Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Flash Your Headpiece (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
burning777 skrev:
Noget helt andet nc8000 - den der Jungson CD afspiller du har der (I din signature)? Er det noget du kan anbefale mig at kigge på. Jeg har læst en positiv anmeldelse af den her på siden og jeg går og kigger efter en hjemme CD-afspiller der kun skal bruges til hovedtelefonlytning.

Det kan jeg bestemt. Jeg har haft den i snart 3 år og er meget glad for den. Den blev dog først rigtig god (før var den bare god) da jeg skiftede rørene i udgangstrinnet. Jeg ved at der er kommet en nyere model siden den jeg har og desuden findes den også i en solid state udgave som er billigere. Hvis du kommer til meetet i september kan du høre den da jeg regner med at medbringe hele mit hjemme anlæg.

Jeg er helt klart med til meetet  Ser frem til at lytte til den CD-afspiller så.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Og så den ultimative og endelige udgave af mit lomme anlæg til at fordrive transporttiden med.

8 GB 3rd gen Nano > Punnisher Low Profile Dock > Xin SuperMini-IV (AD8397 og AD8656) > ER4-S med APureSound kabel

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

NC8000..

Wow et sejt dock kabel... Jeg har altid undret mig over hvorfor man ikke laver saadanne kabler der ikke fylder saa meget i stedet for at man har en stor bue med kabel som goer hele ens setup vaesentligt stoerre ! Hvad koster saadan et ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg gav $45 inkl. forsendelse fra USA og det er lavet af head-fi'er Punnisher. Jeg skal have ham til at lave et mere til min SuperMini-III hvor input og output hullerne er byttet om i forhold til SuperMini-IV hvilket betyder at jablet skal gå ud af den anden side af dock stikket og være ganske få milimeter langt og jack stikket skal være endnu mindre end på den viste. Han har lovet at ville lave det til mig men på det seneste har han dog lavet så mange at han pt. ikke gider lave flere så det bliver først om noget tid.

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Mit opdaterede Stax setup:

Cheers Tom
Til top Vis tofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tofa

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Ah ja sådan burde det jo også se ud hos mig

Hvorfor 2 stk? Er en Omega ikke nok?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Ah ja sådan burde det jo også se ud hos mig

Hvorfor 2 stk? Er en Omega ikke nok?

Jo - det er også den, der bliver brugt i "fars stol". Det lille sæt er lige ankommet og skal bruges på kontoret. Jeg ville bare lave en lydmæssig sammenligning og snuppede så et billede.

venlig hilsen

Tom

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Ah ok 

Hvor stor er forskellen så på de 2 hovedtelefoner? er de andre 303/404 eller hvad?

Vi er jo nød til at overfalde dig lidt fordi, der jo ikke er så mange der har så flot et Stax setup
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

303/404?

Det er 404 tilsluttet SRM-323. Jeg prøvede først 303, men 404 er en anelse mere detaljeret. Men man skal lytte meget godt efter for at spore forskellen. Men jeg fik mulighed for et godt køb så det blev 404.

404 lyder ikke som Omega. Den er anderledes - mere livlig at lytte på. Omega har til gengæld mikrodetaljer til overflod med tilhørende rumperspektiv. Og så har den en basgengivelse som er kælderdyb og præcis. Men jeg vil mene at 404 har 85% af Omegas kvaliteter

404 tilsluttet SRM-717 lyder endnu bedre. 717 er efter min mening den bedste (bortset fra T2) forstærker, Stax har fremstillet. Den har - som alle forstærkere med pro udgang - en bias-spænding på 580 volt, nøje kalkuleret ud fra afstanden melem stator/membran og membranmasse. spændingssvinget er på 450 volt og det giver et godt greb om specielt Omega-modellerne, som kræver mere end Lambdamodellerne.

Jeg har selv gennem årene haft en del forskelligt Stax-grej (også rørforstærkere)  og har også i udlandet lyttet på diverse køkkenbords-forstærkere til Stax. Det eneste, der evt. kunne friste mig var en Blue Hawaii.

NB. Priserne på Stax i Skandinavien er .... øh - måske lige i overkanten

venlig hilsen

Tom

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige vise mine nye AKG K701-hovedtelefoner frem:

Jeg har f.eks. brugt dem i sommerhuset, som følgende billede viser - selvom de næsten er for fine til at tage med udenfor

Da de ikke er spillet til endnu og da jeg ikke har den største erfaring med hovedtelefoner vil jeg ikke gå i detaljer omkring lyden, men jeg synes de er meget behagelige at have på og formår at gengive rummet i musikken ganske fremragende. Jeg synes det er tydeligt at fornemme begrænsningerne i lydkilden vist på ovenstående billede - men jeg regner med at en ekstern forstærker kan gøre underværker, og måske en iPod eller lign - den tid, den glæde

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

Jeg har f.eks. brugt dem i sommerhuset, som følgende billede viser - selvom de næsten er for fine til at tage med udenfor

Da de ikke er spillet til endnu og da jeg ikke har den største erfaring med hovedtelefoner vil jeg ikke gå i detaljer omkring lyden, men jeg synes de er meget behagelige at have på og formår at gengive rummet i musikken ganske fremragende. Jeg synes det er tydeligt at fornemme begrænsningerne i lydkilden vist på ovenstående billede - men jeg regner med at en ekstern forstærker kan gøre underværker, og måske en iPod eller lign - den tid, den glæde

Tillykke med dem. K701 er noget af det bedste, når det gælder "rum-fornemmelse" og soundstage indenfor dynamiske hovedtelefoner. De kræver en forstærker for at vågne. Du må ikke forvente ret meget af en iPod. Faktisk ingenting. Den har slet ikke kræfter nok til at spille op til dans med dine AKG K701, men en CD-afspiller tilsluttet en "rigtig" hovedtelefonforstærker, så begynder det at ligne noget. God fornøjelse med dem. De ændrer sig en del (til det bedre) de første ca. 100 timer du sender musik ind i dem (helst med lidt styrke på, så enhederne kan få motion).
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

De er godt nok lækre
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Ja - AKG K701 er virkelig lækre - og gør sig godt på billeder. Men jeg synes også at emballagen som K701 kommer i er super flot. Virkelig gennemført - det er ikke lige det man ser med Grado f.eks. 

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 August 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes de er lidt Apple-agtige - både pga. indpakningen og det hvide på siderne af bøfferne. Sidstnævnte får dem til at virke en anelse plastic-agtige, synes jeg - men lyden og bærekomforten ophæver det.

På et tidspunkt kunne det være sjovt at montere et andet kabel og to XLR-stik og så høre dem på en god balanceret forstærker - det skulle være kram, har jeg hørt.... det er sjovt at balancerede hovedtelefoner og tilhørende forstærkere ikke umiddelbart er så udbredte - jeg synes ellers det lyder virkelig interessant. Er der nogen der har erfaring med den slags?

Er der i øvrigt en eller flere bestemte forstærkere som folk generelt synes er et godt match til K701'erne? Så kunne jeg jo kigge lidt på det, for hovedtelefon-udgangen på min NAD er alt for mudret - lyden er dejlig varm, men min bærbare cd-afspiller lyder egentlig bedre på de fleste punkter, selvom lidt mere power ville være lækkert.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 August 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:
.... det er sjovt at balancerede hovedtelefoner og tilhørende forstærkere ikke umiddelbart er så udbredte - jeg synes ellers det lyder virkelig interessant. Er der nogen der har erfaring med den slags?

Jeg har omtermineret mind HD650'ere med XLR stik, så jeg kunne prøve dem direkte i min CD maskine, og de lød ganske godt. Belært med de erfaringer købte jeg en Apogee Mini DAC der kan give rigtig mange volt på sin XLR udgang og derved drive HD650'erene med lethed. Der er også mange der kører direkte ud af Benchmark DAC1 med gode resultater (kan jeg læse mig til på f.eks. head-fi.org).

En rigtig dedikeret balanceret hovedtelefonforstærker kunne også være rigtig spændende, men så skal der en ordenlig omgang penge på bordet. Umiddelbart afskrækker det mig at det ikke er let at komme til at høre sådan en inden køb, for slet ikke at tale om sammenligninger, så der håber jeg på at der er nogen der tager springet før mig, så det kan høres på et af vores head-fi møder

Kablet er let at få fat i, der skal bare 2 xlr stik til og en tur på ebay.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 August 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg medbringer min balancerede RudiStor forstærker på head-fi meetet i september

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 05 August 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Jeg medbringer også en fuldt balanceret forstærker. Men det er ikke min Grace Design, den er nemlig solgt for at samle kræfter til en specialbygget fuldt balanceret solid state forstærker. Dog får jeg ikke XLR udgange men samler det balancerede signal i et normalt jack stik. Håber den bliver klar

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået købt mig et sæt Shure SE420 til min nye Cowon Iaudio7, det lille set up er sku godt til en trave tur

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg medbringer også en fuldt balanceret forstærker. Men det er ikke min Grace Design, den er nemlig solgt for at samle kræfter til en specialbygget fuldt balanceret solid state forstærker. Dog får jeg ikke XLR udgange men samler det balancerede signal i et normalt jack stik. Håber den bliver klar

Hvordan kan du gøre det i et jackstik ?

Balanceret kræver da 4 adskildte ledninger op til hovedtelefonen (2 til hver kanal)

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 13 August 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg modtager sådan en fætter her inden alt for længe(håber inden weekenden)

Mine første nye alm str hørebøffer. Skal spille sammen med min bærbare mini3 forstærker sat til pc/cdafspiller og ipod
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes