Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Men set i bakspejlet var det nopk mest i den hjemlige andedam den slags hentydninger kom frem.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis du er interesseret kan jeg da godt lige undersøge om jeg har nogle af de gamle typer på lager hvis du vil lytte.

Venligst

supos skrev:
jesper olsen skrev:

Hej

Kan du beskrive dit indtryk af lyden. Er der overhovedet en form for perspektiv eller spiller de s�dan mere tilbagel�net. Lidt sv�rt at beskrive men er der hul igennem eller kommer der bare god lyd ud af dem.

Jeg har det selv lidt sv�rt med B&O's gamle h�jtalere. Synes tit de lyder lidt tyndt og skingert. Min bedste oplevelse har v�ret med Beovox 5700. Den spiller utroligt dynamisk og er mange JBL h�jtalere v�rdig. Jeg ved godt, at dynamik ikke er alt men 5700 modellen kan et eller andet de andre B&O modeller fra samme tid ikke kan.

Et andet problem med B&O er tit de d�rligt afstemte kabinetter og d�rlge delefiltre. Afstivninger hj�lper ogs� betydeligt her.

Jeg tror s�ment nok at enhederne er gode nok- Omgivelserne kunne v�re bedre.

Venligst

Nja, jeg er ikke så god til det med at beskrive lyd, og jeg har kun mine gamle B&W reolhøjttalere at sammeligne dem med. De er helt klart hul igennem - de spiller langt mere åbent og detaljeret end mine B&W'ere, men jeg vil give dig ret i at de er noget lyse i det. Skingre vil jeg ikke kalde dem, men de mangler helt sikkert noget varme.

Om det skyldes kabinetter, delefiltre eller enheder skal jeg ikke kunne sige. Basserne er fra Celestion, men de andre enheder har jeg ikke fået kigget på. Delefiltrene er med luftspoler.

Grunden til at jeg blev lidt nysgerrig med hensyn til de type S, var at man sjældent ser B&O højttalere fra starten af 60'erne.

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hej

Hvis du er interesseret kan jeg da godt lige undersøge om jeg har nogle af de gamle typer på lager hvis du vil lytte.

Venligst

Tak for tilbuddet, men det var egentlig mest af nysgerrighed. Og fordi det irriterer mig at man falder over så meget B&O rundt omkring, uden at vide noget som helst om det.

Jeg har i forvejen for mange højttalere stående. Jeg har både de de Beovox 2400 som jeg bruger nu, og mine nye Sony SS-7200, som jeg håber kan bringes tilbage til fordums pragt. Desuden går jeg med tanken om at bygge nogle fuldtone-horn. Og da jeg kun har plads til et par må jeg hellere lade være med at anskaffe mig flere lige med det første.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

supos skrev:

jesper olsen skrev:

Hej

Venligst

Tak for tilbuddet, men det var egentlig mest af nysgerrighed. Og fordi det irriterer mig at man falder
over så meget B&O rundt omkring, uden at vide noget som helst om det. Jeg har i forvejen for mange højttalere stående.
Jeg har både de de Beovox 2400 som jeg bruger nu, og mine nye Sony SS-7200, som jeg håber kan bringes tilbage til
fordums pragt. Desuden går jeg med tanken om at bygge nogle fuldtone-horn. Og da jeg kun har plads til et par må jeg
hellere lade være med at anskaffe mig flere lige med det første.

Nu kan jeg ikke huske det, men er Jeriko horn ikke ret smalle?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=118558 500 bobs, så mangler du bare enhederne.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Supos hvis du lige falder over noget på Allegro du bare MÅ have, arbejder jeg sammen med et  par polakker der kan byde og afhente på et tidspunkt, de er jo hjemme en gang imellem

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Supos hvis du lige falder over noget på Allegro du bare Må have, arbejder jeg sammen med et  par polakker der kan byde og afhente på et tidspunkt, de er jo hjemme en gang imellem

Tak for tilbuddet, men jeg tvivler på at det bliver aktuelt. Jeg har hverken plads eller råd til, endsige brug for, mere hifi... Jeg skal godt nok lige have løst min højttalersituation, og hvis der skulle falde en billig førstegenerations cd-afspiller ned i skødet på mig... Og måske et mc-stepup og tilhørende pickup. Men det er også det hele... tror jeg .

LouBP skrev:
Nu kan jeg ikke huske det, men er Jeriko horn ikke ret smalle?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=118558 500 bobs, så mangler du bare enhederne.

Ikke helt små nok, men ellers meget interessante. Jeg tror dog også for længst de er væk. Der var allerede sendt to beskeder et kvarter efter den blev indrykket, og nu er der sendt 4 .

Jeg tror jeg hælder til High Fidelity's Mini Voight horn, da de passer til min stue på millimeteren. Og så kunne det også være meget hyggeligt at komme i gang med noget selvbyg. Så nu mangler jeg som du siger bare enhederne.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Den 600 NAK serie er Ikonisk flot - kan huske den lød godt - med det er så lang tid siden at jeg ikke rigtigt husker hvordan det lød bare godt - kan de brokobles så er det klart at Lou skal have en mere

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Den 600 NAK serie er Ikonisk flot - kan huske den lød godt - med det er så lang tid siden at jeg ikke rigtigt
husker hvordan det lød bare godt - kan de brokobles så er det klart at Lou skal have en mere

Jeg er med i buddet. Men det er ikke det der står højst på ønskelisten. Og hvad skal jeg egentligt med to når alt jeg har brug
for er 2x2 rør watt, og ikke 2x200

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Du har ganske ret. hvad skal du med 200 watt!! Drengene og jeg her på forumet må se at få

skaffet dig en røramp til dine horn Louis. Alt andet er overspringshandlinger. Lad os se om der ikke dukker en rørfætter op til dig til vintagetræffet Mange her på forumet har har en del

røramps som de helst ikke slipper af syne. Jeg har det på samme måde selvom jeg godt ved at

man kun kan spille på een eller to forstærkere på samme tid. Jeg er muligvis forhandlingsvillig til

at låne dig en røramp - naturligvis forvisset at du nurser den  og slukker for dyret når det

ryger!!

Jesper

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

det er da bare et lægert setup 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

dem der siger at DUAL aldrig har lave high-end udstyr skulle skamme sig efter dette hårdtslående bevis

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

The Fischer tuner til salg

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60127822  Vejle

Fisher forstærker/reciever?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60466001  Fredensborg

EAS will rise again...

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

nhj4 skrev:
dem der siger at DUAL aldrig har lave high-end udstyr skulle skamme sig efter dette hårdtslående bevis

Hov hov, det er faktisk den amp jeg spiller på

edge skrev:

Fisher forstærker/reciever?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?
annonceid=60466001
  Fredensborg

Jeg ringede 10 min efter den røg på, der kom en og så på den, og nu er den solgt, det var en Fisher 400, der dog ikke
fungerede, men med nye rør.

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Kender i det man opdager noget nyt, og flader pladask for det.

Rek-O-Kut - sådan en mellemhjuler må jeg godt nok eje.

kortlink.dk/ebay/6mx5

De er jo ultrafede, og så måske kombineret med en ROK eller Gray tonearm. Jeg vil næsten hellere have sådan en, end en
TD-124...

All Vintage

Billedeupload guide

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Sjovt hvordan man falder over de samme ting - jeg sad netop og kiggede på den Rek-O-Kut i aftes.

Nb. Dit link virker kun hvis man copy-paster

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

uh ja, sådan en rek-o-kut har jeg også set på før - ser meget interessant ud. Den har bl.a. den sjove egenskab, at man skal huske at slukke rigtigt for den, ellers hviler mellemhjulet på akslen, når den står stille. Resultat = buler i mellemhjulet. Jeg tror det er ret vigtigt at sikre sig at mellemhjulet er rundt og uden buler på netop sådan en fætter. Og nu ved jeg ikke, om det er en AC eller en DC motor. Er det en AC motor styres motorhastigheden af frekvensen på elnettet. I USA bruger man jo 60 Hz, og det kunne jeg forestille mig kunne give problemer.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

uh ja, sådan en rek-o-kut har jeg også set på før - ser meget interessant ud. Den har bl.a. den sjove
egenskab, at man skal huske at slukke rigtigt for den, ellers hviler mellemhjulet på akslen, når den står stille. Resultat =
buler i mellemhjulet. Jeg tror det er ret vigtigt at sikre sig at mellemhjulet er rundt og uden buler på netop sådan en fætter.
Og nu ved jeg ikke, om det er en AC eller en DC motor. Er det en AC motor styres motorhastigheden af frekvensen på
elnettet. I USA bruger man jo 60 Hz, og det kunne jeg forestille mig kunne give problemer.

De er vist kun lavet til det amerikanske marked, jeg ved ikke om de overhovedet kan bruges i Danmark, det alt den strøm?

jesper olsen skrev:

Du har ganske ret. hvad skal du med 200 watt!! Drengene og jeg her på forumet må se at få

skaffet dig en røramp til dine horn Louis. Alt andet er overspringshandlinger. Lad os se om der ikke dukker en rørfætter
op til dig til vintagetræffet Mange her på forumet har har en del

røramps som de helst ikke slipper af syne. Jeg har det på samme måde selvom jeg godt ved at

man kun kan spille på een eller to forstærkere på samme tid. Jeg er muligvis forhandlingsvillig til

at låne dig en røramp - naturligvis forvisset at du nurser den og slukker for dyret når det

ryger!!

Jesper

Selvfølgelig nurser jeg da om det, nurser om alting Men føj hvor ville jeg have det dårligt hvis jeg ødelagde noget, der
ikke var mit.

All Vintage

Billedeupload guide

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke de er på højde med garrard og thorens mellemhjulere men fede er de
sjovt med 2 mellemhjul ?
På garrard løser man det ved at skifte pulley'en når man skal går fra europa til usa og omvendt - men har den aldrig været lavet til eksport så er det noget med at få en pulley drejet og så vil jeg nødig have ansvar for beregningerne

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes