Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mirlands setup - ATC, MOON, KUZMA, NVA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 August 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Og alternativerne i 10k klassen er helt uden for diskussion

I beg to differ (I think). Men hvis det skal være nyt - ja måske.

Hvor mange grader toe-in på dine store kasser?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
mirland skrev:
Og alternativerne i 10k klassen er helt uden for diskussion

I beg to differ (I think). Men hvis det skal være nyt - ja måske.

Hvor mange grader toe-in på dine store kasser?

Ja, ok. 10k for en NY pladespiller. Brugt er der mindst to gode bud  

Jeg må med skam indrømme, at jeg ikke aner hvor mange grader toe-in jeg har. Normalt måler jeg fra væg til inderste hjørne og så til det diagonale. Det har altid virket for mig... men nu er jeg ikke et matematisk geni

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 August 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland

Er Arcam'en nederst i reolen en dvd ? Den ligner til forveksling min 'nye' cd-afspille

Det ser ellers super lækkert ud i din 'hule'

Hvad er det du har under din 1210'er

mvh Evox

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 August 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Damn hvor ser det fedt ud - Tillykke med de nye HT + Det andet  - Så kom der endelig billeder
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

evox skrev:

Er Arcam'en nederst i reolen en dvd ? Den ligner til forveksling min 'nye' cd-afspille

Hvad er det du har under din 1210'er

Arcamen er en DV88 - en efter min mening helt suveræn cd- nåh, nej  dvdafspiller. Den har efterhånden overlevet et godt stykke tid og kan langt hen ad vejen lege med hos de dedikerede cdafspillere. Men der mangler naturligvis liiige dét sidste - derfor Moon CD-1 ovenover.

Med hensyn til hvad jeg har under min 1210er, så regner jeg med du mener fødderne? Det er Isonoe feet. Alt for dyre, men de ser godt ud. Som tidligere nævnt betvivler jeg dog kraftigt deres effekt. De er ihvertfald ikke et tweak man ikke kan leve uden.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige opdateret indlægget med billederne, så der er en lille oversigt over grejet...

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 August 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Super flot! Dog synes jeg personligt det er lidt synd at de er sorte...

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 31 August 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:

Hmm, jeg har lige læst den nye gruppeanmeldelse af mellemklasse-cdafspillere her på sitet. Det er da godt nok en hård medfart Moon CD-1 får. Nærmest stik i mod alt hvad jeg selv har skrevet i min egen anmeldelse af samme.

De ting jeg fremhæver (det industrielle design, den klare lyd) bliver her vendt om til negative punkter. Meget interessant! Især fremhæves at den ikke kan distingvere de enkelte instrumenter og bækkener. Præcis det modsatte er mit indtryk. Og som læsere af denne tråd vil vide, så er det noget jeg fokuserer kraftigt på. Jeg har haft et hav af cdafspillere og dac's og Moon CD-1 gør det rigtig fornuftigt.

Oh well.

Først det vigtigste....flot og stilrent hjemme hos dig

...og så, den anmeldelse ville jeg ikke bekymre mig meget om, på en måde er det jo ros til dig at du ikke er enig

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg har det bare RIGTIG svært med "cherry"  Og prisen for at få ægte finer er lidt høj... Meget høj faktisk

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
mirland skrev:

Hmm, jeg har lige læst den nye gruppeanmeldelse af mellemklasse-cdafspillere her på sitet. Det er da godt nok en hård medfart Moon CD-1 får. Nærmest stik i mod alt hvad jeg selv har skrevet i min egen anmeldelse af samme.

De ting jeg fremhæver (det industrielle design, den klare lyd) bliver her vendt om til negative punkter. Meget interessant! Især fremhæves at den ikke kan distingvere de enkelte instrumenter og bækkener. Præcis det modsatte er mit indtryk. Og som læsere af denne tråd vil vide, så er det noget jeg fokuserer kraftigt på. Jeg har haft et hav af cdafspillere og dac's og Moon CD-1 gør det rigtig fornuftigt.

Oh well.

Først det vigtigste....flot og stilrent hjemme hos dig

...og så, den anmeldelse ville jeg ikke bekymre mig meget om, på en måde er det jo ros til dig at du ikke er enig

Takker   Jeg bekymrer mig nu heller ikke sådan rigtigt. Men det stak bare lidt i øjnene 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:

Raskolnikov skrev:

Jeg har det bare RIGTIG svært med "cherry"  Og prisen for at få ægte finer er lidt høj... Meget høj faktisk

Ok. Næste gang jeg invisterer i højttaler (om lang tid) vil jeg helt sikkert kigge på netop denne højttaler.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
mirland skrev:

Raskolnikov skrev:

Ok. Næste gang jeg invisterer i højttaler (om lang tid) vil jeg helt sikkert kigge på netop denne højttaler.

Jamen, du er da velkommen til at få et lyt. Lige nu roder jeg lidt med at få styr på nogle rigtig trælse stående bølger i stuen, men ellers er jeg overmåde tilfreds.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Raskolnikov skrev:
mirland skrev:

Raskolnikov skrev:

Jamen, du er da velkommen til at få et lyt. Lige nu roder jeg lidt med at få styr på nogle rigtig trælse stående bølger i stuen, men ellers er jeg overmåde tilfreds.

Tak for tilbudet.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Der er røget rigtig mange plader ind ad døren på det seneste. Alt lige fra Satyricon, Opeth, Monster Manget og Obituary til Solomon Burke og Isaac Hayes osv osv. Men jeg bliver nødt til at anbefale denne:

Laibach: Kunst Der Fuge

For dem der ikke kender Laibach, drejer det sig om et slovensk orkester med et temmelig fascistoidt image, der laver industrial af en type man ikke lige falder over på P3. Jeg har hørt dem i mange år efterhånden og noget er godt, noget er skidt. Kunst Der Fuge er en "fortolkning" af Bachs værk af samme navn. Et værk omkring variationer over et tema. Det er fantastisk i sin originale fremførelse men i Laibachs version er det på én gang naivt, overvældende smukt, grimt og øredøvende.

Varmt anbefalet herfra

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg rendt rundt i stuen med vores store spejl for at finde "first point of reflection" - og fundet ud af at det slet ikke lå, hvor jeg troede! Ikke at det på nogen måde gør det nemmere at få placeret noget dæmpning - men det er lige hvor vi snakker om at få en bogreol smidt ind. Det kunne vise sig at være rigtig fornuftigt at få gjort noget ved. Derudover går jeg stadig og tænker på hvilken bass trap, jeg vil have i stuen. Jeg FATTER ikke, hvorfor de allesammen skal være røvgrimme.

Ellers skal jeg lige ned i Stereo Studiet i Ryesgade, Århus med min ny-indkøbte Nine Inch Nails "The Slip". Den er så skæv at jeg uden problemer kunne bruge den som frugtskål. Træls! Købte ellers både den og "Ghosts I-IV".

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Synes det ser rigtig flot ud, keep it up
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

RAAAAAH! SGU!

Nu har jeg fået mit andet (!) eksemplar af Nine Inch Nails nye "The Slip" album på vinyl - og det er fanme da osse et møgtryk. Rigtig fed musik - Trent Reznor i sit mest tilgængelige hjørne - men så forklar mig lige, hvorfor det første eksemplar jeg fik havde form som en frugtskål og det nyligt ankomne er møgskævt og der er endda fingermærker på! Og det var fabriksplomberet da det ankom!!! Jeg bliver SÅ MUGGEN!  Oveni det er lyden ringe. Rigtig forbandet flad og ligegyldig. Dynamikfattig og uengagerende.

Jeg er stor tilhænger af vinyl (ingen overraskelse der) og køber seriøst mange plader, men ind imellem så bliver jeg rasende over at selskaberne tager os så lidt seriøst. De betragter alle som en flok konfirmandsjap-lamme teenagere (no offense til unge bruger af dette forum) der ikke kan høre forskel på en dør der smækker og et orkesterværk.

Og så kalder selskabet endda NiNs nye for 180g luksusvinyl. Vor Herre på lokum. Jeg har købt brugte skiver til 10kr i den lokale læsehest med mindre fingremærker og bedre lyd .

Det samme gælder så forresten også Obituarys seneste dødstortur "Executioners Return" - eeeeelendigt mastered og endnu værre skåret  Så vil jeg dælme skide på "blodrød" vinyl og hvad har vi. Pladerne begynder at lyde ligeså ringe som de demobånd jeg selv lavede i starten af halvfemserne - og det er skidt

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:

RAAAAAH! SGU!

Nu har jeg f�et mit andet (!) eksemplar af Nine Inch Nails nye "The Slip" album p� vinyl - og det er fanme da osse et m�gtryk. Rigtig fed musik - Trent Reznor i sit mest tilg�ngelige hj�rne - men s� forklar mig lige, hvorfor det f�rste eksemplar jeg fik havde form som en frugtsk�l og det nyligt ankomne er m�gsk�vt og der er endda fingerm�rker p�! Og det var fabriksplomberet da det ankom!!! Jeg bliver S� MUGGEN!  Oveni det er lyden ringe. Rigtig forbandet flad og ligegyldig. Dynamikfattig og uengagerende.

Jeg er stor tilh�nger af vinyl (ingen overraskelse der) og k�ber seri�st mange plader, men ind imellem s� bliver jeg rasende over at selskaberne tager os s� lidt seri�st. De betragter alle som en flok konfirmandsjap-lamme teenagere (no offense til unge bruger af dette forum) der ikke kan h�re forskel p� en d�r der sm�kker og et orkesterv�rk.

Og s� kalder selskabet endda NiNs nye for 180g luksusvinyl. Vor Herre p� lokum. Jeg har k�bt brugte skiver til 10kr i den lokale l�sehest med mindre fingrem�rker og bedre lyd .

Det samme g�lder s� forresten ogs� Obituarys seneste d�dstortur "Executioners Return" - eeeeelendigt mastered og endnu v�rre sk�ret  S� vil jeg d�lme skide p� "blodr�d" vinyl og hvad har vi. Pladerne begynder at lyde liges� ringe som de demob�nd jeg selv lavede i starten af halvfemserne - og det er skidt

Jeg havde ellers overvejet om jeg skulle have den på vinyl. Men da jeg har den i Lossless 24bit så hopper jeg over. Tak for oplysningen.
Hvis du ikke har Portishead "third" på vinyl vil jeg anbelfalde den! Fed musik og GOD lyd

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg havde ellers overvejet om jeg skulle have den på vinyl. Men da jeg har den i Lossless 24bit så hopper jeg over. Tak for oplysningen.
Hvis du ikke har Portishead "third" på vinyl vil jeg anbelfalde den! Fed musik og GOD lyd

Den har jeg faktisk ikke - endnu  Jeg har de andre. Der er superfed lyd især på 2eren.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Den nye er noget helt andet og alligevel det samme. De eksperimenterer meget på den nye. Der er nogle nummer der lyder som gammel Banjo folk og andre der lyder om the Doors, mens andre igen er meget PH agtige. tjek den ud!  

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes