| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestemte mig for at "gå hele vejen", da jeg lånte en ATC SIA2 150 med hjem. Jeg er ked af at måtte bruge superlativer i flæng men den er uden sammenligning den bedste integrerede jeg har hørt. I forhold til EC spiller den "varmere" uden at miste detaljer, den spiller "stort" uden at være kunstig og den har imponerende kontrol. Den ligner noget fra en russisk ubåd og vejer 24 kg, hvilket er imponerende for den er ikke ret stor. Men den er bygget til at holde. Det "sjove" er at jeg havde forsvoret at noget kunne være MARKANT bedre end EC, men det er ATC. Den har meget mere af alting og et ord som synergi dukker op når den sættes sammen med SCM11. Det bliver meget tydeligt at EC og SCM11 ikke var en super kombo. ECs lidt rå attitude blev lidt for meget sammen med et sæt transparente monitorere. Jeg er tilbøjelig til at tro at det har været et spørgsmål om kræfter især. Her er lidt billeder: ATC SIA2 150 ATC SIA2 150 bagfra ATC SCM11 i sort (jeg har ikke fået sat badges på endnu, de skal lige pudses lidt først)  Jeg havde godt nok ikke rigtig budgetteret med indkøbet af en ATC forstærker (det trækker tænder ud), men jeg er fuldstændigt solgt til den. Jeg vil derudover sige at den behandling jeg har fået hos Pouls Audio Butik er helt uden sammenligning. Det er der mange der kunne lære af. Og jeg får IKKE reklamepenge
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, stort tillykke
Godt at du har fundet noget der rykker, så mangler du efterhånden bare en ordenlig CD afspiller
mirland skrev:
Jeg vil derudover sige at den behandling jeg har fået hos Pouls Audio Butik er helt uden sammenligning. Det er der mange der kunne lære af. Og jeg får IKKE reklamepenge 
|
|
|
Ja, den behandling han giver andre er også helt uden sammenligning
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Super, stort tillykke
Godt at du har fundet noget der rykker, så mangler du efterhånden bare en ordenlig CD afspiller
mirland skrev:
Jeg vil derudover sige at den behandling jeg har fået hos Pouls Audio Butik er helt uden sammenligning. Det er der mange der kunne lære af. Og jeg får IKKE reklamepenge 
|
|
|
Ja, den behandling han giver andre er også helt uden sammenligning
|
|
|
CD ? Det tror jeg ikke  Min Bluenote er så god at det gør ondt - på den fede måde  Eneste anke at jeg synes den er lidt "underlig" i sin konstruktion, men det er nok det italienske islæt  Med hensyn til diskussionerne pro et kontra Poul og hans butik, så vil jeg blande mig udenom dem. Jeg vil udelukkende sige, at jeg har kendt manden i 20 år og har aldrig haft noget at udsætte på hverken ham eller hans udstyr. Derfor vil I heller ikke se mig kommentere de tråde der hovedsageligt gør ud på at diskutere dette emne. Og nu til noget helt andet: Jeg skrev tidligere, at jeg løbende ville fortælle lidt om det musik jeg lytter til:I tiden ligger ANTIX "Wanderers" meget i spillen. Det er et New Zealandsk foretagende bestående af to brødre, der laver hårdtpumpet psychedelica ala Koxbox, men med simplere lydflader. Albummet har en evne til at suge en ind i musikken og pakke hele rummet ind i lyd. Det jeg holder af ved meget electronica er netop evnen til at skabe billeder. Dette gør "Wanderers" i særlig grad. Det kan umiddelbart virke en smule monotont, men netop derfor bliver detaljerne i musikken endnu mere overbevisende. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Med hensyn til diskussionerne pro et kontra Poul og hans butik, så vil jeg blande mig udenom dem. Jeg vil udelukkende sige, at jeg har kendt manden i 20 år og har aldrig haft noget at udsætte på hverken ham eller hans udstyr. Derfor vil I heller ikke se mig kommentere de tråde der hovedsageligt gør ud på at diskutere dette emne.
Og nu til noget helt andet:
Jeg skrev tidligere, at jeg løbende ville fortælle lidt om det musik jeg lytter til:
I tiden ligger ANTIX "Wanderers" meget i spillen. Det er et New Zealandsk foretagende bestående af to brødre, der laver hårdtpumpet psychedelica ala Koxbox, men med simplere lydflader. Albummet har en evne til at suge en ind i musikken og pakke hele rummet ind i lyd. Det jeg holder af ved meget electronica er netop evnen til at skabe billeder. Dette gør "Wanderers" i særlig grad. Det kan umiddelbart virke en smule monotont, men netop derfor bliver detaljerne i musikken endnu mere overbevisende.
|
|
|
spændende, det kunne da være man skulle give den et lyt!
Mht poul "debatten" følger jeg dig 100% og det var ment, som smilyen burde antyde, med et glimt i øjet! Sorry hvis det kunne misforståes.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot sag, den atc forstærker! Nu har du vist også snart skiftet hele anlægget ud igen, Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er da velkommen til et lyt her i Langå  Lige nu vil jeg sætte Corrosion of Conformity "Americas Volume Dealer" på - så ska' ATC vise om de ka' rocke  Jeg fangede godt din smiley, men ville bare markere en gang for alle her i tråden, så vi kan holde en hygsom stemning
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Flot sag, den atc forstærker! Nu har du vist også snart skiftet hele anlægget ud igen, Mirland
|
|
|
Ja, det er sgu vist ikke meget galt ! Men min 1210er står her og med mindre jeg får en super pris på en SME eller noget andet eksotisk, så bliver den her. Jeg har vist også stadig mine interconnects  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NØØØØØJ! Stonerrock ala COC på det her setup er da lige til at tabe sutten over  Det rocker fuldstændigt abnormt. Men det giver da godt nok lyst til at drikke en enkelt øl og måske endda lidt luftguitar
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så dæjli at opgradere  Telykk mæed  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter-aber :P
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja altså, jeg har heller ikke noget at indvende...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det! Det ser dælme godt ud.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak. Det lyder faktisk bedre end jeg havde turdet håbe på. Jeg er meget overrasket over springet i lydkvalitet fra EC til ATC, fordi jeg mener stadig at EC er supergodt - ATC er bare mere af det hele.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ligesom hjemme hos Tanten
Bare uden al den krom og klassiske musik __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en fed lille film. Det er bare nogle helt ekstremt dyre systemer. Og hvis man skal høre så meget gulvbas-jazz for at kvalificere sig til dem, så kan det være det samme
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mirland
Tak for kaffe.....
ps. ser at du er blevet ATC-freak....hi hi ..OK. fede ting. TILLYKKE 
mvh Hans (Jeg leder stadig efter noget. )
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er godt nok blevet solgt til ATC. Der bliver lyttet til SÅ meget musik i det lille hus ! Jamen, vi må da få fundet noget grej til dig
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu lyttes der til Mr Bungle "California". Hvis man ikke kender til Mr Bungle, så hjælper det måske at fortælle at det er Mike Patton (ex. Faith No More)'s oprindelige band fra før han blev forsanger i FNM. De første ting var meget hysterisk-funky med stærkt fokus på kropsåbninger  Men California blev indspillet for at gengive stemning af Californien, hvilket der kom et surfer/jazz/dødsmetal/funk/filmmusik epos ud af. En af mine absolutte yndlingsskiver. Den er vanvittigt kompleks men uden forgængeren "Disco Volante"s ret vanskeligt tilgængelige melodier. Her er tale om noget af det bedste Patton rent sangmæssigt har præsteret og bandet spiller helt ud over det sædvanlige tigt - og det siger ikke så lidt. Når man hører Mr Bungle ved man aldrig helt hvad der sker om 2 sekunder. De skifter tempo og stil konstant igennem et nummer - men uden at miste overblikket og numrene hænger altid sammen, men det kræver et par gennemlytninger for at finde ind til kernen af dem. Nåja, lyden på pladerne er faktisk rigtig god. Ikke analt audiophil men dynamisk med god bund og et lydideal der understøtter kompleksiteten, så man ikke taber sporet i støj. Men man kan ikke lytte til det her på mp3
|
| Til top |
|
| |