Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2026 | 18:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 26 April 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Ja det hører da vist ikke sammen...
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jooohhh....det gør det nu. Driveren M-100 kunne fåes i forbindelse med et sæt af løse enheder til bygning af et sæt studiemonitors a la JBL 4333A. bas: 15L-100 (så vidt jeg husker) - M-100 (midrange - og H-100 (disk). Til M-100 kunne man få spredelinsen. Ved dog ikke om træhornet er originalt Coral, men kunne såmænd godt være det. Hvis man køber dette sæt, så kan man jo selv vælge, hvilken forsats man vil have til M-100. Vi mangler bare selve M-100 i annoncen, synes jeg.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hvad er dog dette for noget knas?

Gætter selv på at Telefunken var inde i sit livs efterår!!

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/forstae rkere/telefunken-anlaeg/v/an569134602/

Jesper

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 April 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hvad er dog dette for noget knas?

Gætter selv på at Telefunken var inde i sit livs efterår!!

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/forstae rkere/telefunken-anlaeg/v/an569134602/

Jesper

ligner japansk OEM, lavet af genbrugsdåser fra Heinecken   ydrkkkk!   :)

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hold da op, det er da yndigt. Mit første gerät var en receiver i samme serie 

Du har naturligvis ret Fredmarantz. Jeg husker dem faktisk godt fra Audioscan i sin tid. Kom bare til at tænke på ACR hjørnehorn. Lånte lige et billede på webben:

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Der er lige nu en Technics SL-10 på QXL:

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/pladesp illere/oevrige/technics-sl-10-pladespiller/v/an569021900/

Han siger godt nok, at den kører, men at pickup'en mangler.

Det er ikke det samme som at den virker !

Jeg har haft et par stykker af SL-10 mellem hænderne og printet der styrer tonearmen er overmoden til at få skiftet lytter. De skal være samme fysiske størrelse i øvrigt

Bare til orienterende oplysning, hvis én af Jer vil gafle den. Det er en genialt lækker pladespiller, der har det fint med Ortofons OM-serie. OM 40 er toppen, men er en yderst kritisk pickup. LP'en skal være iorden.

Tilbage til SL-10'eren på QXL.

Der er en tallerkenrotationsknap og den vil altid virke.

Noget andet er drevet til tonearmen...og den er altså umulig at afprøve uden pickup, så beware out there.

Med det in mente, at den med overvejende sandsynlighed skal have kunstigt åndedræt, er der mulighed for et røverkøb.

Der er en fri servicemanual på nettet (har ikke linket lige nu) og jeg stiller mig i øvrigt til rådighed når og hvis den skal renoveres. Bare fyr en PM af. Elsker den pladespiller.

For øvrigt eksisterer der ekstra fødder til den (der også passer til SL-7 og SL-15), men de er ikke lige de nemmeste at få fat på og de er hundedyre.

Pladespilleren har også 12 Volt indgang....og kan bruges i et automobil.

Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Du har naturligvis ret Fredmarantz. Jeg husker dem faktisk godt fra Audioscan i sin tid. Kom bare til at tænke på ACR hjørnehorn. Lånte lige et billede på webben:

Jeg tror faktisk, at dén model hed "Coral studio 400" - er testet i et dansk hifi-blad omkring 1977 op mod en JBL 4333A og det var spændende læsning - husker jeg

Vh

Freddy

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 April 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

BoPtiljudrop skrev:

Jeg tror faktisk, at dén model hed "Coral studio 400" - er testet i et dansk hifi-blad omkring 1977 op mod en JBL 4333A og det var spændende læsning - husker jeg

Vh

Freddy

hvem vandt Freddy? Coral eller JBL?

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Det gjorde JBL'en - men man syntes - igen så vidt jeg husker, at Coral'en også have en imponerende gengivelse - og at der var et ret tæt opløb.

Mener også, at der var en tredje højttaler med i testen - husker ikke hvad det var, men det foresvæver mig, at det var en Onkyo Sceptre et eller andet....

Vh

Freddy

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 27 April 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:

Der er lige nu en Technics SL-10 på QXL:

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/pladesp illere/oevrige/technics-sl-10-pladespiller/v/an569021900/

Han siger godt nok, at den kører, men at pickup'en mangler.

Det er ikke det samme som at den virker !

Jeg har haft et par stykker af SL-10 mellem hænderne og printet der styrer tonearmen er overmoden til at få skiftet lytter. De skal være samme fysiske størrelse i øvrigt

Bare til orienterende oplysning, hvis én af Jer vil gafle den. Det er en genialt lækker pladespiller, der har det fint med Ortofons OM-serie. OM 40 er toppen, men er en yderst kritisk pickup. LP'en skal være iorden.

Tilbage til SL-10'eren på QXL.

Der er en tallerkenrotationsknap og den vil altid virke.

Noget andet er drevet til tonearmen...og den er altså umulig at afprøve uden pickup, så beware out there.

Med det in mente, at den med overvejende sandsynlighed skal have kunstigt åndedræt, er der mulighed for et røverkøb.

Der er en fri servicemanual på nettet (har ikke linket lige nu) og jeg stiller mig i øvrigt til rådighed når og hvis den skal renoveres. Bare fyr en PM af. Elsker den pladespiller.

For øvrigt eksisterer der ekstra fødder til den (der også passer til SL-7 og SL-15), men de er ikke lige de nemmeste at få fat på og de er hundedyre.

Pladespilleren har også 12 Volt indgang....og kan bruges i et automobil.

det er en vildt lækker pladespiller, jeg har for et halvt år siden rewiret en sådan til min søster, da det originale kabel havde en løs forbindelse ved låget...
men ellers var den virkeligt godt kørende...
jeg kunne godt overveje at byde på den, og ja Ortofons OM-serie lyder virkeligt godt på den

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Vh

Freddy

De skulle ikke danse ret meget rundt om næsen på mig før de havnede i min lyttekæde

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 27 April 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hvad  skal et sæt Luxman CL-350/ M-150 koste? sælger forlanger 3200,-

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 27 April 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ak sådant et sæt havde jeg for måske 15 år siden i min spæde ungdom.

Jeg gav kun 1000 kroner for det, da udgangstrinnet skulle have justeret tomgangsstrøm.

Bagefter spillede det fint. Trinnet fik lov til at trække 4 stk Century fra lansing og blev

ganske varmt- men overlevede.

Det er et fint sæt og er Luxmans top entry-sæt på det danske marked (1973-74) (er et ikke??)

Prisen er lige måske lige overkanten, men det er efterhånden sjældent udbudt, men igen

Det kommer også an på standen. Pas på knapperne, de bliver sprøde og knækker. tjek dem.

Ellers bare et klassisk og fedt  sæt.

Venligst

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes ofte at have set et effekt trin til salg for en tudse. Jeg tror altså godt det kan gøres billigere hvis du bare venter
lidt.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 27 April 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu ikke fristet, skal ud og se på et sæt Luxman SQ-507 / WL-550 på fre, det vil jeg heller have da det jo er tuner og int. forstærker

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 27 April 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Det er også et dejligt sæt; det var min introduktion til lidt mere seriøs HiFi. Nu står det hos en ven og gør gavn. Jeg må indrømme, at lyden er flad i forhold til min Sansui 9090, men jeg var (og er) stadig glad for det! Tuneren er ret god, så vidt jeg husker, og det er smukt som bare pokker! Glæd dig.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Da vi nu har været lidt ude i de japanske højttaler, Coral fra '79 med 15 bas, meget svært at se hvad det handler om:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60026056

Der er vel ikke nogen der ved noget?

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder uden kataloget osv- og må derfor ty til en lidt diskutabel memory - men....Jeg mener, at den pågældende højttaler måske godt kunne være en mindre model fra Coral, som benævntes Coral studio 100 (eller var det 200)?

Et kig i kataloger fra Audioscan fra perioden vil formentlig give pote! Hvem har lige sådan et v. hånden?

Vh

Freddy

Vh

Freddy

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg sidder uden kataloget osv- og må derfor ty til en lidt diskutabel memory - men....Jeg mener,
at den pågældende højttaler måske godt kunne være en mindre model fra Coral, som benævntes Coral studio 100
(eller var det 200)?

Et kig i kataloger fra Audioscan fra perioden vil formentlig give pote! Hvem har lige sådan et v. hånden?

Vh

Freddy

Vh

Freddy

Har vi ikke en masse scans af katalogerne liggende her i vintage forummet??

EIDT: Her kan man i hvert fald download 77 kataloget - kig i gennem

http://www.rhodos.dk/audioscan-77-78.pdf

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

De ser solide ud, men jeg er ikke så vild med palisander Det er sjovt med den basreflexløsning. Har selv brugt det til noget instrument-ht. Med en hårdt ophængt bas kan man hente en god varm lyd med lidt hævning omkring 100Hz, men det ser da lidt aparte ud, som om reflexrørene er hentet ud til andet brug?

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes