Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mirlands setup - ATC, MOON, KUZMA, NVA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 August 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Jeg anede faktisk ikke at Mike Patton havde/har et andet band. Jeg er selv især meget glad for "Angel Dust" med FNM.

Jeg har lyttet lidt til de 3 albums hos Amazon. Det er lidt spøjst. Ud fra de korte lydklips at dømme kunne jeg godt finde på at holde udkig efter Mr Bungle albummet fra '91. Disco Volante fængede ikke rigtigt.

Gad vide om Tante Berg har nogle af de ældre udgivelser på bånd?

On a different note: Hvad gjorde at du valgte SCM 11 frem for SCM 19? Var det primært prisforskellen?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 August 2007 kl. 04:47 | IP-adresse registreret  

Hej han er også med i et band som hedder Tomahawk kan varmt anbefales...

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg anede faktisk ikke at Mike Patton havde/har et andet band. Jeg er selv især meget glad for "Angel Dust" med FNM.

Jeg har lyttet lidt til de 3 albums hos Amazon. Det er lidt spøjst. Ud fra de korte lydklips at dømme kunne jeg godt finde på at holde udkig efter Mr Bungle albummet fra '91. Disco Volante fængede ikke rigtigt.

Gad vide om Tante Berg har nogle af de ældre udgivelser på bånd?

On a different note: Hvad gjorde at du valgte SCM 11 frem for SCM 19? Var det primært prisforskellen?

Mvh.

Det første Mr Bungle album er en funk-tour de force Tro mig, en ko-klokke bliver aldrig det samme når man har hørt det.

Angående bånd, så ved jeg at der i starten af halvfemserne/slutfirserne cirkulerede et bånd i Århus med Mr Bungle's demoer op til det første album. Det var det første jeg hørte med dem.

Med hensyn til SCM11 istedet for 19: 19eren var faktisk aldrig i min "optik". Jeg var fra starten af tændt på ideen om en lille højttaler igen, så jeg gik direkte efter 11eren. Jeg må sige at jeg konstant bliver overrasket over HVOR meget lyd der er i 11eren. Som tidligere nævnt har den mere bund end mine Keilidhs havde og den spiller som en meget større højttaler. Jeg føler ikke at der mangler noget som helst. Det er en sjælden oplevelse i et setup, synes jeg Men skulle jeg pege på noget der er meget anderledes, når man har ATC så er det, at man godt nok ender med at spille højt ! Der er bare ingen lyttetræthed

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Angående bånd, så ved jeg at der i starten af halvfemserne/slutfirserne cirkulerede et bånd i Århus med Mr Bungle's demoer op til det første album.

Ifølge denne Mr Bungle hjemmeside har der været 4 kassetteudgivelser (den ene dog bootleg) inden Mr Bungle CD'en.

mirland skrev:
Der er bare ingen lyttetræthed

Ihvertfald ikke med en forstærker til 25K.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Hej han er også med i et band som hedder Tomahawk kan varmt anbefales...

Tak for det. Jeg har skøjtet lidt rundt hos Amazon og Mike Patton er tydeligtvis en produktiv herre.

Her er en liste over hvad han har haft fingrene i.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en gang adgang (lovligt!) til Mr Bungles ftp server. Så jeg har alt liggende et sted  Ikke at jeg gider høre det - mp3 og kompleks musik? Nooooo.

Nå, jeg har bestilt nye rør til min Bluenote. Det lyder som om de nuværende muligvis har et lille problem - som om de forvrænger lidt. Så der røg lige et sæt Ei Elite 6DJ8 i kurven. De kommer som matched pair. Det bliver spændende !

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Så er der ankommet rør ! Jeg har lavet en lille fotoserie omkring udskiftningen. De gamle rør var Electro Harmonix - det skulle heller ikke være et skidt rør, men jeg har som tidligere nævnt fornemmelsen af at det ene måske er beskadiget, da det forvrænger lidt.

Bluenote Koala Tubed's indmad:

Skræmmende spartansk. Til dato har jeg ikke set noget cdafspiller-værk der var bedre konstrueret end den gamle Arcam Delta. Det var en kampvogn, der ikke engang behøvede dæmpning af kabinettet. Men størstedelen af "moderne" afspillere er noget blik. Det gælder også denne ellers super afspiller. Jeg endte da også med lige at montere lidt blygummi på låget inden jeg samlede Bluenoten igen. Jeg kan slet ikke klare kabinetter der kan sige "bing!". Det skal sige "klonk!".

Dacboardet:

Her ses dacboardet inden jeg pillede Electro Harmonix rørene ud. Bluenoten er udstyret med to separate strømforsyninger. Den største ses nederst i billedet.

Electro Harmonix:

Tja, ud med dem

Og ind med dem her:

Ei Elites 6DJ8:

Jeg bad Tubestore om at sende mig et sæt matchede og balancerede. Hele dynen kostede knap 430 kr og var her på 3 dage. Super service.

Rørene tørres af for fingre:

Og monteres i dacboardet:

Nu står Koalaen lige og varmer lidt op og så skal der spilles lidt og lyttes. Men jeg forventer ikke at der er meget at lytte til før om nogle dage. Men måske er forskellen tydelig med det samme. Det bliver spændende !

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 August 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland

.....

Hvis jeg skal ha' skiftet rør i min Tiny tube riaa, har du så nogle forslag ?(ECC83)

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej Hans !

Uha, jeg tror ikke jeg tør gå ned af vejledning-omkring-rør-vejen endnu Jeg skal lige lege med det noget mere. Men hvis jeg nu får skiftet min ECP-1 ud til en EAR, så skal jeg jo også lege med rør der

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Sendt: 19 August 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Så er der ankommet rør ! Jeg har lavet en lille fotoserie omkring udskiftningen. De gamle rør var Electro Harmonix - det skulle heller ikke være et skidt rør, men jeg har som tidligere nævnt fornemmelsen af at det ene måske er beskadiget, da det forvrænger lidt.

Bluenote Koala Tubed's indmad:

Skræmmende spartansk. Til dato har jeg ikke set noget cdafspiller-værk der var bedre konstrueret end den gamle Arcam Delta. Det var en kampvogn, der ikke engang behøvede dæmpning af kabinettet. Men størstedelen af "moderne" afspillere er noget blik. Det gælder også denne ellers super afspiller. Jeg endte da også med lige at montere lidt blygummi på låget inden jeg samlede Bluenoten igen. Jeg kan slet ikke klare kabinetter der kan sige "bing!". Det skal sige "klonk!".

Dacboardet:

Her ses dacboardet inden jeg pillede Electro Harmonix rørene ud. Bluenoten er udstyret med to separate strømforsyninger. Den største ses nederst i billedet.

Electro Harmonix:

Tja, ud med dem

Og ind med dem her:

Ei Elites 6DJ8:

Jeg bad Tubestore om at sende mig et sæt matchede og balancerede. Hele dynen kostede knap 430 kr og var her på 3 dage. Super service.

Rørene tørres af for fingre:

Og monteres i dacboardet:

Nu står Koalaen lige og varmer lidt op og så skal der spilles lidt og lyttes. Men jeg forventer ikke at der er meget at lytte til før om nogle dage. Men måske er forskellen tydelig med det samme. Det bliver spændende !

Hej Mirland

Hvordan sidder rør monteret? Er den en nem operation at skifte sådanne ud?

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Rør sidder i en sokkel der modsvarer rørets dimensioner antal af pins. Tænk stort rundt stik  Man vrikker lige så forsigtigt røret ud af soklen, tørrer de nye rør for fedt/syre fra fingrene og monterer det i soklen. Du skal naturligvis være opmærksom på hvilken rørtype, der skal bruges både mht stik, dimensioner og spænding. Derudover har de forskellige rør-fabrikanter/modeller deres egen lydkarakter. Men der er skrevet et sandt hav af artikler og anmeldelser, så det er med at finde ud af hvilket rør man skal have og så søge på typen. I mit tilfælde 6922, men Ei Elites røret hedder så 6DJ8, som modsvarer denne type. 

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Sendt: 19 August 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Rør sidder i en sokkel der modsvarer rørets dimensioner antal af pins. Tænk stort rundt stik  Man vrikker lige så forsigtigt røret ud af soklen, tørrer de nye rør for fedt/syre fra fingrene og monterer det i soklen. Du skal naturligvis være opmærksom på hvilken rørtype, der skal bruges både mht stik, dimensioner og spænding. Derudover har de forskellige rør-fabrikanter/modeller deres egen lydkarakter. Men der er skrevet et sandt hav af artikler og anmeldelser, så det er med at finde ud af hvilket rør man skal have og så søge på typen. I mit tilfælde 6922, men Ei Elites røret hedder så 6DJ8, som modsvarer denne type. 

Mange tak for svaret. Det var rigtig god info, jeg har overhovedet ingen erfaring med rør eller udskiftning af disse. Så jeg må have fat i manualen, og til at søge efter en god udskiftning, for det kunne nu være meget sjovt at prøve.

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Tid til en lille lytteoplevelse ! Jeg har de sidste aftener arbejdet mig igennem en større stak vinylplader - hvilket endnu en gang får mig til at erklære at uanset HVOR dyre og fabelagtige digitale kilder jeg har, så er vinylen bare mere engagerende. Min Bluenote har større lyd og min Arcam har finere detaljering, men min 1210/103 spiller bare helt urimeligt superfedt

Nå, men efter at have rodet lidt rundt på mine lp-hylder, nåede jeg frem til et af mine definitive yndlingsnumre. Et nummer jeg har hørt 1000 gange og aldrig er blevet træt af. Et nummer hvis bassline er så rå og så gennemført fremadflænsende som et stort godstog i natten og med en stemning der er tyk af fede synths og en messende/hviskende vokal. Et nummer som jeg vil betegne som et af de definitive trance numre og i mine ører starten på den psychedelica, som jeg selv er meget glad for:

The Overlords: Sun Down (Sunshine and The 909 - Babymix)

