Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Kirkens Korshær på Edwin Rahrs vej, Århus har et sæt Audioscan Saturn 70 til 375 kr. Coral enheder, 8" bas med inverteret dome og trykstøbt chassis, 4" mellem og et eller andet diskanthorn. Meget fin stand, 80'er nostalgi, se dem i Audioscantråden, 1983: 695 kr 

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67932&K W=Audioscan&TPN=1
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.

Århh - den er da ikke værre end armen på en DP-47F, eller Sony's Biotracer

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX700/PSX700.h tml

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
det er en 1980'er på billedet og ikke en 1280'er
røv lækker reciever! - dog ikke så køn som de ældre med deres blå lys.



Lydmæssigt er der nok ikke så meget at komme efter VS hvor meget de går for - Dermed ikke sagt at jeg ikke vil eje den
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

selvfølgelig går de for mange penge, også når man tænker at det er fra starten af pioneers kolde periode, men den skulle spille drønhamrende godt, og for enhver pioneer samler er den et must have... bare fordi den er i stand til at trække alt der bliver koblet på den...
den skulle have et overskud der gør at selv når tingene bliver vildt står den bare solidt...
men at smide en formue efter den behøver jeg ikke gøre...

mvh.
Søren


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

santashooter skrev:
vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.

Århh - den er da ikke værre end armen på en DP-47F, eller Sony's Biotracer

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX700/PSX700.h tml

 


nej den er ikke værre - den hyler vel med de ulve den er iblandt - de er godt nok heller ikke noget at råbe hurra for, designmæssigt.

mvh.
Søren



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ka' godt forstå ingen gad købe pladespillere mere, hellere CD end sådan en grimrian
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi-surround/pladesp illere/oevrige/pioneer-quaratz-pl-707/v/an574003488/

en pioneer quartz pl-707

vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.

 

Nå nå! godt ord igen (siger ham med JVC Ql-5YF der kan alt, undtaget at lave kaffe)   

By the way, kan man smide en Ortofon Concorde pu på sådan en? er jo med vta og hvad har vi.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Ka' godt forstå ingen gad købe pladespillere mere, hellere CD end sådan en grimrian

Hoooooov hoooooov hooooov, har skisme lige smidt et bud på den.

Har bare ingen plads til den, det griber om sig med alt det gamle lo.., øhm alle de fine sager.

 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Kirkens korshær der´, har de åbent om lørdagen? 

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

http://www.kkaarhus.dk/?Arbejdsgrene:Genbrugsbutikker:KK_Out let

Jep

Hvis nogen interesserer sig for en billig pladespiller står der også en Fona, ligner noget CEC agtigt med flydende subchassis og remtræk. Det der er ved den er at den står som ny, absolut mint! 350 spir. Men det er en værre gyngehest...

Ligner den her JVC ret meget:


SRP-473E


Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
BoPtiljudrop skrev:
Ka' godt forstå ingen gad købe pladespillere mere, hellere CD end sådan en grimrian

Hoooooov hoooooov hooooov, har skisme lige smidt et bud på den.

Har bare ingen plads til den, det griber om sig med alt det gamle lo.., øhm alle de fine sager.

Tænkte sågu nok en herinde fra kom i drillehjørnet



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Avs-da. Held og lykke med buddet, jeg tror ikke der er noget der grimmere end min forstærker og den æstetiske oplevelse er vel altid subjektiv. Min HiFi ungdom var nogle år tidligere og jeg tror sjovt nok at det er den periode jeg finder sejest. Det er sjovt nok lige som med festmusik, estimer hvilket årti som flertallet af deltagerne var teenagers, spil de tungeste hits fra perioden og dansegulvet bliver stuvende
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Avs-da. Held og lykke med buddet, jeg tror ikke der er noget der grimmere end min forstærker og den æstetiske oplevelse er vel altid subjektiv. Min HiFi ungdom var nogle år tidligere og jeg tror sjovt nok at det er den periode jeg finder sejest. Det er sjovt nok lige som med festmusik, estimer hvilket årti som flertallet af deltagerne var teenagers, spil de tungeste hits fra perioden og dansegulvet bliver stuvende

Nu må vi jo se om den Nordmand overgiver sig ;)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

NU er den STD 305 pladespiller med Mørch UP4 arm (gult arm rør - godt til MC PU) sat ned på KSB til kun 2000 - er der nogen der trænger til et godt værk og en suveræn arm er det den rene foræring - den lille spinkle UP4 sag gør det onde ved rigtig mange tonearme og til den pris - F*** mine SP penge skal bruges til regninger :-(

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
NU er den STD 305 pladespiller med Mørch UP4 arm (gult arm rør - godt til MC PU) sat ned på KSB til kun 2000 - er der nogen der trænger til et godt værk og en suveræn arm er det den rene foræring - den lille spinkle UP4 sag gør det onde ved rigtig mange tonearme og til den pris - F*** mine SP penge skal bruges til regninger :-(


Jeg så den godt og lider. Jeg skal jo ikke købe, men sælge. SÆLGE, SÆLGE, SÆLGE.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til Odense i morgen, men sidst jeg købte noget måtte jeg skille mig af med de sidste to apparater som ikke var i brug, suk. Tror ikke der vil være den store forståelse for at vi har tre grammofoner... Men 2000, uhhh - den er rar

Se lige her DIY'ere: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60926635

750 for Quad ESL rep kit 750,- ka' ikke helt hitte ud af om han sælger et sæt defekte Quad's med rep kit, eller det kun er rep kit?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Nå nå! godt ord igen (siger ham med JVC Ql-5YF der kan alt, undtaget at lave kaffe)   

By the way, kan man smide en Ortofon Concorde pu på sådan en? er jo med vta og hvad har vi.

Det skulle man da mene - Lillebror (QL-Y3F) kører fint med en sådan fætter



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Jeg skal til Odense i morgen, men sidst jeg købte noget måtte jeg skille mig af med de sidste to apparater som ikke var i brug, suk. Tror ikke der vil være den store forståelse for at vi har tre grammofoner... Men 2000, uhhh - den er rar

Jeg mangler vidst ligefrem en ny pladespiller - jeg har kun en gammel NAD (og en Lenco der trænger til en kærlig hånd...). Så med de positive omtaler her sendte jeg en besked til sælgeren - men jeg har ikke hørt noget endnu...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg håber du får den mcs_5, man kan måske diskutere designet med "graven" til armen men jeg gad godt selv eje sådan én, specielt med den arm på.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

santashooter skrev:
vidst en udemærket pladespiller til dem der kan lide arme der ligner noget fra et militært forsvarssystem og ideen om en automatisk afspilning af ens pladesamling.

Århh - den er da ikke værre end armen på en DP-47F, eller Sony's Biotracer

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX700/PSX700.h tml

Nu er det jo ved at være en del år siden vinylen var et alternativ til CDen, man må vel nærmere sige at man kan vælge mellem:

1. CD 

2. CD suppleret af LPer.

Som de fleste på denne tråd har jeg valgt nr. 2, selv om jeg i 10 år valgte 1. Vinylsalget af nye plader kan kun med besvær måles i promiller af CD salget, så pladespillernes revival skyldes ikke ny vinyl men den enorme mængde second hand vinyl til under 30 kr der kan fåes overalt.

Og her er det vel rimeligt at kræve at man kan betjene pladespilleren med en vis komfort. Der nævnes Denon DP 47f, en klassiker blandt de fuldautomatiske, der er tung og uhyre stabil og har fin betjeningskomfort, samt fornem lydkvalitet. Derudover er den rigtig flot.

Denon DP-47F

Knapperne fra højre til venstre: (kan betjenes med lukkket låg.)

1. Power 2. Start 33 omdr. 3. start 45 omdr. 4. Lokalisering af arm mod venstre. 5. Lokalisering af arm mod højre. 6. Pick up lift 7. Repeat 8. Start 9. stop

Dvs man kan flytte pickuppen hen over pladen uden at løfte låget. 2 og 3 har man kun brug for hvis det er en maxi eller en singel på 33 omdr. Det synes jeg er en fornem betjeningskomfort, kun B&O har gjort det bedre, når man på Beosystem 6500 kan trykke på pladespiller og anlægget så starter pladespilleren og automatisk samtidig slår CDen fra. Hvis B&O bedste pladespillere på en skala for betjeningskomfort er 10 på en skala fra 1 - 10, så må REGA og lign. være 2 og denne være måske 8. Man kan trykke repeat ned så spiller pladen uendeligt.

Et produkt som dette er da smukt og fornem teknik, som jeg synes er en fornøjelse i brug. Hvis jeg skulle bruge en REGA skrottede jeg hellere pladerne og hørte udelukkende CDer. Jeg har prøvet, men REGA har en så møgirriterende betjening at jeg ikke ville få den brugt. Men smag og behag er heldigvis forskellig.

I øvrigt så den Pioneer der var på Qxl da mega flot ud (ihvertfald ud fra billederne.) Den Sony der nævnes har jeg aldrig set, men den er da også flot, men den ser temmelig dyr ud.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes