| Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
| Det skal siges, at jeg har haft K701 og brugte forskellige forstærkere så som:
X-can V3, Heed CanAmp, Sugden HeadMaster, Graham Slee...
Og K701 er bare ikke mig... |
|
|
Og det er jo en ærlig sag - vi er jo forskellige og har forskellige preferencer Det er jo også det der gør det sjovt.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa så må jeg vel osse hellere melde mig under fanen af lyttebøf freaks Jeg har ellers indtil videre kunnet genere familien, med høj musik døgnet rundt fra min gulvhøjttalere i stuen, men nu er der begyndt at komme lidt vrissen i baggrunden, fra de store tøser , så jeg har købt mig et sæt Sennheiser HD650 og en Muscical Fidelity X-CAN V3.
Skulle der være nogle derude der har input med hensyn til opgradering af X- CAN evt med andre rør, så ville det være super 
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz - Det er også en god combo syntes jeg at have hørt..
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rudistor NX-03 forstærker (solgt)
Audio Aero Prima cdafspiller
AKG K601
Mit setup, som det så ud. (Edit 22/1-09)
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende cd spiller den Aero Prima, hvordan lyder den så ?
Jeg må også melde mig i den klub der ikke falder over af benovelse over K701. Jeg vil indrømme at den giver noget af den bedste soundstage/rum reproduktion jeg har hørt specielt ved stor klassisk musik, men jeg finder dens generelle lyd tør og kedelig som også andre har nævnt. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som K701-ejer må jeg også indrømme at den er lidt tør i lyden, men for mit vedkommende betyder soundstage og detaljer mere. Det ville være dejligt med en hovedtelefon der havde lige så godt styr på rummet som K701 men uden at lyden går hen og bliver alt for analytisk. Det kan være at AKG vil lave en K801 som gør det godt på alle punkter?
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
| Det ville være dejligt med en hovedtelefon der havde lige så godt styr på rummet som K701 men uden at lyden går hen og bliver alt for analytisk. |
|
|
Så er løsningen et Stax 4040 system. Hvis din kilde er rigtig god, får du større rum / soundstage end AKG K701 kan lave !
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo interessant  Nu er jeg dog ikke på jagt efter et sæt nye bøffer lige pt - er Stax ikke elektrostatiske hovedtelefoner i den højere ende af prisskalaen, eller? De ser i hvert fald interessante ud
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Jeg må også melde mig i den klub der ikke falder over af benovelse over K701. Jeg vil indrømme at den giver noget af den bedste
soundstage/rum reproduktion jeg har hørt specielt ved stor klassisk musik, men jeg finder dens generelle lyd tør og kedelig som også andre har
nævnt. |
|
|
Ja den er rigtig lækker, og den lyder rigtig godt. Musikken flyder med stor ro. Jeg har kun lyttet få timer til den, men ser frem til at nå
pladesamlingen igennem et par gange.
Næste opgradering bliver et nyt signalkabel, da jeg har haft Shanling/Vdh i rigtig lang tid efterhånden og trænger til lidt fornyelse.
Så nu skal Van den Hul skiftes ud med et bedre kabel. F.eks. Cardas eller anden kobber-kabel.
Forslag til og erfaringer med kabler modtages gerne. De må ikke være analytiske, og skal gerne tilføje en strejf af varme og fyldighed.
Egenskaber jeg synes, Vdh - D102 ikke har.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
nc8000 skrev:
|
Jeg må også melde mig i den klub der ikke falder over af benovelse over K701. Jeg vil indrømme at den giver noget af den bedste soundstage/rum reproduktion jeg har hørt specielt ved stor klassisk musik, men jeg finder dens generelle lyd tør og kedelig som også andre har nævnt.
|
|
|
Ja den er rigtig lækker, og den lyder rigtig godt. Musikken flyder med stor ro. Jeg har kun lyttet få timer til den, men ser frem til at nå pladesamlingen igennem et par gange.
Næste opgradering bliver et nyt signalkabel, da jeg har haft Shanling/Vdh i rigtig lang tid efterhånden og trænger til lidt fornyelse. Så nu skal Van den Hul skiftes ud med et bedre kabel. F.eks. Cardas eller anden kobber-kabel.
Forslag til og erfaringer med kabler modtages gerne. De må ikke være analytiske, og skal gerne tilføje en strejf af varme og fyldighed. Egenskaber jeg synes, Vdh - D102 ikke har. |
|
|
Tør man foreslå KIMBER PBJ super allround og til at betale 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enormt glad for mit NLE kabel men det er ikke til at betale hvis man skal have ret meget længde. Jeg kunne nøjes med 20 cm så det gik lige.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Søren84 skrev:
nc8000 skrev:
Jeg må også melde mig i den klub der ikke falder over af benovelse over K701. Jeg vil indrømme at den giver noget af den bedste
soundstage/rum reproduktion jeg har hørt specielt ved stor klassisk musik, men jeg finder dens generelle lyd tør og kedelig som også andre har
nævnt.
|
|
|
Ja den er rigtig lækker, og den lyder rigtig godt. Musikken flyder med stor ro. Jeg har kun lyttet få timer til den, men ser frem til at
nå pladesamlingen igennem et par gange. Næste opgradering bliver et nyt signalkabel, da jeg har haft Shanling/Vdh i rigtig lang tid efterhånden
og trænger til lidt fornyelse. Så nu skal Van den Hul skiftes ud med et bedre kabel. F.eks. Cardas eller anden kobber-kabel. Forslag til og
erfaringer med kabler modtages gerne. De må ikke være analytiske, og skal gerne tilføje en strejf af varme og fyldighed. Egenskaber jeg synes,
Vdh - D102 ikke har. |
|
|
Tør man foreslå KIMBER PBJ super allround og til at betale  |
|
|
Jeg har før overvejet Kimber, men har endnu ikke prøvet dem. Men det kunne da godt være, de går jo også brugt for billige penge.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Jeg er enormt glad for mit NLE kabel men det er ikke til at betale hvis man skal have ret meget længde. Jeg kunne nøjes med 20
cm så det gik lige. |
|
|
Hehe okay. Hvor køber man NLE?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte hos Niels Larsen selv.
N.L. Elektronik Nybro Vænge 67 2800 Kgs. Lyngby
tlf. 45 88 44 12
De blev anmeldt i HighFidelity i 2005 og omtalt her på dette site.
Mit 20 cm kabel kostede omkring 1.500 kr. for et års tid siden så vidt jeg husker. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der allerede sket lidt nyt på headfi siden af mit anlæg 
Min nyligt indkøbte MF X-CAN V3 er blevet opgraderet med diverse lytter og kondensatorer bla Panasonic FC som er bypasset med wima kondensatorer, Black Gates VK i indgangen og nogle hurtigere dioder som er bypasset med keramiske kondensatorer. Samt nogle Siemens ECC88 rør.
Hvilken forskel! Selv uden tilspilning og det kan jo kun blive bedre med tiden !ideen til diverse upgrades er selvfølgelig tyvstjålet hos Rock Grotto på nettet.
Har desuden tænkt mig at bestille seperat high end PSU til X-CAN, hos Mike i Skotland. Så skal jeg da lige prøve med nogle 6N6P nos rør fra Ukraine ,som jeg osse anvender i min Copland CTA 301 pre amp.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle i headfi nørds !
Jeg har sgu lidt problemer med mine Sennheiser HD650 , de lyder rigtig godt men de strammer af pommeren til, kan man noget ved dette udover at udskifte dem til en anden model ??
Jeg har et par gamle AKG 240, som jeg har brugt on an off i mange år og de har altid været
behagelige at have på . Lurer på evt at bytte til et sæt AKG 701, hvis nogle skulle være interesseret ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der er meget at gøre hvis de er for stramme, jeg har hørt skræk historier om folk der har knækket hovedbåndet under forsøg på at strække dem, men du kan jo forsøge at sætte dem på nogle store bøger der holder dem udspændt i nogle dage.
Et skift fra HD650 til AKG 701 er et MEGET stort spring, de lyder rigtig meget forskellige. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
|
Jeg tror ikke der er meget at gøre hvis de er for stramme, jeg har hørt skræk historier om folk der har knækket hovedbåndet under forsøg på at strække dem, men du kan jo forsøge at sætte dem på nogle store bøger der holder dem udspændt i nogle dage.
Et skift fra HD650 til AKG 701 er et MEGET stort spring, de lyder rigtig meget forskellige.
|
|
|
Jeg har ikke købt Sennheiser udfra deres egenlyd ,jeg købte dem fordi jeg fik et godt tilbud på dem. Så jeg tror ikke det betyder så meget at AKG 701 lyder anderledes. Har du evt et bud på andre super komfortable headphones med god lyd ?? Jeg bruger ikke mine headphones særlig ofte, kun ud på de meget sene timer af natten, hvor resten af familien er gået til ro. Det bliver max til et par timer om ugen, resten af tiden spiller jeg på mine højttalere !
Hvis der skulle være nogle der ligger inde med et par rigtig gode headphones og vil bytte ,så send en mail ! Jeg er som sagt ikke så fikseret på specielle mærker, nævnte bare AGK da jeg ved de er ekstremt behagelige !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja AKG er meget behagelige, har selv haft K340, K271 og K240DF. Jeg er ikke så begejstret for 701 lyden generelt men mange andre elsker den (jeg finder den for tør og kedelig dog med en fantastisk rumfornemmelse). Hvis de skal bruges om natten er det så kritisk at de isolerer godt eller er du i et andet rum end dem der sover ?
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Ja AKG er meget behagelige, har selv haft K340, K271 og K240DF. Jeg er ikke så begejstret for 701 lyden generelt men mange andre elsker den (jeg finder den for tør og kedelig dog med en fantastisk rumfornemmelse). Hvis de skal bruges om natten er det så kritisk at de isolerer godt eller er du i et andet rum end dem der sover ? |
|
|
De behøver slet ikke at være lukkede, HD650 er jo åben.men de passer åbenbart bare ikke så godt til mit hovedet ! Grunden til at jeg nævnte K701 var at de befinder sig i samme prisklasse som HD 650 !
|
| Til top |
|
| |