Jeg faldt først for The Overlords, da de lavede Danmarks første samplerbaserede album "Midnight at the Grooveyard". Et album der bl.a. havde en ung Aud Wilken på vokal og et rigtig modigt dansk modtræk til KMDFM og tidlig Die Krupps. Absolut en anti-tese til minimalistiske Nitzer Ebb som jeg ellers hørte en del dengang. MEn rigtig fede numre og en del af dem holder distancen i dag. Næste album var Organic! Et MEGET bedre album af international kvalitet som bare bankede derudaf. De nåede at lave endnu et album "All The Naked People" - tydeligt inspireret af Ian Ions smag for Goa og psychedelic trance (Ian bliver senere medlem af Koxbox der laver flere super album - min personlige favorit er klart Dragon Tales). All The Naked People er et album som nogle hadede og som jeg faktisk stadig godt kan lytte til og nyde i fulde drag

Fra Organic ! kom Sun Down. Eller rettere på en måde. Versionen på Organic! er ret stiv og og ikke særligt god. Men ovennævnte remix er så i en helt anden boldgade.

Det kan garanteret findes rundt omkring i diverse brugtpladebikse. Om ikke andet så køb Coma The Album. Så får man også THe Shamen "Move Any Mountain" med - og det er ikke ilde. Med hensyn til The Shamen, så bør "Hempton Manor" da også stå på ens liste. Skønt instrumentalt album med masser af atmosfære

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 August 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

ECC81/82/83/85/88 og såmænd også effekt-pentoderne EL84 sidder alle i en noval-sokkel (9-benet).

Et ECC83 kan udskiftes med et hvilket som helst andet ECC83, underordnet fabrikat, og såmænd også med lav-mikrofoniversionen E83CC og luxusversionen ECC803S. De er alle (næsten) ens, rent elektrisk.

Bedst er Telefunken, dernæst Siemens, og længere nede af stigen kommer så Mullard, Philips SQ og Miniwatt. Alle her nævnte selvfølgelig som NOS (new old stock).

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Så er der monteret nye rør i Bluenoten. Første sæt kom forrige uge men havde et defekt rør med. Hvordan det lige kan lade sig gøre er jeg ikke helt sikker på. De skulle både være matchede og balancerede. Nå, jeg skrev til The Tubestore og de sendte fluks en ny pakke. I eftermiddag fik jeg monteret dem og har nu lyttet nogle timer 

Jeg er overrasket. I mine ører spillede Electro Harmonix flot og meget varmt uden at være "mørke" i lyden. Ei Elites er så bare meget meget bedre. På alle punkter. Bedre bund (strammere) og en langt mere åben top. Jeg var ellers godt på vej til at blive en kende indebrændt over det her rørsjov. Det er ikke helt min kop te at rode med ting på den måde - lidt i blinde synes jeg. Men nu er jeg overbevist. "Tuberolling" er helt klart fedteriet værd. Ei rørene er superfede og med dem spiller Bluenoten endnu bedre end den allerede gjorde. Det er sgu dejligt ! Og der bliver simpelthen lyttet så meget musik ! Det er synd at Bluenote er så sjældent her i DK. Udover en lidt underlig konstruktion som jeg vælger at lade være med at tænke videre over, så har jeg svært ved at forestille en digital kilde der er markant bedre - prisen underordnet.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

hej mirland,
det er nu godt at høre at du fik din Koala op at køre igen, oven i købet sådan at den lyder bedre end med de oprindelige rør.
Har selv haft en koala og er meget enig i at det mærke burde være mere udbredt herhjemme.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej mirland,
det er nu godt at høre at du fik din Koala op at køre igen, oven i købet sådan at den lyder bedre end med de oprindelige rør.
Har selv haft en koala og er meget enig i at det mærke burde være mere udbredt herhjemme.

Jeg gad rigtig godt prøve at lege med deres pickup'er, tonearme og pladespillere. De ser spændende ud, men det er jo lidt at købe i blinde.

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

evox skrev:

Hej Mirland

.....

Hvis jeg skal ha' skiftet rør i min Tiny tube riaa, har du så nogle forslag ?(ECC83)

mvh Hans

hvis du vil have det bedste af det bedste så er der BRIMAR CV 4068 (dem bruge jeg)

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 August 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Min Bluenote har større lyd og min Arcam har finere detaljering, men min 1210/103 spiller bare helt urimeligt superfedt  

Jeg solgte min B-400+ i forbindelse med min nye forstærker. B400+ er skam en fin CD-spille der spiller detaljeret og engagerende... faktum var bare, at min SL1210/DL160 fik al opmærksomheden. Dette har måske også lidt at gøre med alle de dårlige CD-udgivelser der laves.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan være én ting. Jeg tror også det er afhængigt af hvornår de vinylplader man lytter til er fra. Jeg synes en bekymrende stor del af nye tryk - f.eks Wolfmother, Audioslave, Bonnie Prince Billy o.m.a. lyder af pommern til. De mangler alt det der gør vinyl overlegent, dynamik og bredde. Hvorimod tryk fra 70-midtfirser lyder generelt (meget overordnet) rigtig godt. Men der er da også superfede nye tryk. Jeg synes f.eks. at Trentemøller, Mikael Simpson, Aphex Twin, Slayer o.a. lyder super på vinyl.

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes