Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mirlands setup - ATC, MOON, KUZMA, NVA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 November 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hey Mirland!

Gør venligst plads i din indbakke.

Tak.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Wow ! Der var så lige 250 stk..

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

USB gramsephoner fåes i flere kvaliteter: http://www.project-audio.com/inhalt/en/pdf/debutphusb.pdf

Og retteligt kan USB jo bare være en option på en løs RIAA?!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Nå, det er efterhånden ved at være meget længe siden jeg har skrevet lidt i den her tråd. Måske man burde starte "forfra", men det er på den anden side sjovt at have hele sammenhængen - hvis man gider læse det hele.

Det sidste jeg skrev var vist noget omkring at jeg havde skilt mig af med min Bluenote Koala. Den blev solgt via eBay og det var en ganske rædselsfuld oplevelse med en totalt umulig køber, der vist gerne ville have den gratis. Det tog det meste af en måned at få på plads. Men jeg endte med at købe en Monarchy 22A 20bit Dual D/A Converter. Den har fået fantastisk gode anmeldelser og folk er småfanatiske omkring dens evne til at formidle musik. Den passer så bare ikke rigtig sammen med ATC. Den er ekstremt god især til bækkener og vokal, men jeg føler lidt den lægger et "slør" over lyden i forhold til ATCs kontante karakter. Omvendt så er Monarchy rigtig nem at lytte til og ser ikke mindst godt ud  Samtidig købte jeg en Benz Micro Ace L til 1210eren og den gjorde faktisk lidt af det samme. Den gjorde det hele rart og godt. Men ikke "spændende". Så lige nu er begge røget ud af systemet igen og jeg kører cd fra min Arcam DV88 og vinyl er igen formidlet af min DL-103. Den p.u. er ganske enkelt svær at skille sig af med Jeg ved ikke helt hvad cdafspiller det hele ender med, der er flere i "pipelinen" lige nu. Så der skal nok komme en masse omkring det emne den næste tid. Jeg køber nu nok brugt ihvertfald.

På værkstedsbordet står en Heybrook TT2 som jeg fik billigt. Den har jeg rodet lidt ved, men det interessante er at den kom monteret med et sæt Goldmund plade"måtte" og pladestrammer. Pladestrammeren bruger jeg nu på 1210eren og det må jeg sige kan anbefales. Det virker faktisk som om der er mere ro over sagerne. Ikke overvældende øjenåbnende men nok til at den bliver hvor den er. Forresten så er byggekvaliteten på sådan en Heybrook seriøst gennemført - virkelig imponerende.

Nåja! Nederst i "racket" står der nu en Sansui TU-4400 tuner. Den er rigtig charmerende med sine potmetre osv. Lyden er lidt flad, men jeg kan ikke helt finde ud af om det bare er radio der er sådan generelt...

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Læs IKKE den her artikel om et såkaldt "budgetsystem", hvis du har nok at lave i forvejen. Gad vide om han nogensinde lytter til musik ? Og gad vide om han har mere end to cder i samlingen... 

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Og jeg bliver sgi lige ved med at linke til artikler. Sjovt som jeg bedre kan tage mig sammen her end på min blog... Nåmen, den her artikel fra seneste nr af Positive Feedback fik mig til at grine. Fordi jeg tramper jo selv rundt og graver cdafspillere frem altimens jeg absolut nægter mp3 (og jaja, jeg har en mp3 afspiller, men bruger den mest til at flytte data )...

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 December 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland

Den der TT-spille......Hvad skal du med den... Jeg har overvejet om det er sådan en, som skal overtage pladsen, efter min Project expresion. Jeg har set på et par stk. i middelmådig stand. ( det skal lige siges at jeg aldrig har hørt sådan en spille )

Har du hørt din spille ?  Har du nogle billeder / andre indput, så gi' endelig lyd fra dig

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Et surt opstød men med en vis bundklang. Manden har jo for så vidt ret. Men det er godt nok deprimerende 

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 December 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det lige man ingen billeder kan se??
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:
Hvorfor er det lige man ingen billeder kan se??

