| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Synes i glemmer noget her i rensning af potmetre- Det er en meget dårlig ide at rense/smøre, bare for at gøre det.
RENS KUN, HVIS DER ER BEHOV FOR DET!
|
|
|
Tak Roky, jeg er helt enig - sådan er det med gammelt hifi, og alle dele i dem, "If it ain't broke, don't fix it" det inkludere også lytter og andre ting, som kunne friste at skifte... man fjerner noget af charmen ved de gamle ting. på den anden side, vil jeg også sige, at hvis i skal skifte lamper i en skala, så skal i selvfølgelig skaffe de originale lamper, men så skift alle på en gang, ellers er det umuligt at holde styr på hvilke der sprænger hvornår, og om der er en defekt i maskinen eller det bare er pærernes levetid. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Kan du betale af Søren....? |
|
|
jeg må nok sige nej, men mere fordi jeg helst ikke vil have penge ude at svømme... men tak for tilbuddet, men jeg må bare vente til jeg kan overskue det økonomisk... "der kommer altid en pioneer og en pige til..." __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig!  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Nemlig!  |
|
|
Skal du ikke have den Edge, jeg synes det er sådan en skam hvis ingen af os får den - Den er meget sjældent til salg
Jeg ville ønske jeg kunne betale den, men det blive nok ikke med det første, jeg tror vi kommer over 200 eller måske 300
Euro. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja joe.. men har egenligt ikke plads... og ville nok heller ikke værdsætte den så meget som jer
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan altid købe den, værdsætte den og så sælge den til nogen af os senere hvis det ikke er noget alligevel... men jeg forstår dig godt, den er ellers så skøn... det kan være nogle af de andre herinde havde mod på at eje et stykke vintage pioneer rør?!?
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Ja joe.. men har egenligt ikke plads... og ville nok heller ikke værdsætte den så meget som jer
|
|
|
Jeg sku med glæde købe den, så snart pengene var der __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige oversigtsbillede over hvor meget l€€t jeg har presset ind på 45kvm.

Soveværelses-anlægget

Og stue setuppet __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Dranov skrev:
Kunne godt være lidt fristet af Sansui AU 11000 nævnt ovenfor. Hvordan er lyden på disse sammenlignet med forrstærkere idag. Umiddelbart vil jeg forvente en "Amerikansk fed lyd" og f.eks. ikke så kontrolleret bas som idag. Men er dette korrekt?
/Dranov |
|
|
Jeg har en Sansui au-9900, lillebroren til au-11000 dvs. samme design bare "kun" med 80 vintage watt.
Lyden i min urenoverede Sansui er ikke fed (buldrende?), men faktisk ret "straight"/lineær. Men sammelignet med samtidige Pioneer forstærkere er den måske lidt til den varme side; Pioneerene kan jo godt være lidt skrappe i det (her får jeg nok både Zakken og Santashooter på nakken!).
Altså ret lineær, ikke kold i lyden og med masse af overskud til bl.a. at holde styr på bassen. Det er ikke en high end forstærker, men vel nok i toppen af det bedste forbrugerhifi fra perioden.
PQR
|
|
|
Vi er ikke nødvendigvis uenige. Pioneer fra sidst i 70érne kan godt være lidt til den kolde side, men ikke mere end hvad de rette højttalere kan rette op på.
Jeg er nu efterhånden blevet hooked på det tidligere Pioneer der, som Santa skriver, har en varmere lyd. Min(din) Pioneer LX-880 receiver spiller en del varmere end SA-9800, men må dælme indrømme, at jeg nu er temmelig hooked på SC-700 med Dynaco stereo 120. Det spiller altså lækkert og varmt(rørlyd?). Hvis jeg får fat i effektdelen må jeg have de to skønne apparater med til noget vintage tamtam.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Bare lige oversigtsbillede over hvor meget l€€t jeg har presset ind på 45kvm.

Soveværelses-anlægget

Og stue setuppet |
|
|
der er ikke meget plads, - men du kan da bare skifte en af dine cd-afspillere ud med rør recieveren? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
pqrannes skrev:
Dranov skrev:
Kunne godt være lidt fristet af Sansui AU 11000 nævnt ovenfor. Hvordan er lyden på disse sammenlignet med forrstærkere idag. Umiddelbart vil jeg forvente en "Amerikansk fed lyd" og f.eks. ikke så kontrolleret bas som idag. Men er dette korrekt?
/Dranov |
|
|
Jeg har en Sansui au-9900, lillebroren til au-11000 dvs. samme design bare "kun" med 80 vintage watt.
Lyden i min urenoverede Sansui er ikke fed (buldrende?), men faktisk ret "straight"/lineær. Men sammelignet med samtidige Pioneer forstærkere er den måske lidt til den varme side; Pioneerene kan jo godt være lidt skrappe i det (her får jeg nok både Zakken og Santashooter på nakken!).
Altså ret lineær, ikke kold i lyden og med masse af overskud til bl.a. at holde styr på bassen. Det er ikke en high end forstærker, men vel nok i toppen af det bedste forbrugerhifi fra perioden.
PQR
|
|
|
Vi er ikke nødvendigvis uenige. Pioneer fra sidst i 70érne kan godt være lidt til den kolde side, men ikke mere end hvad de rette højttalere kan rette op på.
Jeg er nu efterhånden blevet hooked på det tidligere Pioneer der, som Santa skriver, har en varmere lyd. Min(din) Pioneer LX-880 receiver spiller en del varmere end SA-9800, men må dælme indrømme, at jeg nu er temmelig hooked på SC-700 med Dynaco stereo 120. Det spiller altså lækkert og varmt(rørlyd?). Hvis jeg får fat i effektdelen må jeg have de to skønne apparater med til noget vintage tamtam. |
|
|
jeg må indrømme, at jeg meget gerne vil lægge øre til din SA-9800 engang, og jeg vil rigtig gerne sammenligne den med en SA-8100 som jeg selv har. vi må lige finde ud af noget vintage tamtam på et tidspunkt... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] der er ikke meget plads, - men du kan da bare skifte en af dine cd-afspillere ud med rør recieveren? [/QUOTE]
Aldrig!  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] jeg må indrømme, at jeg meget gerne vil lægge øre til din SA-9800 engang, og jeg vil rigtig gerne sammenligne den med en SA-8100 som jeg selv har. vi må lige finde ud af noget vintage tamtam på et tidspunkt...
[/QUOTE]
Det finder vi sagtens ud af. Der skulle nok også kunne lokkes flere med til sådan en omgang, bare en fornemmelse jeg har
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De store 3 vejs Technics som Lou linker til ser spændende ud, men jeg fik dengang at vide, at det var nærmest umuligt at skaffe stumper(enheder) til dem.
Jeg havde selv de små herunder, men slog dem desværre ihjel og kunne ikke skaffe enheder til dem.

Gad vide hvordanman synes de lyder idag?
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, man vender lige ryggen til et kort øjeblik og så vrimler der de skønneste apparater frem, nøøøj jeg har det skidt over den Pioneer der, det er da noget af det sejeste jeg har set. @ Bjerager: Skal jeg fister ned og kikke på dem for dig? @ edge: Det ser velnok dejligt ud. De små Coraler ser ganske godt ud der... Kunne det iøvrigt ikke være interessant at lave en parallel tråd til alle de gode guldkorn om vintagerenovering, hvor der kunne deles noget mere viden? Hmm findes måske allerede  burde søge først og snakke senere
|
| Til top |
|
| |