| Forfatter |
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget filter på piezo-diskanten? Tit brugte man bare en modstand i serie.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 03:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt sætter man en modstand i serie for at forstærkeren ikke skal gå i selvsving, da en piezodiskant egentlig er en lille kondensator. (ca 68 ohm)
Sætter man en kondensator i serie med en piezodiskant kan man faktisk gøre så piezoen ikke går så dybt og ikke er så fæle at høre på.
Gad vide om piezoen sidder der hvor den oprindelige diskant sad og derfor kører igennem delefilteret ?
Det kan være den kun arbejder fra f.eks 5000 hz
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piezoen er orginal (den er osse i højtaleren i kataloget fra 83 ) Nu er jeg ikke den mest tekniske nørd, mere musik nørd men efter at have hørt lidt mere på dem idag, er de da en tand lysere end mine JBL, er dog stadig et par fine højtalere især til prisen. jeg finder lige ud af om piezoen kører igennem filteret.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
The Canadian Udelukket fra forum

Le Martin - tager en pause!
Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgen...
Thorens 160 Super /SME 3009 arm, med løst pickup hus. 2500,-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=60863520
TC
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Canadian skrev:
Morgen...
Thorens 160 Super /SME 3009 arm, med løst pickup hus. 2500,-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=60863520
TC |
|
|
at dømme ud fra kontraloddet er det vist en improved = plastik knivleje og letvægt - men altid noget at den har aftageligt headshell - armen 1000 pladespilleren 500 - den er så lige 1000 for dyr __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ikke mindst 1100 SK...det er sgu billigt. Fin netside iøvrigt, den kendte jeg ikke. __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
2St: Lowther C45 nya upphängningar 2st: Coral Flat 8 bredband 2st: Coral Beta 8 bredband 2st: Coral MD5 Mellandome 1st: Coral MD5 Mellandome 2st: Coral H70 diskant 2st: Zachry H-24A Diskant 2st: Zachry MD2 mellandome 2st. Fostex FT3RP banddiskant 2st: Fostex FT50H diskant 2st: Fostex FS700 Mellandome 2st: scanspeak 18w8542 2st: Peerless 810665 (ko10dt)diskant 2st: Seas 76MF mellandom 2st: Seas 10FM+kåpor mellan 2st: Seas 87H mellan-diskant 2st: Seas 25F-EW bas 2st: Philips AD0210sq mellandome 2st: Philips AD0160 T4 diskant 2st: Philips AD0162 T8 diskant 2st: Philips AD0162 T15 diskant 4st. Philips AD0140 T8 diskant 2st: Luxor Briljant 2,5cm diskant,tejp 2st: Luxor Briljant 2,5cm diskant 1st: Luxor Briljant 10cm mellan 2st: Sinus Diskant 2st: Mirsch 8tum bas 3st: Mirsch diskant 1st: dB Technologies Bas 15tum 1st: Zomax P1250 5st: Piezo diskant
Högtalare: Zachry EM8 Högtalare: Mirsch OM51 Högtalare: Mirsch OM3-28 M.P svarta Högtalare: Sony/Gylling Högtalare: Seas+Fostex
http://www.blocket.se/malmo/Hogtalarelement_slutsteg_hogtala re_12459446.htm?ca=20&w=2 __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et billede af Delefilter i Saturn 70. For mit utrænede øje ser det ud til at Piezodiskanten kører igennem filteret.

__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser ud til at bassen er med 12dB low-pass filter,
og at der til mellemtonen er 6dB high-pass filter,
lidt for simpelt når den ikke afskåret i dens øvre arbejdsområde  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en Sansui Ax-7 Audio Mixer af pqr, og har lidt svært ved at se hvordan jeg skal tilslutte den til min AU-919 (den kan deles op i pre og power). Har spurgt for mig på Audio-Karma, men har ikke fået noget svar. Lidt billeder af bagsiden af AX-7:



Spørgsmålet er om jeg kan bruge den som pre amp? __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ... det kan du godt..., output = til power-amp  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Output er efter mastervolumen  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter Master volumen, mener du så den ikke bruges?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |