| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hypen er nok at den i den udgave der ligner den senere Mørch og i den udgave med den lange radiofoni arm ser skide godt ud og man hvis man virkelig arbejder hårdt på det mekaniske og kan komme brum og rumlen til livs og så kan man man sammen med sine japanske audiophilvenner konstruere et nyt ord for netop Deplhones lyd - rislende kildevælds jumfuelige mode jords genopståen fra himmeriets evindelige frugtskål - og det mens den spiller i en lejlighed på 4½ kvm via et horn stort nok til at blæse en biografsal af Godzilla-fans ud i Tokyos gader....
Jeg er bare vild med hammerlak
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hammerlak

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes.... HAMMERLAK, min ex.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Yes.... HAMMERLAK, min ex.

|
|
|
Har du stadig armen? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har stadig armen, overvejer at prøve den på min Thorens.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Tænk
Jeg synes virkelig ikke at den er noget særligt- forstår ikke rigtigt det der Delphonhype.
124'eren er da klasser federe lavet. Her jublede jeg. Ved købet af Delphonen tænkte jeg bare- nå
det var de t- kan den bruges til noget? hmm
Men hvis du er interesseret kunne det være at du skal have den over og lege med medmindre jeg
får et fedt bytte bud. Jeg er ikke afvisende over for dine kreative evner Louis. Du formår at få
gammelt maskineri i brug igen, modsat mig der bare vil have at det kører.
Venligst
LouBP skrev:
jesper olsen skrev:
IRK!!
2700 spir ????????????
12" arm. Hvor skal den sidde?
Da ikke på værket. det kan da ikke lade sig gøre???
|
|
|
Orh jeg kunne nok godt smide en på.. Fløjt fløjt. Du har held i sprøjten for tiden smileys/smiley32.gif"> |
|
|
|
|
|
Hvis jeg fik lavet min nye tonearm i en pænere udgave, så kunne jeg da slippe for at bygge Lenco l75 nummer 2. Jeg har
aldrig hørt en Delphon, så om de er overhyped ved jeg ikke rigtigt?
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hammerlak og dansk hifi-oldtid... hov,  Auch Hammerlak er ge-ni-alt! Delphon og Ortofon arm ser alvorligt godt ud! Men er der ikke nogen der kan illuminere mit formørkede ego om sådan en model her, den kildrer min nysgerrighed: Højttaler, Bic venturi fomula 4w http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60512342Italiener? Svensker?
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Hammerlak og dansk hifi-oldtid... hov, Auch
Hammerlak er ge-ni-alt! Delphon og Ortofon arm ser alvorligt godt ud!
Men er der ikke nogen der kan illuminere mit formørkede ego om sådan en model her, den kildrer min nysgerrighed:
Højttaler, Bic venturi fomula 4w http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60512342 Italiener? Svensker?
|
|
|
Dem har jeg også haft lidt kig på, men de skulle ikke være specielt interessante. Her er nogle førstehåndsindtryk. Lyder som en fornuftig fest-højttaler dog. Hvad menes der for øvrigt med "Følsomhed (DIN): 1,8 W"? Plejer man ikke at opgive lydtryk i dB ved 1 W på en meters afstand?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
BoPtiljudrop skrev:
Hammerlak og dansk hifi-oldtid... hov, Auch
Hammerlak er ge-ni-alt! Delphon og Ortofon arm ser alvorligt godt ud!
Men er der ikke nogen der kan illuminere mit formørkede ego om sådan en model her, den kildrer min nysgerrighed:
Højttaler, Bic venturi fomula 4w http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60512342 Italiener? Svensker?
|
|
|
Dem har jeg også haft lidt kig på, men de skulle ikke være specielt interessante. Her er nogle førstehåndsindtryk. Lyder som en fornuftig fest-højttaler dog.
Hvad menes der for øvrigt med "Følsomhed (DIN): 1,8 W"? Plejer man ikke at opgive lydtryk i dB ved 1 W på en meters afstand?
|
|
|
da jeg var ung var der ikke så mange der sagde at en højtaler havde en følsomhed på 91 db - deriomod sagde de at den havde en driftseffekt på 1 watt - det svarede så til at der skulle en watt til at give et lydtryk på 96 db en difts effekt på 1,8 watt - eller for nemhedens skyld 2 watt svare så til at der skal 2 watt til at lave 96 db og -- regne regne - 1 watt til at lave 93 db aka har højtaleren i moderne sprog en følsomhed på 93 db .. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
da jeg var ung var der ikke s� mange der sagde at en h�jtaler havde en f�lsomhed p� 91 db - deriomod sagde de at den havde en driftseffekt p� 1 watt - det svarede s� til at der skulle en watt til at give et lydtryk p� 96 db
en difts effekt p� 1,8 watt - eller for nemhedens skyld 2 watt svare s� til at der skal 2 watt til at lave 96 db og -- regne regne - 1 watt til at lave 93 db aka har h�jtaleren i moderne sprog en f�lsomhed p� 93 db ..
|
|
|
Tak for opklaringen. Jeg tænkte nok at det var ca sådan det hang sammen.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Dem har jeg også haft lidt kig på, men de skulle ikke være specielt interessante. Her er nogle førstehåndsindtryk. Lyder som en fornuftig fest-højttaler dog.
Hvad menes der for øvrigt med "Følsomhed (DIN): 1,8 W"? Plejer man ikke at opgive lydtryk i dB ved 1 W på en meters afstand?
|
|
|
Audiokarma has spoken  Tak for inspark. Jeg tænkte nok det var noget i den stil. Når man lægger et spørgsmål ud her, så kan man tit få en masse spændende viden om ting og sager, elsker den tråd her
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik lige lyst til at vise mit seneste vintagefund:

Højttalerne er fra ca. 1982. Kender I den?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fed lux på billedet  er det "stokke" fra Norge der har lavet standeren til højtaleren
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Sonus Faber Parva, der står på sin originale stander. Foden er italiensk sandsten

|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt denne højttaler ned i Audio Consult, den er lidt kedelig der sker ikke meget men den spiller da
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte...
Kanon Flot design.. nærmest en abstraktion, ikke så tit man ser flotte designs i HiFiverden med mindre det er Vintage!, hvordan lyder de?, og hvad måtte du slippe?.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydmæssigt findes det sagtens bedre, men husk nu at dette er vintage! De er også mest købt som de flotte skulpturer de er. Den slags træarbejde ses sjældent nu om stunder. Og så spiller jeg da lidt på dem en gang imellem, koblet til Luxman rør-sættet lyder det ikke helt dumt.
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
| har hørt denne højttaler ned i Audio Consult, den er lidt kedelig der sker ikke meget men den spiller da |
|
|
Har læst dit indlæg på hifi4all 8 gange, det er meget kedeligt og spiller slet ikke
(nu er fejlen rettet, hvis det da var en fejl???)
|
| Til top |
|
| |
AugustQR Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|