Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 07:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Den kan bruges som en ganske normal pre-amp

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver, måske bliver jeg bare forvirret af alle de knapper på fronten

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Du skal bare se bort fra at hovedparten af linie indgangene er benævnt "Tape"

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Det virker, men man kan jo ikke skrue ned!  kan man ikke sætte den til så mastervolumen virker?

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hmmm..., kan godt være at det er på "tape out" hvor "mastervolumen" regulere niuvuet,

prøv dig lige frem ...for hvis ja ?

så er det der som du kan tilslutte en effektforstærker  



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hvad med phono indgange dem er der jo ingen af?

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Uha! nu bliver du krævende

Hvis du har en pre-amp, integreret forstærker eller en receiver (med RIAA), så kan du jo sætte en pladespiller til phono indgangen og tag signalet fra det pågældene apperats "tape out" eller pre-out og sende signalet til en af linie indgangene på Sansui AX-7



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Tror jeg skal finde mig en pre-amp før jeg får det som jeg havde tænkt mig.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

[Slettet - ikke tilladt i forum /Virious]

sorry


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

det må jeg sige... imponerende udbud... ærgeligt at man ingen penge har

men så kan man jo søge viden:
du nævner et par 12 tommer alnico pioneer basser...
stammer disse fra et par cs-77 højtalere, er de med stofophæng?
hvad er nummeret på dem?

mvh.
Søren



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hej Santa - jeg tjekker dem i morgen når det bliver lyst- udbuddet er kun en lille smule af hvad jeg har stående - men nu har jeg begrænset mig til et anlæg derhjemme i lilleputhuset med konen, de fire katte, de to teenagedøtre og hunden - resten har jeg stående på arbejde - men har jeg indskrænket mig til tre rum med store anlæg og to med små .. så må det være nok. Det kunne være jeg skulle lave lykkeposer - sender dig en PM med basserens nummer


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

argh, hvor er du tarvelig R-L-B, har du pange, så skal du få, men har du ingen...
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  



indlæg sent i pm istedet


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Her er et billede af Delefilter i Saturn 70. For mit utrænede øje ser det ud til at Piezodiskanten kører igennem filteret.

saturn70001.jpg



Hej Edge

Audioscan skulle jo spare et sted, så delefilteret er det klart gået ud over; så simpelt som muligt og billige komponenter. Det var jo heller ikke så dyre højttalere. Personligt syntes jeg at de var sjove fordi de var så pæne og fordi jeg tror de kan blive ret hæderlige med et forbedret delefilter. Jeg tror også at der er tale om et 6/12 dB filter, men det er ikke så nemt at sige, uden at kunne se hvordan stumperne er koblet.

Men jeg gad godt lege med sådan et sæt, jeg tror at den lille mellemtone kan komme til at sige rigtig flot. Jeg har iøvrigt et sæt dome-diskanter fra serien, men ville det alligevel ikke være synd at lave meget om på dem?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Offtopic:
Blev der ikke engang, her i denne tråd, nævnt en lukket butik fra 80'erne, der stod som den dag, ejeren drejede nøglen og lukkede biksen? 

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jo - det kunne være mig, som "var inde over" i dén forbindelse. I mit tilfælde kender jeg til en biks, som lukkede - og flyttede inventaret + varelager + værksted mv. til et privat sted, hvor det stadig står. Jeg har været der - købte lidt og har lov til at vende tilbage. Mit kig i forretningen på daværende tidspunkt afslørede en del værkstedsudstyr af meget gammel dato - en del kassettebånd - en del LP'er - pick-up'er - et komplet sæt lyttepladser med philips 212-grammofoner osv - sat en del komponenter og rør. (der er ikke flere audio-interessante rør tilbageBig smile.

Jeg ved ikke, om dette så var "mit" tilfælde, som du refererer til - måske?

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej Freddy

Du har jo oplevet noget lignende, jeg mener dog ikke, at det var dig jeg referede til. Den lukkede butik jeg fandt, forhandlede Akai, Bang & Olufsen, Wharfedale og Dantax (formodentligt også andre mærker). Jeg havde kun mulighed for at se butikken igennem butiksvinduerne, men det var tydeligt at der ikke havde været nogle i mange år. Alt stod som for 20 år siden


__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Offtopic:
Blev der ikke engang, her i denne tråd, nævnt en lukket butik fra 80'erne, der stod som den dag, ejeren drejede nøglen og lukkede biksen? 

Der er en i Slotsgade i Haderslev. Jeg handlede der et par gange for 20 år siden - butikken ser ligesådan ud stadigvæk.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
MathiasFB skrev:
Offtopic:
Blev der ikke engang, her i denne tråd, nævnt en lukket butik fra 80'erne, der stod som den dag, ejeren drejede nøglen og lukkede biksen? 

Der er en i Slotsgade i Haderslev. Jeg handlede der et par gange for 20 år siden - butikken ser ligesådan ud stadigvæk.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Det er lige præcis dén jeg selv jeg har set.


__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
[QUOTE=edge]

Her er et billede af Delefilter i Saturn 70. For mit utrænede øje ser det ud til at Piezodiskanten kører igennem filteret.

saturn70001.jpg



Hej Edge

Audioscan skulle jo spare et sted, så delefilteret er det klart gået ud over; så simpelt som muligt og billige komponenter. Det var jo heller ikke så dyre højttalere. Personligt syntes jeg at de var sjove fordi de var så pæne og fordi jeg tror de kan blive ret hæderlige med et forbedret delefilter. Jeg tror også at der er tale om et 6/12 dB filter, men det er ikke så nemt at sige, uden at kunne se hvordan stumperne er koblet.

Men jeg gad godt lege med sådan et sæt, jeg tror at den lille mellemtone kan komme til at sige rigtig flot. Jeg har iøvrigt et sæt dome-diskanter fra serien, men ville det alligevel ikke være synd at lave meget om på dem?

[QUOTE]

Næ, syntes jeg nu ikke hvis det forbedre lyden. Men er jo en torsk til alt det teknik der´

Men hvis du kan anbefale komponenter der ville forbedre dem er du velkommen (osse andre )
 



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes