Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 08:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mirlands setup - ATC, MOON, KUZMA, NVA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 August 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Diamondduck: Jeg spørger lige til date-coden på de dersens Brimar-rør. Det kunne nemt være et Mullard/Blackburn-rør.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Så røg der lige en håndfuld (lille håndfuld) vinyler ind ad døren:

Nick Cave and The Bad Seeds: Abattoir Blues/Lyre of Orpheus
Nick Cave and The Bad Seeds: Nocturama
Modest Mouse: We Were Dead Before The Ship Even Sank

De to Nick Cave har jeg i forvejen på cd og de er begge super. Modest Mouse har jeg ikke rigtig nogen forhistorie med andet end at jeg havde hørt singlen "Dashboard" i radioen og den er rigtig god og meget atypisk. Og så har de Johnny Marr på guitar - og han er dælme go' Er lige ved at lytte albummet igennem lige nu. Det lyder umiddelbart 2/3 inde som et virkelig helstøbt album, men jeg kan da bare slet ikke finde ud af, hvad man kalder sådan noget. Det er vel indie og så er det rock og alternativt og ... Men rigtig fedt at lytte til.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Se her har vi en mand der tydeligtvis virkelig nyder musikken. Det peger i retning af at du efterhånden har fået bakset et setup sammen der bare sparker mås ikk' Mirland?

P.S. Hvad bliver den næste upgrade mon? (nok ikke en CD555).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Se her har vi en mand der tydeligtvis virkelig nyder musikken. Det peger i retning af at du efterhånden har fået bakset et setup sammen der bare sparker mås ikk' Mirland?
P.S. Hvad bliver den næste upgrade mon? (nok ikke en CD555).

Jamen du har jo helt ret Krenzler ! Jeg er super tilfreds i tiden. Jeg tror ikke, jeg kan få det bedre indenfor mine økonomiske rammer. Hver eneste gang jeg tænker "nu skal jeg altså have mig en anden pladespiller" så begynder jeg at regne på hvor dyrt det bliver at få noget markant bedre. Og så stopper det der Måske en SP10 engang eller lignende, men jeg kan ikke se mig selv gå tilbage til remdrev.

Det samme gælder for de andre enheder. Jeg har meget tænkt på at købe en EAR riaa, men er ikke overbevist om at den er bedre end min ECP-1 - anderledes nok, men bedre er jeg ikke sikker på. ATC forstærkeren er ganske enkelt uden sidestykke både konstruktions- og lydmæssigt. Der er så meget mere ro på sagerne nu og med den i førersædet synger SCM11. Der må jeg sige at Electrocompaniet fandt sin overmand og helt ærligt fik læsterlige klø.

Bluenote'n havde godt af andre rør - den fik lige det sidste kontrol over lyden. Ei Elites har en meget fin detaljering og lækker lækker bund Jeg ved godt, at folk skriger NOS når det handler om rør, men dem her er altså bare rigtig gode. De lever fuldstændigt op til mine forventninger.

Arcam DV88 er en gammel svend egentligt, men jeg interesserer mig ikke meget for dvd mediet og den opfylder langt mine behov. Derudover er den en overraskende god cdafspiller. Man kunne sagtens leve med den som eneste digitale kilde uden at mangle noget. Så længe man ikke har hørt en Bluenote

Jo, jeg er en tilfreds mand i tiden. Det hele handler om musik igen. Men dermed ikke sagt at systemet vil tilfredsstille enhver. Det er jo bygget efter min smag

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

For de læselystne:
Producers make 'music for iPods'

Så nu begynder industrien at indrette sig efter skod-earplugs og elendige komprimeringer. Hvad blev der af integriteten ?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
For de læselystne:
Producers make 'music for iPods'

Så nu begynder industrien at indrette sig efter skod-earplugs og elendige komprimeringer. Hvad blev der af integriteten ?

Skræmmende læsning, og dog; Jeg vælger at være optimist og se på det således:

Nu kan skoleungerne købe deres musik i oppumpet, komprimeret form på nettet til deres Ipod. Og eftersom selve hovedproduktionen i studiet nu ikke længere skal tage hensyn til de bærbare afspiller, så er der ingen undskyldning for ikke at producere i en ordentlig kvalitet.

Skal man tage det totalt negativt, ja så går der 1-2 år, så er produktionsmetoden den eneste gældende for musikbranchen

Så er det godt der allerede er lavet så meget godt musik

Lækkert setup du har der forøvrigt.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Ja, du kan have ret mht den potentielle positive side af sagen. Men jeg tror desværre at selskaberne vælger den anden vej. Når deres helt store satsning lige nu går ud på ringetoner, så har jeg sgu ikke den store tillid til dem.

Tak for rosen

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

hej Mirland du virker som en glad mand for dit grej kan jeg ogaså godt forstå det atc skulle virkelig kunne nogle tricks ...

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Jamen, det kan sandelig også nogle ting og sager - især hvis man vil høre hvad der foregår i indspilningerne og knapt så meget hvad hifi producenten synes er interessant. Jeg er meget imponeret af ATCs evne til bare at spille musik. Men jeg vil så også sige at hvis ens kilde er skod, så er pengene spildt. Med så ren forstærkning og præsentation så ryger kildens svagheder også lige direkte op i første række. Min DL-103 p.u får i høj grad udstillet sine svagheder omkring detaljering og top. Samtidig får Bluenoten lov til at vise hvad den kan. Så man kan sige at tingene skal følges ad.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hvis I ikke allerede har set den:

Before The Music Dies

Den er et must-see også selvom den er så fokuseret på den amerikanske musikbranche og af samme årsag tenderer selvfed på visse områder. Der er ikke noget nyt i den hvis man som jeg har fulgt industrien i årevis og altid været interesseret. Men det er en fin lille film ikke desto mindre.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

mirland kan faktisk fortælle dig noget sjovt jeg havde en Accuphase dp 55v men da  jeg hørte en bluenote faldt jeg pladask for dens lyd synes den var mere natulig hvor accuphasen var en anelse mere klinisk i det..

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle Koala videre?! Du skamroste den jo og især med de nye rør..
Og endnu vigtigere, hva så nu?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvordan fandt du lige ud af det ? Nå, men jeg har lyst til at lege med noget dac-værk. Bluenoten lyder suverænt, men det var nu eller også ville den skulle blive her rigtig længe. Og det syntes jeg ikke den kunne leve op til rent konstruktionsmæssigt. Man kan sige, hvis jeg ikke havde kigget ned i den så var den nok blevet stående . Men det var en overraskelse at se dens indmad og det fik mig til at tænke. Den er ikke konstrueret til langtidsholdbarhed. Min DV88 er langt bedre konstrueret, men lyder naturligvis ikke nær så godt. Så nu skal der en dac i huset  På sigt vil jeg have en dræber-transport.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Nåja, valget står enten mellem Benchmark DAC1 eller Monarchy 22B. Benchmarken er lækkert lavet, men jeg er simpelthen bange for at den bliver for analytisk. Det er jo ikke fordi jeg mangler hul igennem. Omvendt så er Monarchy bare ikke noget der holder pengene hjemme. Så den skal være supergod.

Jeg har godt nok også kigget lidt på de der tyske AVM. Men det umuligt at finde noget om dem.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Lad os håbe at der er noget om snakken - også på længere sigt.

"Turntables are hot again as well. Insound, an online music retailer that recently began selling USB turntables alongside vinyl, can't keep them in stock"

USB-pladespiller.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

"Turntables are hot again as well. Insound, an online music retailer that recently began selling USB turntables alongside vinyl, can't keep them in stock"

USB-pladespiller.

Ja, man kan godt frygte at det bliver en hype - fordi så dør den.  Og USB pladespillere ? WTF ? Det er altså noget pap, men ok - hvis det betyder at folk køber vinyl og vi dermed får et større udvalg, så er jeg egentlig ligeglad hvad folk bruger. Det sjove er jo bare at man køber vinyl, ripper det til et eller andet grusomt format og derefter aflytter det på et par earplugs

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
krenzler skrev:

USB-pladespiller.

Ja, man kan godt frygte at det bliver en hype - fordi så dør den.  Og USB pladespillere ? WTF ? Det er altså noget pap, men ok - hvis det betyder at folk køber vinyl og vi dermed får et større udvalg, så er jeg egentlig ligeglad hvad folk bruger. Det sjove er jo bare at man køber vinyl, ripper det til et eller andet grusomt format og derefter aflytter det på et par earplugs
Tror desværre netop at USB pladespillere vil få sin fanskare hos PC nørder, for længst har købt en CD afspiller og nu ser chancen for at brænde deres gamle LP'er over på CD...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave