Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 13:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Synes i glemmer noget her i rensning af potmetre- Det er en meget dårlig ide at rense/smøre, bare for at gøre det.

RENS KUN, HVIS DER ER BEHOV FOR DET!

Tak Roky, jeg er helt enig - sådan er det med gammelt hifi, og alle dele i dem, "If it ain't broke, don't fix it" det inkludere også lytter og andre ting, som kunne friste at skifte... man fjerner noget af charmen ved de gamle ting.

på den anden side, vil jeg også sige, at hvis i skal skifte lamper i en skala, så skal i selvfølgelig skaffe de originale lamper, men så skift alle på en gang, ellers er det umuligt at holde styr på hvilke der sprænger hvornår, og om der er en defekt i maskinen eller det bare er pærernes levetid.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Kan du betale af Søren....?

jeg må nok sige nej, men mere fordi jeg helst ikke vil have penge ude at svømme...
men tak for tilbuddet, men jeg må bare vente til jeg kan overskue det økonomisk...
"der kommer altid en pioneer og en pige til..."

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nemlig!

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Nemlig!

Skal du ikke have den Edge, jeg synes det er sådan en skam hvis ingen af os får den - Den er meget sjældent til salg

Jeg ville ønske jeg kunne betale den, men det blive nok ikke med det første, jeg tror vi kommer over 200 eller måske 300
Euro.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Ja joe.. men har egenligt ikke plads... og ville nok heller ikke værdsætte den så meget som jer

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

du kan altid købe den, værdsætte den og så sælge den til nogen af os senere hvis det ikke er noget alligevel...
men jeg forstår dig godt, den er ellers så skøn...
det kan være nogle af de andre herinde havde mod på at eje et stykke vintage pioneer rør?!?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Ja joe.. men har egenligt ikke plads... og ville nok heller ikke værdsætte den så meget som jer

Jeg sku med glæde købe den, så snart pengene var der

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Forresten.

Hvorfor har ingen spottet denne Sansui?

Sansui G-7700 stereo

Er det ikke en af de fede modeller?

G-
7700

All Vintage

Billedeupload guide

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Bare lige oversigtsbillede over hvor meget l€€t jeg har presset ind på 45kvm.

sovevresleanlg001.jpg

Soveværelses-anlægget

sovevresleanlg004.jpg

Og stue setuppet

EAS will rise again...

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Ja man kan få plads til meget Og hvis du kan få plads til alt det, så lav lige en plads til en Pioneer Rør

Jeg synes det her er lidt sjovt.

Technics SB-7000

En anden Technics SB-7000

Den eneste forskel er 6100 kroner i prisen og en diskant der skratter lidt

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

jeg tror du har kommet til at linke til den samme 2 gange...
jeg går ud fra at det er disse du mener?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61176310

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
Dranov skrev:
Kunne godt være lidt fristet af Sansui AU 11000 nævnt ovenfor. Hvordan er lyden på disse sammenlignet med forrstærkere idag. Umiddelbart vil jeg
forvente en "Amerikansk fed lyd" og f.eks. ikke så kontrolleret bas som idag. Men er dette korrekt?

/Dranov

Jeg har en Sansui au-9900, lillebroren til au-11000 dvs. samme design bare "kun" med 80 vintage watt.

Lyden i min urenoverede Sansui er ikke fed (buldrende?), men faktisk ret "straight"/lineær. Men sammelignet med samtidige Pioneer forstærkere er den måske lidt til den varme side; Pioneerene kan jo godt være lidt skrappe i det (her får jeg nok både Zakken og Santashooter på nakken!).

Altså ret lineær, ikke kold i lyden og med masse af overskud til bl.a. at holde styr på bassen. Det er ikke en high end forstærker, men vel nok i toppen af det bedste forbrugerhifi fra perioden.

PQR

Vi er ikke nødvendigvis uenige. Pioneer fra sidst i 70érne kan godt være lidt til den kolde side, men ikke mere end hvad de rette højttalere kan rette op på.

Jeg er nu efterhånden blevet hooked på det tidligere Pioneer der, som Santa skriver, har en varmere lyd. Min(din) Pioneer LX-880 receiver spiller en del varmere end SA-9800, men må dælme indrømme, at jeg nu er temmelig hooked på SC-700 med Dynaco stereo 120. Det spiller altså lækkert og varmt(rørlyd?). Hvis jeg får fat i effektdelen må jeg have de to skønne apparater med til noget vintage tamtam. 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Bare lige oversigtsbillede over hvor meget l€€t jeg har presset ind på 45kvm.

sovevresleanlg001.jpg

Soveværelses-anlægget

sovevresleanlg004.jpg

Og stue setuppet

der er ikke meget plads, - men du kan da bare skifte en af dine cd-afspillere ud med rør recieveren?

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

pqrannes skrev:
Dranov skrev:
Kunne godt være lidt fristet af Sansui AU 11000 nævnt ovenfor. Hvordan er lyden på disse sammenlignet med forrstærkere idag. Umiddelbart vil jeg
forvente en "Amerikansk fed lyd" og f.eks. ikke så kontrolleret bas som idag. Men er dette korrekt?

/Dranov

Jeg har en Sansui au-9900, lillebroren til au-11000 dvs. samme design bare "kun" med 80 vintage watt.

Lyden i min urenoverede Sansui er ikke fed (buldrende?), men faktisk ret "straight"/lineær. Men sammelignet med samtidige Pioneer forstærkere er den måske lidt til den varme side; Pioneerene kan jo godt være lidt skrappe i det (her får jeg nok både Zakken og Santashooter på nakken!).

Altså ret lineær, ikke kold i lyden og med masse af overskud til bl.a. at holde styr på bassen. Det er ikke en high end forstærker, men vel nok i toppen af det bedste forbrugerhifi fra perioden.

PQR

Vi er ikke nødvendigvis uenige. Pioneer fra sidst i 70érne kan godt være lidt til den kolde side, men ikke mere end hvad de rette højttalere kan rette op på.

Jeg er nu efterhånden blevet hooked på det tidligere Pioneer der, som Santa skriver, har en varmere lyd. Min(din) Pioneer LX-880 receiver spiller en del varmere end SA-9800, men må dælme indrømme, at jeg nu er temmelig hooked på SC-700 med Dynaco stereo 120. Det spiller altså lækkert og varmt(rørlyd?). Hvis jeg får fat i effektdelen må jeg have de to skønne apparater med til noget vintage tamtam. 

jeg må indrømme, at jeg meget gerne vil lægge øre til din SA-9800 engang, og jeg vil rigtig gerne sammenligne den med en SA-8100 som jeg selv har.
vi må lige finde ud af noget vintage tamtam på et tidspunkt...

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
der er ikke meget plads, - men du kan da bare skifte en af dine cd-afspillere ud med rør recieveren?
[/QUOTE]

Aldrig!

EAS will rise again...

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
jeg må indrømme, at jeg meget gerne vil lægge øre til din SA-9800 engang, og jeg vil rigtig gerne sammenligne den med en SA-8100 som jeg selv har.
vi må lige finde ud af noget vintage tamtam på et tidspunkt...

[/QUOTE]

Det finder vi sagtens ud af. Der skulle nok også kunne lokkes flere med til sådan en omgang, bare en fornemmelse jeg har

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

De store 3 vejs Technics som Lou linker til ser spændende ud, men jeg fik dengang at vide, at det var nærmest umuligt at skaffe stumper(enheder) til dem.

Jeg havde selv de små herunder, men slog dem desværre ihjel og kunne ikke skaffe enheder til dem.

Gad vide hvordanman synes de lyder idag?

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Halløj, man vender lige ryggen til et kort øjeblik og så vrimler der de skønneste apparater frem, nøøøj jeg har det skidt over den Pioneer der, det er da noget af det sejeste jeg har set.

@ Bjerager: Skal jeg fister ned og kikke på dem for dig?

@ edge: Det ser velnok dejligt ud. De små Coraler ser ganske godt ud der...

Kunne det iøvrigt ikke være interessant at lave en parallel tråd til alle de gode guldkorn om vintagerenovering, hvor der kunne deles noget mere viden? Hmm findes måske allerede burde søge først og snakke senere
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes