| Forfatter |
|
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
nc8000 skrev:
| Ja AKG er meget behagelige, har selv haft K340, K271 og K240DF. Jeg er ikke så begejstret for 701 lyden generelt men mange andre elsker den (jeg finder den for tør og kedelig dog med en fantastisk rumfornemmelse). Hvis de skal bruges om natten er det så kritisk at de isolerer godt eller er du i et andet rum end dem der sover ? |
|
|
De behøver slet ikke at være lukkede, HD650 er jo åben.men de passer åbenbart bare ikke så godt til mit hovedet ! Grunden til at jeg nævnte K701 var at de befinder sig i samme prisklasse som HD 650 !
|
|
|
Du kunne også kigge på nogle Beyerdynamic DT770 PRO, de er lukkede, og er ultra komfortable :D
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Solvin diy konstruktion som jeg har samlet Akg 530 ligger i baggrunden
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvordan lyder den så?!
Gerne i forhold til hvad du før har hørt
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Jamen hvordan lyder den så?!
Gerne i forhold til hvad du før har hørt |
|
|
Da jeg lige er blevet færdig med den og der er lidt ting der skal justeres ind så har jeg ik lyttet så meget men Duffy lyder skræmmende godt. Det må siges at være mit første stationære headfi setup så har kun en bærbar amp at sammeligne med og så langt er jeg ikke kommet endnu
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu aner jeg ikke så meget om K530, men er det ikke en lidt kedelig model i forhold til K?01-serien.. dvs 701, 601 501.. Desuden sjov løsning med vertikale tilslutninger. Det tror jeg ikke at jeg har haft set før
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Nu aner jeg ikke så meget om K530, men er det ikke en lidt kedelig model i forhold til K?01-serien.. dvs 701, 601 501.. Desuden sjov løsning med vertikale tilslutninger. Det tror jeg ikke at jeg har haft set før  |
|
|
Jeg må indrømme det var lidt en chance jeg tog. Havde læst en masse og ku ikke bestemme mig og så bestilte jeg akg 530. Den lå i prisklassen som jeg på tidspunktet ville gi. Det sku være nemt at komme til alle tilslutninger selvom den sku stå tæt på en væg, så derfor blev det hele sat på toppladen. Lytteindtryk vil komme senere har ik rigtig haft tid
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.. du må give det et forsøg med nogle mere high-end bøffer når den er helt færdig og tilspillet og det hele.. :) Og ja det er da faktisk også ganske praktisk med tilslutninger ovenpå, sådan pladsmæssigt, omend man så muligvis kunne risikere at kablet bukker om over rørene, som antageligt bliver særdeles lune ? Udover det, er det da ret praktisk egentligt..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg omsider fikset mine kære Sony SA-5000 der havde en dårlig forbindelse i kablet (møgkabler !)
Jeg ledte noget tid efter hvordan jeg skulle fikse det. Det letteste havde været at klippe 5 cm af kablet i hver side og lodde det på igen (problemet var at lederen var ødelagt hvor sony dumt nok har valgt at fæstne kablet ved at binde en knude på det. En knude syntes jeg dog ellers er en smart løsning. Dette forudsætter dog at kablet kan holde til det, hvilket sonys kabel ikke kan ! 
Den fede løsning ville jo selvfølgeligt have været at sende dem over søen til apuresound eller lignende og få et fedt kabel på, men jeg følte ikke lige for at bruge 200$ plus fragt på et kabel 
I stedet købte jeg et kabel fra MarkL på headfi som recabler Denon hovedtelefoner. Kablet er taget direkte fra et sæt Denon D5000, og er faktisk et ret lækkert kabel, i hvert fald udseendet af det.
Lidt billeder skal selvfølgeligt også til 

Her ses de med det nye kabel. Det gamle snoldede kabel er det som ligger i baggrunden og skammer sig.

og lige et fra siden også..

Det nye Denon-kabel og jack, som kan skrues af, hvilket til mig er fantastisk. Nu kan jeg også bruge dem med mit bærbare setup i hele huset uden så meget besvær..
Lyden:
Lyden er.. tja.. ret meget ligesom før syntes jeg. Måske er der kommet en lille smule mere bas, eller også vil jeg bare gerne selv have at det skal lyde bedre Der er dog bestemt ingen nat/dag forskel. Yderligere har jeg ikke rigtigt kunnet bruge dem ordenteligt de sidste par måneder, så den gamle lyd står ikke så klart i min hukommelse (prøvede dem lige 5 min inden kablet blev skiftet dog)
Og så også lige et stort tak til Dennis Frie herindefra for at være behjælpelig med et par lodninger 
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tilføjelse..
Denon D5000 kablet kostede ca 45$ inkl fragt fra: http://www.lawtonaudio.com/page10.html
Efterfølgende er der nu også kommet kabler fra D7000 til salg. Disse skulle dog have samme ledere som D5000 (ifølge markl selv i hvert fald) men bedre isolation ser det ud til.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud kolind. Hvordan er D5000 kablet? Jeg havde kortvarigt D2000, og var ved at gå amok over kablet, det filterede helt vildt!
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
| Ser godt ud kolind. Hvordan er D5000 kablet? Jeg havde kortvarigt D2000, og var ved at gå amok over kablet, det filterede helt vildt! |
|
|
Tjoh.. det er ret tykt og stift efter v-samlingen og der er noget microfoni (eller hva man nu kalder det på dansk) hvis kablerne gnider mod hinanden. Og så er det lidt langt til mit brug (men jeg sidder så også så jeg kan nå min forstærker ved mit skrivebord).
Jeg er dog fint tilfreds med det sådan alt i alt..
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her min kombo med RudiStor NX-03 og Grado SR325I..
Utroligt dejligt sæt med godt perspektiv og en super detaljering..
Lige efter de blev pakket ud.
RudiStor NX-03.
Grado med Sennheiser hd 414 puder.
original puder.
NAD cd-afspiller som nuværende lydkilde, og ja den skal skiftes ud.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du skal lede længe efter bedre lyd end det du har i det sæt der Mads57
Jeg har selv SR325i og jeg må indrømme, at de tager mere og mere spilletid fra alle de andre hovedtelefoner.
Jeg elsker deres opløsning. Ville meget gerne høre dem sammen med den Rudistor der .
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg tror du skal lede længe efter bedre lyd end det du har i det sæt der Mads57
Jeg har selv SR325i og jeg må indrømme, at de tager mere og mere spilletid fra alle de andre hovedtelefoner.
Jeg elsker deres opløsning. Ville meget gerne høre dem sammen med den Rudistor der . |
|
|
jeg må også ærligt indrømme det er en super dejlig lyd der er i de grado´er.. hørt nogle sige at de er for skarpe i lyden,
men det ser jeg som deres force..
næste skridt er en bedre lydkilde, det vil gøre underværker.. jeg er ellers LP mand, men det er alt for giftigt at kombinere
pladespiller - rudistor - grado.. du får godt nok samtlige detaljer med hvilke er rigtig god, men støjen følge også med..
øvøv..
Det er en rigtig god forstærker, hvor så godt som intet går tabt i lyden.. jeg havde en anden forstærker på prøve tidligere,
som også var rigtig god, som havde en anelse bedre lydbillede, men knap så detaljeret, men jeg tror jeg skal have den
hjem i stuen igen senere.. du kan se den her: http://www.hmel.dk/
Den er et lyt værd, den giver et rigtig god modspil til
grado hvis man synes at grado er for lys i lyden.. den er meget direkte og in your face i lyden, men samtidig dejlig roligt
lydbilled..
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan lytter jeg lige for tiden mest. De nye HD650 får jo lidt "oppetid" 

|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud, men har du overvejet et kortere kabel
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
Det ser lækkert ud, men har du overvejet et kortere kabel  |
|
|
Selvfølgelig har jeg dèt . Skal vel ha`noget i stil med det her, til den kommende amp.

|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud, men hvis det er stationært, hvorfor så bruge iPod?
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt samlet èt nemt sted (160GB). Og slet ikke dum lyd med lossless filer . . . .eller .wav
Og stationært er det IKKE pt. 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du burde overveje et Qables el lign til at forbinde din lydpotte  med forstærkeren, så du har mini jack istedet for RCA i enden
|
| Til top |
|
| |