| Forfatter |
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Men btw... den er vel forhåbenligt ik lavet af Magnesium... for så håber jeg ikke at du ryger eller generelt bruger åben ild
|
|
|
Nej det er næppe rent magnesium men en magnesium baseret legering __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Ahhh.....jeg havde ikke lige søgt der, men tak for det 
Med hensyn til det indbyggede batteri.....mon det er noget man selv kan udskifte, når den tid kommer ? Jeg nærlæser lige på head-fi.org Måske står der flere nyttige ting der. Det er set før 
|
|
|
Det kan det sikkert godt men garantien ryger hvis man har åbnet kassen så der er heller ikke nogen der har rapporteret hvad der ellers er inde i den. Det er i øvrigt også en ganske avanceret strømforsyning der medfølger som også kan lave en deep discharge af batteriet. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt tid siden der er kommet nye billeder, så her er lige et enkelt af mit nye bærbare setup.

Det er meget basic. En Sandisk Sansa Fuze 2gb og et par Westone UM1.
Sansaen er jeg rigtig glad for, den kan varmt anbefales hvis man står og mangler en lille (og billig) afspiller. Det bedste er porten til micro SD kort, lige nu har jeg et 4 gb SDHC kort i, men de findes også allerede i 8 og 16 gb udgaver, så der er mange muligheder for udvidelse.
Westone UM1 er sjove og først og fremmest vildt komfortable, de er en fornøjelse af have på (specielt med shure olives). Jeg har allerede lovet mig selv, at jeg skal kigge på UM3 hvis de nogensinde kommer (seneste melding er foråret 09), men indtil videre klarer jeg mig med UM1.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kane - hvordan er kablerne egentligt på de Westone der? Er de bløde og medgørlige
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Hej Kane - hvordan er kablerne egentligt på de Westone der? Er de bløde og medgørlige  |
|
|
De er ikke mindre end fantastiske! De er uden sammenligning det bedste kabel jeg har oplevet på iems. Dejligt bløde og og fuldstændigt fri for larm når man bevæger sig. Jeg tror det var nc8000 der brugte ordet 'silkereb' - det passer meget godt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de Westone kabler er unreal med hensyn til smidighed, i hvert fald ES kablet som jeg fik til Tripple.fi 10. Det seneste jeg har hørt om Westone 3 er at de nu har fået løst problemet med den ukontrolerede mellemtone som de har kæmpet med i over et år og hvis vi er meget heldige kommer de i forretningerne til julehandlen til en pris omkring $400.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hoho, allerede til julehandlen - det lyder ikke dårligt. Sidst jeg så noget var det som sagt i foråret 09 man regnede med at de var klar.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik en pm fra antonyfirst på head-fi hvor han nævnte mulighedn for en julegave ...
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er længe siden der har været nye billeder her så da jeg har fået nye kabler til det bærbare kommer billederne også lige her

iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
no
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
under ombygning..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beam - Sindsygt imponerende samlig du har fået opbygget dig. Der er da mildest talt lidt for enhver smag ! Der mangler jo næsten kun K702 !
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
eneste forskel er vidst udskifteligt kabel og en anden farve :)
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan man være ikke imponeret over K701? Måske hvis man er bas-freak, men ellers giver den da en dejlig åben, klar, præcis lyd med en god rumfornemmelse - og det gør den allerede ret godt gennem den indbyggede hovedtelefonforstærker i min NAD C532 som ikke er noget at skrive hjem om. Lyden af K701 bliver bedre og bedre med tiden, synes jeg - så måske skal man bare spille dem godt til og finde en god hovedtelefonforstærker der ikke er for kold i lyden. Man kan sikkert få en bedre hovedtelefon, sådan lydmæssigt, men så er den måske elektrostatisk og koster en mindre formue... og hvem siger at komforten er lige så god? Men hvad ved jeg...  Jeg tror ikke man får mere i en K702 udover det med det aftagelige kabel og den anden farve - måske er den bygget en anelse mere robust? Det er da bare ret irriterende at det ikke er et 4-pin's stik der sidder i, for så var der mulighed for at lave den 100% balanceret uden evt. risikable indgreb.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes at det er mærkeligt at så mange ejere af K701 altid snakker om at det er deres et og alt og alt andet må tunes indtil at passe til lige de hørebøffer. Jeg vil nu fortrække bare i stedet at købe et par bøffer som gør hvad man gerne vil have dem til i stedet for at stræbe efter at ændre resten af sit setup omkring dem. K701 er ikke de eneste bøffer der findes som er relativt neutrale og komfortable. Og de færreste er lige så kræsne med hensyn til grej heller.. ?
Jeg vil ikke syntes at mit musikbehov kan dækkes af en enkelt headphone heller. Jeg skifter efter humør og musikstil. En hovedtelefon kan ikke dække det hele efter min overbevisning..
De K701'ere må virke overbevisende når man får dem, må konklusionen være. Jeg kan godt lide dem, men syntes at de er lidt kedelige i det. Og lydbilledet imponerer nu heller ikke så voldsomt i forhold til mine K340'ere syntes jeg. Kunne godt blive fristet af et sæt, men tror ikke at jeg ville blive så opslugt af dem.. (hvilket bestemt er sagt uden at ville støde nogle folk)
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
| Syntes at det er mærkeligt at så mange ejere af K701 altid snakker om at det er deres et og alt og alt andet må tunes indtil at passe til lige de hørebøffer. Jeg vil nu fortrække bare i stedet at købe et par bøffer som gør hvad man gerne vil have dem til i stedet for at stræbe efter at ændre resten af sit setup omkring dem. K701 er ikke de eneste bøffer der findes som er relativt neutrale og komfortable. Og de færreste er lige så kræsne med hensyn til grej heller.. ?
Jeg vil ikke syntes at mit musikbehov kan dækkes af en enkelt headphone heller. Jeg skifter efter humør og musikstil. En hovedtelefon kan ikke dække det hele efter min overbevisning..
De K701'ere må virke overbevisende når man får dem, må konklusionen være. Jeg kan godt lide dem, men syntes at de er lidt kedelige i det. Og lydbilledet imponerer nu heller ikke så voldsomt i forhold til mine K340'ere syntes jeg. Kunne godt blive fristet af et sæt, men tror ikke at jeg ville blive så opslugt af dem.. (hvilket bestemt er sagt uden at ville støde nogle folk) |
|
|
K701 kan noget jeg ikke har fundet andre steder. Men det er først når man for alvor får dem op at ringe at de ikke er kedelige og de åbner sig ligepludselig op med en soundstage og en levende åbenhed som er svær at finde andre steder. Ellers er de kedelige og DT880 f.eks. gør det bedre med en lignende neutral karakteristik. Jeg solgte mit første sæt K701 fordi DT880 gjorde opgaven bedre med det udstyr jeg havde den gang. Men efter at jeg har fået en ordentlig rørforstærker til at trække dem slår de det meste andet.
Jeg er som Kolind også kommet frem til den konklusion at et enkelt sæt hovedtelefoner ikke kan løse alle opgaver tilfredsstillende. Så jeg har også været gennem en længere proces med udskiftning af forstærkere og hovedtelefoner og forskellige kombinationer til forskellige situationer og musik. Ligenu tror jeg at jeg er ved at være der og har efter tilføjelsen af SR325i ikke længere nogle yderligere indkøb i kikkerten.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|