Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 02:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Hvor meget skal man give for et par Dynaco A25x?
Og hvad er for øvrigt forskellen på A25 og A25x?


Der sidder en anden diskant i A25X'eren, der kan klare noget mere power.

Mht til pris, så synes jeg den er OK, Dynaco A25'ere hænger ikke på træerne her på Sjælland, som det lader til at de gør i Jylland, og de er ikke til salg så tit.

Mvh Klaus


__________________
Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Hvor meget skal man give for et par Dynaco A25x? Jeg ville jo gerne prøve et par A25'ere, og her er for en gangs skyld et par 8-Ohmere, som min søde lille Sansui foretrækker.

Og hvad er for øvrigt forskellen på A25 og A25x?


Det er vist en løb nu og køb nu pris. Den amerikanske 8-ohm version er sjældnere i Danmark end 4 ohm'eren. Og så er det jo ikke det der "Scandyna"-pjat men rigtige Dynaco'er.

Og vær i øvrigt forberedt på, at det kan være, at de blæser dine øvrige vintage højttalere til side.

Løb så!

PQR




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Ok, det lyder som om jeg skal et smut til Herlev.

Nu har jeg efter hånden et par negative oplevelser med anskaffelse af vintage højttalere, så er der nogen der kan giive mig et par hurtige tips til hvad jeg skal være opmærksom på før jeg køber dem?
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

1) - Tjek om enhederne er intakte
2)- Hvis du har noget målemeter kan du tjekke om impedansen er 8 ohm som forskrevet
3)- Få sælgeren til at demonstrere om de spiller ok - Måske det er nødvendigt at lytte tæt på enhederne om de alle spiller/virker
3) Træk pengene op af lommen
4) løb med højttalerne førend han ombestemmer sig efter du har betalt


Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?


Ikke med mindre fronterne har været taget af før og er eftermonteret med f.eks. velcro.

Oprindeligt er de vist stiftede eller limede på.

Men der er næsten aldrig noget galt med A-25ere. Basserne har gummiophæng der holder evigt (ca.)

Lyt og se, hvad du synes. Og følg ellers de gode råd ovenfor.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?


Hej!

På mine er fronterne limet på, og skiltene sidder på en skrue der skal ud først...
Drej skiltet mod uret og du burde kunne tage dem af efter et par omgange.
Der efter stikker du en skrue ind i den ramme frontstoffet er monteret på. Så kan du stille og roligt lirke frontrammen af... Men de A25'ere jeg har set er alle med gummikant på bas/mellemtonen

Se evt. på denne tråd. - der er flere billeder og mange gode beskrivelser af dem!!!


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?


Jeg mener at på A25X'erne er frontstoffet aftageligt i modsætning til på de almindelige A25'er.

Mvh Klaus


__________________
Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
AugustQR skrev:
Den var sgu billig.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60505333


Jep, jeg har en, som endda har nogle uoriginale (men dog Sansui-) knapper. Den slipper jeg ikke for en 100 kr. seddel. En usexet arbejdshest er den Sansui receiver vist.

Mere info om modellen her: http://www.sansui.us/images/Brochures/Joe2/661_Outside_1200. jpg

PQR



Jeg kan fortælle jer, at til 100 bobs gør den det ganske godt! Den eneste anke er, at den skratter en lille smule, når man bruger balancen, men det er da til at ordne!

Fik jeg iøvrigt sagt, at den fremstår som ny?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

KlausM skrev:
supos skrev:
Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?


Jeg mener at på A25X'erne er frontstoffet aftageligt i modsætning til på de almindelige A25'er.

Mvh Klaus

Frontstoffet er aftageligt på alle modeller, enten med stifter som på A-25 og A-25X eller med velcro som på A-25XL, så vidt jeg er orienteret.

Men løb løb, hellere i dag end i morgen....... havde jeg ikke et par sæt i forvejen, så havde jeg allerede været en tur i Herlev.

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

det var sgu da en flot pioneer på qxl

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/pladesp illere/oevrige/pioneer-pl-630/v/an572130726/



__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
det var sgu da en flot pioneer på qxl

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/pladesp illere/oevrige/pioneer-pl-630/v/an572130726/

sådan en sag har jeg haft, fald pladask for den den gang to motore den ene var til armen.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

død og kritte - om jeg så ikke lige har vundet en QUAD 303 netop som jeg havde besluttet mig for at sælge mit sæt med 303-33 og fm3 - hillemænd - what to do - nu er gode råd dyre og den nærmeste barm at græde ud i alt for lang borte - nu må jeg finde en vintage sjæl der kunne være lun på sådan et setup - ak jeg kommer til at riste i helvede sammen med mit dankort - for d.... havde ikke regnet med at den var røget så billigt - det var jo bare lige et følebud - 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig et par A25'ere - så nu føler jeg mig endelig som rigtigt medlem her i Forum .

Det viste sig sjovt nok at sælgeren var den samme som solgte mig de defekte Marantzer, så det var med en vis bekymring at jeg slæbte dem hjem. Især fordi fyren stadig kun havde en lille bitte plasticreceiver uden antenne at afprøve dem på. Det er altså ikke optimalt at skulle afprøve højttalere til The Voice med knas på .

Men da jeg så fik dem hjem i stuen blev jeg heldigvis ikke skuffet - de lyder pragtfuldt! Som den lægmand jeg er, vil jeg beskrive lyden som åben, klar og detaljeret, men stadig meget behagelig og musikalsk.

Overraskende nok synes jeg de i diskant og mellemregistret ligner mine Beovox 2400 utroligt meget. Jeg lyttede ganske kort til lidt Getz/Fitzgerald, hvor jeg knap kunne høre forskel. I bunden er der dog slet ingen sammeligning - her er Dynacoerne i en helt anden klasse. Det viste sig straks da jeg satte for eksempel Ben Harper på. Den helt store forskel kommer dog når det kommer til decideret rock, hvilket B&O'erne bestemt ikke er gode til. Lige nu er jeg i gang med Rolling Stones Voodoo Louge, og det går indtil videre glimrende.

Alt i alt: .


Nå, nok forurening af denne tråd, som jo er tænkt til vintage spotting. I morgen følger yderligere indtryk og billeder her. Nu må i have mig undskyldt, jeg har noget musik der skal høres .




__________________
Følg mit setup her.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
d�d og kritte - om jeg s� ikke lige har vundet en QUAD 303 netop som jeg havde besluttet mig for at s�lge mit s�t med 303-33 og fm3 - hillem�nd - what to do - nu er gode r�d dyre og den n�rmeste barm at gr�de ud i alt for lang borte - nu m� jeg finde en vintage sj�l der kunne v�re lun p� s�dan et setup - ak jeg kommer til at riste i helvede sammen med mit dankort - for d.... havde ikke regnet med at den var r�get s� billigt - det var jo bare lige et f�lebud - 


Hmmm, sådan en har jeg været lidt varm på. Den er lille nok til at jeg har plads til den, og min AU-555a har jo pre-out... Jeg har på fornemmelsen at effektdelen af Sansuien ikke er specielt imponerende.


__________________
Følg mit setup her.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

supos og andre Sansui interesserede se lige denne tråd
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74905&T PN=1



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

supos skrev:


Overraskende nok synes jeg de i diskant og mellemregistret ligner mine Beovox 2400 utroligt meget. Jeg lyttede ganske kort til lidt Getz/Fitzgerald, hvor jeg knap kunne høre forskel.


det er sjovt du laver denne sammenligning, kan det passe der er blevet brugt ens seas diskanter?
jeg ved ihvertfald, at de diskanter der er i Dynaco/Scandyna A25 også blev brugt i mange B&O højtalere, her inkluderet Beovox 2600, hvorvidt de sidder i 2400 ved jeg ikke... jeg har faktisk 7 af disse diskanter liggende løst, så hvis du brænder noget af siger du bare til...
og tillykke med højtalerne da!



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke om den er vintage, så hvis den ikke er, må i endelig korrigere mig, jeg hev idag en Mission Cyrus one forstærker med hjem fra københavn, den er lidt sjov og jeg glæder mig til at høre den efter en rensning!

ps. det er ikke min på billedet, men den står i nogenlunde samme stand


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
angute
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Til de hurtige i midtjylland med interesse i B&O.: Der er en Beogram 1203 i genbrug på Gl. Landevej til 250,-kr.
Mvh.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute
 
Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Runkeldunk skrev:
!S

Har fundet et par hvide dynaudio m5 højtalere. lige den størrelse jeg har brug for til mit andet setup.  Er der nogen af jer der kender den pågældende højtaler. enhederne ser fine ud.

++++Mvh karsten++++


rettelse det er et par scan dyna m5 jeg har købt. nogen der kender dem???


Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes