Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 06:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Et sæt Beovox 4000 stod i dag i Blå kors i Holstebro til en 300 kr seddel. Ikke så tit man falder over den model.
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=469
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:


@ 747 DK: Jeg kender det hele, P3 Live, Rockland, Husker du Rock Palast fra Grugerhalle samsendt på tv og radio, WES! Jeg fiflede med både kasette og en gammel Grundig og en Tandberg spoleting. Har måske stadig noget Kevin Roland & Dixie Midnight Runners et sted, noget Van the Man og sår'n, det <span style="font-style: italic;">var </span>sg*<span style="font-style: italic;"> </span>tider@ r-l-b: Joe, det er da rigtig nok. Hvis ikke jeg bryder sammen og fortryder galt meget, så kommer den til byt/køb/tusk på rørtræffetEdit: Det er måske lidt off topic, men forsøren da:http://www.rockpalastarchiv.de/rn12_e.htmlJeg husker at King Sonny og hans orkester væltede ind på scenen, var det 17 mand(?) der bare høvlede rundt, byttede instrumenter og høvlede løs på talking drums "Syncro, syncro system..."


Hej ja Rockland savner jeg sgu det var en sogens dag da de slukkede.

Virkeligt spændene og jeg havde altid musikken ca. et års tid før det kom til dk.(hvis det overhovedt kom)
Jeg har købt meget fedt og undergrund pga. det program.
Ikke mindst pga de gode værter og deres evne til at gøre programmet bredt.

Ja jeg husker også rock palast men kendte ikke siden takker :-) fedt arkiv med sjove billeder
Tja Rock am ring er jo en anelse større end roskilde

Et lille tip. radio NDR2 har noget der ligner men sender ikke kun en aften :-) Rigtigt alsidigt.
Den kanal hører jeg en del.
NDR2

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hov hov

Det var vist en af Scanspeaks grundlæggere: E skraaning (stavet rigtigt???)  der oprindeligt står for 25eren

Hafler så vist den gode ide og postede penge de danske kasser.

Men alligevel fortjener den gode Daviddreng da et klap på skulderen for hans gode ideer.

Venligst

pqrannes skrev:
Hov, hov,

David Hafler var - på en eller anden måde - manden bag Dynaco/Scandyna A-25 og andre vigtige audio konstruktioner: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Hafler

http://en.wikipedia.org/wiki/Dynaco

Ære være hans minde.

PQR

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nogen der husker spadestik og søn? osse et godt program på p3

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jep
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Se lige denne her hvis i ellers kan løsrive jer fra gran prix

http://www.tradera.com/Rorforstarkare-Master-Utiliphone-Mode l-2660-auktion_91785192

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Se lige denne her hvis i ellers kan løsrive jer fra gran prix

http://www.tradera.com/Rorforstarkare-Master-Utiliphone-Mode l-2660-auktion_91785192



Den må næste få et navn - den er sku da den sødeste lille rør amp jeg har set - den ser ud som noget der kunne være med i en disney film - som hopper op og ned når der er vigtige nyheder - skynd jer at købe den så den kan komme med til rør-træf

godt du kunne løsrive dig fra grand prix - ser heldigvis ikke tv


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

jeg tror det er en medhørs højtaler amp til telefon ?

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Grand prix uden d- det var en grimmer een!!

Ja den er sød men koster sikkert en del i forsendelse.

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget rigtigt.

Han skriver "Hela 25 W som synes av märkskylten"; men det er jo nu nok dens totale forbrug, så det er nok mere retteligt 1W, når man får fratrukker effekt til glød og øvrig drift

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og roder med min nyankommet Technics SL-P8 cdafspiller, skuffen vil ikke lukke helt, det vil sige skuffen lukker helt i men den magnetiske puk der skal holde cden lukker ikke helt i. Jeg kan høre at en motor heller ikke slukkes, så noget falder altså ikke helt i hak i den.

Nå den er osse købt som defekt til meget små penge, men fandeme om den ikke skal komme til at spille!



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

De er spændende, jeg finder simpelt hen ingen informationer på webben om dem. Kunne måske nok søge en anelse mere intensivt, men der er altså ingen tegn på at det vil hjælpe... Men Rolf Zetterberg var godtnok swift på identifikationen af de Arenaer der, såe...

Sjovt at der nærmest har været en trend for rundspredere engang
op i 70'erne(?)

Sjovt der ikke er nogen som har interesseret sig for den her Ericorder 212 spolebåndoptager:



Jeg syntes godtnok at den er fin, absolut stiligt design Der må have været en radio/forstærker i samme serie, måske en grammofon. Det må have været et flot syn samlet på samme reol.

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hov hov

Det var vist en af Scanspeaks grundlæggere: E skraaning (stavet rigtigt???)  der oprindeligt står for 25eren

Hafler så vist den gode ide og postede penge de danske kasser.

Men alligevel fortjener den gode Daviddreng da et klap på skulderen for hans gode ideer.

Venligst

pqrannes skrev:
Hov, hov,

David Hafler var - på en eller anden måde - manden bag Dynaco/Scandyna A-25 og andre vigtige audio konstruktioner: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Hafler

http://en.wikipedia.org/wiki/Dynaco

Ære være hans minde.

PQR



Hov hov selv

Jeg skrev netop "på en eller anden måde" fordi der i A-25-litteraturen (på nettet) overhovedet ikke er enighed om det var Hafler, Skaaning (evt. en kombination af de to) eller en anden, der stod bag højttaleren.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg så et sæt små Ste-ma højttalere med elliptiske fuldtone-enheder i en genbrug idag. Kasserne var meget små og lette, hvilket aldrig er et godt tegn, men derfor kunne enhederne jo godt være brugbare.

Hvad skal man forvente af den slags enheder? Er det med sikkerhed skrald, eller kunne de være værd at kigge nærmere på?
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hafler lavede jo også en anseelig mængde kits. Jeg var selv ved at overveje et Hafler kit i 80'erne

Der er lidt om ham her, tør ikke udtale mig om lødigheden:
http://audiophilewiki.org/index.php/wiki/David_Hafler/

Og så er der jo stadig manualer på Haflers site til de gamle DH- osv. kits:
http://www.hafler.com/techsupport/index.asp?ID=3

Stor mand i audio
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Edge: Var det ikke en Sansui BA-F1 du havde forelsket dig i? Auktionen slutter i morgen, og indtil videre er prisen da meget fornuftig.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Rolf Zetterberg skrev:


Sjov, nu skete det, der er sket før:

Man bliver - f.eks. via hifi4all.dk - gjort opmærksom på et par højttalere el. og kort efter løber man for første gang i sit liv ind i dem.

Således så jeg et par ophængte Rank Arena (?), som dem fra Edwin Rahrsvej i Århus. De var også med riflet træfront.

De var umiddelbart i rigtig flot stand, men de nedaffyrende basser var i laser.

Prisen var 300 kr., men det var ikke noget for mig - jeg har jo højttalerne nok og ta'r ikke flere ind før mine Wharfedales, Isophoner, Philips højttalere har fundet et bedre hjem.

Jo, der er lige de Lorenz, som Dibbedut har solgt mig - dem glæder jeg mig til at få hjem!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

Rolf
Zetterberg skrev:
Sjov, nu
skete det, der er sket før:Man bliver - f.eks. via hifi4all.dk - gjort opmærksom på et par højttalere el. og kort efter løber
man for første gang i sit liv ind i dem.Således så jeg et par ophængte Rank Arena (?), som dem fra Edwin Rahrsvej i Århus.
De var også med riflet træfront.De var umiddelbart i rigtig flot stand, men de nedaffyrende basser var i laser.Prisen var 300
kr., men det var ikke noget for mig - jeg har jo højttalerne nok og ta'r ikke flere ind før mine Wharfedales, Isophoner,
Philips højttalere har fundet et bedre hjem.Jo, der er lige de Lorenz, som Dibbedut har solgt mig - dem glæder jeg mig til at
få hjem!PQR


Hej PQ, hvad er det for nogle phillips du har?



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Rolf Zetterberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Lite mera Ericsson:

Til top Vis Rolf Zetterberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolf Zetterberg
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes