| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Nå drenge - time to wake up!
Jeg var ude at cykle idag og nede af en af sidevejene stod der lidt skrald.
Jeg var lige lidt nysgerrig,da der stod et par gamle højtalere. Nå de var ikke en ski. værd.
Meen nede i en kasse ved siden af stod der en pladespiller som......
Kender i det - sveden springer frem- man får hjertebanken- bliver både kold og varm.
Hvad var dog det!!!!
Nå bare en beogram 1000 - øv.
Meen den ser da ikke helt normal ud?
Den hedder noget andet -noget spændende - noget super spændende.
.......................!!!!!!
|
|
|
Hallo, kom dog med resten af historien!! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
|
Nå drenge - time to wake up!
Jeg var ude at cykle idag og nede af en af sidevejene stod der lidt skrald.
Jeg var lige lidt nysgerrig,da der stod et par gamle højtalere. Nå de var ikke en ski. værd.
Meen nede i en kasse ved siden af stod der en pladespiller som......
Kender i det - sveden springer frem- man får hjertebanken- bliver både kold og varm.
Hvad var dog det!!!!
Nå bare en beogram 1000 - øv.
Meen den ser da ikke helt normal ud?
Den hedder noget andet -noget spændende - noget super spændende.
.......................!!!!!!
|
|
|
En beogram 3000?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
beogram 42 vf
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
qui.
Jeg danser stadig rundt. Utroligt at den var på vej væk fra denne verden.


|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej, hvordan har nogen kunnet nænne det! You lucky bastard!
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg føler mig som en idiot hver gang jeg kigger på andre folks afsatte inventar, i håb om at lave et fund som du lige har gjort... jeg har endnu ikke oplevet det, men det er vel rart at vide at nogen er heldige.... men tillykke jesper! den er vidunderlig sådan en pladespiller...!
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er fan.. også mit fedeste fund i årevis.
- Og der er nogen der taler om finanskrise!!

|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad stiller man op med den?
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups.
Det jeg ville høre om er om den skal være orginal eller om det er "fuld Anna" med ny plint og
arm. maskineriet er i meget flot stand og kører perfekt. mellemjulet er blødt og godt.¨Hovedlejet er slørfrit. Den havde lidt opstartsproblemer men kører fint nu.
Her et stemningsbillede.

|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ladet mig fortælle (jeg kommer jo nok aldrig selv i den situation) at Thorens TD-124 er en genial pladespiller - hvis du bygger en ny plinth og arbejder på at gøre den støjfri - i sig selv spiller den langt fra ligeså godt som en i ny plinth. jeg kunne regne med, at hvis du agter at bruge den vil du sætte en anden arm og pickup på, i så fald skal du jo nok alligevel have bygget et nyt armbord og så kunne du ligeså godt lave en plinth også... - enten beholder du den som den er 100% - eller også går du hele vejen (selvfølgelig uden at ændre direkte på pladespilleren, som at skærer i toppladen og male den om etc. det er unødvendigt og du vil nok på et tidspunkt fortryde det!) jeg synes så længe du kan bringe den tilbage i original stand, så bare giv den gas!
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørger man mig, så bliver svaret altid:
Hold den så original som muligt for enhver pris- og restaurér (hvis nødvendigt) til fabriksstandard og gør den ren - justér, smør og nyd den. Peppe ting kan man altid, men de bliver altså ikke lavet mere og så kan man måske ikke mere genskabe den oprindelige tanke og idé og historie,m hvis man kommer for langt væk fra den. .og så er den maskine i original forstand så også tabt for eftertiden. ...
Tillykke Jesper - det er et super fund - en superredning, som giver mig den der grimme følelse af go´gammeldaws misundelse - hæhæ!! 
Det bedste jeg kan komme op med - er, at jeg ved, hvor der står 3 stk Philips 212 pladespillere i fin stand, som ikke har været rørt siden ca. 1982. - er det noget, som jeg skal grave i ??
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja det er næsten synd at bygge den om selvom jeg godt ved at armen og PU er lidt trist.
Armen har mistet fingerbøjlen og ditto holderen på armboardet.
Skal man bestiller nogle stumper til maskineriet her?
http://www.thorens-td124.dk/
Venligst
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes egentlig den er ret smuk sådan en B&O arm, så det vil være synd at spolere det originale look. Jeg ved godt, at det begrænser dig temmelig meget i forhold til valg af pickup, men man kunne måske overveje en retipping af den ooriginale B&O-pickup i stedet?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fede ved Thoresn TD 124 mk I & II og Garrard 301/401 er at det var løse værker - det vil sige at processen med at bringe den tilbege til original er 100% reversibel - du lægger bare B&O plint og arm i en papkasse godt pakket ind og sætter den væk Hvorfor: Den arm og de pickupmuligheder kan aldrig udnytte det meget store potentiale der er i et 124 værk og den Pickup kan aldrig retippes til andet en middelmådighed! Jeg kan ikke huske om der er dæmpe mushrooms på en mk II - er der det skal de jo lige tjekkes om er ok hvis du vil gøre med den affjedret Da værket se flot ud er der ingen grund til at male det - havde det været ridset og grimt ville jeg have forslået at du malede det brandbilsrødt  Da 124 MK II er kold grå hvor I'eren var varm kit grå - det vi sige at en MK II vil kunne blive vildt flot i en Slate/Skiffer plint - Der må være nogle af de avancerede gravstensleverandører der har indvesteret i laser-skær til den slags Vild give den old school look kan du jo lave en sort træplint de buer lid ud for neden som på den originale 124er - men i stedet lave den massiv så den får lidt masse Det var sådan en jeg havde med over på Hald og jeg ved ikke om i kan huske det - men der var selvom den blot stod på en forstærker en meter fra højtaleren ingen problemer med tilbagekobling - selv ikke da vi fyrede op for Tubes store rør-bamse Der er mange muligheder - men skal den spille godt så skal arm og b&o papkassen gemmes væk
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den - den er fantastisk. Er jo selv ved at bearbejde en magen til. Jeg tror ikke der er noget i vejen for at bestille stumper dér - og priserne ser rimelige ud. Jeg er med på en fælles ordre, hvis du skal have bestilt noget .
Go'dag . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se jeres pointer, men jeg tror lige at jeg prøver den som den er først. Mon ikke at der skal bestilles lidt gummibøsninger, ny rem osv først? Jeg ved ikke med armen om det er den samme som sidder på beogram 1000, for så må jeg lige finde en arm og en bøjle og bringe den i stand igen. Jeg kunne måske beklæde 3000 værket med noget blygummi indeni?
Er der ingen der kender firmaet der kan skaffes dele hos?
Venligst
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde besøg forleden af en anden glad vintage entusiast som havde netop den combo - han havde stoppet armrøret med dæmpevat for at nedbringe resonanser og fundet en NOS pu til den - det var vist en væsentlig forbedring
Jeg tror jeg har et 1000 stående du kan få til arm reservedele når du hente sansuien
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold Kæft Jesper, tillykke med det! Det er jo Den smukkeste pladespiller ever made! Om jeg begriber hvordan du kan være
så heldig
Jeg ville bygge en flot plint, måske i stil med X-ray, måske bare i sort som den originale som r-l-b havde med til Vintage
Træffet. Den synes jeg var fed, og med Ortofon Arm og SPU
I would kill for one of those! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, forsvandt der et indlæg?
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |