| Forfatter |
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.
|
|
|
Århh - den er da ikke værre end armen på en DP-47F, eller Sony's Biotracer
http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX700/PSX700.h tml
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgelig går de for mange penge, også når man tænker at det er fra starten af pioneers kolde periode, men den skulle spille drønhamrende godt, og for enhver pioneer samler er den et must have... bare fordi den er i stand til at trække alt der bliver koblet på den... den skulle have et overskud der gør at selv når tingene bliver vildt står den bare solidt... men at smide en formue efter den behøver jeg ikke gøre... mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
santashooter skrev:
vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.
|
|
|
Århh - den er da ikke værre end armen på en DP-47F, eller Sony's Biotracer
http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX700/PSX700.h tml
|
|
|
nej den er ikke værre - den hyler vel med de ulve den er iblandt - de er godt nok heller ikke noget at råbe hurra for, designmæssigt. mvh. Søren __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ka' godt forstå ingen gad købe pladespillere mere, hellere CD end sådan en grimrian
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nå! godt ord igen (siger ham med JVC Ql-5YF der kan alt, undtaget at lave kaffe) 
By the way, kan man smide en Ortofon Concorde pu på sådan en? er jo med vta og hvad har vi. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Ka' godt forstå ingen gad købe pladespillere mere, hellere CD end sådan en grimrian |
|
|
Hoooooov hoooooov hooooov, har skisme lige smidt et bud på den.
Har bare ingen plads til den, det griber om sig med alt det gamle lo.., øhm alle de fine sager.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kirkens korshær der´, har de åbent om lørdagen?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.kkaarhus.dk/?Arbejdsgrene:Genbrugsbutikker:KK_Out letJep Hvis nogen interesserer sig for en billig pladespiller står der også en Fona, ligner noget CEC agtigt med flydende subchassis og remtræk. Det der er ved den er at den står som ny, absolut mint! 350 spir. Men det er en værre gyngehest... Ligner den her JVC ret meget:  SRP-473E
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
BoPtiljudrop skrev:
Ka' godt forstå ingen gad købe pladespillere mere, hellere CD end sådan en grimrian |
|
|
Hoooooov hoooooov hooooov, har skisme lige smidt et bud på den.
Har bare ingen plads til den, det griber om sig med alt det gamle lo.., øhm alle de fine sager.
|
|
|
Tænkte sågu nok en herinde fra kom i drillehjørnet __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avs-da. Held og lykke med buddet, jeg tror ikke der er noget der grimmere end min forstærker og den æstetiske oplevelse er vel altid subjektiv. Min HiFi ungdom var nogle år tidligere og jeg tror sjovt nok at det er den periode jeg finder sejest. Det er sjovt nok lige som med festmusik, estimer hvilket årti som flertallet af deltagerne var teenagers, spil de tungeste hits fra perioden og dansegulvet bliver stuvende
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Avs-da. Held og lykke med buddet, jeg tror ikke der er noget der grimmere end min forstærker og den æstetiske oplevelse er vel altid subjektiv. Min HiFi ungdom var nogle år tidligere og jeg tror sjovt nok at det er den periode jeg finder sejest. Det er sjovt nok lige som med festmusik, estimer hvilket årti som flertallet af deltagerne var teenagers, spil de tungeste hits fra perioden og dansegulvet bliver stuvende |
|
|
Nu må vi jo se om den Nordmand overgiver sig ;) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU er den STD 305 pladespiller med Mørch UP4 arm (gult arm rør - godt til MC PU) sat ned på KSB til kun 2000 - er der nogen der trænger til et godt værk og en suveræn arm er det den rene foræring - den lille spinkle UP4 sag gør det onde ved rigtig mange tonearme og til den pris - F*** mine SP penge skal bruges til regninger :-(
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| NU er den STD 305 pladespiller med Mørch UP4 arm (gult arm rør - godt til MC PU) sat ned på KSB til kun 2000 - er der nogen der trænger til et godt værk og en suveræn arm er det den rene foræring - den lille spinkle UP4 sag gør det onde ved rigtig mange tonearme og til den pris - F*** mine SP penge skal bruges til regninger :-(
|
|
|
Jeg så den godt og lider. Jeg skal jo ikke købe, men sælge. SÆLGE, SÆLGE, SÆLGE. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til Odense i morgen, men sidst jeg købte noget måtte jeg skille mig af med de sidste to apparater som ikke var i brug, suk. Tror ikke der vil være den store forståelse for at vi har tre grammofoner  ... Men 2000, uhhh - den er rar Se lige her DIY'ere: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60926635750 for Quad ESL rep kit 750,- ka' ikke helt hitte ud af om han sælger et sæt defekte Quad's med rep kit, eller det kun er rep kit?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Nå nå! godt ord igen (siger ham med JVC Ql-5YF der kan alt, undtaget at lave kaffe)
By the way, kan man smide en Ortofon Concorde pu på sådan en? er jo med vta og hvad har vi.
|
|
|
Det skulle man da mene - Lillebror (QL-Y3F) kører fint med en sådan fætter __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Jeg skal til Odense i morgen, men sidst jeg købte noget måtte jeg skille mig af med de sidste to apparater som ikke var i brug, suk. Tror ikke der vil være den store forståelse for at vi har tre grammofoner ... Men 2000, uhhh - den er rar |
|
|
Jeg mangler vidst ligefrem en ny pladespiller - jeg har kun en gammel NAD (og en Lenco der trænger til en kærlig hånd...). Så med de positive omtaler her sendte jeg en besked til sælgeren - men jeg har ikke hørt noget endnu... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber du får den mcs_5, man kan måske diskutere designet med "graven" til armen men jeg gad godt selv eje sådan én, specielt med den arm på.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
santashooter skrev:
vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.
|
|
|
Århh - den er da ikke værre end armen på en DP-47F, eller Sony's Biotracer
http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX700/PSX700.h tml
|
|
|
Nu er det jo ved at være en del år siden vinylen var et alternativ til CDen, man må vel nærmere sige at man kan vælge mellem:
1. CD
2. CD suppleret af LPer.
Som de fleste på denne tråd har jeg valgt nr. 2, selv om jeg i 10 år valgte 1. Vinylsalget af nye plader kan kun med besvær måles i promiller af CD salget, så pladespillernes revival skyldes ikke ny vinyl men den enorme mængde second hand vinyl til under 30 kr der kan fåes overalt.
Og her er det vel rimeligt at kræve at man kan betjene pladespilleren med en vis komfort. Der nævnes Denon DP 47f, en klassiker blandt de fuldautomatiske, der er tung og uhyre stabil og har fin betjeningskomfort, samt fornem lydkvalitet. Derudover er den rigtig flot.

Knapperne fra højre til venstre: (kan betjenes med lukkket låg.)
1. Power 2. Start 33 omdr. 3. start 45 omdr. 4. Lokalisering af arm mod venstre. 5. Lokalisering af arm mod højre. 6. Pick up lift 7. Repeat 8. Start 9. stop
Dvs man kan flytte pickuppen hen over pladen uden at løfte låget. 2 og 3 har man kun brug for hvis det er en maxi eller en singel på 33 omdr. Det synes jeg er en fornem betjeningskomfort, kun B&O har gjort det bedre, når man på Beosystem 6500 kan trykke på pladespiller og anlægget så starter pladespilleren og automatisk samtidig slår CDen fra. Hvis B&O bedste pladespillere på en skala for betjeningskomfort er 10 på en skala fra 1 - 10, så må REGA og lign. være 2 og denne være måske 8. Man kan trykke repeat ned så spiller pladen uendeligt. 
Et produkt som dette er da smukt og fornem teknik, som jeg synes er en fornøjelse i brug. Hvis jeg skulle bruge en REGA skrottede jeg hellere pladerne og hørte udelukkende CDer. Jeg har prøvet, men REGA har en så møgirriterende betjening at jeg ikke ville få den brugt. Men smag og behag er heldigvis forskellig.
I øvrigt så den Pioneer der var på Qxl da mega flot ud (ihvertfald ud fra billederne.) Den Sony der nævnes har jeg aldrig set, men den er da også flot, men den ser temmelig dyr ud. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |