| Forfatter |
|
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edge: Forræderi! Hvis du skal have en quad receiver skal det da være en Sansui!  Jesper: Nydelig fangst. Jeg så den godt i den blå, men vidste ikke om det var interessant nok til at smide her i tråden (og det er bestemt ikke negativt ment, men når man ikke kender til den slags er det umuligt at vide hvad der er skidt og hvad der er kanel). Jeg kan godt forstå at man bliver fristet, men det med Ebay er altså roden til alt ondt når det gælder vintage hifi. Det lækre ved vintage hifi er jo netop at det er muligt for os almindelige fattigrøve at få en fod inden for, og få noget lækkert grej mellem hænderne. Det er særligt trist at se alt det lækre vintage der bliver splittet ad og solgt som dele, fordi det er mere indbringende sådan.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde da ikke tænkt mig eBay.
Jeg undres bare over sådan en kasse kan indbringe så mange penge.
Måske jeg skulle bytte den til noget andet??? og gøre en samler glad
Venligst
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supos.
Jeg er selv en fattigrøv, og salget af delphonen gjorde så at jeg næsten kunne købe en Thorens 124. jeg er ikke enig i at Ebay er roden til alt ondt angående vintage, f.eks Japaneren der købte min spille, er en samler, og nu står den sikkert i prom og pragt et sted i Japan istedet for at stå i min mørke fugtige kælder.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Freddy har du nogen guldkorn om Pioneer QX949A? |
|
|
Bestemt ikke (hvad vil du vide - høhø) - men jeg husker, at min kammerat i 1971 havde lillebroderen (QX-747?) til den - og dén hørte vi faneme meget Zeppelin og Beach Boys på!!
Ellers tror jeg såmænd ikke, at jeg kan sige andet end at den er en imponerende receiver med den traditionelle historie på sig, nemlig at den nok var Pioneers første TOTL-forsøg udi 4-kanals-genren. Den var dyr - og er da imponerende. Den kommer fra den serie, som jeg grundlæggende synes er rigtig flot - og ser ud til at være skruet godt sammen. Jeg har aldrig haft sådan én, men havde for ikke så længe siden fornøjelsen af atr kigge på én - sådan live!
Hvis man kan lige de originale Quadrofoni-ting - så kunne denneher nu sagtens indskrive sig en plads i historien som een af de fine sager. (Men da kan altså ikke hamle op med Marantz 4400!! - den har simplethen råstyrken og---- "did I mention a real scope?.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Supos.
Jeg er selv en fattigrøv, og salget af delphonen gjorde så at jeg næsten kunne købe en Thorens 124. jeg er ikke enig i at Ebay er roden til alt ondt angående vintage, f.eks Japaneren der købte min spille, er en samler, og nu står den sikkert i prom og pragt et sted i Japan istedet for at stå i min mørke fugtige kælder.
|
|
|
forestil jer om 300 år hvor den danske stat vil kræve at Japanske samlere skal udleverer deres danske delphoner, ortofoner og LL m.m. ligesom alle mulige idag vil have at både private danske samlere og fx glyptoteket skal levere potteskår tilbage  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supos den var ikke til at stå for, og så syntes jeg den er køn 
Freddy fik den (relativt) billigt, den er nogenlunde stand, kan ikke køre i quad, og der mangler selvfølgelig lys i nogen af lamperne. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ehapa: Mit indlæg var bestemt ikke møntet på dig, men mere en generel betragtning. Det er fair nok at sælge en enkelt ting til overpris på Ebay en gang i mellem. Jeg har bare flere gange været ude for at komme til et loppemarked hvor en fyr lige har fyldt traileren med gammelt hifi, som han har købt for en slik, udelukkende for at sælge det videre. Det kan man ikke bebrejde ham - han er bare forretningsmand, ikke hifi-entusiast.
Et meget godt eksempel er den Rega med Mørch arm og step-up som r-l-b
købte i går. Den kunne Edge jo have købt vel vidende at han kunne sælge
den videre med stor fortjeneste.
Det samme gælder alle de SME-arme der er i omløb her i Danmark, som kan sælges for en formue på Ebay.
Så det jeg nok burde have skrevet er at forretning er roden til alt ondt når det kommer til vintage hifi. Så længe det er entusiasme der driver værket drager vi alle sammen fordel.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Freddy fik den (relativt) billigt, den er nogenlunde stand, kan ikke køre i quad, og der mangler selvfølgelig lys i nogen af lamperne.
|
|
|
Jeg tror, at jeg bliver forvekslet med en anden. Jeg har aldrig fået noget relativt billigt - og jeg har aldrig haft en QX-949A .
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Freddy fik den (relativt) billigt, den er nogenlunde stand, kan ikke køre i quad, og der mangler selvfølgelig lys i nogen af lamperne. |
|
|
Fair nok. Og det lyder også som om du ærgrer dig over at du ikke fik fat i den 9090 på guloggratis den anden dag, så du er tilgivet  . Hvad med højttalerne - lod han dem stå?
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØØØe Jeg er hifi entusiast -- lige et tænkt eks. har nu sparet 5000 kr sammen til en Micro RX 1500 -- og nu er der netop en på den blå eller gulgratis til 5000 spir -- fluks til telefonen laver en aftale om at se den -- fluks 1 time efter er den overbudt -- måske nok af en der har kapital i rå mængder -- men den ka også gå på E-Bay til noget der ligner 15000 spir -- nå det er sgu ikke altid nok at være entusiast -- jeg får sgu nok aldrig en RX 1500 MVH
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før været temmelig kritisk over at folk sælge vintage ud af landet til høje priser men ser lidt anderledes på det
FX med den rega med Mørch UP4 arm m.m. så ringede jeg ikke for at se den men ringede til sælger og lavede en aftale om købet - blev enig med ham om tid og sted for afhenting (en time efter han skulle spise med ungerne først) og så ævee jeg moneter og drog af sted og var der på klokkeslettet! I telefonen havde vi aftalt at vi havde en handel og han havde fået mit navn og telefonnummere etc.
Derfor - når du ser en god vintage handel slå til - og slå hårdt til - lad være med at fedte rundt
Vise det sig så at den ikke er som forventet kan man jo bare sælge den i gen og som regle alligevel få mere for den
og så er der jo Jesper der finder en 124 TD i storskrald - jeg fik min garrard 301 med SME 2012 for 1500 - pqr der finder gudeskønne openbafler på et kirkeloft m.m.
Der er stadig masser skønne fund at gøre - måske er det når man mindst venter det og måske skal man ikke kun gå efter at finde en Nakamiche Dragon pladespiller, men tage sig til tåls med en Lenco - hvem ved måske sidder der en SPU på den
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og jo du har ret !! jeg syntes dog de virklig fede og att.ting har taget og nået en efter danske priser/forhold en utrolig høj pris på E-Bay , man får sig en over nallerne hvis man skal byde en RX 1500 i land på E- Bay  også ret imponerende hvad kursen er på eks. Tonearme - Lowther - Coral Beta i sær set i forhold til hvad nyprisen var : MVH
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
IRK!!
2700 spir ????????????
12" arm. Hvor skal den sidde?
Da ikke på værket. det kan da ikke lade sig gøre???
|
|
|
Orh jeg kunne nok godt smide en på.. Fløjt fløjt.
Du har held i sprøjten for tiden __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
| Jeg har næsten lige solgt en Delphon Gs5 uden arm på Ebay til en Japaner.. 2700kr!. Delphoner rumler helt vildt, tallerkenen på den jeg havde lød som en kirkeklokke, men flotte er de sku.. så tillykke herfra.
|
|
|
kan en ringene tallerken ikke tit ordnes med en gummi rem til motorcykler eller biler som så holder tallerknen fri for vibrationer? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:

... |
|
|
Hej Jesper, Du forvirrer mig lidt med GS 5-omtalen: står der ikke GS "noget andet" her? Eller er det bare mig, der ikke har styr på de forskellig Delphon-modeller? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv bøv. Det er også sket et par gange for mig inden for den sidste tid, og jeg føler med dig. Der er ikke noget værre end at glæde sig over sit nye køb, og så få det ødelagt af en useriøs sælger. De Corals har været forbi tråden her for et stykke tid siden, så vidt jeg husker uden at nogen kunne identificere dem. De ligner lidt en lillebror til Coral X-15.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælger vil kun sælge det hele samlet, og det har jeg sgutte råd til lige nu...
Nå men jeg kender en der vil af med en Sansui Eight så deeet  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er billedet der er uskarpt.
Der er trykt GS 5 ned i pladen selvom det ligner, at der måske står noget andet.
Jeg kan heller ikke min Delphon historie.
Venligst
pqrannes skrev:
jesper olsen skrev:
|

... |
|
|
Hej Jesper,
Du forvirrer mig lidt med GS 5-omtalen: står der ikke GS "noget andet" her?
Eller er det bare mig, der ikke har styr på de forskellig Delphon-modeller?
PQR
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk
Jeg synes virkelig ikke at den er noget særligt- forstår ikke rigtigt det der Delphonhype.
124'eren er da klasser federe lavet. Her jublede jeg. Ved købet af Delphonen tænkte jeg bare- nå
det var de t- kan den bruges til noget? hmm
Men hvis du er interesseret kunne det være at du skal have den over og lege med medmindre jeg
får et fedt bytte bud. Jeg er ikke afvisende over for dine kreative evner Louis. Du formår at få
gammelt maskineri i brug igen, modsat mig der bare vil have at det kører.
Venligst
LouBP skrev:
jesper olsen skrev:
|
IRK!!
2700 spir ????????????
12" arm. Hvor skal den sidde?
Da ikke på værket. det kan da ikke lade sig gøre???
|
|
|
Orh jeg kunne nok godt smide en på.. Fløjt fløjt.
Du har held i sprøjten for tiden  |
|
|
|
| Til top |
|
| |