Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2026 | 11:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
den er sku lækker nok, og prisen er ikke helt gal, men lad os se hvad den bliver budt op i

jeg har lillebror 980 på 2 x 80 w i 8 ohm og spm Norstrand gør det for fck bliver den indskiftet nå der er knas i en af mine hifi kæder og den gør det være gang til ug med kryds og slange

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

@ wd 40: Syntes at det har en tendens til at fedte og hermed slæwe snavs til. Ellers et absolut vidundermiddel. Et andet tip: Nuldregummi Jep, det hedder det.

Her et fint, nyt ubrugt, limet sammen af to stykker rågummi!

Alt genstridigt klisterværk kan lige så listigt nuldres af med sådan en stump rågummi! også de genstridige klisterrester på chassiset, når man skifter kantophæng på højttalerenheder. Spørg i din lokale Mister Minit hælebar, han ved hvad det handler om

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

jeg stødte på en yderst velholdt yamaha Cr 800 her i weekenden.
jeg købte den ikke da jeg syntes at designet var lidt køligt.

Den tumler dog alligevel i mit hovede.
Er sådan en noget værd ? lyd og kvalitet .
sakset fra nettet

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

"Nogen der kender nogettil sådan en her?:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60191310 "

Uden at ville lyde besværlig, så er din citat og linke-teknik lidt trals, da vi (jeg) ikke ved hvilket apparat der tales om - og hvis jeg citerer, så skal jeg (vi) stadig lede - men det går nok alligevel.

Men jo - det drejer jo så om en Phase Liear 400 (mk1) - og er Amerikansk fra starten/midt i 70'erne. 200 FTC-watt/ch og en kraftkarl. Gansk dyr dengang og sjælden i DK. Denne serie (MKII'erne og 700 MKII (2 x 350W)- + D-500 (Dual 500Watt)) var i slutningen 70'erne ganske populære til at skubbe mindre PA - og kunne en del.

Så vidt jeg husker var de ikke helt nemme at holde stabile, men det ser da ud til, at denne - endda brugt til PA-lyd o.lign. sluppet igenenm krigen. Ganske vist ikke uden skrammer og ombygninger, men alligevel.

Jeg synes, at det er synd, at den i dén grad er bygget om - men til prisen synes jeg da bestemt at det er en spændende amp. Jeg tror ikke, at det lydmæssigt er "the holy grail". Jeg husker, at der også kunne fås et valnøddekabinet til den - og det så altså lidt fedt ud. 

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hmm. Virker linket ikke?
Det er vist blevet et udbredt fænomen ikke at beskrive hvad man har spottet. Tjekkede lidt på hvordan det har set ud, jeg lover at stramme op

Men - jeg er utroligt glad for de gode informationer og det er stimulerende og meget inspirerende når i deler ud af jeres viden. Jeg er indimellem temmeligt imponeret.

Men ang. den der Phase Linear, den må da kunne redes og bringes tilbage til nogenlunde acceptabel tilstand. Under alle omstændigheder er det da nogel flotte blafrometre, hvis de kommer til at virke.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Det ér en fed amp - i mine øjne - og jeg var lige på nippet til at "pull the trigger2, men jeg kommer til at tænke på, at jeg åbenbart lider af et psykologisk fænomén, so mkan sidestilles med pænt hysterisk originalitet og top-udseende (altså grejet!Smile) - og jeg kan allerede nu forestille mig hvilke lidelser jeg skal igennem for at få den tilbage i original form - Der skal for eksempel skaffes en anden forplade - - - - og allerede her er hele min idé gået fløjten, da den jo så ikke er original rent individmæssigt, hvad du forstår - jo det er sgu langt ude.

Det ene meter mangler vist helt viseren......den bliver nok lidt svær, men måske - måske - måske kunne man så hitte en slagtemodel fra Ebay - eller sådan noget. Man skal i hvert fald være en dygtig amp-mekaniker. elektronikken virker angiveligt, så dér skal der måske ikke bruges så mange kræfter.

Jeg tror, at du kan finde en masse om den amp på nettet .... AK - Ebay - interessgrupper - dedikerede web-pages osv. Det var en meget kendt amp i den fjerne fortid.

I øvrigt mener jeg at huske, at det bl.a. var det danske PA-firma "MOTO", som i sin tid brugte - i hvert fald MKII-versionen - af både model 400 - 700 - og D500. De var med røde-diodeløb som watt-indikatorer.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Pioneer SA 8800 med "blå blink":
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60151033

Tjae, jeg har storebroren stående, og den imponerer i hvert fald - også selv om den ikke helt kan stå mål med det forsærker sæt, som jeg plejer at bruge. Er ret flot, og hvis den har samme tilpasningsmuligheder i mm-indgangen som storebroer, så er den sjov at have, hvis man godt kan lide at rodde med mm-piskupper. MC-indgangen var jeg så ikke så imponeret af.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sku nye Voight horn. Angute her fra forum var så venlig at forære mig dem

For sjov skulle jeg lige stille de gamle ovenpå...

Og så ville jeg jo gerne have gang i de her Rihard allan, men jeg kan simpelthen ikke find enoget info, så ved ikke hvad for
en størrelse kant jeg skal købe, og bare for at gøre det være, er den limet på undersiden...

De hedder CB8T

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Imponerende setup LouBp, det må jeg sige. Jeg tror ikke jeg er den eneste der er misundelig. Jeg klager nu heller ikke, efter at jeg endelig fik erhvervet mig et sæt rigtige (læs vintage) højttalere i går.

Fortæl endelig mere om de Voigt horn - hvilke enheder sidder der i, og hvordan lyder de? Jeg har selv kigget lidt på Voigt horn. Jeg har i et stykke tid gerne villet bygge et par rear loadede horn, men har nok desværre ikke plads, og så virker Voigt horn som et fornuftigt alternativ.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Stackede Horn  - nice - det vil jeg prøve med et sæt Duelund mere  - tillykke med dem LouBP - 

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja jeg husker ikke lige  hvilken model Richard Allan de sad i

Basenhederne har jeg stadig og de er datostemplede maj 1971.

Det var forøvrigt en 3vejs højtaler og mellemtonen var monteret i kabinettet i en plasticspand.

Ellers fint stack

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Imponerende setup LouBp, det må jeg sige. Jeg tror ikke jeg er den eneste der er misundelig. Jeg klager
nu heller ikke, efter at jeg endelig fik erhvervet mig et sæt rigtige (læs vintage) højttalere i går. Fortæl endelig mere om de
Voigt horn - hvilke enheder sidder der i, og hvordan lyder de? Jeg har selv kigget lidt på Voigt horn. Jeg har i et stykke tid
gerne villet bygge et par rear loadede horn, men har nok desværre ikke plads, og så virker Voigt horn som et fornuftigt
alternativ.

Jeg har haft Coral Beta-6 i, men det var ikke optimalt, Beta lyden er for skarp til mig, og enhaderne var jo også 2" for små
til hornene, der bruger 8" som regel. Men så var Jesper Olsen jo så venlig at forærer mig et sæt Seas og et sæt Philips. Jeg
har spillet på philips i lang tid nu, og det min klare favorit, lyder simpelthen fantastisk synes jeg, rund og blød. Idag fandt jeg
så ud af at de ikke helt passer til hullet her i de nye (gjorde de heller ikke i de gamle) Så nu spiller jeg for første gang på de
seas jeg også fik. Men sikken en ulden lyd de har. Men ind til jeg finder på en løsning mhp. philips enhederne, så må de
blive sidene.

r-l-b skrev:
Stackede Horn - nice - det vil jeg prøve med et sæt Duelund mere - tillykke med dem LouBP -

Pas på ryggen når du skal til at løfte sådan en cement blok

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Jeg har haft Coral Beta-6 i, men det var ikke optimalt, Beta lyden er for skarp til mig, og enhaderne var jo også 2" for små
til hornene, der bruger 8" som regel. Men så var Jesper Olsen jo så venlig at forærer mig et sæt Seas og et sæt Philips. Jeg
har spillet på philips i lang tid nu, og det min klare favorit, lyder simpelthen fantastisk synes jeg, rund og blød. Idag fandt jeg
så ud af at de ikke helt passer til hullet her i de nye (gjorde de heller ikke i de gamle) Så nu spiller jeg for første gang på de
seas jeg også fik. Men sikken en ulden lyd de har. Men ind til jeg finder på en løsning mhp. philips enhederne, så må de
blive sidene.

Det vidner vist om en vis luksus, hvis man mener at Coral Beta ikke lyder optimalt .

Kan du fortælle noget om opbygningen af Voigt hornene (hedder vel egentlig Voigt rør?)? De fleste Voigt horn/rør jeg har set er høje, smalle sager, i modsætning til dine. Hvad er målene på dem?

Jeg købte en enkelt Richard Allen New Golden Eight til en femmer i går, men den var desværre defekt. Jeg ved nu heller ikke hvad jeg skulle med en enkelt enhed...
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
...
Og så ville jeg jo gerne have gang i de her Rihard allan, men jeg kan simpelthen ikke find enoget info, så ved ikke hvad for
en størrelse kant jeg skal købe, og bare for at gøre det være, er den limet på undersiden...

De hedder CB8T ...

Det er ikke slemt at lime kanter på bagsiden. Prøv at skrive til de engelske herrer på speaker-repairs.co.uk. Hvis nogen kan hjælpe med kantskum til Richard Allan burde det være dem.

Flot med de stackede horn. Jeg må købe et par Jealvox til og stacke også.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej Louis

Jeg har da et ekstra par Philips magen til dem du har nu hvis det har nogen interesse.

4 ens Philips kunne da være meget sjovt  at prøve eller hur?

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

supos skrev:

LouBP skrev:
Jeg har haft Coral Beta-6 i, men det var ikke optimalt, Beta lyden er for skarp til mig, og enhaderne var jo
også 2" for små
blive sidene.
Det vidner vist om en vis luksus, hvis man mener at Coral Beta ikke lyder optimalt . Kan du fortælle noget
om opbygningen af Voigt hornene (hedder vel egentlig Voigt rør?)? De fleste Voigt horn/rør jeg har set er høje, smalle
sager, i modsætning til dine. Hvad er målene på dem?Jeg købte en enkelt Richard Allen New Golden Eight til en femmer i
går, men den var desværre defekt. Jeg ved nu heller ikke hvad jeg skulle med en enkelt enhed...

Med en enkelt enhed bygger man et Hjørnehorn og køber en mono rør tuner og mono rør amp

Jeg kan ikke lige finde tegningerne til hornet på nettet.. Men det er High Fidelitys Voight Gulvhorn, de går ned til 30hz, sådan
cirka. Jeg har tegningerne et sted i mit kaos herhjemme. Men det er en ufattelig simpel konstruktion, der ser ca. sådan her
ud.

Udskæringen rundt om enheden er dog ikke meningen.

All Vintage

Billedeupload guide

lwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

kan være et sæt af mine gamle coral forparter kunne passe , evt lowther kanter , de er bare ret dyre desværre , om du kender nogen fra duelunds gamle værksted kunne der evt være nogle 8 tommer kanter at få  fra den kant de er så bløde som de skal være .

problemet med oem kanter til fuldtoner er at de næsten altid er for tykke / ufleksible  og er de for stive så duer de ikke .

jeg har en enhed der lider af det samme som din , jeg prøver om jeg kan grave den frem , og se om jeg kan se  kant størrelse , alternativt kan du lave kanter af helt helt tyndt blødt ruskind , det limes sammen af 5-8 mindre stykker .

det har en egendæmpning ala skum men er mere eller mindre uforgængeligt , du kunne også prøve med tyndt filt der dog skal coates på bagside eller forside .skind var noget af det første man lavede bølger til enheder af

da enheden kun skal kunne bevæge sig få mm er bølgen ikke helt så kritisk som på en basenhed der skal kunne pumpe meget når bare den er blød nok altså

venlig hilsen
Til top Vis lwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lwel

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

lwel skrev:

kan være et sæt af mine gamle coral forparter kunne passe , evt lowther kanter , de er bare ret dyre desværre , om du
kender nogen fra duelunds gamle værksted kunne der evt være nogle 8 tommer kanter at få  fra den kant de er så bløde
som de skal være .problemet med oem kanter til fuldtoner er at de næsten altid er for tykke / ufleksible  og er de for stive
så duer de ikke .jeg har en enhed der lider af det samme som din , jeg prøver om jeg kan grave den frem , og se om jeg
kan se  kant størrelse , alternativt kan du lave kanter af helt helt tyndt blødt ruskind , det limes sammen af 5-8 mindre
stykker .det har en egendæmpning ala skum men er mere eller mindre uforgængeligt , du kunne også prøve med tyndt filt
der dog skal coates på bagside eller forside .skind var noget af det første man lavede bølger til enheder af da enheden kun
skal kunne bevæge sig få mm er bølgen ikke helt så kritisk som på en basenhed der skal kunne pumpe meget når bare den
er blød nok altså venlig hilsen

Puha, sikken en større videnskab. Jeg kender slet ikke til enheden, så vil ikke ofre en masse penge på den. Ikke når jeg nu
har et glimrende sæt philips der lyder super godt.

All Vintage

Billedeupload guide

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes