Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 17:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

ORACLE VINYL SKIVSPELARE AV HÖGSTA KLASS

Den flotte Oracle med Mørch UP4 arm og Accuphase PU på Tradere i sverige endte på 8200 SEK ca 5700 DKK - havde jeg ikke dejlige pladespillere kunne jeg have været fristet


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Måske et par A25'ere på dba?

__________________
Følg mit setup her.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

se den fede detalje med overhang der er ført ud til forkant af pladetaleken så pu er nemmere at indstille 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Måske et par A25'ere på
dba
?

Jeg har skrevet til sælger. Jeg håber godt nok, det er et sæt a-25'ere. Og 500 kroner inklusive en model 4000 er noget, selv
jeg kan være med på. Især nu hvor min 9090 holder en pause.

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
supos skrev:
Måske et par A25'ere på
dba
?

Jeg har skrevet til sælger. Jeg håber godt nok, det er et sæt a-25'ere. Og 500 kroner inklusive en model 4000 er noget, selv
jeg kan være med på. Især nu hvor min 9090 holder en pause.


Ikke alle Scandyna/Dynaco højttalere, der holder A-25 målene, er A-25ere (eller lige så gode varianter).

Læs om det i min gamle tråd på audiokarma.org

Kan man ikke lov at tage fronten af, kan man prøve at mærke gennem frontstoffet om den karakterisktiske akustiske ventil er tilstede. Er den det, er den god nok.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestemt planer om at undersøge det.
Nu siger du A-25 målene, så snakker vi kabinettets dimensioner? Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal købe de A-20 jeg
snakkede om i din tråd (der er en mindre højttaler) for 350,- eller forsøge at få reserveret dette sæt der jo står til 500,-
I sidstnævnte tilfælde kunne jeg evt. sælge recieveren for 2-300 kroner hvis den ikke lige falder i min smag.

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej Sveske

Jeg har hørt alle modellerne fra den lille A-10 til den store A-50 og det er kun A-25 der har "det" så min opfodring er fokusere på den så du kan opleve hvad den kan, resten af modellerne er kun halve og kvarte skridt i den rigtige retning.

go jagt

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på billedet af sættet i den blå.Højttaleren til højre afslører bassen, diskanten og sørme en akustisk ventil i bunden.Det ses bedst hvis man læner sig lidt væk fra skærmen.Den venstre står på hovedet og det kan jo godt være lidt skidt hvis den er rutchet rundt på et gulvet de sidste 20 år.Det kan vist ikke være andet end et sæt A-25
Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Der er en STD Grammofon i den blå, sælger skriver godt nok det er med en SME, men jeg synes nu det ligner en Rega 300 ?

1250 kr

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60641441



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Der gemmer sig også et par A-25`ere her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60592693

Måske sælger vil gå med til kun at sælge højtalerne, hvis man ikke er interesseret i en B&O radio model 1900!

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

en Pioneer SA-9500, flot forstærker, lidt dyr, men værd at overveje!
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60630515



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Flot Luxman receiver. Havde jeg været i nærheden af Ålborg havde jeg i hvert fald slået til til den pris.


__________________
Følg mit setup her.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Den spiller rigtigt dejligt og røragtigt.

Nyprisen var ca 4500 kr i 1978. Ydelsen er ca 50 watt pr kanal.

Jeg havde min i mange år og den skabte -  så at sige min interesse for vellyd.

Venligst

 

 

ot Luxman receiver. Havde jeg været i nærheden af Ålborg havde jeg i hvert fald slået til til den pris.
[/QUOTE]

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Flot Luxman receiver. Havde jeg været i nærheden af Ålborg havde jeg i hvert fald slået til til den pris.

Jamen sådan en har jeg da også til at stå og samle støv. Jeg vidste ikke at de stadig var noget værd. Jeg troede kun det var de meget specielle og dyre Luxman der var eftertragtede.

Jeg kan se at du er på listen af folk der skal til "rør træf" i Højbjerg/Aarhus. Hvis du er interesseret kan jeg da tage min Lux med. Da vi ikke må handle her, kan vi jo snakke om resten der oppe. Du skal bare lige give mig et tip om jeg skal slæbe den med eller ej.

mvh.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan i lige se at det er en 1050 og ikke en 1070 udfra billedet?

Jeg har selv haft en 1050 inden for dørene på det seneste og jeg må sige at 500,- kr er absolut i orden for sådan een.

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:

supos skrev:
Flot Luxman receiver. Havde jeg været i nærheden af Ålborg havde jeg i hvert fald slået til til den pris.

Jamen sådan en har jeg da også til at stå og samle støv. Jeg vidste ikke at de stadig var noget værd. Jeg troede kun det var de meget specielle og dyre Luxman der var eftertragtede.

Jeg kan se at du er på listen af folk der skal til "rør træf" i Højbjerg/Aarhus. Hvis du er interesseret kan jeg da tage min Lux med. Da vi ikke må handle her, kan vi jo snakke om resten der oppe. Du skal bare lige give mig et tip om jeg skal slæbe den med eller ej.

mvh.

Heh, her skal man vist passe på ikke at blive taget på ordet . Jeg må hellere lade være med at samle mere grej sammen. Realistisk set har jeg hverken plads eller råd til, endsige brug for mere grej end det jeg har. Men smuk er den da, og havde jeg brug for en receiver var jeg helt sikkert klar.



__________________
Følg mit setup her.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:
Hvordan kan i lige se at det er en 1050 og ikke en 1070 udfra billedet?

Jeg har selv haft en 1050 inden for dørene på det seneste og jeg må sige at 500,- kr er absolut i orden for sådan een.

mvh

Marantzman

Er heller ikke lige til at se det, hvis man ikke lige ved det. 1050 og 1070 ligner jo hinanden til forveksling. Det er 1120 og 1040 der skiller sig ud.

Jeg savner min gamle 1070. Tjente mig godt i over 20 år inden den sagde "Adios" og gik til de evige hifimarker



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:

supos skrev:
Flot Luxman receiver. Havde jeg været i nærheden af Ålborg havde jeg i hvert fald slået til til den pris.

Jamen sådan en har jeg da også til at stå og samle støv. Jeg vidste ikke at de stadig var noget værd. Jeg troede kun det var de meget specielle og dyre Luxman der var eftertragtede.

Jeg kan se at du er på listen af folk der skal til "rør træf" i Højbjerg/Aarhus. Hvis du er interesseret kan jeg da tage min Lux med. Da vi ikke må handle her, kan vi jo snakke om resten der oppe. Du skal bare lige give mig et tip om jeg skal slæbe den med eller ej.

mvh.

 

Den må du gerne tage med for min skyld ihvertfald



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

til de der vil bygge selv er der en lenco L78 på KSB til 300 - det er sku en Ok pris - og så slipper man for den grimme tværgående aluplade som skæmmer L75.




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes