| Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med stor glæde on and off benyttet mig af en ældgammel Stax Lambda med tilhørende SRD-7/SB box, men har for mindre end en uge siden anskaffet mig endnu et sæt "hovedhøjttalere" til mit stereo, jeg kunne ikke modstå det gode tilbud der var på KSB vedr. en Stax SR-202 med forstærker, det fremgik ikke af annoncen hvad der reelt var tale om nemlig et Stax Basic II sæt som inkludere en SRM-212 driver-amp..., den lille kasse har allerede fået en kærlig behandling indvendigt så ydelsen på nær maximalt lydtryk slår den gamle Lambda af "pinden" ..., men den bliver ikke helt udfaset af den grund, for bøjlen på den nye Stax er elendig i forhold til den gamle type så de er nu byttet rundt, en anden ting der skal tweaks er at tilføje 4 dioder, 4 konder og en enkelt modstand i SRD-7/SB driver-boxen så den ene udgang er med "Pro" BIAS så det nye headset også kan benyttes med alm. forstærkere.

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ ML CLS:
velkommen i de stax-afhængiges klub ... 
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg blev for alvor hooked første gang jeg hørte en AudioTechnica Electret Cond. hovedtelefon, den var en temmelig dyr sag af meget høj kvaltet, noget jeg studsede over var at driver-boxen havde peak dioder på fronten, jeg skulle senere konstatere at de LED'er var tilstæde ikke som en gang blær.., men at de skulle respekteres som bremselygter på en forankørende bil..., som i nok kan gætte futtede kapslerne af et godt stykke tid efter denne fadæse i omgang med et stykke "guld" fik jeg fat i min første Stax som var en SR-34 og som jeg syntes var super god mht. kost/ydelse ..., men i et moment af hjernedød solgte jeg den, jeg ledte faktisk efter en Stax SR-84 da jeg snublede over min første Lambda 

|
| Til top |
|
| |
OscarMK2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gdavs de herrer!!!! hmm hvor skal jeg begynde? har ALTID spillet meget computer (Spil) og lyttet ligeså til musik (Mp3/FLAC osv.) fra min pc. Læser mange artikler om HeadFi, i håb om de gyldne korn falder for mig en dag! ;)
Sagen er den jeg de sidste 4-5 år har lyttet på et par Sehnheiser HD555 til STOR begejrstring!!! til spil (CSS) har de feks. (tror jeg) givet mig et plus/overtag hvad angår lydsiden at spillet! (læs ; VIGTIGT!!!)
Dog ville jeg gerne ofre et par "Killo" mere på "bedre" lyd...." okay. tog derefter i hifiklubben og lyttede på ALLE deres modeller - Sehnheiser - Goldring - Denon - osv. til STOR SKUFFELSE.......! mine "gamle bøffer spiller jo Mange gange bedre end Feks HD650.....!!! ( får jeg slag?)
HVORDAN kan det være??? er det fordi jeg har vænnet mig til de "gamle" eller er de blevet "SPILLET" til???
Fatter ikke en lyd.... hjælp søges! Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
OscarMK2 skrev:
Gdavs de herrer!!!! hmm hvor skal jeg begynde? har ALTID spillet meget computer (Spil) og lyttet ligeså til musik
(Mp3/FLAC osv.) fra min pc. Læser mange artikler om HeadFi, i håb om de gyldne korn falder for mig en dag! ;)
Sagen er den jeg de sidste 4-5 år har lyttet på et par Sehnheiser HD555 til STOR begejrstring!!! til spil (CSS) har de feks. (tror jeg) givet mig et
plus/overtag hvad angår lydsiden at spillet! (læs ; VIGTIGT!!!)
Dog ville jeg gerne ofre et par "Killo" mere på "bedre" lyd...." okay. tog derefter i hifiklubben og lyttede på ALLE deres modeller - Sehnheiser -
Goldring - Denon - osv. til STOR SKUFFELSE.......! mine "gamle bøffer spiller jo Mange gange bedre end Feks HD650.....!!! ( får jeg slag?)
HVORDAN kan det være??? er det fordi jeg har vænnet mig til de "gamle" eller er de blevet "SPILLET" til???
Fatter ikke en lyd.... hjælp søges! Mvh. |
|
|
det ville nok være bedre at bruge en anden tråd, hvis du skal have nogle idéer til nye indkøb....
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
OscarMK2
Du bør nok kigge på hovedtelefoner fra Grado
hvis den gerne må koste noget og skulle kunne gå i en normal hovetelefon udgang 
http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
OscarMK2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups ja undskyld... skulle self have oprettet en anden tråd, og takker!
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
OscarMK2 skrev:
ups ja undskyld... skulle self have oprettet en anden tråd, og takker! |
|
|
Check denne tråd på head-fi __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
|
velkommen i de stax-afhængiges klub ... 
|
|
|
Hey winding. Fik du nogensinde fat i et par 4070? - synes ikke der er har været nogle billeder.
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hey winding. Fik du nogensinde fat i et par 4070? - synes ikke der er har været nogle billeder.
[/QUOTE]
@ Kane, nej - men min (kones) nærighed må vel holde op på et tidspunkt ! __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update!
Glemte at jeg få dage før at jeg fik fat i Lambda/SRD-7/SB comboen rent faktisk købte en Stax SR-44, sættet var/er i visual stand meget flot, men desværre viste SRD-4 driver boksen at være defekt (trafo i den ene kanal).
Resultatet var pga. den ægte vare kom min vej forbi at skidtet blev smidt dybt ind i bunden af et skab ..., men i forgårs kom jeg i tanke om denne "lillebror" så jeg fandt headset'et frem for at teste det på SRM-212 amp'en ..., jo da! SR-40 er faktisk en lille fin sag på trods af at det kun er en psudo elektrostat (electret cond.) og lyder faktisk slet ikke så ringe i sammenligning med Lambda bøfferne ved at de levere meget af det samme blot i mindre alen, men værst af alt er den lavere effektivitet og et begrænset maximalt lydtryk sammen med SRM-212.
Jeg skal lige have dem en tur på SRD-7/SB og lytte til den kombiniation for at vudere med største fairness ..., SRM-212 er jo ikke bygget til at trække så sløve Stax bøffer som en SR-40 er.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så den endelige (tror jeg nok  ) version af mit primære hovedtelefon anlæg. Jungson CDT2 cd afspiller med Amperex A2900 rør i udgangstrinnet videre gennem et sæt NLE-053 xlr kabler over i en RudiStor
RPX-100 forstærker og så sluttende i enten Audio-Technica ATH-L3000 med APureSound V2 xlr kabel eller Grado GS-1000 med Black Dragon xlr kabel. Det hele er fodret af et IsoTek MiniSub GII strøm filter via IsoTek kabler.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
NC800 det er da et interessant setup som du holder dig, du er da en ægte hardcore phoner 
Og endnu en update vedr. mit eget setup
(må ser at få fat i et kamera)
jeg har opgraderet SRM-212's svage vægstrømforsyning. 
Det er rent praktisk sket ved at tømme SRD-4 kassen og flytte transformeren fra vægstrømforsyningen i denne boks 
Der benyttes til udglatning følgene passive komponenter:
Nippon 22000µF/35V -> 6A drosselspole med kærne -> Nippon 22000µF/35V +Intertech 33µF/250V +0.1µF/400V-
Ydelsen er mærkent! bedre komboen levere større rum, mere detalje, bedre attack og som en sideeffekt max. lydtrykket er nu i realiteten ikke et problem, der er faktisk et enkelt lille tweak i selve SRM-212 elektronikken som kunne oppe ydelsen globalt med et hak eller to mere, nemligt at et par faldmodstande kunne ændres til en lavere værdi..., men den eksterne strømforsyningen var en af de "first things first" tweaks der skulle ordnes i en ruf __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Her er så den endelige (tror jeg nok ) version af mit primære hovedtelefon anlæg.
Jungson CDT2 cd afspiller med Amperex A2900 rør i udgangstrinnet videre gennem et sæt NLE-053 xlr kabler over i en RudiStor RPX-100 forstærker og så sluttende i enten Audio-Technica ATH-L3000 med APureSound V2 xlr kabel eller Grado GS-1000 med Black Dragon xlr kabel. Det hele er fodret af et IsoTek MiniSub GII strøm filter via IsoTek kabler.
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud. Hvordan oplever du egentlig strømfilteret? Er det noget der virkelig rykker noget, eller er det mere i detaljen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Det ser rigtig lækkert ud. Hvordan oplever du egentlig strømfilteret? Er det noget der virkelig rykker noget, eller er det mere i detaljen? |
|
|
Jeg har elendig strøm i huset, 70 år gammel installation uden jord, så det retter op på en del støj, men for at det kan blive rigtig godt skal jeg have en seperat kreds med jord, det er bare for dyrt. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så kom jeg så langt at jeg fik mig et par hæderlige hovedtelefoner, et sæt Sennheiser HD 580 jeg fandt på tilbud 
Her kommer lige et meget ringe billede aften billede taget med min mobiltelefon:

Jeg må indrømme at de lyder rigtig godt! Jeg har "hacked" min ipod nano så de skulle have et højere output (De europæiske ipods er "cappede" til et lavere output - så kan de haxxes :) - det har hjulpet lidt, men den har langt fra kræfter til at drive HD 580'erne. De lyder mere rigtigt når de sidder tilsluttet min pc's lydkort, så jeg kan kun glæde mig til jeg får købt mig en lille headamp, men:
hvilken headamp???
Vil gerne have den har line-in og måske også USB-DAC. Det ville heller ikke gøre noget hvis nu der var en coax digital indgang på den. Nogen gode ideer?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Ibasso D1 har indbygget DAC og både toslink, Coax og usb indgang så det var en mulighed. Jeg selv har bestilt en Meier Corda 2Move, den har kun USB indgang (og analog) men er også en DAC/headamp.
|
|
|
Den Ibasso ser jo nydelig ud og så opfylder den mine krav, tak for tippet. Så må vi se om jeg kan fremskaffe sådan en eller om jeg falder over noget andet i min søgen :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så har jeg haft mine Philips SBC HP1000 i en stor måneds tid - de er kort sagt fremragende!
De spiller meget henad HD 595, men med mere af det hele....jeg har ikke hørt noget der passer mig bedre under 1500-2000 kr.
Fundet på ebay Australien til 350 kr. m. fragt!! Hold øje, og gør et kup!
De bliver her vist med min Marantz PM 17 mk2 og Denon DP 47, men de bliver oftest "fodret" af min Macbook over et MAudio Firewire Solo lydkort
- Apple Lossless naturligvis. Solo gør det væsentligt bedre end min PM17 - det har til min overraskelse en fremragende HT forstærker....
Jeg er en meget tilfreds mand - tak for den gode hjælp i forum op til købet!!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
sansui ss-2

jeg har ik det store behøv så jeg "nøjes" med sådan et sæt fundet på genbrugsen til 25kr |
|
|
Jeg har selv lige købt sådan et par,her på KSB.De lyder aldeles fremragende og de er meget pæne og velholdte  Prisen der er nævnt ovenfor kan jeg ikke stikke,men jeg synes stadig at mine er 'alle' pengene værd  Lækkert at kunne fyre anlægget af sent om aftenen og natten igen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |