Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 03:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
r-l-b skrev:

edge skrev:

Rega planar3 m. Mørch UP4 arm og Ortofon T20 trafo 2000,-


http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?
annonceid=60494030

I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den


Godt! så ryger den ikke på ebay! Hvis du engang skal af med stepuppet må du sige til;)
havde tænkt mig at sælge
stepup'en udenlandsk men hvis du er hurtig LOUIS og sender mig en PM skal du få den - jeg har en allerede og den er rigtig
god :-=) hov der opfandt jeg vist en smiley med hitler overskæg
Det er ikke tilladt at opfordre til salg i forum. Indhold rettet. -Sveske

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
r-l-b skrev:
edge skrev:

Rega planar3 m. Mørch UP4 arm og Ortofon T20 trafo 2000,-

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60494030



I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den

Tillykke - hvilket armrør er der på? Pas på, du risikerer at blive smittet af bacillen og ender med at købe flere armrør.



Det kan jeg sagtens forstille mig - nu mangler jeg kun en DP6'er


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

bjerager skrev:
r-l-b skrev:
edge skrev:

Rega planar3 m. Mørch UP4 arm og Ortofon T20 trafo 2000,-


http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?
annonceid=60494030


I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den


Tillykke - hvilket armrør er der på? Pas på, du risikerer at blive smittet af bacillen og ender med at købe flere
armrør.

Det kan jeg sagtens forstille mig - nu mangler jeg kun en DP6'er


Så så, nu ikke blive grådig

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Der er Gasolin dokumentar på DR1 iaften fra kl. 20:00 hvis det frister

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke helt om det er vintage, men dette virker da som et godt tilbud på noget Yamaha grej.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ved nærmere eftersyn kan jeg se at det er en Yamaha CA-VI forstærker, så afgjort vintage, og i mine øjne rigtig lækkert design.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Så Nu spiller Mørch UP4 med Ortofon 20 MC supreme stadig monteret på Rega værket via T20 trafo min Fischer 101 C og Rogers

Mærkeligt sælger sagde der ikke var nogen nål på men det er der altså - så alt i alt var det slet ikke så ringe en handel hvis vi nu siger 500 kr. pr del og så fulgte der en træ æske med med en masse ekstra små ledninger og børster m.m. fra andre pickupper og en kulfiber børste

Tak til Edge for at spotte den -  læsere af disse tråde tilbage i tiden vil vide at lige netop en Mørch længe har stået på min ønskeseddel så jeg er

bjerager: den har så vidt jeg kan se et rødt mærke på undersiden af plastkappen til armmontering -

Er det kun på dp6 man kan montere en 12" eller kan det også lade sig gøre på denne UP4 ?

Det eneste der ikke var OK var gummiet på den halvcirkelformede pickuplift der var smuldret med silikonen ser ud til at være der endnu da den sænker langsomt ned

Nu har jeg printet her Mørchs manual ud - føler det næsten som at være blevet optaget i en frimurer loge at nu have fået en Mørch arm 


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den, godt jeg var hurtigt ude så

Nogen der har set et billede af Sansui BA-F1 uden svøb på? kunne godt tænke mig at se hvordan den er opbygget.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hold da egentlig op hvor den spiller godt den MC 20 supreme på en Mørch arm  - Edge næste gang du kommer til nordsjælland skal du få lov at vælge dig en premie fra mit vintage lager

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

ja det siger man jo ikke nej til

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Sikken en fin arm

Hvordan er den skruet sammen?

Du har da vist potetiale som selvbygger må jeg sige. sikken en flid

venligst Vintageven

bjerager skrev:
LouBP skrev:
edge skrev:

Rega planar3 m. Mørch UP4 arm og Ortofon T20 trafo 2000,-


http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?
annonceid=60494030



Man er jo et fjols hvis man ikke købe den med samme, havde jeg bare pengene, vil sku gerne prøve en UP-4!

Istedet har jeg idag leget lidt med DIY tonearme, af en meget simple slags



Hvordan lyder den?

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Der skulle vist ikke være noget som forhindrer at man sætter et 12" armrør på en UP-4. Jeg er ikke selv så pjattet med de der mc-20 og mc-30 pickupper fra ortofon, men det er vist en smagssag. Jeg kunne i øvrigt godt forestille mig at en rørforstærker kunne bløde den lidt analytiske lyd i dem lidt op. Det er et rødt armrør - det er vist også det mest almindelige, og forbavsende alsidigt, selv om det er så let som det er. Det lyder som om, at den er så gammel at det ikke er en improved model. Forskellen er mig bekendt kun den interne forkabling.

En T-20 er ganske rigtigt en udmærket step up, hvis man har er pickup der passer til. den har ret meget gain. Ortofons pickupper fra den periode er perfekte til den stepup - lavt output og lavimpedante. Jeg har selv haft fornøjelse af den sammen med en mc200. Nu har jeg en T-30 på vej omkring min ydmyge bolig, og jeg glæder mig meget.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har også afkrævet Louis en tråd dedikeret til hans snedkeri. Man bliver jo helt inspireret.

Tillykke for øvrigt til r-l-b med det flotte køb. Hvilket værk skal den ende på?
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Er der evt. nogen der har god forstand på Pioneer pl 530?

Har fået en hjem til en 500 seddel. Desværre virker det til at den ikke kører som den skal. Uden tallerken kører motoren løjerligt rykvist, ser slet ikke sundt ud... Den aftaster vel ikke tallerknens rotation på nogen måde? Kunne ellers blive en fin spille til waf-anlæget, hvis den kan bringes flot.

Skal lige siges at jeg lige har fået den bragt ind af døren, så jeg har ikke haft bukserne af den endnu. Købte også en Luxman pd 272 samme sted, 600 bananer, flot, kører fint. Den skal en medstuderende have som sin første vinylspille, jeg tror han bliver glad
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Leif er den DD? hvis den er fejler den intet, sådan skal en DD motor opfører sig  

Edit: har lige læst mig til at det er en brushless Hall motor der sidder i den og at den skal dermed "hakke" i det.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
bent egholm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Tillyke til r-l-b med det gode køb.....Sådan en UP-4 spiller altså bare rigtig godt når den fornødne tid og tålmodighed er brugt på at indstille den korrekt!

Skal du så på jagt efter et GS-6 værk?

Iøvrigt er jeg bare SÅ glad for tuneren jeg købte af dig! Efter at pærene er skiftet i den stråler den nu i al sin skønhed....

Såfremt nogen mangler pærer med E10 sokkel til gammelt B&O udstyr og andre er firmaet PC Elektronik i Brønderslev leveringsdygtigt.

Til top Vis bent egholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bent egholm
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Er der evt. nogen der har god forstand på Pioneer pl 530?

Har fået en hjem til en 500 seddel. Desværre virker det til at den ikke kører som den skal. Uden tallerken kører motoren løjerligt rykvist, ser slet ikke sundt ud... Den aftaster vel ikke tallerknens rotation på nogen måde? Kunne ellers blive en fin spille til waf-anlæget, hvis den kan bringes flot.

Skal lige siges at jeg lige har fået den bragt ind af døren, så jeg har ikke haft bukserne af den endnu. Købte også en Luxman pd 272 samme sted, 600 bananer, flot, kører fint. Den skal en medstuderende have som sin første vinylspille, jeg tror han bliver glad


Wow, det er godt nok to flotte pladespillere du har hentet hjem der.

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal være bekymret. Mon ikke det er fordi motorregulatoren er designet til at motoren er belastet med pladetallerkenen? Når der så ikke er nogen belastning arbejder den så langt uden for sit arbejdsområde at reguleringen fejler.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

bjerager - jo en rør fætter som the fisher bløder lidt op på sagerne - men du har ret i at den nok er lige analaytisk nok (sagde en dl 103 fan)

supos: den skal ende på et lenco værk som bliver tre delt - dvs at den del af den meget tunge del plint der uderstøtter motoren ikke har fysisk kontakt med dele til centerlejet og delen til armbasen før evt. vibraftioner har fået lov til at for tabe sig i ca 25 cm x-finer sandwich

bent: Jeg er super glad for at høre at Beomasteren har fundet et godt hjem - den er jo bedre en min luxman tuner men jeg kunne ikke nænne at skille luxman tuner og forstærker ad og jeg var nået til grænsen for hvor mange fm tunere jeg havde mulighed for at bruge - blive de kære gamle aparater ikke brugt så går det jo ned ad bakke - ligesom den menneskelige hjerne.  - sjovt nok med den up4 arm som vi netop talte om da du var her - det kan da godt være jeg opgiver at bygge en pladespiller selv skulle jeg finde en mørch

Lige nu skal jeg som jeg kan finde en aftager af min t20 og met rega værk (krigsbytte :-) ) jeg har jo en t20 i forvejen og en må være nok

bedste vintage hilsener - nu skal der afbalanceres up4


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

"Desværre virker det til at den ikke kører som den skal. Uden tallerken kører motoren løjerligt rykvist, ser slet ikke sundt ud..."

På min Pl 1000 gør den det samme, endda så hårdt at den kan skyde undetallerkenen op af lejehullet.

Sådan gør nogen direkte drev indtil den store tallerken kommer på. Det er et af ankepunkterne fra dem der hælder til remtræk.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 06:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes