mentor 2 og Helicon 300 ind i kampen, så har de allerede fået hård konkurrence

Mht Emotiva, så har jeg aldrig overvejet det nej, af to simple grunde den ene at jeg gerne ville kunne høre det inden køb og den anden at jeg synes det er ret grimt Og det betyder også lidt for mig..

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Nå, så er der lige en lille update, først en bitter.. Søgte efter nogen fødder til det Primare, og Filmtosse herinde fra var så, så graciøs at tilbyde at sende mig 3 fødder i rigtig højde og udseende kvit og frit, ikke engang betaling for porto ville han have Det takkede jeg mange gange tak til og var ganske glad, nu er det så lige præcis 9 (!) dage siden at de blev sendt og jeg har stadig ikke modtaget brevet, det har Post Danmark så responderet på ved at sige bad luck, god jul og du skal ikke forvente at få brevet Så tak for l**t til Post Danmark og deres evigt gode service, de f**khoveder!
Dog vil Filmtosses storhed ingen ende tage, og det ser ud til at løsningen bliver at han sender endnu 3 fødder, denne gang som pakke, så forhåbentlig ender det hele godt, nu må vi se..

Udover disse fødder, har jeg også bestilt 4 strømstik, 2 han og 2 hun.. Mest fordi folk siger at man skal have dem, og så fordi det ser fedt ud Regner ikke med at få noget ud af det, så det er kun positivt, hvis jeg kan høre nogen forskel. Det er disse jeg har bestilt:

Så kan i jo gætte hvad det er for nogen og hvor meget jeg har givet for dem I skal jo også have lidt at lave Kablet der kommer i mellem stikkene er dette DIY Netkabel

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Nå, så er der lige en lille update, først en bitter.. Søgte efter nogen fødder til det Primare, og Filmtosse herinde fra var så, så graciøs at tilbyde at sende mig 3 fødder i rigtig højde og udseende kvit og frit, ikke engang betaling for porto ville han have Det takkede jeg mange gange tak til og var ganske glad, nu er det så lige præcis 9 (!) dage siden at de blev sendt og jeg har stadig ikke modtaget brevet, det har Post Danmark så responderet på ved at sige bad luck, god jul og du skal ikke forvente at få brevet Så tak for l**t til Post Danmark og deres evigt gode service, de f**khoveder!
Dog vil Filmtosses storhed ingen ende tage, og det ser ud til at løsningen bliver at han sender endnu 3 fødder, denne gang som pakke, så forhåbentlig ender det hele godt, nu må vi se..

Udover disse fødder, har jeg også bestilt 4 strømstik, 2 han og 2 hun.. Mest fordi folk siger at man skal have dem, og så fordi det ser fedt ud Regner ikke med at få noget ud af det, så det er kun positivt, hvis jeg kan høre nogen forskel. Det er disse jeg har bestilt:

Så kan i jo gætte hvad det er for nogen og hvor meget jeg har givet for dem I skal jo også have lidt at lave Kablet der kommer i mellem stikkene er dette DIY Netkabel

Hva er det da for nogen billige bolcherstik du har fået der. Der kan da kun være tale om ringledning som du kan proppe i snøvsen

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Rune|WildChild skrev:

Hva er det da for nogen billige bolcherstik du har fået der. Der kan da kun være tale om ringledning som du kan proppe i snøvsen

Ja de er flotte ikk'? Med gennemsigtig rød plastik, guld og alt mulig.. Det bliver bare det helt store udstyrsstykke

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Så skete der det utrolige Post Danmark formåede ikke at smide min pakke fra Filmtosse væk, så nu er der nye fødder på skidtet Det klæder sættet godt, det ser lidt mere sammenhængende ud, totalt små detaljer, men de skal også plejes

Derudover har jeg modtaget endnu en pakke fra Post Danmark, som heller ikke er blevet smidt væk Det er mine nye stik, har lige snuppet et billede af det ene sæt. Har været på udkig efter det der NKT PVT 4 kabel idag, men har ikke kunnet finde det, så det sammenlagt med to julefrokoster i weekenden og en eksamen mandag, gør at der nok går lidt tid før jeg får samlet kablet

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

To julefrokoster i weekenden og eksamen på mandag.

Det var da ualmindeligt dårlig planlægning

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

To julefrokoster i weekenden og eksamen på mandag.

Det var da ualmindeligt dårlig planlægning

Nu må vi se Kan være jeg må tage den lidt med ro lørdag, så jeg ikke er helt wasted mandag, hehe..

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ja, så må vi da håbe at de stik kan redde dit ellers fortabte anlæg.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 December 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Rune|WildChild]Så skete der det utrolige Post Danmark formåede ikke at smide min pakke fra Filmtosse væk, så nu er der nye fødder på skidtet Det klæder sættet godt, det ser lidt mere sammenhængende ud, totalt små detaljer, men de skal også plejes

Tillykke med de nye fødder.

Godt at Post Danmark fik taget sig sammen.

Det ser godt ud

Glæd for at jeg kunne hjælpe

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Ja mange tak for dem, nu har jeg nogen sorte fødder, jeg kan give væk, i samme ånd, hvis der er nogen der skulle være interesserede

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
[QUOTE=Rune|WildChild]Så skete der det utrolige Post Danmark formåede ikke at smide min pakke fra Filmtosse væk, så nu er der nye fødder på skidtet Det klæder sættet godt, det ser lidt mere sammenhængende ud, totalt små detaljer, men de skal også plejes

Tillykke med de nye fødder.

Godt at Post Danmark fik taget sig sammen.

Det ser godt ud

Glæd for at jeg kunne hjælpe

Fed upgrade med de fusser. ja, det ligner ikke min gamle amp

Inuuteq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 December 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Goddag Rune

Jeg er interesseret i sorte fødder, da jeg har en A30.2 med sorte fødder, så har jeg også bestilt en Pre 30 med lys fødder.

MVH

Inuuteq

Til top Vis Inuuteq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inuuteq

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 12 December 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Så passer pengene!

Det er jo ikke HELT grimt det Breemaaarh (POOHmare, etc. - kært barn har mange navne). Synd det spiller så pokkers elendigt

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum