Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Til jan: ud af nysgerrighed hvad betyder det at noget "spiser armlejer til frokost"?

at de gik udu for et godt ord -  allerede dengang , men herregud, det tog 5 minutter at skifte dem ;)

hvis man trykket for hårdt på armen, kunne knivlejerne gå i stykker  

det mest hypede i min læretid var Beogram 4000, den første med tangentialarm



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

så er jeg med :-) og lencos viskelæder gummi knivlejer er nok en mindst ligeså dum opfindelse som deres koniske pulley er smart

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hmm dejligt at folk her på forum'et er enige om at være enige!!!

Min glæde ved det gamle udstyr og forundringen over lyden skylles nok mine´pillefingre' og et

familierelateret klunser-gen. Desuden er det bare noget svineri, at hælde ting ud som ingenting

fejler- især hvis det erstattes med noget der er dårligere.

Alt den overflod får mig tit til at tænke på hvad der er er sket inden for High-Fidelity i de sidste 50

år. Eller hvad der ikke er sket!

Og kan vi så få noget vintage tak.

http://www.tradera.com/Dynaco-rordrivna-monoslutsteg-auktion _93063167

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60616796 - minder den ikke ret meget om din r-l-b?

Vintage rules! Har aldrig været bange for at købe vintage pickupper. Man får tit meget for pengene.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper

tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil

den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper

tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil

den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget


Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne  og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke helt komme overens med Brauns design. Det er både enormt plastic og samtidig enormt  quadratisch - praktisch - gut, på den der seje senindustrielle måde. Det er i hvert fald langt fra "hammerlak". Men den vinylspille der, den gad jeg da godt eje 
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper

tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil

den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget


Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne  og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt



arm og værk er ikke født sammen!

at jeg nævnte priserne hver for sig var blot for at regne sammen at den var sat til mindst 1000 kr for meget


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Jeg kan ikke helt komme overens med Brauns design. Det er både enormt plastic og samtidig enormt  quadratisch - praktisch - gut, på den der seje senindustrielle måde. Det er i hvert fald langt fra "hammerlak". Men den vinylspille der, den gad jeg da godt eje 


jeg synes nu min er ret flot

img409/5231/braun00zs2.jpg


og 17 kg tyder ikke på meget plast



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Luxman M-120 Mk.2 på QXL flot auktion og god beskrivelse af stand:

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/forstae rkere/eftertragtet-high-end-luxman-forstaerker-m-120a-mark-i i/v/an572254702/



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

OT - rettet af Administrator.


__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

@ rlb: 17 kg, det ville betyde meget massiv plast... Ja den er absolut laber, men det er sådan et design jeg ikke ved om jeg skal voldsavle over eller trække på skuldrene af, det er tysk Ka' godt forstå du er glad for den!

Spørgsmål ud i forum: Går de horisontale armlejer på en japaner bedst tørt eller med en dråbe syrefri? Bør man forsøge at smøre på en DD Hall effekt motor?

På forhånd takker
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
dibbedut skrev:

r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper

tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil

den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget


Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne  og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt



arm og værk er ikke født sammen!

at jeg nævnte priserne hver for sig var blot for at regne sammen at den var sat til mindst 1000 kr for meget

Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.

Hvordan kan man prissætte noget der er så sjældent at der ikke rigtig er noget at sammenligne med???

Plastik???

 

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.



Fra hifimuseum.de:

Ein Blick auf die Braun Geräte ab 1963

Ab 1963 vertreibt Braun neben den eigenen Produkten erstmals Tonabnehmer, Tonarme und Mikrofone des renommierten US-Herstellers Shure, der seinerseits aus England die berühmten SME-Tonarme in sein Programm aufgenommen hat. Um das Plattenlaufwerk PCS 5 aufzuwerten, wird es mit dem Shure-Dynetic-Tonarm als Modell PCS 51 und mit dem SME-Tonarm 3009 als Modell PCS 52 kombiniert.



__________________
Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:
r-l-b skrev:
dibbedut skrev:

r-l-b skrev:
Den Braun minder lidt om min, men mangler ca. 8 kg gods samt nogle mere elegante knapper

tilgengæld er der jo en fin SME 3009 arm med udskiftelig headshell med og en interesant udskæring i støvlåget til armen bagtil

den burde maks koste 1000 for værket og 1500 for armen men sådan er der jo så meget


Puha at du overhovedet tænker på at slagte værk og arm der har fulgt hinanden fra fødsel er en vintage-skændsel i mine øjne  og jeg har på ingen måde tilknytning til sælger eller det der ligner.........måske lidt



arm og værk er ikke født sammen!

at jeg nævnte priserne hver for sig var blot for at regne sammen at den var sat til mindst 1000 kr for meget

Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.

Hvordan kan man prissætte noget der er så sjældent at der ikke rigtig er noget at sammenligne med???

Plastik???

 



Man skal jo aldrig være bange for at indrømme når man har taget fejl hvilket hermed er gjort

vedr. prissætning - der synes jeg stadig 3500 kr. er lige i overkanten og jeg vil da stadig - SME arm eller ej - hellere have min PS 1000

Bemærkningen omkring plastik - mon ikke den hæfter sig bedre til de senere Braun ting som fx "cockpit"

Ligepræcis den model jeg har mortset fra det lidt klodsede bagereste lod på tonearmen synes jeg sammen med den rørforstærker PQR har og spolebånmaskinen TG 1000 er noget af det mest stilrene Dieter Rams design - men der er ganske rigtig ikke meget vintage varme over det


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

Jo! værket blev originalt solgt monteret med Shure/SME 3009.

Hvordan kan man prissætte noget der er så sjældent at der ikke rigtig er noget at sammenligne med???

Plastik???

 


Bare rolig, jeg insinuerer slet ikke, indrømmer blot at det ville kræve helt galt meget plastic at nå op på 17 kg , så urealistisk meget at jeg medgiver at det er kram! Men designet på mange af deres produkter med grønne trykknapper og hvad ved jeg, det er anderledes ift. alt det børstede alu med blå blink og blafrometre, hammerlak og poleret træ



Åh ja, er der ikke et godt råd ang. japanske s-arme og lejepleje? Det ser ud som lejerne i basen har kørt tørt, men ka' det være rigtigt?

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Nu fandt jeg så ud af at der er nogen der interesserer sig for Delphon, så jeg vil da lige høre om en Delphon G1 (tror jeg det var) i et fint møbel er noget der er interessant?

Selv er jeg ikke specielt til hammerlak, men hvis det har interesse for andre ved jeg hvor der står en til 650 kr (kan nok forhandles en del ned).


__________________
Følg mit setup her.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Set at der på KSB er en "skjult" Sony TA-515 (2x50W/8Ohm)

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=120103

Gode billeder kan ses her

http://www.aukro.cz/item630519090_s_t_o_p_t_o_p_sony_ta_515_ vintage_rarita.html

 

 



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt skæg detalje med den indbyggede "fjedre" rumklang

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes