| Forfatter |
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Hvor meget skal man give for et par Dynaco A25x? Og hvad er for øvrigt forskellen på A25 og A25x?
|
|
|
Der sidder en anden diskant i A25X'eren, der kan klare noget mere power. Mht til pris, så synes jeg den er OK, Dynaco A25'ere hænger ikke på træerne her på Sjælland, som det lader til at de gør i Jylland, og de er ikke til salg så tit. Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Hvor meget skal man give for et par Dynaco A25x? Jeg ville jo gerne prøve et par A25'ere, og her er for en gangs skyld et par 8-Ohmere, som min søde lille Sansui foretrækker.
Og hvad er for øvrigt forskellen på A25 og A25x?
|
|
|
Det er vist en løb nu og køb nu pris. Den amerikanske 8-ohm version er sjældnere i Danmark end 4 ohm'eren. Og så er det jo ikke det der "Scandyna"-pjat men rigtige Dynaco'er. Og vær i øvrigt forberedt på, at det kan være, at de blæser dine øvrige vintage højttalere til side. Løb så! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det lyder som om jeg skal et smut til Herlev.
Nu har jeg efter hånden et par negative oplevelser med anskaffelse af vintage højttalere, så er der nogen der kan giive mig et par hurtige tips til hvad jeg skal være opmærksom på før jeg køber dem?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) - Tjek om enhederne er intakte 2)- Hvis du har noget målemeter kan du tjekke om impedansen er 8 ohm som forskrevet 3)- Få sælgeren til at demonstrere om de spiller ok - Måske det er nødvendigt at lytte tæt på enhederne om de alle spiller/virker 3) Træk pengene op af lommen 4) løb med højttalerne førend han ombestemmer sig  efter du har betalt
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
| Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre?
|
|
|
Ikke med mindre fronterne har været taget af før og er eftermonteret med f.eks. velcro. Oprindeligt er de vist stiftede eller limede på. Men der er næsten aldrig noget galt med A-25ere. Basserne har gummiophæng der holder evigt (ca.) Lyt og se, hvad du synes. Og følg ellers de gode råd ovenfor. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
|
|
|
Hej! På mine er fronterne limet på, og skiltene sidder på en skrue der skal ud først... Drej skiltet mod uret og du burde kunne tage dem af efter et par omgange. Der efter stikker du en skrue ind i den ramme frontstoffet er monteret på. Så kan du stille og roligt lirke frontrammen af... Men de A25'ere jeg har set er alle med gummikant på bas/mellemtonen Se evt. på denne tråd. - der er flere billeder og mange gode beskrivelser af dem!!! __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
|
|
|
Jeg mener at på A25X'erne er frontstoffet aftageligt i modsætning til på de almindelige A25'er. Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fortælle jer, at til 100 bobs gør den det ganske godt! Den eneste anke er, at den skratter en lille smule, når man bruger balancen, men det er da til at ordne! Fik jeg iøvrigt sagt, at den fremstår som ny?
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausM skrev:
supos skrev:
| Kan frontstoffet på et par a25 tages af uden videre? |
|
|
Jeg mener at på A25X'erne er frontstoffet aftageligt i modsætning til på de almindelige A25'er.
Mvh Klaus
|
|
|
Frontstoffet er aftageligt på alle modeller, enten med stifter som på A-25 og A-25X eller med velcro som på A-25XL, så vidt jeg er orienteret.
Men løb løb, hellere i dag end i morgen....... havde jeg ikke et par sæt i forvejen, så havde jeg allerede været en tur i Herlev.
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan en sag har jeg haft, fald pladask for den den gang  to motore den ene var til armen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
død og kritte - om jeg så ikke lige har vundet en QUAD 303 netop som jeg havde besluttet mig for at sælge mit sæt med 303-33 og fm3 - hillemænd - what to do - nu er gode råd dyre og den nærmeste barm at græde ud i alt for lang borte - nu må jeg finde en vintage sjæl der kunne være lun på sådan et setup - ak jeg kommer til at riste i helvede sammen med mit dankort - for d.... havde ikke regnet med at den var røget så billigt - det var jo bare lige et følebud -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig et par A25'ere - så nu føler jeg mig endelig som rigtigt medlem her i Forum  . Det viste sig sjovt nok at sælgeren var den samme som solgte mig de
defekte Marantzer, så det var med en vis bekymring at jeg slæbte dem hjem. Især fordi fyren stadig kun havde en lille bitte plasticreceiver uden antenne at afprøve dem på. Det er altså ikke optimalt at skulle afprøve højttalere til The Voice med knas på  . Men da jeg så fik dem hjem i stuen blev jeg heldigvis ikke skuffet - de lyder pragtfuldt! Som den lægmand jeg er, vil jeg beskrive lyden som åben, klar og detaljeret, men stadig meget behagelig og musikalsk. Overraskende nok synes jeg de i diskant og mellemregistret ligner mine Beovox 2400 utroligt meget. Jeg lyttede ganske kort til lidt Getz/Fitzgerald, hvor jeg knap kunne høre forskel. I bunden er der dog slet ingen sammeligning - her er Dynacoerne i en helt anden klasse. Det viste sig straks da jeg satte for eksempel Ben Harper på. Den helt store forskel kommer dog når det kommer til decideret rock, hvilket B&O'erne bestemt ikke er gode til. Lige nu er jeg i gang med Rolling Stones Voodoo Louge, og det går indtil videre glimrende. Alt i alt:  . Nå, nok forurening af denne tråd, som jo er tænkt til vintage spotting. I morgen følger yderligere indtryk og billeder her. Nu må i have mig undskyldt, jeg har noget musik der skal høres  . __________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| d�d og kritte - om jeg s� ikke lige har vundet en QUAD 303 netop som jeg havde besluttet mig for at s�lge mit s�t med 303-33 og fm3 - hillem�nd - what to do - nu er gode r�d dyre og den n�rmeste barm at gr�de ud i alt for lang borte - nu m� jeg finde en vintage sj�l der kunne v�re lun p� s�dan et setup - ak jeg kommer til at riste i helvede sammen med mit dankort - for d.... havde ikke regnet med at den var r�get s� billigt - det var jo bare lige et f�lebud -
|
|
|
Hmmm, sådan en har jeg været lidt varm på. Den er lille nok til at jeg har plads til den, og min AU-555a har jo pre-out... Jeg har på fornemmelsen at effektdelen af Sansuien ikke er specielt imponerende. __________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Overraskende nok synes jeg de i diskant og mellemregistret ligner mine Beovox 2400 utroligt meget. Jeg lyttede ganske kort til lidt Getz/Fitzgerald, hvor jeg knap kunne høre forskel.
|
|
|
det er sjovt du laver denne sammenligning, kan det passe der er blevet brugt ens seas diskanter? jeg
ved ihvertfald, at de diskanter der er i Dynaco/Scandyna A25 også blev
brugt i mange B&O højtalere, her inkluderet Beovox 2600, hvorvidt
de sidder i 2400 ved jeg ikke... jeg har faktisk 7 af disse diskanter
liggende løst, så hvis du brænder noget af siger du bare til... og tillykke med højtalerne da!  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg ikke om den er vintage, så hvis den ikke er, må i endelig korrigere mig, jeg hev idag en Mission Cyrus one forstærker med hjem fra københavn, den er lidt sjov og jeg glæder mig til at høre den efter en rensning!   ps. det er ikke min på billedet, men den står i nogenlunde samme stand
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de hurtige i midtjylland med interesse i B&O.: Der er en Beogram 1203 i genbrug på Gl. Landevej til 250,-kr.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Runkeldunk Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Runkeldunk skrev:
!S
Har fundet et par hvide dynaudio m5 højtalere. lige den størrelse jeg har brug for til mit andet setup. Er der nogen af jer der kender den pågældende højtaler. enhederne ser fine ud.
++++Mvh karsten++++
|
|
|
rettelse det er et par scan dyna m5 jeg har købt. nogen der kender dem???
|
| Til top |
|
| |