Muligvis fordi jeg har fået ændret serveropsætning... Jeg finder ud af noget.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Et surt opstød men med en vis bundklang. Manden har jo for så vidt ret. Men det er godt nok deprimerende 

Han har jo deprimerende meget ret. Det er utroligt at se herinde, hvordan folk taler om deres foretrukne lyd. I min naivitet og måske begyndende senilitet, har jeg altid troet, at anlæggets fornemste opgave var at komme så tæt som muligt på at reproducere den lyd de forskellige instrumenter rent faktisk frembringer.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

mirland skrev:

Han har jo deprimerende meget ret. Det er utroligt at se herinde, hvordan folk taler om deres foretrukne lyd. I min naivitet og måske begyndende senilitet, har jeg altid troet, at anlæggets fornemste opgave var at komme så tæt som muligt på at reproducere den lyd de forskellige instrumenter rent faktisk frembringer.

Jeg kunne ikke være mere enig! Men det er en kamp at finde "hifi" der rent faktisk ikke kommer med et lyd-ideologisk manifest i papkassen. Jeg har aldrig lyttet så meget til musik som efter at jeg gik i retning af mere pa-agtigt gear som man må sige ATC er. Det er befriende !

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Goldmund rip-off! Goldmund har åbenbart valgt at bruge en Pioneer dvdafspiller til knap 2k som udgangspunkt til deres nyeste dvdafspiller... til 60.000  Og det er ikke fordi de har haft gang i den store ombygning. Audiophoolery at its worst!

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Endnu en vred mand - men hvis man nogensinde har været hos en Linn forhandler, så ved man at han har ret. Det er en bizar oplevelse. Lidt ala ny-religiøse vækkelsesmøder... Og nej, jeg har intet generelt imod Linns produkter.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Mirland - har du stadig dine SNell K2 højtalere? Jeg overvejer J2 eller K2 sammen med min Sugden A21a!
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg havde kun K2 til låns - de kunne slet ikke følge med i bunden. Det er en rigtig rar højttaler, hvis man ikke lytter til elektronisk musik. Det kan den ikke. Jeg ville foreslå en mere stram højttaler ala Linn Tukan...

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Jeg havde kun K2 til låns - de kunne slet ikke følge med i bunden. Det er en rigtig rar højttaler, hvis man ikke lytter til elektronisk musik. Det kan den ikke. Jeg ville foreslå en mere stram højttaler ala Linn Tukan...

Jeg har desværre den begrænsning at højttalerne skal placeres ret tæt på bagvæggen (ca. 10). Derfor overvejer jeg Audio Note eller Snell!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Du skal "bare" kigge efter en trykkammer. Dem jeg selv bruger (ATC SCM11) lever fint op ad en væg.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hov! Så fløj der lige en "ny" pladespiller ind på hylden! Jeg har sørme købt mig en "vintage" spille  En Ariston RD11s med SME 3009 improved monteret. Det er godt nok en anden verden end SL-1210 MKII! Men de gamle pladespillere har altid haft en plads i mit hifi-hjerte. Jeg kan ikke stå for en plint i ægte træ og det hele 

Nu har jeg fået den sat meget midlertidigt op (renset og smurt leje, fjernet silikonedæmpekar med gammel silikone og skruet bundpladen af) med en gammel Linn K9 pu (den kom monteret med en Dynavector Ruby - en superfed pu - men den passer da bare slet ikke til den pladespiller, der er rumlen og alt hvad man ikke vil have). Stuen er i dette øjeblik fyldt op med lyden af Black Sabbath "Master of Reality" der bare blæser ud. Jeg tænkte at en plade i samme alder som pladespilleren ville være passende. Og jeg må jo indrømme: Selv med en rimelig ringe pu som K9 så spiller den gamle RD11s faktisk ganske godt. Den SPILLER sgu. Ikke så meget fis her. Den har ikke det samme "smæk" som 1210eren (ellers sjovt, at de er lige gamle) men den spiller faktisk så interessant at jeg lige vil få fat i en ordentlig MM pu snarest, så der kan leges lidt. Jeg kan ikke kommentere på hverken det ene eller det andet hifi-begreb som sagerne er lige nu. Stereoperspektiv osv er ikke store sager med en K9... Men på den anden side, hvis musikken spiller og man ikke får lyst til at flå pladen ud af vinduet, så er det nok ikke helt ilde.

Måske man skulle montere et Hercules II board, så strømstyringen er helt med og jeg kan få fyret mine 45rpm skiver af - dem har jeg MANGE af.

Et billede af dyret (med Ruby monteret):

Jeg er faktisk begejstret ! Men den fortjener en bedre hylde end Corras'en. Jeg er jo ikke vant til det her bouncy-halløj.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Topnice spilledåse og Ozzy er for råt..

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum