| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holy crap...
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/cd-mini discafspillere/philips-cd-100/v/an569358812/lt4/
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Que?
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
well - can't blame him for trying - men til denpris skal der ikke være en ridse - der skal den ligge i org. kasse med silical gel poser og manual etc. -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
de billige modeller af technics fra midt 70erne er ikke rare at lytte til - så fik de nogle modeller med trip trap - faseliniere kabinetter - de billigste igen i ca 9 mm papkasse med lidt melamin på - de store og meget dyre modeller blev vist godt modtaget - skulle du ikke have dig et par sansui højtalere som fx sp2500 (jeg har desværre kun et sæt sp z6 stående og de er ret store men gode til fest) ups sp 2500 er vist mere end 25 cm brede så er det dem her du skal have  SP95! 33 cm brede    kender du beovox 1200 http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=435findes vist også i en tre vejs model - faktisk en dejlig lyd til alm lytte niveau og de holder målene 20x24x50 og er rimeligt følsomme og kan tit fåes for ingen penge og har ret flot finer - ret vintage
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Har vi ikke en masse scans af katalogerne liggende her i vintage forummet??
EIDT: Her kan man i hvert fald download 77 kataloget - kig i gennem
http://www.rhodos.dk/audioscan-77-78.pdf
|
|
|
Wey-wes! Tak for et varmt gensyn. Hvordan fandt du det? Første klasses informationssøger  Masser af smukt brunt træ, masser af børstes alu og blåt lys af den bløde slags! Beovox: De gamle Beovoxere er faktisk ret godt skruet sammen, f.eks. bruges der kun veldimensionerede luftspoler. Desværre smides de bare ud i lange baner rundt omkring, men de har langt bedre klangegenskaber end meget af det kinakram man får sammen med sin nyinkøbte plasticting ude fra bilkabolka...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
...
 ...
|
|
|
Ja, de er vist en hel del bredere end 25 cm, og med dette flotte billede er der lige før jeg kommer til at savne mine nu solgte SP-2500er, der var mine første vintage højttalere. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er åben for alle forslag. Jeg har målt lidt igen, og det med bredden er ikke et ufravigeligt krav. Dog skal de helst ikke være større end 30x30 (BxD) - Og hvis de skulle være lidt bredere bliver de nødt til at være tilsvarende mindre i dybden. Og så skal de som sagt kunne placeres op af en bagvæg uden helt at dræbe lydegenskaberne...
Jeg har også kigget lidt på Sansui, men der udbydes ikke så mange herhjemme. B&O har jeg ikke engang overvejet, men det kan da være det skulle undersøges nærmere.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
LouBP skrev:
Har vi ikke en masse scans af katalogerne liggende her i vintage forummet??
EIDT: Her kan man i hvert fald download 77 kataloget - kig i gennem
http://www.rhodos.dk/audioscan-77-78.pdf
|
|
|
Wey-wes! Tak for et varmt gensyn. Hvordan fandt du det? Første klasses informationssøger Masser af smukt
brunt træ, masser af børstes alu og blåt lys af den bløde slags!Beovox: De gamle Beovoxere er faktisk ret godt skruet
sammen, f.eks. bruges der kun veldimensionerede luftspoler. Desværre smides de bare ud i lange baner rundt omkring,
men de har langt bedre klangegenskaber end meget af det kinakram man får sammen med sin nyinkøbte plasticting ude fra
bilkabolka... |
|
|
Der er en hel tråd om det gamle Audioscan her i vintage forum, bare søg efter den, der finder du bl.a. også kataloget fra 83
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lou Tak, jeg smutter straks ind og snuser  Alt det gear man ikke havde råd til som newbie dengang, det er fantastisk sjovt at se det igen. Håber lidt på at deres højttalerbyggebog også kan findes et sted, det var store tider for højttaler DIY dengang.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Jeg er åben for alle forslag. Jeg har målt lidt igen, og det med bredden er ikke et ufravigeligt krav. Dog
skal de helst ikke være større end 30x30 (BxD) - Og hvis de skulle være lidt bredere bliver de nødt til at være tilsvarende
mindre i dybden. Og så skal de som sagt kunne placeres op af en bagvæg uden helt at dræbe lydegenskaberne...Jeg har
også kigget lidt på Sansui, men der udbydes ikke så mange herhjemme. B&O har jeg ikke engang overvejet, men det kan
da være det skulle undersøges nærmere.
|
|
|
Hvad så med at genoverveje jbl l26 decade, der 32 i bredden __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv.... der er en fuld svensker der vil give mere for TU-919 på Qxl end jeg vil  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bent egholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og en fuld svensker.....
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Æv.... der er en fuld svensker der vil give mere for TU-919 på Qxl end jeg vil  |
|
|
Uden at lokke, hvorfor ikke bare købe hele sættet til køb-nu-prisen på 2.500 kr? Man kan selvfølgelig også bare vente og købe en TU-919 på ebay.com til ca. 3.500 kr, eller en på ebay.de til ca. 7000 kr. (jeg har ikke taget højde for forskellen i standen mm mellem den på qxl og dem på ebay) PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Æv.... der er en fuld svensker der vil give mere for TU-919 på Qxl end jeg vil  |
|
|
stor du og mangler en fed tuner og skal det ikke nødvendigvis være en sansui tror jeg at jeg har fx en fed pioneer fra 73 stående som æde kanaler til sig som havde den intet fået at spise i en måned - et andet sted i mine gemmer en beomaster 5000 - nok den bedste tuner b&o har lavet og flot er den også du skal bare sige til så finder vi ud af noget __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
edge skrev:
|
|
stor du
og mangler en fed tuner og skal det ikke nødvendigvis være en sansui tror jeg at jeg har fx en fed pioneer fra 73 stående
som æde kanaler til sig som havde den intet fået at spise i en måned - et andet sted i mine gemmer en beomaster 5000 -
nok den bedste tuner b&o har lavet og flot er den ogsådu skal bare sige til så finder vi ud af noget |
|
|
hvad er det for én r-l-b?
hvis det er en Pioneer TX-8100 ville jeg måske være interesseret. - skulle Edge selvfølgelig ikke være det... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |