| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
r-l-b skrev:
I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den   |
|
|
Godt! så ryger den ikke på ebay! Hvis du engang skal af med stepuppet må du sige til;) |
|
|
havde tænkt mig at sælge
stepup'en udenlandsk men hvis du er hurtig LOUIS og sender mig en PM skal du få den - jeg har en allerede og den er rigtig
god :-=) hov der opfandt jeg vist en smiley med hitler overskæg
Det er ikke tilladt at opfordre til salg i forum. Indhold rettet. -Sveske__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
r-l-b skrev:
I kan godt glemme det piger - jeg har lige købt den  
|
|
|
Tillykke - hvilket armrør er der på? Pas på, du risikerer at blive smittet af bacillen og ender med at købe flere armrør. |
|
|
Det kan jeg sagtens forstille mig - nu mangler jeg kun en DP6'er  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er Gasolin dokumentar på DR1 iaften fra kl. 20:00 hvis det frister  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke helt om det er vintage, men dette virker da som et godt tilbud på noget Yamaha grej.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nærmere eftersyn kan jeg se at det er en Yamaha CA-VI forstærker, så afgjort vintage, og i mine øjne rigtig lækkert design.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Nu spiller Mørch UP4 med Ortofon 20 MC supreme stadig monteret på Rega værket via T20 trafo min Fischer 101 C og Rogers Mærkeligt sælger sagde der ikke var nogen nål på men det er der altså - så alt i alt var det slet ikke så ringe en handel hvis vi nu siger 500 kr. pr del og så fulgte der en træ æske med med en masse ekstra små ledninger og børster m.m. fra andre pickupper og en kulfiber børste Tak til Edge for at spotte den  - læsere af disse tråde tilbage i tiden vil vide at lige netop en Mørch længe har stået på min ønskeseddel så jeg er   bjerager: den har så vidt jeg kan se et rødt mærke på undersiden af plastkappen til armmontering - Er det kun på dp6 man kan montere en 12" eller kan det også lade sig gøre på denne UP4 ? Det eneste der ikke var OK var gummiet på den halvcirkelformede pickuplift der var smuldret med silikonen ser ud til at være der endnu da den sænker langsomt ned Nu har jeg printet her Mørchs manual ud - føler det næsten som at være blevet optaget i en frimurer loge at nu have fået en Mørch arm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den, godt jeg var hurtigt ude så 
Nogen der har set et billede af Sansui BA-F1 uden svøb på? kunne godt tænke mig at se hvordan den er opbygget. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da egentlig op hvor den spiller godt den MC 20 supreme på en Mørch arm     - Edge næste gang du kommer til nordsjælland skal du få lov at vælge dig en premie fra mit vintage lager
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det siger man jo ikke nej til  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken en fin arm
Hvordan er den skruet sammen?
Du har da vist potetiale som selvbygger må jeg sige. sikken en flid
venligst Vintageven
bjerager skrev:
LouBP skrev:
Man er jo et fjols hvis man ikke købe den med samme, havde jeg bare pengene, vil sku gerne prøve en UP-4!
Istedet har jeg idag leget lidt med DIY tonearme, af en meget simple slags
|
|
|
Hvordan lyder den? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle vist ikke være noget som forhindrer at man sætter et 12" armrør på en UP-4. Jeg er ikke selv så pjattet med de der mc-20 og mc-30 pickupper fra ortofon, men det er vist en smagssag. Jeg kunne i øvrigt godt forestille mig at en rørforstærker kunne bløde den lidt analytiske lyd i dem lidt op. Det er et rødt armrør - det er vist også det mest almindelige, og forbavsende alsidigt, selv om det er så let som det er. Det lyder som om, at den er så gammel at det ikke er en improved model. Forskellen er mig bekendt kun den interne forkabling.
En T-20 er ganske rigtigt en udmærket step up, hvis man har er pickup der passer til. den har ret meget gain. Ortofons pickupper fra den periode er perfekte til den stepup - lavt output og lavimpedante. Jeg har selv haft fornøjelse af den sammen med en mc200. Nu har jeg en T-30 på vej omkring min ydmyge bolig, og jeg glæder mig meget.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også afkrævet Louis en tråd dedikeret til hans snedkeri. Man bliver jo helt inspireret.
Tillykke for øvrigt til r-l-b med det flotte køb. Hvilket værk skal den ende på?
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der evt. nogen der har god forstand på Pioneer pl 530? Har fået en hjem til en 500 seddel. Desværre virker det til at den ikke kører som den skal. Uden tallerken kører motoren løjerligt rykvist, ser slet ikke sundt ud... Den aftaster vel ikke tallerknens rotation på nogen måde? Kunne ellers blive en fin spille til waf-anlæget, hvis den kan bringes flot. Skal lige siges at jeg lige har fået den bragt ind af døren, så jeg har ikke haft bukserne af den endnu. Købte også en Luxman pd 272 samme sted, 600 bananer, flot, kører fint. Den skal en medstuderende have som sin første vinylspille, jeg tror han bliver glad
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leif er den DD? hvis den er fejler den intet, sådan skal en DD motor opfører sig
Edit: har lige læst mig til at det er en brushless Hall motor der sidder i den og at den skal dermed "hakke" i det. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bent egholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke til r-l-b med det gode køb.....Sådan en UP-4 spiller altså bare rigtig godt når den fornødne tid og tålmodighed er brugt på at indstille den korrekt!
Skal du så på jagt efter et GS-6 værk?
Iøvrigt er jeg bare SÅ glad for tuneren jeg købte af dig! Efter at pærene er skiftet i den stråler den nu i al sin skønhed....
Såfremt nogen mangler pærer med E10 sokkel til gammelt B&O udstyr og andre er firmaet PC Elektronik i Brønderslev leveringsdygtigt.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Er der evt. nogen der har god forstand på Pioneer pl 530?
Har fået en hjem til en 500 seddel. Desværre virker det til at den ikke kører som den skal. Uden tallerken kører motoren løjerligt rykvist, ser slet ikke sundt ud... Den aftaster vel ikke tallerknens rotation på nogen måde? Kunne ellers blive en fin spille til waf-anlæget, hvis den kan bringes flot.
Skal lige siges at jeg lige har fået den bragt ind af døren, så jeg har ikke haft bukserne af den endnu. Købte også en Luxman pd 272 samme sted, 600 bananer, flot, kører fint. Den skal en medstuderende have som sin første vinylspille, jeg tror han bliver glad
|
|
|
Wow, det er godt nok to flotte pladespillere du har hentet hjem der. Jeg tror ikke nødvendigvis du skal være bekymret. Mon ikke det er fordi motorregulatoren er designet til at motoren er belastet med pladetallerkenen? Når der så ikke er nogen belastning arbejder den så langt uden for sit arbejdsområde at reguleringen fejler.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager - jo en rør fætter som the fisher bløder lidt op på sagerne - men du har ret i at den nok er lige analaytisk nok (sagde en dl 103 fan) supos: den skal ende på et lenco værk som bliver tre delt - dvs at den del af den meget tunge del plint der uderstøtter motoren ikke har fysisk kontakt med dele til centerlejet og delen til armbasen før evt. vibraftioner har fået lov til at for tabe sig i ca 25 cm x-finer sandwich bent: Jeg er super glad for at høre at Beomasteren har fundet et godt hjem - den er jo bedre en min luxman tuner men jeg kunne ikke nænne at skille luxman tuner og forstærker ad og jeg var nået til grænsen for hvor mange fm tunere jeg havde mulighed for at bruge - blive de kære gamle aparater ikke brugt så går det jo ned ad bakke - ligesom den menneskelige hjerne. - sjovt nok med den up4 arm som vi netop talte om da du var her - det kan da godt være jeg opgiver at bygge en pladespiller selv skulle jeg finde en mørch Lige nu skal jeg som jeg kan finde en aftager af min t20 og met rega værk (krigsbytte :-) ) jeg har jo en t20 i forvejen og en må være nok bedste vintage hilsener - nu skal der afbalanceres up4
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Desværre virker det til at den ikke kører som den skal. Uden tallerken kører motoren løjerligt rykvist, ser slet ikke sundt ud..."
På min Pl 1000 gør den det samme, endda så hårdt at den kan skyde undetallerkenen op af lejehullet.
Sådan gør nogen direkte drev indtil den store tallerken kommer på. Det er et af ankepunkterne fra dem der hælder til remtræk. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |