Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 23:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Hov, forsvandt der et indlæg?


Yep det var mig, fordi mit billede gik i kludder. Men jeg er på sagen :)

Her er det.

Jeg synes det er lidt sjovt at jeg for et års tid siden solgte den her Thorens til en ældre herre fra Fyn tror jeg. For 400
kroner. Ganske rimeligt skulle jeg mene.

Nu er den til salg for 1.100

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59892313




__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Det med billeder er jeg desværre alt for bekendt med, men jeg er på sagen, dog ikke med samme effektivitet som dig.

__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Der er Mushrooms på den og de er noget hårde. Dem skifter jeg.

Jeg havde også tænkt mig at købe olie/rem og og motor gummi.

Lyder det ikke fornuftigt?

Ellers kunne jeg jo ved senere lejlighed købe et armboard til en SME 3009

Jeg ved ikke om armen passer til spillen med armen er jo til at støve op.

Ortofonarmen er lidt pebret og den ser/finder man aldrig

venligst

 

r-l-b skrev:
Det fede ved Thoresn TD 124 mk I & II og Garrard 301/401 er at det var løse værker - det vil sige at processen med at bringe den tilbege til original er 100% reversibel - du lægger bare B&O plint og arm i en papkasse godt pakket ind og sætter den væk

Hvorfor: Den arm og de pickupmuligheder kan aldrig udnytte det meget store potentiale der er i et 124 værk og den Pickup kan aldrig retippes til andet en middelmådighed!

Jeg kan ikke huske om der er dæmpe mushrooms på en mk II - er der det skal de jo lige tjekkes om er ok hvis du vil gøre med den affjedret

Da værket se flot ud er der ingen grund til at male det - havde det været ridset og grimt ville jeg have forslået at du malede det brandbilsrødt

Da 124 MK II er kold grå hvor I'eren var varm kit grå - det vi sige at en MK II vil kunne blive vildt flot i en Slate/Skiffer plint - Der må være nogle af de avancerede gravstensleverandører der har indvesteret i laser-skær til den slags

Vild give den old school look kan du jo lave en sort træplint de buer lid ud for neden som på den originale 124er - men i stedet lave den massiv så den får lidt masse

Det var sådan en jeg havde med over på Hald og jeg ved ikke om i kan huske det - men der var selvom den blot stod på en forstærker en meter fra højtaleren ingen problemer med tilbagekobling - selv ikke da vi fyrede op for Tubes store rør-bamse

Der er mange muligheder - men skal den spille godt så skal arm og b&o papkassen gemmes væk

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Det ligner noget diy Lenco

 

venligst

LouBP skrev:
Sund skrev:
Hov, forsvandt der et indlæg?


Yep det var mig, fordi mit billede gik i kludder. Men jeg er på sagen :)

Her er det.

Jeg synes det er lidt sjovt at jeg for et års tid siden solgte den her Thorens til en ældre herre fra Fyn tror jeg. For 400
kroner. Ganske rimeligt skulle jeg mene.

Nu er den til salg for 1.100

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59892313


Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

thorens 166 147 160 150 ?

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
thorens 166 147 160 150 ?


150

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

TILLYKKE jesper!

Hvilket fund, er man kun til vintage fåes det ikke meget bedre, Jeg har sådan en, og en garrard 301(oil), jeg fortrækker Thorens td 124, den er mere stram og detaljeret.
Ellers er jeg helt enig med R-L-B, med hensyn til tonearm, jeg ville smide en 3009 på, smør det store leje inden du kører for meget med den. Du kan få en masse dele på Ebay, en amerikaner laver nogen flotte plinter(wrap) set på ebay. jeg ville skifte alt gummi hvis jeg var dig.
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Ups.

Det jeg ville høre om er om den skal være orginal eller om det er "fuld Anna" med ny plint og

arm. maskineriet er i meget flot stand og kører perfekt. mellemjulet er blødt og godt.¨Hovedlejet er slørfrit. Den havde lidt opstartsproblemer men kører fint nu.

Her et stemningsbillede.



For filen da Jesper! Din lykkens pamjulefletgris. Syntes lige at billedet skulle på igen!! Mesterkluns!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Micro DQX 1000 med Infinity arm:

(Uorg. billede)



http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60377933

9500 af de blanke... Gad ellers godt have sådan en spille


Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jesper: Jeg har villet skrive tillykke med fundet siden i morges, men har været for misundelig indtil nu .

Men gudskelov at du fik reddet den, det var da ikke til at bære at den kunne være endt på lossepladsen. Godt arbejde!
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Har lige spotte ten beomaster 900 til 1500 kr i den lokale ==> løb løb løb
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg tjekket Beogram'ens leje. Det ser fint ud selvom der ikke var meget smørelsen i det. Det var helt blankt uden ridser eller andet.Remmen og motorophængene ser fine ud for de er ihverttilfælde bløde. Det er kun de der mush.... der er stive. Delene er bestilt også selvom de virker lidt dyre - iforhold til delene der udbydes på eBay. Jeg aner ikke om der er kvalitetsforskel, men en tusse er den vel værd at ofre på. Har bestilt rem, motorophæng, olie, plinthophæng(mush....) samt en eller anden dæmpeanordning til mellemhjulet. Motoren se fin ud. Den skal lige tjekkes. Hele mekanikken er rigtig velholdt og er hverken fedtet ind i hundehår eller andet.

Nu er det bare at vente!!!! Igen!!!

Venligst  

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hvordan er lejerne på motoren smurt, er de selvsmørende eller har de måske også godt af en finjusteret dråbe af den gode syrefri?

Er i øvrigt slet ikke misundelig, nej jeg er ej
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke om de er selvsmørende eller hur. Det anbefales at give den en dråbe i toppen og smøre den i bunden gennem et lille hul. Jeg er meget í tvivl vedr olie. Har bestilt noget via hjemmesidelinket længer oppe i tråden. Kan alm symaskine olie bruges??

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Tilykke Jesper ! super fund !! ja, så godt så godt!!  nu syntes jeg du skal glemme alt om den gamle Michell og forære den til mig !! MVH
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Gurup, det handler bare om at udnytte situationen

Tjae, hvad er alm. symaskineolie? Jeg kan godt forstå du har bestilt noget "rigtigt". Kender en der smurte symaskine med "symaskine olie", det hærdede nærmest op og blev sejt og klistret med tiden...

Hvad med et sæt Sonab OA-2212, nok en omnidirektional eller rundspreder. Jeg syntes at have hørt noget om, at de gamle Sonab var ret gode? Er det overhovedet et "obbjekt" i denne sammenhæng?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60400539


Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Ja sådan lidt li`som et bagholds angreb, så opdager han det nok ikke !! 
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Nå ja den havde jeg helt glemt.

Det kan da godt være at jeg skulle skyde den af. Nu har jeg jo også lige fået den trimmet op.

 

 

gurup skrev:
Tilykke Jesper ! super fund !! ja, så godt så godt!!  nu syntes jeg du skal glemme alt om den gamle Michell og forære den til mig !! MVH

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

http://netradio.dr.dk/content.asp?mode=archive&asx=http% 3A%2F%2Fwww.dr.dk%2F%2Fforms%2Fpublished%2Fplaylistgen.aspx% 3Fqid%3D1024228&channel=p3&program=k%C3%B8ter%20tale r%20med%20kassetteb%C3%A5ndsentustiast%2C%20jan%20fr%C3%B8ru p&date=&length=05%3A10&vaelger=closed&partic ipant=yes

Lidt sjovt radioklip om en kasettebåndsentusiast.

De der sonab gad jeg godt eje, hvis jeg havde pladsen. De er kult i visse kredse, og renoveres og moderniseres de skulle man være godt på vej til audiohimlen med dem.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Men det vildt at finde en B&O/Thorens 124 !!  du må være right on time !!  super redning !!
Ang. Michell : Jo ja måske , jeg syntes det en flot model , når/hvis jeg finder et værk (jeg har råd til),til SME 3`armen der venter på et værk , men jeg har andet og spille på.
 NB. vi skal jo handle om noget på et tidspunkt så du får noget for de to Seas diskanter  MVH   
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes