Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Sårn een (brugt) DV78-89 skal jeg nok også have!
Min Delta 70.3 er jeg ganske godt tilfreds med, omend den ikke har den typiske Arcam-lyd. |
|
|
Er det ikke min gamle Delta du har? Den lød ihvertfald superfedt med masser af smæk i bunden. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gu er det så. Og den har kørt mindst 1500 timer med vellyd hos mig.
Jeg skal også have en Alpha 9 med ring-DAC, og en ........
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Gu er det så. Og den har kørt mindst 1500 timer med vellyd hos mig.
Jeg skal også have en Alpha 9 med ring-DAC, og en ........ |
|
|
Ja, jeg gad jo godt få fat i en Arcam AAA5 - Avondale Audio's moficerede 5+. Den skulle være seriøst god!  Men Avondale sender ikke til fastlandet længere pga for mange ødelagte maskiner pr post...  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
jeg er også ret fristet af den tidligere nævnte ATer her på sitet. Den lyder lidt spændende. |
|
|
Et spændende valg.  Ser frem til at høre lidt om den.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må kunne lure dem af, og lave en "all-most Avondale". Jeg har da et par 5´ere i gemmeren!
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Man må kunne lure dem af, og lave en "all-most Avondale". Jeg har da et par 5´ere i gemmeren! |
|
|
Hvis jeg kunne finde mailene, så har jeg vist endda en komplet oversigt over alle mod's der skal til... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville være dejligt!
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
F.Christians skrev:
Man må kunne lure dem af, og lave en "all-most Avondale". Jeg har da et par 5´ere i gemmeren! |
|
|
Hvis jeg kunne finde mailene, så har jeg vist endda en komplet oversigt over alle mod's der skal til...
|
|
|
Tror jeg har fundet dem alle sammen. Hvis der er nogle der er interesserede kan de sende en PB til mig - så skal jeg stykke noget sammen. Jeg vil ikke lægge andres mails her ud i tråden... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der kommet en lille ny!  Er den ikke søøøød?! Den har kun været monteret i en lille time og der er kun blevet spillet Nick Cave og Daft Punk indtil videre - men jeg tror den er en vinder. Der er hul igennem - mildt sagt. Der er virkelig meget "top" i den samtidig med at jeg ikke synes den er "bass-light". Jeg er ikke helt færdig med at justere - bla fordi jeg ikke kan finde mine MINI unbrako nøgler og der skal dælme bruges nogle små nogle til sådan en SME arm. Men umiddelbare kommentarer må være: Modsat Ortofons pu'er som jeg generelt synes er tamme er den her mere i samme stil som en DL-103 - altså smæk for skillingen, men med mere top - jeg er spændt på om den i længden måske er for "lys" ? Den sporer imidlertid rigtig godt og selv på en gammel pladespiller lykkes det den at lave et rigtig fint lydbillede, hvor man rigtig gerne vil høre mere
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser seriøs ud.
Så må du se om tilspilning ændrer klangbalancen lidt.
Eller prøv evt. med lidt lav VTA og/eller nåletryk i den høje ende af det anbefalede.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så! Nye unbrakoer indkøbt og armen justeret ordentligt ind. NØØØØJ! Jeg kender Trentemøllers Last Resort forfra og bagfra - men kun med DL-103 som "kilde". Med den her bette AT er der ganske enkelt en detaljerigdom (ja, det er rigtigt - der er flere detaljer, men nu er DL-103 heller ikke en detalje-pu, den er en musikformidler  ) og et (gys) stereobillede samt fylde, hvor jeg hårdt presset må indrømme at DL-103 ikke kan være med. Det lyder ganske enkelt forrygende. ATen er også meeeeget stille. Det er muligvis fordi det er en MM og jeg helt har glemt hvad det vil sige - tror ikke jeg haft sådan en i 5-10år. Men for dælen jeg er ikke helt gode venner med SME'ens justeringsmuligheder - det er altså lidt noget slattent halløj synes jeg.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Hermed en anbefaling: En Audio Technica DR500LC og så lige smide Slayer "South of Heaven" på. Det definerer simpelt hen metal i sin mest rå form og præcise præsentation! ØV det lyder fedt !  Lombardos dobbelt-stortromme lyder som et mindre tordenvejr... Jeg bliver helt bekymret for min SL-1210...
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Jeg bliver helt bekymret for min SL-1210... |
|
|
Velkommen til virkeligheden - med remtrukne på fjedre   
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
mirland skrev:
|
|
|
|
|
Tjaa... Det er nok for tidligt at sige før end DR-500LC har været monteret på SL-1210?
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
klc-audio skrev:
mirland skrev:
|
|
|
|
|
Tjaa... Det er nok for tidligt at sige før end DR-500LC har været monteret på SL-1210?  |
|
|
True - lige nu må jeg så til gengæld erkende at remmen er slutprut. Alt er smurt og justeret men pitch-stabilitet er en by i Rusland (men sådan er det jo med remme generelt  ). Jeg har faktisk ikke umiddelbart tænkt mig at montere DR-500LC på 1210, men det kan da være  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så meget for ideer  Krenzler fik mig vist lige provokeret alligevel ! Så nu har jeg "lige" sat ATen over på 1210 sammen med min nye superfede HS-1A headshell. For det første så var det ligesom at komme hjem igen: Alt kører som det skal, man roder ikke med en dinglende arm og min 1210er er i forvejen sat rigtig godt op (som læsere af denne og 1210-tråden vil vide). Forskellen på Ariston og 1210 er slående! Hvis man lige ser bort fra hastighedsstabilitet osv, så er det virkelig noget, der er til at tage og føle på. Ariston/SME/AT er fuld smæk på, god bund og let sibbilant - måske grænsende til en smuuule hysterisk på nogle områder (det minder mig lidt om Decca på 1210 men på Ariston fungerer det). Men det er meget foot-tapping og altså ret godt. 1210/AT/HS-1A komboen er langt mere "harmonisk" med måske en tand mindre detaljering, tydeligt mindre sibbilant og med en mere fyldig lyd. En del mere fyldig faktisk. Vi snakker her om to afspillere af samme "alder" ...men de er virkelig forskellige. Hvis jeg skal være helt 100% ærlig overfor mig selv, så tror jeg faktisk at Ariston kan sættes op til at spille helt igennem supergodt - måske også bedre end min 1210. Men det vil være en større omgang der skal til for reelt at kunne konkurrere med 1210 i hverdagsbrug, hvor jeg bruger pladespiller seriøst meget. Specielt 33/45rpm omskiftning er til grin med Ariston (af med tallerken og flyt rem), opsætning af SME synes jeg er noget lala (begin flamewar  ) og jeg har det virkelig svært med remtrukne pladespillere og deres hastigheds-instabilitet. Men omvendt, så er Ariston altså et seriøst godt bud på en rigtig fin pladespiller. Så hvad er konklusionen ? Tja...  Det er da smukt !  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er svært at slippe væk fra "Wheel of Steel"  Men jeg vil helt ærligt sige at Ariston er den første remdrevne jeg har haft, der er engagerende og underholder. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
He-he. Det var ikke meningen at provokere.
Super flot billede by the way!
mirland skrev:
Det er da smukt !  |
|
|
Du må sgu da få gjort noget ved det Cardas rewiringshalløj på et tidspunkt eller har du ikke den store tiltro til det?
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
He-he. Det var ikke meningen at provokere.
Super flot billede by the way!
mirland skrev:
Det er da smukt !  |
|
|
Du må sgu da få gjort noget ved det Cardas rewiringshalløj på et tidspunkt eller har du ikke den store tiltro til det?
|
|
|
Ja, jo, måske. Jeg har det ihvertfald sådan, at jeg rewirer ikke selv - hvis jeg gør noget mht armen på 1210 så skifter jeg den til en komplet rewiret fra Kevin. Og skulle jeg gøre noget ved SMEen på Ariston så ville jeg sende den til nogen der ved noget og få det gjort der. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|