| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem har egentligt Luxman i DK?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn:
Hvis det er skrøbeligt er det vel bare ikke godt nok? Sumo godt-nok that is.
Udseendet ligger langt nede af listen hos mig (vi snakker hi-fi ikke?  ).
Nå men nu skal jeg til kaffepause...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
mirland:
Du har sikkert ret: Man/du får afprøvet en masse & får en god ide om smag/behag men tænk på alle de penge man ender med at bruge hen ad vejen. Uden at rykke helt op i sumo-klassen.
Det er da også helt fint - så længe at man ikke ønsker at være en sumo-bryder.
For mit eget vedkommende kan jeg kun med en vis grad af beklagelse tænke på alle de penge der er brugt uden at det virkeligt har rykket - men det siger jo bare noget om min egen manglende viljekraft & konsekvens.
|
|
|
Jeg synes egentlig at mit har rykket sig det meste af vejen. Der hvor der var mindst at hente var da jeg skiftede mellem Onix/Naim/Linn. Naim var selvfølgelig mere in-yer-face end de andre, men alle tre var tydelige engelske flat-earth produkter. Rykket fra Linn til EC var meget markant, hvor EC er meget mere kontant og muskuløs. Nu har jeg så skiftet fra Linn højttalere til ATC og der er skiftet til at græde over. Linn var så meget mere "behagelige" og "nemme". Stort set alt lød godt igennem dem, med ATC lyder foruroligende meget af møg og det er altså en konsekvens der er til at tage og føle på. Med Lux'en forventer jeg umiddelbart at få en lidt mere varm lyd uden at give køb på kvaliteten. EC'en er ikke varm og slet ikke sammen med et sæt ATC der bare river bukserne af en og tørrer gulvet over med dem. Jeg vil sige at EC's kontanthed kræver en højttaler der er en smule mere tilgivende, for at få tingene til helt at gå op. Jeg kunne selvfølgelig bare købe en ATC SIA 150 forstærker, men 27k er altså mange penge. Med lidt sund købmandskab kan jeg få 5 brugte forstærkere at lege med for de penge. Og da bunden er røget ud af s/h markedet både herhjemme og i udlandet, så er der gode handler i tiden. I dag vil man nemt kunne bygge et super setup for under 20k. Det er lidt uhyggeligt. Selvfølgelig skal man lede lidt men så dukker der også lige pludselig noget superguf op. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
I dag vil man nemt kunne bygge et super setup for under 20k. Det er lidt uhyggeligt. Selvfølgelig skal man lede lidt men så dukker der også lige pludselig noget superguf op.
|
|
|
ja, men det kræver at man ved hvad man skal gå efter! men du har ret guffet er der, det er bare at slå til når tingene byder sig
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
I dag vil man nemt kunne bygge et super setup for under 20k. Det er lidt uhyggeligt. Selvfølgelig skal man lede lidt men så dukker der også lige pludselig noget superguf op.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker bare: Hvad ville man gå efter hvis penge (næsten) ikke fik noget at sige. Den slags udstyr der i kraft af kvaliteten bør garantere årtiers lydefri drift og en ubetinget ejerglæde på lang sigt. Ikke at prisen alene nødvendigvis er en garanti for dette.
Sådant kram kan næppe erhverves for mindre end en ganske betragtelig udskrivning. Og hvor tit ser man f.eks. en SME Model 20/30 i k/s/b sektionen?
Man kunne prøve at sætte sig ned og forsøge at regne ud hvor mange penge man har brugt på hi-fi igennem årene.  Alt tingeltangel og udenomsrelateret inkluderet...
Små forbedringer hen ad vejen vil jeg bestemt ikke forklejne men så er det vel fordi at det er selve legen der får hovedrollen? Man holder gamet kørende. Der er vel heller ikke megen sjov og underholdning ved én gang for alle at investere i "det endelige setup"?  Hvad skal man så give sig til bagefter?
Men for mit vedkommende vil sådan en (tænkt) plan tage meget meget lang tid & kræve en stor portion tålmod & vilje.  Jeg har desværre ikke midler til at skifte udstyr som undertøj som visse forumbrugere (ingen nævnt).  Den bedste ide vil faktisk bare være at glemme alt om hi-fi i en laaaaang periode.
Nå men ikke mere vrøvl fra denne kant.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg tænker bare: Hvad ville man gå efter hvis penge (næsten) ikke fik noget at sige. Den slags udstyr der i kraft af kvaliteten bør garantere årtiers lydefri drift og en ubetinget ejerglæde på lang sigt. Ikke at prisen alene nødvendigvis er en garanti for dette.
Sådant kram kan næppe erhverves for mindre end en ganske betragtelig udskrivning. Og hvor tit ser man f.eks. en SME Model 20/30 i k/s/b sektionen?
Man kunne prøve at sætte sig ned og forsøge at regne ud hvor mange penge man har brugt på hi-fi igennem årene. Alt tingeltangel og udenomsrelateret inkluderet...
Små forbedringer hen ad vejen vil jeg bestemt ikke forklejne men så er det vel fordi at det er selve legen der får hovedrollen? Man holder gamet kørende. Der er vel heller ikke megen sjov og underholdning ved én gang for alle at investere i "det endelige setup"? Hvad skal man så give sig til bagefter?
Men for mit vedkommende vil sådan en (tænkt) plan tage meget meget lang tid & kræve en stor portion tålmod & vilje. Jeg har desværre ikke midler til at skifte udstyr som undertøj som visse forumbrugere (ingen nævnt). Den bedste ide vil faktisk bare være at glemme alt om hi-fi i en laaaaang periode.
Nå men ikke mere vrøvl fra denne kant.
Mvh.
|
|
|
Jeg kan godt følge dig til et vist punkt. Det ville da være fantastisk om man fandt det endelige setup "the holy grail". Og det kunne man også "sagtens" gøre, men man kan ikke gøre det uden at have haft en masse inden. Der skal lyttes og prøves og man skal lytte over længere perioder. En komponent afslører efter min mening først sine styrker eller mangel på samme over længere brug. Masser af komponenter er super umiddelbart og bliver lynhurtigt kedelige eller man opdager at de lyder super fordi de maskerer lyden i en eller anden retning. Tag nu f.eks pickuper: Jeg nægter at tro på at man kan jokke ud og finde den man vil have i første hug. Der skal leges med forskellige muligheder og frem og tilbage. Med hensyn til økonomien i det her: Jeg har det sådan at lægger jeg f.eks 5000 for en dims, leger med den i måske ½ -1 år og sælger den for 3500 - 4000 jamen så er det da ikke tabte penge ? Jeg har jo haft det sjovt så længe. Da jeg startede ud med det her kørte jeg længe for den samme mængde penge. Det vil sige, jeg lagde vist omk. 10.000 og så købte jeg for det. Da jeg blev træt af det havde markedet flyttet sig en smule og jeg kunne sælge tingene igen for godt og vel det samme og købe nogle andre ting. Man placerer jo bare sine penge i noget og så omsætter man dem igen senere. Selvfølgelig kan man ikke holde skindet på næsen hele vejen, men i det store hele er det gået nogenlunde i nul for mig. Jeg har tabt nogle tusinde på ebay, men det er jo ikke et forudsigeligt tab (ikke helt ihvertfald). Nu har jeg så det seneste stykke tid købt ind hvor jeg har mere ude ind jeg har fået ind, da jeg har opgraderet (bedre cd, højttalere osv). Så på den måde er der lavvande. Men til gengæld er mit setup gået op til et niveau hvor næste trin begynder at trække tænder ud. Men der vil jo stadig være forskel på "in-house" lyden fra mærke til mærke så man kan også flytte rundt på den måde. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luxman er ankommet - og den er død  Det vil sige den starter fint og der er helt klart strøm på hele vejen rundt. Der kommer nul lyd ud. Nul og niks faktisk. Hverken fra højttalere eller hovedtelefoner. Og dens input potmeter arter sig noooget underligt. Når man tænder den fiser det rundt og står og hakker på "Phono". Min første fornemmelse er at det er færdigt. Hmm.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SURT! Kepp us updated-
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv! Surt show.
Hvad siger sælger til det?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Mirland, hvad sker der?
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været på Vikingetræf hele weekenden  Jamen, der sker det at Lux'en bliver sendt tilbage til sælger idag og jeg regner med at få mine penge tilbage. Jeg har ikke lyst til at vente på en reparation, da jeg altid får lidt kolde fødder når ting arter sig underligt fra starten af. Surt show, men ok, det var jo også bare et forsøg. Men imorgen får jeg mine SORTE (!) ATC  Det glæder jeg mig heeelt vildt til - udover at jeg skal til at spille dem til. Men de får nok en spand psychedelic trance på repeat. Så skal de nok blive klar i en fart  Men med hensyn til forstærker - der er jeg lidt på pausesignal. Måske finder jeg noget der er heftigere end min EC, så er det ok, ellers bliver den stående hvor den er. Det skal jo også konkurrere med dens udseende. Jeg gider ikke udstyr der ligner øv alt for meget.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så: Tid til første del af opdatering  - Luxman sendt tilbage og refunderet. Helt fint.
- Sorte ATC SCM11 sat op. MÅMS!
Nåja, og så har jeg sørme lige solgt min Electrocompaniet ECI-2  Men er jeg så uden lyd i det lille hjem ?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Men med hensyn til forstærker - der er jeg lidt på pausesignal. Måske finder jeg noget der er heftigere end min EC, så er det ok, ellers bliver den stående hvor den er. Det skal jo også konkurrere med dens udseende. Jeg gider ikke udstyr der ligner øv alt for meget.
|
|
|
sikke en lang pause
kommer der en billedserie snart?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
mirland skrev:
Men med hensyn til forstærker - der er jeg lidt på pausesignal. Måske finder jeg noget der er heftigere end min EC, så er det ok, ellers bliver den stående hvor den er. Det skal jo også konkurrere med dens udseende. Jeg gider ikke udstyr der ligner øv alt for meget.
|
|
|
sikke en lang pause
kommer der en billedserie snart? |
|
|
Ja, jeg blev også helt nervøs for om jeg skulle komme ud af form - men nu er det vist kun Dankortet der kommer ud af form  Billedserie på vej ! __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var hurtigt din EC røg - jeg så den godt i brugtsektionen, og tænkte også "hvad nu" . Du har vel et eller andet i reserve?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Godt så: Tid til første del af opdatering 
- Luxman sendt tilbage og refunderet. Helt fint.
- Sorte ATC SCM11 sat op. MÅMS!
Nåja, og så har jeg sørme lige solgt min Electrocompaniet ECI-2 
Men er jeg så uden lyd i det lille hjem ?
|
|
|
Men du har ikke hørt dem endnu så? Du må lige fortæle om sådan en gang tryk kammer bas duer til noget...  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |