| Forfatter |
|
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ - jeg begynder mere og mere at tro, at jeg skulle have købt en 12xx'er fra start. Den er ikke perfekt. Men i det mindste kan man spille højt.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt nok aldrig oplevet at min Rega P3 hopper op af rillen. Lige meget hvor højt jeg spiller. Den sidder også på væggen.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fredag bliver en spændende dag. Jeg og en kammerat skal forbi en vis hifi-forhandler og testlytte på ...pladespillere! (indsæt Darth Vader-tema  ). Det glæder jeg mig til. Det eneste jeg har hørt udover min egen 1210er i laaaaaang tid er SME 30. Hvem ved? Måske jeg skal have en lille julegave? __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Fredag bliver en spændende dag. Jeg og en kammerat skal forbi en vis hifi-forhandler og testlytte på ...pladespillere! (indsæt Darth Vader-tema ). Det glæder jeg mig til. Det eneste jeg har hørt udover min egen 1210er i laaaaaang tid er SME 30. Hvem ved? Måske jeg skal have en lille julegave? |
|
|
"SME 30 - pladespilleren Darth Vader ville vælge!"
Overvejer du den helt store model? Eller en 20'er med den lange 12"-arm?
Eller skal du 'bare' have en M2'er til din Technics?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Uuuuh. Dagens pladetip: Evil Nine: They Live! En blanding af breakbeat, fransk electro house ala Daft Punk/Justice og electro-pop. Suuuuper fed! Lyden er endda til at holde ud. |
|
|
Tak for tippet.  Hvad pladespiller skal du se på?  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
mirland skrev:
Fredag bliver en spændende dag. Jeg og en kammerat skal forbi en vis hifi-forhandler og testlytte på ...pladespillere! (indsæt Darth Vader-tema ). Det glæder jeg mig til. Det eneste jeg har hørt udover min egen 1210er i laaaaaang tid er SME 30. Hvem ved? Måske jeg skal have en lille julegave? |
|
|
Eller skal du 'bare' have en M2'er til din Technics?
|
|
|
Jeg overvejer helt sikkert ikke en SME 30. Det er simpelthen for dyrt. Den er meget sandsynligt verdens bedste pladespiller, men 200k + er mange penge. Jeg går bare lidt rundt og kigger på markedet Måske man skulle prøve nogetnyt - måske er forskellen for lille til at det giver mening? Det må tiden vise. Men det er helt sikkert ikke noget ala 1210 jeg skal lytte på 
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Simon R skrev:
mirland skrev:
|
|
Eller skal du 'bare' have en M2'er til din Technics? |
|
|
Jeg overvejer helt sikkert ikke en SME 30. Det er simpelthen for dyrt. Den er meget sandsynligt verdens bedste pladespiller, men 200k + er mange penge. Jeg går bare lidt rundt og kigger på markedet Måske man skulle prøve nogetnyt - måske er forskellen for lille til at det giver mening? Det må tiden vise. Men det er helt sikkert ikke noget ala 1210 jeg skal lytte på  |
|
|
Er helt enig i din kommentar til SME 30. Det er formodentlig den bedste pladespiller på markedet. Men den er bare så uendelig dyr. (Fik jeg den smidt i nakken kunne det da godt være, at jeg var til at tale med )
Hvad er det så du overvejer - noget remtrukket? Eller noget med en tangentialarm (dem er Poul da vist imod af principielle grunde - noget med armens længde, resonansfrekvenser etc.)
Har du overvejet at prøve de forskellige mods fra SoundHiFi - jeg tror at du kan få hele pakken for omtrent 4500 DKK.
Men meld endelig tilbage!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
mirland skrev:
Simon R skrev:
mirland skrev:
|
|
|
|
Jeg overvejer helt sikkert ikke en SME 30. Det er simpelthen for dyrt. Den er meget sandsynligt verdens bedste pladespiller, men 200k + er mange penge. Jeg går bare lidt rundt og kigger på markedet Måske man skulle prøve nogetnyt - måske er forskellen for lille til at det giver mening? Det må tiden vise. Men det er helt sikkert ikke noget ala 1210 jeg skal lytte på  |
|
|
Er helt enig i din kommentar til SME 30. Det er formodentlig den bedste pladespiller på markedet. Men den er bare så uendelig dyr. (Fik jeg den smidt i nakken kunne det da godt være, at jeg var til at tale med )
Hvad er det så du overvejer - noget remtrukket? Eller noget med en tangentialarm (dem er Poul da vist imod af principielle grunde - noget med armens længde, resonansfrekvenser etc.)
Har du overvejet at prøve de forskellige mods fra SoundHiFi - jeg tror at du kan få hele pakken for omtrent 4500 DKK.
Men meld endelig tilbage!
|
|
|
Jeg er ikke umiddelbart fristet af tangentialarme. Men det bliver da nok noget remdrevet der skl lyttes på (uuuh, jeg er hemmelighedsfuld ).
Jeg synes ikke rigtigt jeg er fristet voldsomt af den store pakke fra Sound Hifi. Af en eller anden grund. Uanset hvor stor fan jeg er af 1210, så er jeg også overbevist om at hvis man ultimativt ender med at give 12k+ for den med mods men plus god pu, så kunne pengene være bedre investeret i en brugt mid/high-end pladespiller. Markedet er godt i tiden.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
mirland skrev:
Simon R skrev:
mirland skrev:
|
|
|
|
|
|
Men meld endelig tilbage! |
|
|
Med al respekt, jeg tror lige netop ikke du er til at snakke med hvis du får kastet sådan en i nakken. 47kg smidt i nakken kan vist godt slå dig ihjel :D
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| Med al respekt, jeg tror lige netop ikke du er til at snakke med hvis du får kastet sådan en i nakken. 47kg smidt i nakken kan vist godt slå dig ihjel :D |
|
|
Godt ord igen Men hvis vi så ændrer det aldeles hypotetiske scenarie til, at jeg fik leveret en SME 30/V til døren via fragtmand, kvit og frit - SÅ ville jeg helt sikkert være til at tale med.
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Jeg er ikke umiddelbart fristet af tangentialarme. Men det bliver da nok noget remdrevet der skl lyttes på (uuuh, jeg er hemmelighedsfuld ).
Jeg synes ikke rigtigt jeg er fristet voldsomt af den store pakke fra Sound Hifi. Af en eller anden grund. Uanset hvor stor fan jeg er af 1210, så er jeg også overbevist om at hvis man ultimativt ender med at give 12k+ for den med mods men plus god pu, så kunne pengene være bedre investeret i en brugt mid/high-end pladespiller. Markedet er godt i tiden. |
|
|
Ja, der er meget hemmelighedskræmmeri - bliver det næste en 'der-kom-en-kasse'? I så fald kan jeg da gætte lidt med. Jeg kan huske, at du engang skrev noget om en SME 10...
Sidder selv og kigger lidt på soundhifis hjemmeside, men det er udelukkende spekulationer (dårlig økonomi) og nysgerrighed. Der er mange ting, der virker tiltalende - primært at den er aldeles p'n'p. Og hvis man så for et relativt overskueligt beløb kan få fikset nogle af dens svage sider. Iflg. Dave er dens svageste punkt armen.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Uuuuh. Dagens pladetip: Evil Nine: They Live! En blanding af breakbeat, fransk electro house ala Daft Punk/Justice og electro-pop. Suuuuper fed! Lyden er endda til at holde ud. |
|
|
Har de lavet nyt? Kanon, jeg har deres gamle "You can be special too", og har set dem på Roskilde - den må jeg tjekke ud!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lugter da langt væk af en sød lille SME Model 10.
Bliver der mon så også råd til den medfølgende Model 10 tonearm fra start?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
mirland skrev:
Jeg synes ikke rigtigt jeg er fristet voldsomt af den store pakke fra Sound Hifi. Af en eller anden grund. Uanset hvor stor fan jeg er af 1210, så er jeg også overbevist om at hvis man ultimativt ender med at give 12k+ for den med mods men plus god pu, så kunne pengene være bedre investeret i en brugt mid/high-end pladespiller. Markedet er godt i tiden. |
|
|
Ja, der er meget hemmelighedskræmmeri - bliver det næste en 'der-kom-en-kasse'? I så fald kan jeg da gætte lidt med. Jeg kan huske, at du engang skrev noget om en SME 10...
Sidder selv og kigger lidt på soundhifis hjemmeside, men det er udelukkende spekulationer (dårlig økonomi) og nysgerrighed. Der er mange ting, der virker tiltalende - primært at den er aldeles p'n'p. Og hvis man så for et relativt overskueligt beløb kan få fikset nogle af dens svage sider. Iflg. Dave er dens svageste punkt armen.
|
|
|
Haha, point taken Men der er såmænd ikke så meget hemmelighed over det. Jeg kigger mig lidt rundt og da jeg gerne vil kunne gramse på sagerne først går turen i morgen til Troels i Amfora Musik.
Men man skal holde øjnene åbne! Lige nu kan man få en Michell Gyrodec SE for 9500 inkl levering fra England. Det er altså billigt. Hvis man er til sådan en fætter vel at mærke... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Bliver der mon så også råd til den medfølgende Model 10 tonearm fra start?
|
|
|
Jeg kan definitivt udelukke SME . Det er faktisk slet ikke en option lige nu. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Fredag bliver en spændende dag. Jeg og en kammerat skal forbi en vis hifi-forhandler og testlytte på ...pladespillere! (indsæt Darth Vader-tema ). |
|
|
Hmm... Jeg syn's at du lissom lagde op til noget sort og ondt.  Hvad findes der mon ellers af forhandlere af pladespillere på dine breddegrader ud over PM's Audio Boutique.....
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
krenzler skrev:
Bliver der mon så også råd til den medfølgende Model 10 tonearm fra start?  |
|
|
Jeg kan definitivt udelukke SME . Det er faktisk slet ikke en option lige nu. |
|
|
Hmm, er vi ude i noget Clearaudio? Sådan en omgang akryl repræsenterer da nærmest antitesen til din 1210? (Personligt har jeg jo selv en svaghed for den slags - men ligesom med silikonebryster prøver jeg at hæve mig over det )
Eller en slovakisk Kuzma?
Er planen at pensionere 1210'eren helt eller skal du have to forskellige pladespillere?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
| Hmm, er vi ude i noget Clearaudio? |
|
|
Det håber jeg sgu næsten ikke (ja undskyld). Er ham Mirland ikke generelt ret så anglofil?
Hmm... Tilbage til noget fra UK på 4 bogstaver der begynder med "R"? (en af de større modeller). Nu da prisen er sænket...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske noget Nottingham Analogue? Eller gulp en af de større Rega? De er jo faldet meget i pris.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |