| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvilken pre kan anbefales at bruge sammen med disse små vidundere?
Og lige et teknisk spørgsmål: Hvilke fordele har Tripath over f.eks. Classe D/PWM?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg fatter ikke helt, at de kalder Trends for "sweet sounding"
Jeg oplever den lille Trends, som værende utrolig afslørende med hensyn til kabelvalg eksempelvis. Og vel også med hensyn til højttaler valg, velsagdens.
Jeg bedømmer selv mine højttalere som rimelig ærlig, og med en dejlig afbalaceret fokus på timing og drive i musikken. De er ikke bløde og konstant venlige, som mine gamle VA Beethoven var det (ikke et ondt ord om VA i den forbindelse!!) og mine kabler, som er VDH MCD501 og Regas eget kobber højttalerkabel, og det er med til at jeg ikke kan leve mig ind i denne "sweetness" som nogen påstår Trends 10.1 skulle have.
Den lille grå box, formår at vise de forskelle på forskellige indspilninger, som der skal til, uden det bliver alt for hårdt og klinisk. Men direkte "sweet"??? Nej, det synes jeg ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Men hvilken pre kan anbefales at bruge sammen med disse små vidundere?
Og lige et teknisk spørgsmål: Hvilke fordele har Tripath over f.eks. Classe D/PWM?
|
|
|
Den allermest oplagte fordel, jeg lige kan få øje på, er prisen.  Jeg har ikke haft mulighed for at sammenligne dem, under testlignende forhold, og har ikke lyttet nok til IcePower, til at kunne afskrive det, som en kandidat. Om Tripath pludselig mister dæmpningsfaktor over 1000Hz, som IcePower gør, ved jeg intet om, heller. Det kan man nok finde info på, et sted. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Data på av123 LS6 højttaleren, der er brugt i det shootout er: System: 2-way, 14-driver line source, vented enclosure with 8 rear-firing flared ports. Drivers: Six (6) customized BG Neo 8 midrange/tweeter panels, eight (8) custom 6.5" xbl² woofers per speaker Weight: 145 lbs/pc EDIT: Højttaleren er af typen 'Focused Linesource'. Data er fundet her.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser set ud til at vinde "shoot-out" på TNT audio er den Charlize Tripath DIY forstærker. Hvad med lyttetræthed? Forfatteren mener der er en del lyttetræthed ved de testede Tripath konstruktioner.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
| Den ser set ud til at vinde "shoot-out" på TNT audio er den Charlize Tripath DIY forstærker. Hvad med lyttetræthed? Forfatteren mener der er en del lyttetræthed ved de testede Tripath konstruktioner. |
|
|
I bund og grund, har lidt svært ved at finde ud af denne lille grå box. Man kan godt få det indtryk fra tid til anden, at der ikke skal meget dårlig indspilning til, før den overfokuserer på det. Hvis den gør noget tonalt, så kan den måske have en tendens til at lyde lidt lys i toppen.
Men jeg synes ikke det er konsekvent, og hvergang man sætter en plade på, at jeg tænker over en ubalance.
Ikke desto mindre, tror jeg nok jeg bestiller en mere, til en gang bi-amping
Så kan jeg vende tilbage om et par mdr. og fortælle om jeg er ved at brække mig over dem __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
| Den ser set ud til at vinde "shoot-out" på TNT audio er den Charlize Tripath DIY forstærker. Hvad med lyttetræthed? Forfatteren mener der er en del lyttetræthed ved de testede Tripath konstruktioner. |
|
|
Ja, når de sammenlignes med Gainclones, så snakkes der lidt om mindre lyttetræthed fra Gainclones end Tripath. Men den lille T-Amp er også mere hård i lyden, end Trends. Hvilke caps der sidder i indgangen, og forsyningen, skulle være det afgørende punkt der. Der er én på DIY-audio, der forsøgte sig med nogle temmelig dyre overføringskondensatorer i indgangen på sin Ta-10.1, og fandt lyden kedelig. Han skiftede tilbage til dem den er født med. Så lyttetræthed kan altså bekæmpes med dyre caps, men bør altså ikke overdrives.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ god morgen Spencer
Du skrev i tidernes morgen (på side 1) at du synes Trends 10.1 lød røragtig, og havde en god måde at håndtere S og T lyde på.
Er dit indtryk stadig det samme? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Næ god morgen Spencer
Du skrev i tidernes morgen (på side 1) at du synes Trends 10.1 lød røragtig, og havde en god måde at håndtere S og T lyde på.
Er dit indtryk stadig det samme? |
|
|
Den er ikke nået at blive hård i lyden endnu, men jeg kører selvfølgelig også med Audio Alchemy bitstream DAC's, der ikke har den tendens fra start. Det tror jeg har en stor betydning, hvad der sidder som første led i kæden. Hvis jeg lyttede på et sæt JBL, hvor den magnetiske olie forlængst var fordampet fra diskanterne, kunne jeg måske også rende ind i nogle problemer.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kæft hvor sover de andre længe  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk planlagt at købe en ekstra, når økonomien tillader det, og måske eksperimentere med nogle inputcaps i klasse med det Audio Note bruger. Men om det overhovedet duer, med den type forstærker, er jo lidt af et lotterispil.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ellers en meget positiv test her: http://www.stereotimes.com/amp031407.shtmlHan skriver: "The TA-10.1 passes the old Linn
foot-tapping test with flying colors. Indeed,
only the most puritanically repressed will be
able to resist the amp’s invitation to dance." (åh nej - ikke Linn  ) "The TA-10.1 had no problem with the taxing
load of Infinity’s old EMIT planar tweeter, a
load which sends many transistor amps crazy." "While placing the $120 TA-10.1 on
the $1400 state-of-the art Stillpoints
Components Stand (supplemented with
Stillpoints URD’s on Risers) might seem a
sarcastic monetary match, the amp fully
responded."  "One faces the irony of using cables that cost
far more than the amp: indeed the TA-10.1 is
likely to be the least expensive component in
any system, and thereby raises the prejudices
and assumptions one might have about very
inexpensive gear. The best approach with the
TA-10.1 is to treat it as if it cost ten or
twenty times its $120 price, and install and
use it with all the care one musters with more
expensive products." "
It was obvious that the TA-10.1 amp was of
inherently higher resolution than the CD
format." (  oops) "It depicted the varying
sonic and musical qualities of the 4 CD
players I used with immediate ease and even
elucidated some of the Rega Saturn’s rhythmic
sophistication in a manner I had not expected." " The amp is refreshingly
free of the upper midrange edge that often
plagues transistor amps, thus handling vocal
sibilance and violin timbre smoothly and
fluidly. And unlike with tube amplifiers, one
does not have to face the bass anomalies that
result from low damping factors and high
output impedance." "While the TA-10.1
is a low-powered amp, I had no problem with
attaining adequate sound-pressure levels even
with 87 dB sensitive speakers in my 14 foot by
18 foot listening room." (Også min erfaring) "The amp
doesn’t clip as harshly as the typical
solid-state amp, nor as gracefully as a tube
design" "Its
exceptionally low price will also permit bi-amping
speakers, an enormous performance upgrade that
many audio enthusiasts never try due to the
economics of duplicating conventional stereo
amps." (Det skal prøves, her i hytten) "The amp can be used as the center of a
truly cheap but highly musically satisfying
system when mated with some of the excellent
cheap speakers from the likes of Wharfedale,
Celestion, Epos, and others, or included in
more ambitious systems comprising preamp,
multiple sources, and with speakers costing 40
times the price of the amp" "The eminently affordable TA-10.1 is an
eminently successful communicator of music.
Highly recommended." -------------- Foreløbig er det vist den mest positive anmeldelse jeg har set.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det egentlig være muligt at bruge sin Squeezebox som forforstærker og koble 2 stk TA-10.1 på?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil i bruge en 6watt forstærker til? eller 15watt med 10% forvrængning? Den har ingen bund ihvertfald på almene højttalere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
perbnil skrev:
Hvad vil i bruge en 6watt forstærker til? eller 15watt med 10% forvrængning? Den har ingen bund ihvertfald på almene højttalere. |
|
|
Læste du anmeldelsen http://www.stereotimes.com/amp031407.shtml ? Han skriver: "The amp sounds fast and controlled across the
musical bandwidth, its bass clarity
particularly noteworthy. The bass range is
taut and controlled: one can follow
complicated and subtle bass lines and rhythms
with an ease and directness that immediately
translates into physical movement. Since many
mega-buck amps fail this basic musical task,
this mini-amp can only be described as
terrific. The TA-10.1 passes the old Linn
foot-tapping test with flying colors. Indeed,
only the most puritanically repressed will be
able to resist the amp’s invitation to dance." EDIT: Der er mange kraftige forstærkere, der flopper i diciplinen bas, men det betyder ikke at denne lille forstærker vil gøre det. Det er faktisk også min opfattelse, at den klarer sig eminent godt, i den diciplin. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Vil det egentlig være muligt at bruge sin Squeezebox som forforstærker og koble 2 stk TA-10.1 på?
|
|
|
Ja, det kan du sagtens! Hvis dine højttalere kan biampes, er det en oplagt ide.  EDIT: Hvis du bedst kan lide de manuelle volumenkontroller, kan du være hardcore, og tape to stk. TA-10.1 sammen med gaffatape, og smide en postelastik omkring volumenknapperne, så de er forbundne.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
AM-E skrev:
| Vil det egentlig være muligt at bruge sin Squeezebox som forforstærker og koble 2 stk TA-10.1 på?
|
|
|
Ja, det kan du sagtens! Hvis dine højttalere kan biampes, er det en oplagt ide. 
EDIT: Hvis du bedst kan lide de manuelle volumenkontroller, kan du være hardcore, og tape to stk. TA-10.1 sammen med gaffatape, og smide en postelastik omkring volumenknapperne, så de er forbundne. 
|
|
|
Haha! Genial idé!  Men før de kan fungere som monoblokke, så skal jeg vel pille lidt ved dem - en jumper eller lignende? Jeg troede egentlig også, at vol.kontrolleren blev deaktiveret så snart man satte dem til som monoblokke  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Spencer skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
EDIT: Hvis du bedst kan lide de manuelle volumenkontroller, kan du være hardcore, og tape to stk. TA-10.1 sammen med gaffatape, og smide en postelastik omkring volumenknapperne, så de er forbundne. 
|
|
|
Haha! Genial idé! 
Men før de kan fungere som monoblokke, så skal jeg vel pille lidt ved dem - en jumper eller lignende? Jeg troede egentlig også, at vol.kontrolleren blev deaktiveret så snart man satte dem til som monoblokke 
|
|
|
Der er ganske rigtigt en jumper på printet (pr. kanal), som flyttes, når man kører udenom potmeteret. Der skal man altså have låget af, men det er kun de øverste fire skruer, der skal fjernes. EDIT: Der er noget med biasjustering også, hvis forstærkeren skal udnyttes optimalt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
AM-E skrev:
Spencer skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
|
Haha! Genial idé! 
Men før de kan fungere som monoblokke, så skal jeg vel pille lidt ved dem - en jumper eller lignende? Jeg troede egentlig også, at vol.kontrolleren blev deaktiveret så snart man satte dem til som monoblokke 
|
|
|
Der er ganske rigtigt en jumper på printet, som flyttes, når man kører udenom potmeteret. Der skal man altså have låget af, men det er kun de øverste fire skruer, der skal fjernes, når låget skal af.
|
|
|
Aha, ok. Det virker da ret overskueligt. Nu er det et stykke tid siden, jeg har rodet rundt med hifi-begreber, men bi-amping kræver vel 4 stk TA-10.1? Eller? Mine ht har 4 termernaler hver. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |