| Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan bruges som en ganske normal pre-amp  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver, måske bliver jeg bare forvirret af alle de knapper på fronten  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare se bort fra at hovedparten af linie indgangene er benævnt "Tape"  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker, men man kan jo ikke skrue ned! kan man ikke sætte den til så mastervolumen virker?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm..., kan godt være at det er på "tape out" hvor "mastervolumen" regulere niuvuet,
prøv dig lige frem ...for hvis ja ?
så er det der som du kan tilslutte en effektforstærker __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med phono indgange dem er der jo ingen af?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha! nu bliver du krævende 
Hvis du har en pre-amp, integreret forstærker eller en receiver (med RIAA), så kan du jo sætte en pladespiller til phono indgangen og tag signalet fra det pågældene apperats "tape out" eller pre-out og sende signalet til en af linie indgangene på Sansui AX-7  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg skal finde mig en pre-amp før jeg får det som jeg havde tænkt mig.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må jeg sige...  imponerende udbud... ærgeligt at man ingen penge har    men så kan man jo søge viden: du nævner et par 12 tommer alnico pioneer basser... stammer disse fra et par cs-77 højtalere, er de med stofophæng? hvad er nummeret på dem? mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Santa - jeg tjekker dem i morgen når det bliver lyst- udbuddet er kun en lille smule af hvad jeg har stående - men nu har jeg begrænset mig til et anlæg derhjemme i lilleputhuset med konen, de fire katte, de to teenagedøtre og hunden - resten har jeg stående på arbejde - men har jeg indskrænket mig til tre rum med store anlæg og to med små .. så må det være nok. Det kunne være jeg skulle lave lykkeposer - sender dig en PM med basserens nummer
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
argh, hvor er du tarvelig R-L-B, har du pange, så skal du få, men har du ingen...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
indlæg sent i pm istedet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Her er et billede af Delefilter i Saturn 70. For mit utrænede øje ser det ud til at Piezodiskanten kører igennem filteret.

|
|
|
Hej Edge Audioscan skulle jo spare et sted, så delefilteret er det klart gået ud over; så simpelt som muligt og billige komponenter. Det var jo heller ikke så dyre højttalere. Personligt syntes jeg at de var sjove fordi de var så pæne og fordi jeg tror de kan blive ret hæderlige med et forbedret delefilter. Jeg tror også at der er tale om et 6/12 dB filter, men det er ikke så nemt at sige, uden at kunne se hvordan stumperne er koblet. Men jeg gad godt lege med sådan et sæt, jeg tror at den lille mellemtone kan komme til at sige rigtig flot. Jeg har iøvrigt et sæt dome-diskanter fra serien, men ville det alligevel ikke være synd at lave så meget om på dem?
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offtopic: Blev der ikke engang, her i denne tråd, nævnt en lukket butik fra 80'erne, der stod som den dag, ejeren drejede nøglen og lukkede biksen?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - det kunne være mig, som "var inde over" i dén forbindelse. I mit tilfælde kender jeg til en biks, som lukkede - og flyttede inventaret + varelager + værksted mv. til et privat sted, hvor det stadig står. Jeg har været der - købte lidt og har lov til at vende tilbage. Mit kig i forretningen på daværende tidspunkt afslørede en del værkstedsudstyr af meget gammel dato - en del kassettebånd - en del LP'er - pick-up'er - et komplet sæt lyttepladser med philips 212-grammofoner osv - sat en del komponenter og rør. (der er ikke flere audio-interessante rør tilbage .
Jeg ved ikke, om dette så var "mit" tilfælde, som du refererer til - måske?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy Du har jo oplevet noget lignende, jeg mener dog ikke, at det var dig jeg referede til. Den lukkede butik jeg fandt, forhandlede Akai, Bang & Olufsen, Wharfedale og Dantax (formodentligt også andre mærker). Jeg havde kun mulighed for at se butikken igennem butiksvinduerne, men det var tydeligt at der ikke havde været nogle i mange år. Alt stod som for 20 år siden
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Offtopic: Blev der ikke engang, her i denne tråd, nævnt en lukket butik fra 80'erne, der stod som den dag, ejeren drejede nøglen og lukkede biksen?
|
|
|
Der er en i Slotsgade i Haderslev. Jeg handlede der et par gange for 20 år siden - butikken ser ligesådan ud stadigvæk. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
MathiasFB skrev:
Offtopic: Blev der ikke engang, her i denne tråd, nævnt en lukket butik fra 80'erne, der stod som den dag, ejeren drejede nøglen og lukkede biksen?
|
|
|
Der er en i Slotsgade i Haderslev. Jeg handlede der et par gange for 20 år siden - butikken ser ligesådan ud stadigvæk.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Det er lige præcis dén jeg selv jeg har set. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
| [QUOTE=edge]
Her er et billede af Delefilter i Saturn 70. For mit utrænede øje ser det ud til at Piezodiskanten kører igennem filteret.

|
|
|
Hej Edge Audioscan skulle jo spare et sted, så delefilteret er det klart gået ud over; så simpelt som muligt og billige komponenter. Det var jo heller ikke så dyre højttalere. Personligt syntes jeg at de var sjove fordi de var så pæne og fordi jeg tror de kan blive ret hæderlige med et forbedret delefilter. Jeg tror også at der er tale om et 6/12 dB filter, men det er ikke så nemt at sige, uden at kunne se hvordan stumperne er koblet. Men jeg gad godt lege med sådan et sæt, jeg tror at den lille mellemtone kan komme til at sige rigtig flot. Jeg har iøvrigt et sæt dome-diskanter fra serien, men ville det alligevel ikke være synd at lave så meget om på dem?
[QUOTE]
Næ, syntes jeg nu ikke hvis det forbedre lyden. Men er jo en torsk til alt det teknik der´ 
Men hvis du kan anbefale komponenter der ville forbedre dem er du velkommen (osse andre ) __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |