| Forfatter |
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
@ 747 DK: Jeg kender det hele, P3 Live, Rockland, Husker du Rock Palast fra Grugerhalle samsendt på tv og radio, WES! Jeg fiflede med både kasette og en gammel Grundig og en Tandberg spoleting. Har måske stadig noget Kevin Roland & Dixie Midnight Runners et sted, noget Van the Man og sår'n, det <span style="font-style: italic;">var </span>sg*<span style="font-style: italic;"> </span>tider @ r-l-b: Joe, det er da rigtig nok. Hvis ikke jeg bryder sammen og fortryder galt meget, så kommer den til byt/køb/tusk på rørtræffet Edit: Det er måske lidt off topic, men forsøren da:http://www.rockpalastarchiv.de/rn12_e.htmlJeg husker at King Sonny og hans orkester væltede ind på scenen, var det 17 mand(?) der bare høvlede rundt, byttede instrumenter og høvlede løs på talking drums "Syncro, syncro system..." |
|
|
Hej ja Rockland savner jeg sgu det var en sogens dag da de slukkede.
Virkeligt spændene og jeg havde altid musikken ca. et års tid før det kom til dk.(hvis det overhovedt kom)
Jeg har købt meget fedt og undergrund pga. det program.
Ikke mindst pga de gode værter og deres evne til at gøre programmet bredt.
Ja jeg husker også rock palast men kendte ikke siden takker :-) fedt arkiv med sjove billeder
Tja Rock am ring er jo en anelse større end roskilde
Et lille tip. radio NDR2 har noget der ligner men sender ikke kun en aften :-) Rigtigt alsidigt.
Den kanal hører jeg en del.
NDR2__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov
Det var vist en af Scanspeaks grundlæggere: E skraaning (stavet rigtigt???) der oprindeligt står for 25eren
Hafler så vist den gode ide og postede penge de danske kasser.
Men alligevel fortjener den gode Daviddreng da et klap på skulderen for hans gode ideer.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der husker spadestik og søn? osse et godt program på p3
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må næste få et navn - den er sku da den sødeste lille rør amp jeg har set - den ser ud som noget der kunne være med i en disney film - som hopper op og ned når der er vigtige nyheder - skynd jer at købe den så den kan komme med til rør-træf godt du kunne løsrive dig fra grand prix - ser heldigvis ikke tv  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det er en medhørs højtaler amp til telefon ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grand prix uden d- det var en grimmer een!!
Ja den er sød men koster sikkert en del i forsendelse.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget rigtigt. Han skriver " Hela 25 W som synes av märkskylten"; men det er jo nu nok dens totale forbrug, så det er nok mere retteligt 1W, når man får fratrukker effekt til glød og øvrig drift
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og roder med min nyankommet Technics SL-P8 cdafspiller, skuffen vil ikke lukke helt, det vil sige skuffen lukker helt i men den magnetiske puk der skal holde cden lukker ikke helt i. Jeg kan høre at en motor heller ikke slukkes, så noget falder altså ikke helt i hak i den.
Nå den er osse købt som defekt til meget små penge, men fandeme om den ikke skal komme til at spille! __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er spændende, jeg finder simpelt hen ingen informationer på webben om dem. Kunne måske nok søge en anelse mere intensivt, men der er altså ingen tegn på at det vil hjælpe... Men Rolf Zetterberg var godtnok swift på identifikationen af de Arenaer der , såe...
Sjovt at der nærmest har været en trend for rundspredere engang op i 70'erne(?) Sjovt der ikke er nogen som har interesseret sig for den her Ericorder 212 spolebåndoptager:  Jeg syntes godtnok at den er fin, absolut stiligt design  Der må have været en radio/forstærker i samme serie, måske en grammofon. Det må have været et flot syn samlet på samme reol.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Hov hov
Det var vist en af Scanspeaks grundlæggere: E skraaning (stavet rigtigt???) der oprindeligt står for 25eren
Hafler så vist den gode ide og postede penge de danske kasser.
Men alligevel fortjener den gode Daviddreng da et klap på skulderen for hans gode ideer.
Venligst
|
|
|
Hov hov selv Jeg skrev netop "på en eller anden måde" fordi der i A-25-litteraturen (på nettet) overhovedet ikke er enighed om det var Hafler, Skaaning (evt. en kombination af de to) eller en anden, der stod bag højttaleren. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så et sæt små Ste-ma højttalere med elliptiske fuldtone-enheder i en genbrug idag. Kasserne var meget små og lette, hvilket aldrig er et godt tegn, men derfor kunne enhederne jo godt være brugbare.
Hvad skal man forvente af den slags enheder? Er det med sikkerhed skrald, eller kunne de være værd at kigge nærmere på?
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edge: Var det ikke en Sansui BA-F1 du havde forelsket dig i? Auktionen slutter i morgen, og indtil videre er prisen da meget fornuftig.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov, nu skete det, der er sket før: Man bliver - f.eks. via hifi4all.dk - gjort opmærksom på et par højttalere el. og kort efter løber man for første gang i sit liv ind i dem. Således så jeg et par ophængte Rank Arena (?), som dem fra Edwin Rahrsvej i Århus. De var også med riflet træfront. De var umiddelbart i rigtig flot stand, men de nedaffyrende basser var i laser. Prisen var 300 kr., men det var ikke noget for mig - jeg har jo højttalerne nok og ta'r ikke flere ind før mine Wharfedales, Isophoner, Philips højttalere har fundet et bedre hjem. Jo, der er lige de Lorenz, som Dibbedut har solgt mig - dem glæder jeg mig til at få hjem! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Sjov, nu
skete det, der er sket før:Man bliver - f.eks. via hifi4all.dk - gjort opmærksom på et par højttalere el. og kort efter løber
man for første gang i sit liv ind i dem.Således så jeg et par ophængte Rank Arena (?), som dem fra Edwin Rahrsvej i Århus.
De var også med riflet træfront.De var umiddelbart i rigtig flot stand, men de nedaffyrende basser var i laser.Prisen var 300
kr., men det var ikke noget for mig - jeg har jo højttalerne nok og ta'r ikke flere ind før mine Wharfedales, Isophoner,
Philips højttalere har fundet et bedre hjem.Jo, der er lige de Lorenz, som Dibbedut har solgt mig - dem glæder jeg mig til at
få hjem!PQR |
|
|
Hej PQ, hvad er det for nogle phillips du har?
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Rolf Zetterberg Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lite mera Ericsson:


|
| Til top |
|
| |