| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 26 September 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
santashooter skrev:
Jeg går lige igang med at indsamle data og billeder til en Pioneer tråd, jeg starter den senere iaften... jeg vil bringe største delen af sortimentet fra 1970 - 1976 (dvs. indtil 50'er serien, hvor min viden og data er lille, her kan andre så overtage...) og så skal vi selvfølgelig også have pre-70'er grej med også....
|
|
|
Santa, you are the Pioneer-man #1 (undskyld Zakken).
PQR
|
|
|
takker, det er vel også på tide vi får en sådan tråd! og jeg vil ikke konkurrerer med zakken, ej heller vil jeg have eneret til at poste i tråden... alle skal da tilføre den viden de nu har! (og her snakker jeg også til de heldige folk der har mint kataloger fra pioneer - you know who!) lige en tilføjelse, jeg starter med forstærkere (pre, power, integrerede, quadrofoniske etc.) så kan vi fortsætte med recievere, højtalere, scoper, hovedtelefoner, mikrofoner, mixere, båndoptagere, pladespillere etc. senere)  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
pqrannes skrev:
santashooter skrev:
Jeg går lige igang med at indsamle data og billeder til en Pioneer tråd, jeg starter den senere iaften... jeg vil bringe største delen af sortimentet fra 1970 - 1976 (dvs. indtil 50'er serien, hvor min viden og data er lille, her kan andre så overtage...) og så skal vi selvfølgelig også have pre-70'er grej med også....
|
|
|
Santa, you are the Pioneer-man #1 (undskyld Zakken).
PQR
|
|
|
takker, det er vel også på tide vi får en sådan tråd! og jeg vil ikke konkurrerer med zakken, ej heller vil jeg have eneret til at poste i tråden... alle skal da tilføre den viden de nu har! (og her snakker jeg også til de heldige folk der har mint kataloger fra pioneer - you know who!)
lige en tilføjelse, jeg starter med forstærkere (pre, power, integrerede, quadrofoniske etc.) så kan vi fortsætte med recievere, højtalere, scoper, hovedtelefoner, mikrofoner, mixere, båndoptagere, pladespillere etc. senere)
|
|
|
Super super ide Santa. Så sent som igår aftes sad jeg og tænkte på at starte den tråd, men min viden på det tekniske er bare ikke god nok, jeg lytter mere end jeg tjekker specs.
Jeg kan da dele lidt billeder af mit Pioneer, der står jo stadig lidt på lager, og mere kommer forhåbentligt snart til.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
....
jeg vil nu ikke lede Zakken på vildveje - jeg leder bare efter en bilig brugt vintage preamp |
|
|
Så er vi to der leder efter det samme.. Det gør det jo ikke nemmere.. Hvad med The Preamp fra MF. Jeg sntes den er lidt
dyr, men den skulle da være ret god - Klik
her -
Der er forresten et par Phillips AD 9710 for 600 på dba.
Her
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set din link, Louis, men jeg tror de nok er lavet af pap, nu når de kun vejer 16 kg.!- hvis de altså var Acousta, men det er de ikke!!- kan jeg se på stavningen.
Mvh.
Jens.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
angute skrev:
Jeg har set din link, Louis, men jeg tror de nok er lavet af pap, nu når de kun vejer 16 kg.!- hvis de altså var
Acousta, men det er de ikke!!- kan jeg se på stavningen.
Mvh.
Jens.
|
|
|
Nej det har du vist ret i, Jens.
Der er ellers en billig Luxman pd282 tror det er. 150 kroner.
HER__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har budt ind på den, håber jeg får den!
 edit: det gjorde jeg desværre ikke, den var netop blevet afhentet... ærgeligt! __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser tit denne hygge tråd, om vintage spotting, og har flere gange set Coral Flat enhederne nævnt. Er dette her ikke noget for jer drenge : http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/6236161 http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/6236290 Mand det er billigt ! ...... havde de været til salg på sjælland, stod de i min stue nu
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
Jeg læser tit denne hygge tråd, om vintage spotting, og har flere gange set Coral Flat enhederne nævnt. Er dette her ikke noget for jer drenge :
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/6236161 http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/6236290
Mand det er billigt ! ...... havde de været til salg på sjælland, stod de i min stue nu 
|
|
|
skid være med kabinetterne - få bare enhederne - to flat 8 til 400 - den kan man lave meget god lyd med __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret r-l-b !
Kender godt enhederne fra gamle dage. En kammerat havde et par Flat 8, i nogen Audioscan kabinetter, tilbage i 70'erne. Tabte både næse og mund, da jeg hørte dem. Da jeg så hørte, hvad det hade kostet, røg kæben ned på gulvet. Ringer (med krydsede fingre) og prøver at få enhederne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag købte jeg en Ortofon MC 20 MK II med en Pioneer PL-3F pladespiller... nu er problemet bare, at diamanten er væk  den ser ud til at være knækket af, men resten af nålen er egentlig meget flot, så måske er selve diamanten bare røget af... kender nogle et sted at få den retippet til menneskepenge? eller skal jeg se den som værende død? mvh. Søren Iversen
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Idag købte jeg en Ortofon MC 20 MK II med en Pioneer PL-3F pladespiller... nu er problemet bare, at diamanten er væk den ser ud til at være knækket af, men resten af nålen er egentlig meget flot, så måske er selve diamanten bare røget af...
kender nogle et sted at få den retippet til menneskepenge? eller skal jeg se den som værende død?
mvh. Søren Iversen
|
|
|
En dejlig PU! - Havde en jeg selv gav holfikuren... - Kors den blev god!!! Så hvis det ikke koster spidsen af en jetjager... Af med hatten og på med en passende mængde araldit - Wauv!!! __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige have sparet lidt, så ryger den til Soundsmith tror jeg... Jeg skal bare også have skaffet mig et step up til den...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Jeg skal lige have sparet lidt, så ryger den til Soundsmith tror jeg... Jeg skal bare også have skaffet mig et step up til den...
|
|
|
Ortofon T-20 er som skabt til den. jeg har selv haft en. Jeg var ikke så pjattet med den, men det ved jeg af andre er. Nok et spørgsmål om smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Expert Stylus - http://www.78tours.com/Expert_Stylus_Company.htm - de har ikke nogen hjemmeside, men de skulle rent økonomisk være til at have med at gøre - og så ligger det i England, hvilket betyder at der er mindre bøvl med toldvæsenet end med soundsmith.
"Expert is the largest manufacturer of diamond styli in the world, and does a fairly high-volume business supplying replacement styli to everyone from the Library of Congress to rabid audiophiles. Their current price list details 176 separate sizes and shapes of styli, and they can get you anything from an authentic replica stylus for an old 78rpm player from the mechanical age to a complete rebuild of an expensive moving-coil cartridge, exactly to the original manufacturer's specifications. Although there are other cartridge companies that will rebuild any cartridge, they may not fit the same stylus size and shape as the original (van den Hul, for example); this, of course, will result in a cartridge different from the original design."
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
I trådens sande ånd...er her en lille fin spotting fra hinsidan til små 700 svenske slag:
Luxman LV80 __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Expert Stylus - http://www.78tours.com/Expert_Stylus_Company.htm - de har ikke nogen hjemmeside, men de skulle rent økonomisk være til at have med at gøre - og så ligger det i England, hvilket betyder at der er mindre bøvl med toldvæsenet end med soundsmith.
"Expert is the largest manufacturer of diamond styli in the world, and does a fairly high-volume business supplying replacement styli to everyone from the Library of Congress to rabid audiophiles. Their current price list details 176 separate sizes and shapes of styli, and they can get you anything from an authentic replica stylus for an old 78rpm player from the mechanical age to a complete rebuild of an expensive moving-coil cartridge, exactly to the original manufacturer's specifications. Although there are other cartridge companies that will rebuild any cartridge, they may not fit the same stylus size and shape as the original (van den Hul, for example); this, of course, will result in a cartridge different from the original design." |
|
|
Jeg har skrevet til dem... umiddelbart er mit investeringsområde imellem 500-1000 kr. på en reperation, hvilket jeg vel burde kunne gøre det for... men jeg afventer lige deres svar, og så skal der spares sammen! __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
santa m.fl. husk vor vise ven freddys ord med at dette er en vintage spotting tråd - bare inden den går helt over i retipping -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |