Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

der er lige kommet en tri-trace nakamiche 700 kassette maskine på qxl - det var måske et godt sted at starte hvis man vil lytte til kassette bånd - vintage er det 

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok hellere smide knasterne efter denne her! - den er alle pengene værd!
Nakamichi 1000 på qxl
her!

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Der er et usædvanligt tilbud på ksb. Philips system 900, måske ikke egentlig vintage men tilgengæld nok af høj klasse.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=138789

Jeg mener højtalerne er aktive med indbygget effektforstærker.

Jeg kan huske DCC systemet som ikke slog an i 1 halvdel af 90erne, men døde endnu hurtigere end den gamle analoge kassette. Det skulle være toppen af båndspillere, men tiden var løbet fra båndene i 95. Kassetterne skulle ikke vendes og de kunne spille de gammeldags kassettebånd.

Det må vel være muligt at lave en direkte digital kopi fra en CD på en sådan båndmaskine. Men tiden var forpasset, hvis systemet var kommet 5 år før, er det sandsynligt det var slået an. Efter 95 kunne det ikke konkurrere med brændte CDer, fuldstændig som minidisken og den gamle kassette heller ikke kunne.

Noget andet er, at DCC maskiner skulle være mere end svære at skaffe bånd til, så hjælper det ikke meget at de er bedre end alle andre båndmaskiner.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 December 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Cdafspilleren i philips-systemet kan moddes så den lyder rigtig godt.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 12 December 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Beovox 5000 til 500 kr.
Det er den første model med 4 diskanter og to mellemtone. I Svendborg, genbrugsen over for biblioteket.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=486

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 13 December 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Så er der igen en Beogram 3000 / Thorens TD124 mkII på Lauritz - igen fra Ålborg - måske en samler som var ved at drukne i pladespillere.
Spændende om vi stadig får en slutpris på omkring de kr. 6000

almarx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Sendt: 13 December 2009 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en sansui TU S9 tuner på ksb. En af de bedste!
Til top Vis almarx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af almarx

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

har du den til salg? - i så fald skal du vide, at du ikke må reklamere på forum, jeg går ud fra, at du ikke vil overtræde forum
regler, derfor denne lille påmindelse, er det en andens vare du hentyder til er det helt iorden, men reklamation er forbudt!

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 December 2009 kl. 04:06 | IP-adresse registreret  

Nu mener du vel 'reklame' og ikke 'reklamation' Santa.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

ja selvfølgelig - det gik vist lidt hurtigt, og det var vist lidt sent...

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
jeg ville nok hellere smide knasterne efter denne her! - den er alle pengene værd!
Nakamichi 1000 på qxl
her!

Hvis man endelig skulle igang med båndoptagere igen efter så mange år uden, var denne da ikke så lidt sjovere: (derudover er lydkvaliteten nok også i en helt anden klasse.)

http://cgi.ebay.de/Philips-DCC-600-Digital-Compact-Cassette- Player-TOP_W0QQitemZ300373869482QQcmdZViewItemQQptZDE_iAudio _Hi_Fi_Audiophile_Tontr%C3%A4ger?hash=item45efad83aa

Disse DCC spillere skulle være meget avancerede og have den bedste lydkvalitet fra bånd overhovedet. De har også stribevis af bånd på ebay. Nyprisen på maskinen i midt 90erne har nok været min. 10k.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 13 December 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
.......Disse DCC spillere skulle være meget avancerede og have den bedste lydkvalitet fra bånd overhovedet. De har også stribevis af bånd på ebay. Nyprisen på maskinen i midt 90erne har nok været min. 10k.

Må nok bedrøve dig lidt - nyprisen var ikke i det leje du antyder, og lydkvaliteten ikke bedre end Minidisc formatet, og langtfra hvad en god Spolemaskine kan levere

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Hermann. skrev:
.......Disse DCC spillere skulle være meget avancerede og have den bedste lydkvalitet fra bånd overhovedet. De har også stribevis af bånd på ebay. Nyprisen på maskinen i midt 90erne har nok været min. 10k.

Må nok bedrøve dig lidt - nyprisen var ikke i det leje du antyder, og lydkvaliteten ikke bedre end Minidisc formatet, og langtfra hvad en god Spolemaskine kan levere

Nej men Jan vi har vel alle i dette forum en række forældede apparater på hylden. Du har jo sikkert fuldstændig som jeg mere end en CD afspiller og en tuner som signalkilde. Og denne DCC båndoptager er da et apparat som jeg aldrig har prøvet. Jeg har hørt fra nogen der har at det skulle være udemærket med avanceret betjening og fornem lyd, men at den er svær at skaffe bånd til. Det problem løser Ebay. Jeg er så gammel at jeg kan huske CDens fremkomst og det syntes jeg dengang var genialt, og det var da helt ideelt at skifte vinylen ud med CDer, det synes jeg stadig, derfor har det også været min helt centrale signalkilde i næsten 25 år. Jeg har idag også en pladespiller og en FM - tuner, samt en DAB tuner.

Men listen med forældede apparater er lang: kassettebåndopt. DCC opt. DAT, Pladespiller, Minidisc, RIAAer, VHS, Betamax, System 2000, spolebånd, billedrørs tv, DVD uden optagemulighed, FM tuneren ?? + sikkert en del flere.

Men vi har eller har haft flere af dem, fordi vi interesserer os for området.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

santashooter skrev:
jeg ville nok hellere smide knasterne efter denne her! - den er alle pengene
værd! Nakamichi 1000 på qxl her!

Hvis man endelig skulle igang med båndoptagere igen efter så mange år uden, var denne da ikke så lidt sjovere:
(derudover er lydkvaliteten nok også i en helt anden klasse.)

TOP_W0QQitemZ300373869482QQcmdZViewItemQQptZDE_iAudio_Hi_Fi_ Audiophile_Tontr%C3%A4ger?
hash=item45efad83aa"> http://cgi.ebay.de/Philips-DCC-600-Digital-Compact-Cassette- Player-
TOP_W0QQitemZ300373869482QQcmdZViewItemQQptZDE_iAudio _Hi_Fi_Audiophile_Tontr%C3%A4ger?
hash=item45efad83aa

Disse DCC spillere skulle være meget avancerede og have den bedste lydkvalitet fra bånd overhovedet. De har også
stribevis af bånd på ebay. Nyprisen på maskinen i midt 90erne har nok været min. 10k.

Den Nakamichi 1000 er en af de mest anerkendte båndoptager, og bliver anset for en af de virkelig tunge drenge når det
kommer til Lydkvalitet. Bevares den ser måske ikke ligeså avancerede ud som den ddc, men gud fri mig vel, lyden er
klasser bedre.

Noget helt andet er. Denne her forstærker.

LINK

Den er lidt sej synes jeg.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 December 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvorfor tænker jeg i mit stille sind?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Hermann. skrev:

santashooter skrev:
jeg ville nok hellere smide knasterne efter denne her! - den er alle pengene
værd! Nakamichi 1000 på qxl her!

Hvis man endelig skulle igang med båndoptagere igen efter så mange år uden, var denne da ikke så lidt sjovere:
(derudover er lydkvaliteten nok også i en helt anden klasse.)

TOP_W0QQitemZ300373869482QQcmdZViewItemQQptZDE_iAudio_Hi_Fi_ Audiophile_Tontr%C3%A4ger?
hash=item45efad83aa"> http://cgi.ebay.de/Philips-DCC-600-Digital-Compact-Cassette- Player-
TOP_W0QQitemZ300373869482QQcmdZViewItemQQptZDE_iAudio _Hi_Fi_Audiophile_Tontr%C3%A4ger?
hash=item45efad83aa

Disse DCC spillere skulle være meget avancerede og have den bedste lydkvalitet fra bånd overhovedet. De har også
stribevis af bånd på ebay. Nyprisen på maskinen i midt 90erne har nok været min. 10k.

Den Nakamichi 1000 er en af de mest anerkendte båndoptager, og bliver anset for en af de virkelig tunge drenge når det
kommer til Lydkvalitet. Bevares den ser måske ikke ligeså avancerede ud som den ddc, men gud fri mig vel, lyden er
klasser bedre.

Noget helt andet er. Denne her forstærker.

LINK

Den er lidt sej synes jeg.

OK, jeg har bare aldrig hørt om den, jeg forbinder umiddelbart Nakamichi med de separate for og effekt forstærkere stasis mener jeg de hed, fra 90erne. Og hvis den er eftertragtet finder den forhåbentlig en køber der kan værdsætte dens egenskaber.

Men jeg prøvede rent faktisk at byde på den DCC på Ebay, først 15 så 20, så 25 og så 30 €. Så var jeg højestbydende men så kom der en anden og bød over lige inden slut på auktionen. Og det er da helt OK. Jeg har ikke haft båndspiller siden 94, og denne var nok lidt usædvanlig. Jeg ved ikke hvor gode de er, jeg har bare hørt at de skulle være vildt avancerede og have god lyd.

Philips var nok for sent ude med produktet. CDens succes kunne ikke gentages på båndene, dertil var den helt overordnede teknologi med bånd for gammeldags. Idag er der ikke mange der har kasette eller andre former for bånd længere. CDen har overtaget det hele, og det er da nok det kunderne ønsker. Vi har alle CD som primær signalkilde i både anlæg og bil.  Men bånd har nu også sine fortrin.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hermann skrev:
Nej men Jan vi har vel alle i dette forum en række forældede apparater på hylden.

Jeg ved ikke lige hvorfor ordet "forældet" skal bruges ?

Citér:
.......Og denne DCC båndoptager er da et apparat som jeg aldrig har prøvet. Jeg har hørt fra nogen der har at det skulle være udemærket med avanceret betjening og fornem lyd, men at den er svær at skaffe bånd til.

Jeg har haft en DCC -  en Philips DCC-900 - som dengang var toppen af poppen -  og det ordvalg skal forståes ganske bogstaveligt - mage til popsmart tingest skulla man da lede længe efter..

lydkvaliteten kunne ikke engang hamle op med en Minidisc -  Philips brugte en afart af ATRAC som de kaldte PASC -  formålet var det samme - at kyle det væk, man mente folk ikke kunne høre.

Og ja - man kunne spille sine normale casettebånd -  pyfffffff  ej heller der havde tingesten en chanche.  Med mindre at man havde været så torskedum, at man havde troet på reklametrommerne og smidt sin casettemaskine ud da man kom hjem med en DCC

Citér:
Det problem løser Ebay.

Øeh - nej,  det bliver ikke løst af ebay -  der er så få bånd i omløb, at man skal være ualmindeligt heldig for at snuppe dem.   kigge lige i skrivende stund på ebay - ingen bånd.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 December 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok lade være med at nævne at jeg har en Nakamichi LX-3 stående, som kan afhentes hos mig. Der er en rem, der skal skiftes før den kan
køre.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
....Idag er der ikke mange der har kasette eller andre former for bånd længere.

Blandt vintagefolket tror jeg nu der er flere end du drømmer om.

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Sendt: 13 December 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Øeh - nej,  det bliver ikke løst af ebay -  der er så få bånd i omløb, at man skal være ualmindeligt heldig for at snuppe dem.   kigge lige i skrivende stund på ebay - ingen bånd.

Hmm.. er det ikke sådanne bånd her:   HER

Dem er da en del af på eBay, i skrivende stund"

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum