| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal altså holde sig fra Ebay, når man har besluttet sig for at spare lidt op.
Jeg havde engang sådan en Marantz, og nostalgien gør at jeg nok er nødt til at ha en igen.

Jeg husker især phono delen som rigtig god. Måske man bliver skuffet
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at lyde blæret, men.... har jeg allerede.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
PeterFRH Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
|
Man skal altså holde sig fra Ebay, når man har besluttet sig for at spare lidt op.
Jeg havde engang sådan en Marantz, og nostalgien gør at jeg nok er nødt til at ha en igen.
|
|
|
Sådan en svend har jeg også haft, tilsluttet et par Bose Studio Towers. Jeg tror ikke det lød vildt godt, men det så flot ud
Peter
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|

PeterFRH skrev:
Zakken skrev:
|
|
|
|
Sådan en svend har jeg også haft, tilsluttet et par Bose Studio Towers. Jeg tror ikke det lød vildt godt, men det så flot ud
Peter
|
|
|
Det kan også godt være tiden der spiller mig et puds, men jeg husker lyden som god.
Jeg havde den tilsluttet et par Technics SB- etellerandet.
Det var selvfølgelig også i 1987, hvor Kylie Minogue stadig should be so lucky.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gik det med din PL-L1000 Santa? Kom den til at spille? Ellers er der en til her, om end den nok heller ikke er helt fejlfri. Kan du (eller en anden Pioneer kyndig) for øvrigt fortælle mig hvad det her er for noget? Jeg ved ikke engang om det er vintage, men målene passer på centimeteren til min stue  .
__________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og er der forresten nogen der kan se hvilken model der gemmer sig under den grimme hvide maling på disse Sansui højttalere? Jeg fatter ikke at folk kan finde på at vandalisere sådan et par højttalere ved at male dem og gemme det smukke gitter bag sort frontstof  __________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Hvordan gik det med din PL-L1000 Santa? Kom den til at spille? Ellers er der en til
her, om end den nok heller ikke er helt fejlfri.
Kan du (eller en anden Pioneer kyndig) for øvrigt fortælle mig hvad annonceid=61495134">det her er for noget? Jeg ved ikke engang om det er vintage, men målene passer på
centimeteren til min stue .
|
|
|
Hej Supos
ja det gik fint med min PL-1000, den spiller som den skal, men mangler bare nogle små gummi fødder.
denne pladespiller, er en senere version (PL-L1000A) som er med sort arm istedet for krom, den har knækket
låsemkanismen, og så ser det ud til at armen kræver en gennemgang... jeg vil ikke smide penge efter den, den er for svær
at arbejde med og standen er ikke god nok på dette eksemplar.
højtalerne er ikke noget jeg har hørt om, jeg fandt dog ud af, at en person har haft købt nogle til noget surround (så er det
nok ikke vintage) og han skriver at de nok vil gå godt til garage eller fest brug, men ikke kritisk hi-fi lytning. (en annonce
fundet via google)
Jeg ville skrotte bordet og bede om mine CS-99A højtalere tilbage hvis jeg var dig, de spiller sku godt...
men på den anden side, så håber jeg ikke du gør det...
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige fået en CT-F1000 fra Freddy, den er ikke køn, fuldstændig støvet, og låget har rustmærker, men den skal nok
komme til at køre..
jeg havde den på variac igår, og den virker, den kunne også spille, men kræver ny gummi på FF/Rewind motor spindlen.
jeg har haft den fuldstændig skilt ad, renset og smurt og samlet igen, men den kræver lige jeg køber et kit fra Wjoe.com
her er et lille billede af en andens CT-F1000 som i så kan savle over
(og til Zakken, ja du har storebror, men den her har VU-metre og ikke det "grimme blå lys"  )
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
supos skrev:
| Hvordan gik det med din PL-L1000 Santa? Kom den til at spille? |
|
|
Hej Supos ja det gik fint med min PL-1000, den spiller som den skal, men..... |
|
|
Og hvad gjorde så for at få den til at køre igen. Skulle den bare motioneres igang igen - eller har du rettet egentlige fejl på den . Den var jo godt syg da du fik den....
Go' aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
her er et lille billede af en andens CT-F1000 som i så kan savle over (og til Zakken, ja du har storebror, men den her har VU-metre og ikke det "grimme blå lys" )
|
|
|
Jep, jeg har storebror(med det flotteste blå lys), men CT-F1250éren trænger også til lidt hjælp fra Joe.

Har du handlet der før, og evt. erfaringer?
Ellers pæn, sådan en gammel Pioneer viser tingest.
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Santashooter : jeg har muligvis måske stædig enkelte stumper til cft 1000 liggende - lidt knapper , spolespindler , måske også noget printkort, du må få hvis du skulle få brug for det.
mvh thomas.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
santashooter skrev:
supos skrev:
Hvordan gik det med din PL-L1000 Santa? Kom den til at spille?
|
|
|
Hej Supos ja det gik fint med min PL-1000, den spiller som den skal, men..... |
|
|
Og hvad gjorde så for at få den til at køre igen. Skulle den bare motioneres igang igen - eller har du rettet egentlige fejl på
den . Den var jo godt syg da du fik den....
Go' aften. |
|
|
lad os se, det første jeg gjorde var at rense maskinen indvendigt og udvendigt...
derefter fjernede jeg de ødelagte ophæng, så motoren kunne dreje rundt (pladetallerknen skarvede mod kanten)
herefter ville automatikken ikke virke, men det var bare pga. en mørnet rem i hejse teknikken, så den blev skiftet og den
spiller perfekt.
det eneste jeg mangler er nye ophæng, og jeg er igang med at skaffe disse fra Pioneer... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps - så er der Revox A700 i Sverige - selvafhentning- tung imponerende maskine - lidt anderledes maskine - stueudgave af B67 - virker bestemt ikke dyrt (hvis hoveder + mekanik er i orden) - men det koster nok lidt at hente den - aner ikke hvor i Sverige den står - og Sverige er mig bekendt et lidt større land....:)
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=6019
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
santashooter skrev:
her er et lille billede af en andens CT-F1000 som i så kan savle over
(og til Zakken, ja du har storebror, men den her har VU-metre
og ikke det "grimme blå lys" ) |
|
|
Jep, jeg har storebror(med det flotteste blå lys), men CT-F1250éren trænger også til lidt hjælp fra Joe.
[IMG]style="WIDTH: 639px; HEIGHT: 473px" border=0 src="http://img20.imageshack.us/img20/5871/p7270074.jpg"
width=2570 height=1972>
Har du handlet der før, og evt. erfaringer?
Ellers pæn, sådan en gammel Pioneer viser tingest. |
|
|
jah, din er køn, specielt pga. kabinettet - er ikke så vild med lyset, jeg har ikke handlet ved Joe, man han skulle være den
bedste, og hans ting er billige... 115 kroner for et kit + forsendelse, er ikke galt...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Jeps - så er der Revox A700 i Sverige - selvafhentning- tung imponerende maskine - lidt anderledes maskine - stueudgave af B67 - virker bestemt ikke dyrt (hvis hoveder + mekanik er i orden) - men det koster nok lidt at hente den - aner ikke hvor i Sverige den står - og Sverige er mig bekendt et lidt større land....:)
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=6019
Vh
Freddy
|
|
|
Ja- jeg havde så ikkel ige læst, at sælger selv mener, at den har behov for en gang service, da den har stået længe -(det er jo ikke sikkert, at det vil være særlig slemt)
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Santa Og Zakken:
Vær bare helt trygge v. ham Joe dér - har handlert en del med ham og har altid fået fin behandling og den rigtige vare. Han er god til lamper - rigtig god.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
audioareal skrev:
Hej Santashooter : jeg har muligvis måske stædig enkelte stumper til cft 1000 liggende - lidt
knapper , spolespindler , måske også noget printkort, du må få hvis du skulle få brug for det.
mvh thomas. |
|
|
lige i øjeblikket mangler jeg, én umbraco skrue, til fronten + nye mellemhjul og remme i maskinen.
med spolespindler, hvad mener du så?
de der "pinch Rollers"?
al hjælp er rart, da jeg ellers skal på jagt på ebay og det er ihvertfald ikke nemt...
forresten, så har jeg sådan nogle "spøgelser" på min frontplade...
ligner lidt sådan nogle kalkpletter, som man har på et uvasket badeværelses spejl, men lidt mere slørret, som om der har
været vand på fronten, som har fået lov til at tørre og trænge ind over uger...
jeg kan simpelthen ikke få det af, har prøve vinduesrens, vand + sæbe (i stigende hårdhedsgrad) vand + eddike (i stigende
hårdhed) har også prøvet salmiaksspiritus, intet hjælper på pletterne, og de ser virkeligt træls ud...
nogen ideer?!?
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Santa Og Zakken:
Vær bare helt trygge v. ham Joe dér - har handlert en del med ham og har altid fået fin behandling og den rigtige vare. Han
er god til lamper - rigtig god.
Vh
Freddy |
|
|
Fedt, så kan jeg bestille lamper til min SX-727 samtidig...
jeg har nu fået et overblik over CT-F1000 indvendigt og jeg kan godt assistere dig, med din engang, når den skal reppes.
det er faktisk vildt fedt, at man kan tage hele motor drevet ud for sig selv og lave justeringer, og så bare smide det i igen
bagefter, uden at skulle lodde noget som helst...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- Dét lyder jo fedt - jeg har jo ikke mindre end to maskiner af typen - og på et tidspunkt, så ta'r fan... ved mig - og så skal der checkes - reppes og gøres ved - tak for tilbuddet!
Vedr. pletterne på frontpladen - har du prøvet XX-40 ?? - You can never know!!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |