| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
| Hov, forsvandt der et indlæg? |
|
|
Yep det var mig, fordi mit billede gik i kludder. Men jeg er på sagen :)
Her er det.
Jeg synes det er lidt sjovt at jeg for et års tid siden solgte den her Thorens til en ældre herre fra Fyn tror jeg. For 400
kroner. Ganske rimeligt skulle jeg mene.
Nu er den til salg for 1.100
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59892313
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med billeder er jeg desværre alt for bekendt med, men jeg er på sagen, dog ikke med samme effektivitet som dig.  __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er Mushrooms på den og de er noget hårde. Dem skifter jeg.
Jeg havde også tænkt mig at købe olie/rem og og motor gummi.
Lyder det ikke fornuftigt?
Ellers kunne jeg jo ved senere lejlighed købe et armboard til en SME 3009
Jeg ved ikke om armen passer til spillen med armen er jo til at støve op.
Ortofonarmen er lidt pebret og den ser/finder man aldrig
venligst
r-l-b skrev:
Det fede ved Thoresn TD 124 mk I & II og Garrard 301/401 er at det var løse værker - det vil sige at processen med at bringe den tilbege til original er 100% reversibel - du lægger bare B&O plint og arm i en papkasse godt pakket ind og sætter den væk
Hvorfor: Den arm og de pickupmuligheder kan aldrig udnytte det meget store potentiale der er i et 124 værk og den Pickup kan aldrig retippes til andet en middelmådighed!
Jeg kan ikke huske om der er dæmpe mushrooms på en mk II - er der det skal de jo lige tjekkes om er ok hvis du vil gøre med den affjedret
Da værket se flot ud er der ingen grund til at male det - havde det været ridset og grimt ville jeg have forslået at du malede det brandbilsrødt 
Da 124 MK II er kold grå hvor I'eren var varm kit grå - det vi sige at en MK II vil kunne blive vildt flot i en Slate/Skiffer plint - Der må være nogle af de avancerede gravstensleverandører der har indvesteret i laser-skær til den slags
Vild give den old school look kan du jo lave en sort træplint de buer lid ud for neden som på den originale 124er - men i stedet lave den massiv så den får lidt masse
Det var sådan en jeg havde med over på Hald og jeg ved ikke om i kan huske det - men der var selvom den blot stod på en forstærker en meter fra højtaleren ingen problemer med tilbagekobling - selv ikke da vi fyrede op for Tubes store rør-bamse
Der er mange muligheder - men skal den spille godt så skal arm og b&o papkassen gemmes væk
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner noget diy Lenco
venligst
LouBP skrev:
Sund skrev:
| Hov, forsvandt der et indlæg? |
|
|
Yep det var mig, fordi mit billede gik i kludder. Men jeg er på sagen :)
Her er det.
Jeg synes det er lidt sjovt at jeg for et års tid siden solgte den her Thorens til en ældre herre fra Fyn tror jeg. For 400 kroner. Ganske rimeligt skulle jeg mene.
Nu er den til salg for 1.100
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59892313
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
thorens 166 147 160 150 ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
TILLYKKE jesper!
Hvilket fund, er man kun til vintage fåes det ikke meget bedre, Jeg har sådan en, og en garrard 301(oil), jeg fortrækker Thorens td 124, den er mere stram og detaljeret. Ellers er jeg helt enig med R-L-B, med hensyn til tonearm, jeg ville smide en 3009 på, smør det store leje inden du kører for meget med den. Du kan få en masse dele på Ebay, en amerikaner laver nogen flotte plinter(wrap) set på ebay. jeg ville skifte alt gummi hvis jeg var dig.
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Ups.
Det jeg ville høre om er om den skal være orginal eller om det er "fuld Anna" med ny plint og
arm. maskineriet er i meget flot stand og kører perfekt. mellemjulet er blødt og godt.¨Hovedlejet er slørfrit. Den havde lidt opstartsproblemer men kører fint nu.
Her et stemningsbillede.

|
|
|
For filen da Jesper! Din lykkens pamjulefletgris. Syntes lige at billedet skulle på igen!! Mesterkluns!
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper: Jeg har villet skrive tillykke med fundet siden i morges, men har været for misundelig indtil nu  . Men gudskelov at du fik reddet den, det var da ikke til at bære at den kunne være endt på lossepladsen. Godt arbejde!
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige spotte ten beomaster 900 til 1500 kr i den lokale ==> løb løb løb
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg tjekket Beogram'ens leje. Det ser fint ud selvom der ikke var meget smørelsen i det. Det var helt blankt uden ridser eller andet.Remmen og motorophængene ser fine ud for de er ihverttilfælde bløde. Det er kun de der mush.... der er stive. Delene er bestilt også selvom de virker lidt dyre - iforhold til delene der udbydes på eBay. Jeg aner ikke om der er kvalitetsforskel, men en tusse er den vel værd at ofre på. Har bestilt rem, motorophæng, olie, plinthophæng(mush....) samt en eller anden dæmpeanordning til mellemhjulet. Motoren se fin ud. Den skal lige tjekkes. Hele mekanikken er rigtig velholdt og er hverken fedtet ind i hundehår eller andet.
Nu er det bare at vente!!!! Igen!!!
Venligst
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er lejerne på motoren smurt, er de selvsmørende eller har de måske også godt af en finjusteret dråbe af den gode syrefri? Er i øvrigt slet ikke misundelig, nej jeg er ej
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke om de er selvsmørende eller hur. Det anbefales at give den en dråbe i toppen og smøre den i bunden gennem et lille hul. Jeg er meget í tvivl vedr olie. Har bestilt noget via hjemmesidelinket længer oppe i tråden. Kan alm symaskine olie bruges??
Venligst
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke Jesper ! super fund !!  ja, så godt så godt!! nu syntes jeg du skal glemme alt om den gamle Michell og forære den til mig !!  MVH
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gurup, det handler bare om at udnytte situationen  Tjae, hvad er alm. symaskineolie? Jeg kan godt forstå du har bestilt noget "rigtigt". Kender en der smurte symaskine med "symaskine olie", det hærdede nærmest op og blev sejt og klistret med tiden... Hvad med et sæt Sonab OA-2212, nok en omnidirektional eller rundspreder. Jeg syntes at have hørt noget om, at de gamle Sonab var ret gode? Er det overhovedet et "obbjekt" i denne sammenhæng? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60400539
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja  sådan lidt li`som et bagholds angreb,  så opdager han det nok ikke !!
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja den havde jeg helt glemt.
Det kan da godt være at jeg skulle skyde den af. Nu har jeg jo også lige fået den trimmet op.
gurup skrev:
Tilykke Jesper ! super fund !! ja, så godt så godt!! nu syntes jeg du skal glemme alt om den gamle Michell og forære den til mig !! MVH |
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det vildt at finde en B&O/Thorens 124 !! du må være right on time !!  super redning !! Ang. Michell : Jo ja måske , jeg syntes det en flot model , når/hvis jeg finder et værk (jeg har råd til),til SME 3`armen der venter på et værk , men jeg har andet og spille på. NB. vi skal jo handle om noget på et tidspunkt så du får noget for de to Seas diskanter MVH
|
| Til top |
|
| |