| Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Leif
Nej Sonab'erne er med den ældre 9710 type med alnico.
Jeg kender ikke biksen i Gothersgade????
Hilsen __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh-ja selvfølgelig, de er cool! Tillykke med dem forresten
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
@Jesper: Er det samme Phillipsenhed som du havde med til rørtræffet? Iøvrigt... Er der nogen der ved hvad der er blevet af
vintageforretningen i kælderhjørnet inde på Gothersgade/Kronprinsessegade i Kbh? Skulle gerne lige ned og snuse når jeg var i
nærheden, men det er vist længe siden den lukkede?
|
|
|
Heysan...jeg talte med indehaveren inden han skulle flytte...han er så vidt jeg husker flyttet ud på på blegdamsvej på Østerbro,
skråt overfor riget på modsatte side af vejen i et lille lokale. jeg har ikke været derinde siden han flyttede, men er spadseret
forbi ruderne __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har i et stykke tid ligget en vintage kælderbutik på Blegdamsvej - men jeg gik forbi for ca en måned siden og da var butikken ryddet/lukket....
Kunne være dén TMFH har skrevet om.
mvh
Prinds
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, ja det er måske ikke den nemmeste artikel at bringe på markedet i al almindelighed. Men jeg har stor respekt for det!
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prinds skrev:
Der har i et stykke tid ligget en vintage kælderbutik på Blegdamsvej - men jeg gik forbi for ca en måned
siden og da var butikken ryddet/lukket....
Kunne være dén TMFH har skrevet om.
mvh
Prinds |
|
|
Ja, det er formentlig den der desværre er lukket  Det var heller ikke den bedste placering i sammenligning med den
tidligere ved Kongens Have __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder her og lytter til Muddy Waters Electric Mud, et album de udgav i 68´tror jeg, og det er multi fedt (knæhøj karse mand) 
Albummet var producer Marshall Chess ide, at kombinere psykedelisk rock og traditionel blues.
Albummet blev en middel succes, rockfolket elskede det, mens bluesfolket generelt hadede det.
Howlin Wolf og Marshall lavede osse et psykedelisk album, er der nogen af jer der har det? Her er lige en Youtubevideo med Howlin wolf fra albummet:
http://www.youtube.com/watch?v=Ar_Fgwh3xaU&feature=relat ed
Coveret så/ser sådan ud minus det Japanske;

__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 11 Juli 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
bjerager skrev:
mcs_5 skrev:
Jeg har nogen stående der ligner dem meget - bare med 4 diskanter på toppen. Det er en hjemmebygget version (bygget af min sløjdlærer ), vidst nok bygget efter tegninger i et blad. Er der nogen der kender noget til den sag? |
|
|
Det lyder som en sonab oa5K - se http://www.carlssonplanet.com/oa5k.php
|
|
|
Ikke helt. Dem jeg har er ikke flade i toppen - de ligner mere OA-5 type 2 http://www.carlssonplanet.com/oa5ii.php. Men de har så vidt jeg husker et refleksrør i bunden, som OA-5 ifølge teksten ikke har...
Desværre er der en kat der har sovet på basenhederne, så de er ikke så pæne... Og enhederne er monteret på undersiden af toppladerne der er limet fast 
Kan man overhovedet skaffe nogle passende erstatningsenheder?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Forresten: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=view forum&f=17 - har man brug for at diskutere Sonab eller Carlsson med nogen er det vist her.
|
| Til top |
|
| |

Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 Juli 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Det var da et glimrende forum det svenske der!!
Måske man skulle oprette sig som bruger og give 'Dynacohaderne' en gang prygl
Venligs __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
Gigabass Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en gammel Pioneer SC700 forforstærker i Guldoggratis til 100,-, men der er tilsyneladende ingen som gider at købe den. LINK
|
| Til top |
|
| |
Gigabass Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et gammelt radiomøbel til 1000 kroner kan man også finde i Guldoggratis.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
læg lige mærke til vilken arm og pu'er der sider på, og 2 stks af dem spu a model  __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv der var man for lansom igen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er jeg vendt hjem fra bornholm, med en Pioneer PL-L1000, fra X-Ray og et par Pioneer CS-99A højtalere, venligst udlånt af Supos. PL-L1000 skal lige gennemgås, da et af fødderne er i stykker, hvilket medfører at det flydende ophæng hænger, og pladetallerknen skraber... den er beskidt, men kommer til at skinne før jeg er færdig med den. Pioneer CS-99A højtalerne, efter en lille gennemgang af delefilteret (som var i rigtig god stand) og en rensning af potmeterne, spiller de nu smukt på mit værelse, de er store og tunge, med en klar stor lyd. jeg kan lide lyden og der er intet der irriterer mig, så de forbliver 100% originale - trods anbefalinger fra flere om at udskifte dele. så nu er mit hifi system rent vintage pioneer.  listen af udstyr er nu: Pioneer PL-71, L1000, TX-9100, SA-8100, SX-300, 424, 434, 434, 727, CS-99A samt SE-700 @Zakken: hvis den pioneer PL-L1000 ikke falder i min smag, eller den ikke vil blive brugt, skal du være velkommen til at overtage den!  mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

santashooter skrev:
så er jeg vendt hjem fra bornholm, med en Pioneer PL-L1000, fra X-Ray og et par Pioneer CS-99A højtalere, venligst udlånt af Supos.
PL-L1000 skal lige gennemgås, da et af fødderne er i stykker, hvilket medfører at det flydende ophæng hænger, og pladetallerknen skraber... den er beskidt, men kommer til at skinne før jeg er færdig med den.
Pioneer CS-99A højtalerne, efter en lille gennemgang af delefilteret (som var i rigtig god stand) og en rensning af potmeterne, spiller de nu smukt på mit værelse, de er store og tunge, med en klar stor lyd. jeg kan lide lyden og der er intet der irriterer mig, så de forbliver 100% originale - trods anbefalinger fra flere om at udskifte dele.
så nu er mit hifi system rent vintage pioneer.
listen af udstyr er nu: Pioneer PL-71, L1000, TX-9100, SA-8100, SX-300, 424, 434, 434, 727, CS-99A samt SE-700
@Zakken: hvis den pioneer PL-L1000 ikke falder i min smag, eller den ikke vil blive brugt, skal du være velkommen til at overtage den!
mvh. Søren
|
|
|
Hej Santa, og velkommen hjem.
Jeg er helt klar til den PL-1000, der er gjort plads. Uanset er den kommet til et godt hjem, og det fortjener sådan en svend altså.
Jeg har 2 Pioneer tunere på vej hjem, den ene er en Pioneer TX-1000 og så kom jeg desværre til at købe en Pioneer TX-D1000, så nu mangler jeg en god antenne oppe på loftet.
Derudover fik jeg fundet en Pioneer PL-518 som dog skal have nye fødder, gummiet på de gamle var simpelthen mørnet op. Hvor finder man sådan noget? Den spiller iøvrigt ret godt, skal lige ha den renset af, og ind i stuen, hvor den gamle Lenco nok må vige pladsen. Det ender som rent Pioneer setup.
Jeg har endnu ikke hørt sådan et sæt Pioneer højttalere endnu. Du kommer til at give en kop kaffe en dag.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:

santashooter skrev:
så er jeg vendt hjem fra bornholm, med en Pioneer PL-L1000, fra X-Ray og et par Pioneer CS-99A højtalere, venligst udlånt af Supos.
PL-L1000 skal lige gennemgås, da et af fødderne er i stykker, hvilket medfører at det flydende ophæng hænger, og pladetallerknen skraber... den er beskidt, men kommer til at skinne før jeg er færdig med den.
Pioneer CS-99A højtalerne, efter en lille gennemgang af delefilteret (som var i rigtig god stand) og en rensning af potmeterne, spiller de nu smukt på mit værelse, de er store og tunge, med en klar stor lyd. jeg kan lide lyden og der er intet der irriterer mig, så de forbliver 100% originale - trods anbefalinger fra flere om at udskifte dele.
så nu er mit hifi system rent vintage pioneer.
listen af udstyr er nu: Pioneer PL-71, L1000, TX-9100, SA-8100, SX-300, 424, 434, 434, 727, CS-99A samt SE-700
@Zakken: hvis den pioneer PL-L1000 ikke falder i min smag, eller den ikke vil blive brugt, skal du være velkommen til at overtage den!
mvh. Søren
|
|
|
Hej Santa, og velkommen hjem.
Jeg er helt klar til den PL-1000, der er gjort plads. Uanset er den kommet til et godt hjem, og det fortjener sådan en svend altså.
Jeg har 2 Pioneer tunere på vej hjem, den ene er en Pioneer TX-1000 og så kom jeg desværre til at købe en Pioneer TX-D1000, så nu mangler jeg en god antenne oppe på loftet.
Derudover fik jeg fundet en Pioneer PL-518 som dog skal have nye fødder, gummiet på de gamle var simpelthen mørnet op. Hvor finder man sådan noget? Den spiller iøvrigt ret godt, skal lige ha den renset af, og ind i stuen, hvor den gamle Lenco nok må vige pladsen. Det ender som rent Pioneer setup.
Jeg har endnu ikke hørt sådan et sæt Pioneer højttalere endnu. Du kommer til at give en kop kaffe en dag. |
|
|
ang. gummi til fødderne, har jeg en ide, om at man kan skaffe sådan noget ved en bilforhandler - ved ikke hvorfor - men jeg agter, at tage noget af det mørnede gummi, fra min pl-l1000 ned til Jari-auto og spørge om de kan hjælpe... jeg håber du en dag finder et par lækre pioneer højtalere men indtil da er du altid velkommen til en kop kaffe!  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gigabass skrev:
Et gammelt radiomøbel til 1000 kroner kan man også finde i Guldoggratis.

|
|
|
Det ligner den arm jeg har liggende __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |