| Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Hej PQ, hvad er det for nogle phillips du har?
|
|
|
Philips LZ11 m. (tilsyneladende - de har ikke været lukket op) fuldtone-enhed i trykkammer. De lyder ikke af noget med f.eks. en nyere transistorbestykket amp, men vågner op med en lille ulden røramp som f.eks. en Philips AG9016. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Hej PQ, hvad er det for nogle phillips du har?
|
|
|
Philips LZ11 m. (tilsyneladende - de har ikke været lukket op) fuldtone-enhed i trykkammer. De lyder ikke af
noget med f.eks. en nyere transistorbestykket amp, men vågner op med en lille ulden røramp som f.eks. en Philips
AG9016.PQR |
|
|
De lyder da lidt spændende :) Jeg skal vidst snart op og se til dig inden du rydder for meget op. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
| Edge: Var det ikke en Sansui BA-F1 du havde forelsket dig i? Auktionen slutter i morgen, og indtil videre er prisen da meget fornuftig.
|
|
|
Nu hvor du alligevel har fået den store pung op af lommen kunne de også være du skulle holde øje med denne auktion. Jeg ved godt at nogen har stærke holdninger til hvilke farver Sansui forstærker- og receiver-grej skal have, men for os der bare bedst kan lide sort er denne 890DB (europæisk version af 8080DB) da for lækker, om end temmelig dyr. Endelig vil jeg høre om det er helt hul i hovedet at jeg overvejer at købe disse Sansui SH-15 hovedtelefoner? Jeg ved godt det er for dyrt, men mit lille Sansui-hjerte sprang lige 10 slag over da jeg så dem! Jeg har googlet en del uden rigtigt at finde noget brugbart om dem. Hvilket slags lydkvalitet kan man forvente med den slags vintage hovedtelefoner? Og nu slag jeg nok lade være med at belemre jer med mere Sansui i dag.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Hej PQ, hvad er det for nogle phillips du har?
|
|
|
Philips LZ11 m. (tilsyneladende - de har ikke været lukket op) fuldtone-enhed i trykkammer. De lyder ikke af
noget med f.eks. en nyere transistorbestykket amp, men vågner op med en lille ulden røramp som f.eks. en Philips
AG9016.PQR |
|
|
De lyder da lidt spændende :) Jeg skal vidst snart op og se til dig inden du rydder for meget op. |
|
|
Ja, eller så må jeg have det hele med til rørtræf i Århus. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolf Zetterberg skrev:
Lite mera Ericsson:


|
|
|
Det har godtnok kostet det meste af en sputnik dengang  Men raffi, timer og det hele
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Hej PQ, hvad er det for nogle phillips du har?
|
|
|
Philips LZ11 m. (tilsyneladende - de har ikke været lukket op) fuldtone-enhed i trykkammer. De lyder ikke af
noget med f.eks. en nyere transistorbestykket amp, men vågner op med en lille ulden røramp som f.eks. en Philips
AG9016.PQR |
|
|
De lyder da lidt spændende :) Jeg skal vidst snart op og se til dig inden du rydder for meget op. |
|
|
Ja, eller så må jeg
have det hele med til rørtræf i Århus.PQR |
|
|
Bare rolig, jeg skal nok aftage noget så du ikke skal slæbe så meget;) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supos har selv siddet og savlet over de Sansui hovedtelefoner, de er lækre og så vidt jeg ved er de rigtig gode osse BA-F1 kunne være lækker og have, men venter til jeg finder den "rigtige" dvs. har penge og den måske ikke bliver helt så dyr. BA-SA 2000 er da kult sættet men er osse for dyr, og i en ikke for god stand
Det jeg rigtig godt kunne tænke mig at finde, er en Kenwood KA-501 601 701 eller 907 da den KA-601 jeg har er i en ikke så god stand. Skal være hel, dvs. ingen knækkede vippekontakter og deslige.

__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, det er godt nok en vild Garrard. Hvis jeg havde plads til to pladespillere skulle det da være nummer to, bare for udseemdet.
Og jeg faldt da helt ned af stolen da jeg så hvad han ellers har til salg! Det er godt nok vildt.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den Garrard er da ret sjov, men lydkvaliteten skulle desværre ikke være noget at råbe hurra for.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
osse lækre guitarer han har til salg. Jeg har en guitar jeg aldrig har set andre steder jeg er ved at renovere, som jeg håber på bliver klar til rørtræf 

Den var lakeret i sunburst og var gul og grim af tidens tand. Har brugt ca. 2 mdr. på at trække lakken med en Seklinge og sandpapir.

Har prøvemonteret nye fingerskruer og er så langt at jeg kan gå igang med at få den bejdet og lakeret. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Har prøvemonteret nye fingerskruer og er så langt at jeg kan gå igang med at få den bejdet og lakeret. |
|
|
fredmarantz skrev: Stemmeskruerne kan udemærket gå til stålstrengsbrug - blot de er af en
god standardkvalitet. Så skal man bare sørge for at sætte strengene på
på en god måde. __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahorn med rosentræ vil jeg gætte på, altså gribebrættet. Hedder den Viking? Hvad med pickuppen, der skulle vel ikke være et mærke eller stempel i den? Det er jo i og for sig også vintage udstyr  Men jeg syntes godt nok også at det ligner fingerskruer til westernguitar, som i øvrigt også kører på stål. Ligner meget nogen jeg havde på en dejlig gammel Klira. Har du afbåndet den?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Edge!
Hvilket mærke og model er dén guitar? (nogle gange står dr modelnummer inde i guitaren på en lille label.
Stemmeskruerne kan udemærket gå til stålstrengsbrug - blot de er af en god standardkvalitet. Så skal man bare sørge for at sætte strengene på på en god måde.
Lad mig lade det være sagt med det samme - og det ikke for at tage glæden fra dig efter det møjsommelige, grundige og egentlig pæne arbejde. Enhver guitar - såvel elektrisk som akustisk - uanset mærke (med undtagelse af BR-legetøjsguitarer, taber ca. 40-50 % i værdi efter en tur som denne.) - også selvom den ser ud, som om den har ligget på et skibsværft i 50 år.
Det er din guitar og derfor bestemmer du jo alt vedr. denne - men jeg føler næsten, at jeg er nødt til at oplyse om det. Havde du evt. spurgt før, ville det nok have været lidt lettere.
venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen mærker i den, jeps den hedder viking og det er alt hvad der står på den. Det er en billig guitar mener jeg, da dækket er af plywood og der er ingen stang i halsen, men den lyder godt. Pickuppen er en jeg har sat i, som er helt ny. Jeg har taget båndene af den fordi de var slidt helt flade, og der var slidt fordydninger i gribebrædet! Da jeg købte den ligende den noget detr havde dyppet i brun sovs, den var ikke køn. Men som i kan se her, billeder snyder


__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
I får osse lige et billede af min "skat"

Høfner 4575V som jeg elsker! og den var ikke billig... __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig höfner dér!
Mht. din Viking, så synes jeg nu da, at den original sunburst - på trods a "brun sovs-syndromet" - ville have betydelig mere Mojo - før end senere.
Men det er bedst, at vi lader dette ligge, da det jo er et Hifi-forum - og ikke et guitarforum. Vi kan nok diskutere videre derovre
www.soundcheck.dk eller/og www.gearfreak.dk
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige en sidste bemærkning, jeg spiller venstrehånds på en højrehåndsguitar der er strenget op til højrehånds....
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge: har du set min pm?
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, men finanserne er ikke lige til den slags før jeg får SP-pensionen ind af døren  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |