| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Til jan: ud af nysgerrighed hvad betyder det at noget "spiser armlejer til frokost"?
|
|
|
at de gik udu for et godt ord - allerede dengang , men herregud, det tog 5 minutter at skifte dem ;)
hvis man trykket for hårdt på armen, kunne knivlejerne gå i stykker
det mest hypede i min læretid var Beogram 4000, den første med tangentialarm __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er jeg med :-) og lencos viskelæder gummi knivlejer er nok en mindst ligeså dum opfindelse som deres koniske pulley er smart
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm dejligt at folk her på forum'et er enige om at være enige!!!
Min glæde ved det gamle udstyr og forundringen over lyden skylles nok mine´pillefingre' og et
familierelateret klunser-gen. Desuden er det bare noget svineri, at hælde ting ud som ingenting
fejler- især hvis det erstattes med noget der er dårligere.
Alt den overflod får mig tit til at tænke på hvad der er er sket inden for High-Fidelity i de sidste 50
år. Eller hvad der ikke er sket!
Og kan vi så få noget vintage tak.
http://www.tradera.com/Dynaco-rordrivna-monoslutsteg-auktion _93063167
Venligst
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper
tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil
den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper
tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil
den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget
|
|
|
Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke helt komme overens med Brauns design. Det er både enormt plastic og samtidig enormt quadratisch - praktisch - gut, på den der seje senindustrielle måde. Det er i hvert fald langt fra "hammerlak". Men den vinylspille der, den gad jeg da godt eje
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper
tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil
den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget
|
|
|
Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt |
|
|
arm og værk er ikke født sammen! at jeg nævnte priserne hver for sig var blot for at regne sammen at den var sat til mindst 1000 kr for meget __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Jeg kan ikke helt komme overens med Brauns design. Det er både enormt plastic og samtidig enormt quadratisch - praktisch - gut, på den der seje senindustrielle måde. Det er i hvert fald langt fra "hammerlak". Men den vinylspille der, den gad jeg da godt eje
|
|
|
jeg synes nu min er ret flot
og 17 kg tyder ikke på meget plast __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT - rettet af Administrator.
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ rlb: 17 kg, det ville betyde meget massiv plast... Ja den er absolut laber, men det er sådan et design jeg ikke ved om jeg skal voldsavle over eller trække på skuldrene af, det er så tysk  Ka' godt forstå du er glad for den! Spørgsmål ud i forum: Går de horisontale armlejer på en japaner bedst tørt eller med en dråbe syrefri? Bør man forsøge at smøre på en DD Hall effekt motor? På forhånd takker
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
dibbedut skrev:
r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper
tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil
den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget
|
|
|
Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt
|
|
|
arm og værk er ikke født sammen!
at jeg nævnte priserne hver for sig var blot for at regne sammen at den var sat til mindst 1000 kr for meget
|
|
|
Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.
Hvordan kan man prissætte noget der er så sjældent at der ikke rigtig er noget at sammenligne med???
Plastik???
|
| Til top |
|
| |
KlausM Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009. |
|
|
Fra hifimuseum.de: Ein Blick auf die Braun Geräte ab 1963Ab
1963 vertreibt Braun neben den eigenen Produkten erstmals Tonabnehmer,
Tonarme und Mikrofone des renommierten US-Herstellers Shure, der
seinerseits aus England die berühmten SME-Tonarme in sein Programm
aufgenommen hat. Um das Plattenlaufwerk PCS 5 aufzuwerten, wird es mit
dem Shure-Dynetic-Tonarm als Modell PCS 51 und mit dem SME-Tonarm 3009
als Modell PCS 52 kombiniert. __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
r-l-b skrev:
dibbedut skrev:
r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper
tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil
den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget
|
|
|
Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt
|
|
|
arm og værk er ikke født sammen!
at jeg nævnte priserne hver for sig var blot for at regne sammen at den var sat til mindst 1000 kr for meget
|
|
|
Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.
Hvordan kan man prissætte noget der er så sjældent at der ikke rigtig er noget at sammenligne med???
Plastik???
|
|
|
 Man skal jo aldrig være bange for at indrømme når man har taget fejl  hvilket hermed er gjort vedr. prissætning - der synes jeg stadig 3500 kr. er lige i overkanten og jeg vil da stadig - SME arm eller ej - hellere have min PS 1000 Bemærkningen omkring plastik - mon ikke den hæfter sig bedre til de senere Braun ting som fx "cockpit" Ligepræcis den model jeg har mortset fra det lidt klodsede bagereste lod på tonearmen synes jeg sammen med den rørforstærker PQR har og spolebånmaskinen TG 1000 er noget af det mest stilrene Dieter Rams design - men der er ganske rigtig ikke meget vintage varme over det __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.
Hvordan kan man prissætte noget der er så sjældent at der ikke rigtig er noget at sammenligne med???
Plastik???
|
|
|
Bare rolig, jeg insinuerer slet ikke, indrømmer blot at det ville kræve helt galt meget plastic at nå op på 17 kg  , så urealistisk meget at jeg medgiver at det er kram! Men designet på mange af deres produkter med grønne trykknapper og hvad ved jeg, det er anderledes ift. alt det børstede alu med blå blink og blafrometre, hammerlak og poleret træ   Åh ja, er der ikke et godt råd ang. japanske s-arme og lejepleje? Det ser ud som lejerne i basen har kørt tørt, men ka' det være rigtigt?
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fandt jeg så ud af at der er nogen der interesserer sig for Delphon, så jeg vil da lige høre om en Delphon G1 (tror jeg det var) i et fint møbel er noget der er interessant? Selv er jeg ikke specielt til hammerlak, men hvis det har interesse for andre ved jeg hvor der står en til 650 kr (kan nok forhandles en del ned). __________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt skæg detalje med den indbyggede "fjedre" rumklang __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |