| Forfatter |
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige sige at jeg byder på den Sansui BA-F1 der osse er på Ebay.de  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg skilt Selandiaerne ad, men jeg ved ikke hvordan jeg kan se om der er tale om fuldtoner. Enheden er forbundet uden om delefiltret, hvilket vel antyder at der er tale om fuldtoner. Til gengæld har de ingen whizzer cones, som de fleste fuldtoner. På rammen står der "E 825 O" og "R66". Og det er for øvrigt 8" enheder. I får lige et par billeder 
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror godt der kan være tale om fuldtoner, netop idet de er sat til udenom delefiltret. Er ophænget meget blødt så er det endnu en indikation om de er fuldtoner - (de skal jo kunne bevæge sig hurtigt, for at spille høje frekvenser) ellers så er der vel ikke andet for end at prøve dem som fuldtoner og høre hvordan de klarer det.... hvis de mangler noget i toppen, kan du altid tilføje diskanten og endda bruge det medfølgende delefilter hertil...  mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kunne vel være så fræk at spørge om ikke det ville være nok at placere én fuldtoneenhed i denne højttaler?
Hvis det var en fuldtoneenhed, så ville de øvrige enheder vel være overflødige, med mindre der var tale om superdiskanter. Eller er der noget, som jeg lige manglede at få med i skolen?
Er der forskel på bredbåndsenheder - og fuldtoneenheder? - eller er det bare at kært barn har mange navne?
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvade det været tovejs system var der måske større chance for at det var en fuldttone - men når der er en indkapslet mellemtone med tror jeg det næppe
Prøv at sætte kunne 8" til at spille så kan du høre hvor meget fuldtone der er i den
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassen der er en standart industri Peerles som sider i næsten enhver dansk radio fra 50'erne...kører der som fuldtone...dog undertiden suppleret mked en diskant. Jeg tror den klarer 6-8Khz hvis man er optimistisk
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstændigheder er de der kondensatorer nok ikke på toppen mere.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså storskrald? Eller kan de foræres væk? Hvis mine nye Coral Flats lever har jeg jo ikke det store at bruge dem til.
Jeg prøvede dem lige uden de andre enheder, og det lød helt klart som musik, omend temmelig fladt. Det er dog muligt at lyden kunne forbedres i et andet kabinet.
Hvor meget lydtryk kan man få ud af dem med 15 W? Jeg har lidt overvejet at finde en klasse T forstærker og lave en lille ghettoblaster til Roskilde i år, og der er lydkvalitet jo underordnet følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
| jeg tror godt der kan være tale om fuldtoner, netop idet de er sat til udenom delefiltret. |
|
|
Det er ikke unormalt at bassen ikke er filtreret. Man bruger bare bassens naturlige afrulning som overgang til mellemtonen. Det har jeg set brugt i mange både europæiske og japanske højttalere. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
| Altså storskrald? Eller kan de foræres væk? |
|
|
De har alnico-magneter, så de kan sikkert sælges på eBay for mange penge... Men ellers burde de da spille rimeligt godt med nye kondensatorer i filteret. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
supos skrev:
| Altså storskrald? Eller kan de foræres væk? |
|
|
De har alnico-magneter, så de kan sikkert sælges på eBay for mange penge...
Men ellers burde de da spille rimeligt godt med nye kondensatorer i filteret.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Tjah, jeg har aldrig solgt noget på Ebay, og jeg tror ikke rigtig jeg gider besværet. Jeg fik dem jo gratis, så jeg vil hellere forære dem væk, hvis der er nogen der vil have dem.
|
| Til top |
|
| |
Rolf Zetterberg Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visst är det standardelement-E590 sitter i Linnet&Laursen transistorradio,H570 sitter i div AGA osv.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man er jo et fjols hvis man ikke købe den med samme, havde jeg bare pengene, vil sku gerne prøve en UP-4!
Istedet har jeg idag leget lidt med DIY tonearme, af en meget simple slags
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lavet et logo:

vil gerne have det som avatar, så skal lige have det lavet mindre.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den   __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den   |
|
|
Godt! så ryger den ikke på ebay! Hvis du engang skal af med stepuppet må du sige til;) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte faktisk osse på dig da jeg så den rlb, du har jo ledt efter en Mørch arm  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Man er jo et fjols hvis man ikke købe den med samme, havde jeg bare pengene, vil sku gerne prøve en UP-4!
Istedet har jeg idag leget lidt med DIY tonearme, af en meget simple slags
|
|
|
Hvordan lyder den?
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den  
|
|
|
Tillykke - hvilket armrør er der på? Pas på, du risikerer at blive smittet af bacillen og ender med at købe flere armrør.
|
| Til top |
|
| |