| Forfatter |
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@
MRGM
Den ser nice ud. Tager du den med til head-fi mødet d. 4 september i Klampenborg?
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske, må se om jeg skal noget eller ej. Har 5 fødselsdage den kommende måned.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRGM skrev:
|
Har jeg sagt den spiller forrygende?
Kæden er som følger:
.wav-filer [16bit 48KHz] -> HT Omega Claro -> Perreaux SXH2 -> Sennheiser HD280
|
|
|
Forstærkeren er ganske køn, men er det ikke lidt overkill til et sæt HD280 ? Eller er du meget glad for dine HD280 ? 
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det min tur til at få skiftet ud. Min alderene Sennheiser HD565 døde og mine behov skiftede, så derfor jagtede jeg i en anden retning. Valget faldt på en Audio-Technica ATH-A700 trukket af en IAudio 7 med 16 GByte  Nu er det ikke meget jeg har nået at lytte til kombinationen og ørevarmerne er endnu ikke spillet til, men må tilstå at jeg er meget imponeret. Jeg havde nok håbet de var lidt mere lukkede, men pyt. Det var ikke det primære.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Nogen skal jo nå bunden, så måske det bliver mig med denne  Kostede 41 pund (med strøm-adapter) leveret ved døren, og så den som en mulighed til min Senheisser SR 140, som anvendes ved tv brug. Samtidigt kan jeg se, at det er nemt at tweake i den lille forstærker, så her er lidt legetøj til mig Her er et link til en som har tweaket den godt og grundigt - http://www.rock-grotto.co.uk/B-tech.htm 
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
Så er det min tur til at få skiftet ud. Min alderene Sennheiser HD565 døde og mine behov skiftede, så derfor jagtede jeg i en anden retning. Valget faldt på en Audio-Technica ATH-A700 trukket af en IAudio 7 med 16 GByte
(Fjernet billedet)
Nu er det ikke meget jeg har nået at lytte til kombinationen og ørevarmerne er endnu ikke spillet til, men må tilstå at jeg er meget imponeret. Jeg havde nok håbet de var lidt mere lukkede, men pyt. Det var ikke det primære.
|
|
|
Nu har jeg fået prøvelyttet dem grundigt (og lystigt blevet grint af på jobbet over deres størrelse) og er stadig meget glad for dem. Jeg har dog skiftet væk fra FLAC formatet og kører nu alt i MP3/320KBps. Det lyder stadig meget godt og samtidig kan der være en hel del mere på den. Lige nu har jeg 57 CD'er med let varieret stil, fra rock, jazz, pop, rap og lidt elektronisk sovs. Dermed er der lidt til enhver opgave og stadig over 8 GByte fri på den.
Det er også vild sjovt at eksperimentere med indstillingerne på IAudio'en og så holder den strømmen meget godt, imens den trækker mine store hørebøffer meget godt, af en så lille dims at være.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
bdef skrev:
S� er det min tur til at f� skiftet ud. Min alderene Sennheiser HD565 d�de og mine behov skiftede, s� derfor jagtede jeg i en anden retning. Valget faldt p� en Audio-Technica ATH-A700 trukket af en IAudio 7 med 16 GByte
(Fjernet billedet)
Nu er det ikke meget jeg har n�et at lytte til kombinationen og �revarmerne er endnu ikke spillet til, men m� tilst� at jeg er meget imponeret. Jeg havde nok h�bet de var lidt mere lukkede, men pyt. Det var ikke det prim�re.
|
|
|
Nu har jeg f�et pr�velyttet dem grundigt (og lystigt blevet grint af p� jobbet over deres st�rrelse) og er stadig meget glad for dem. Jeg har dog skiftet v�k fra FLAC formatet og k�rer nu alt i MP3/320KBps. Det lyder stadig meget godt og samtidig kan der v�re en hel del mere p� den. Lige nu har jeg 57 CD'er med let varieret stil, fra rock, jazz, pop, rap og lidt elektronisk sovs. Dermed er der lidt til enhver opgave og stadig over 8 GByte fri p� den.
Det er ogs� vild sjovt at eksperimentere med indstillingerne p� IAudio'en og s� holder den str�mmen meget godt, imens den tr�kker mine store h�reb�ffer meget godt, af en s� lille dims at v�re. |
|
|
Heheh kan godt huske mine a700 og w5000, de ser sjove ud på hovedet  Og ja 320 er fint, men prøv do at have det samme nummer i flac og 320 også skift frem og tilbage, nogen numre kan man i praksis ik høre forskel hvis man ikke virkeligt nærlytter, men andre numre der er det alligevel hørbart. Mener Cluas engang i visdom sagde at 320 lyder kedeligt i forhold til falc, og jeg må give ham ret. Og ja i7 holder super strøm, og den blir ved med at gøre det efter et par år, mener det er et panasonic batteri af super kvali de har brugt i den.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg sgu atter til at bruge penge. En iPod Classic 2009 160 GB og Westone UM3X (brugt fra head-fi). Så venter jeg bare på at Justin bliver færdig med Pico Slim.

__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... hvad siger du til de Westone? Jeg lyttede til dem før sommerferien - og er man vant til Etyerne så er man da helt
ovre i den anden grøft med UM3X. Noget mere bas - ja nærmest overdrevet meget bas i forhold til men knap så meget finesse.
...og man kan jo altid bruge en ny iPod
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Hmmm... hvad siger du til de Westone? Jeg lyttede til dem f�r sommerferien - og er man vant til Etyerne s� er man da helt
ovre i den anden gr�ft med UM3X. Noget mere bas - ja n�rmest overdrevet meget bas i forhold til men knap s� meget finesse.
...og man kan jo altid bruge en ny iPod  |
|
|
Ahh ik altid http://www.youtube.com/watch?v=7tyExKyBQ-w&feature=relat ed Super sjovt klip fra Der Untergang, Hitler for en Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
| Hmmm... hvad siger du til de Westone? Jeg lyttede til dem før sommerferien - og er man vant til Etyerne så er man da helt ovre i den anden grøft med UM3X. Noget mere bas - ja nærmest overdrevet meget bas i forhold til men knap så meget finesse. |
|
|
Jeg synes ikke man er ovre i den anden grøft da de stadig har en meget jævnt og neutral frekvensgang men ja de har mere bas (dog egentlig ikke overdrevet synes jeg) og nok lidt mindre sparkle i toppen men en generelt meget fuldere lyd. De lyder egentlig lidt hen ad Ed8 bare med mindre bas. Nu må vi se hvad jeg synes om dem når jeg har levet med dem i nogle måneder. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nc8000
Jeg var meget tæt på at købe disse Westone sidst jeg var i østen, håber du skriver lidt mere når du har haft lidt tid med dem. På head-fi får de meget god kritik. Vil det være overkill og få lavet nogle custom ørepropper til dem? (efter din mening)
Hilsen Morten
nc8000 skrev:
burning777 skrev:
| Hmmm... hvad siger du til de Westone? Jeg lyttede til dem før sommerferien - og er man vant til Etyerne så er man da helt ovre i den anden grøft med UM3X. Noget mere bas - ja nærmest overdrevet meget bas i forhold til men knap så meget finesse. |
|
|
Jeg synes ikke man er ovre i den anden grøft da de stadig har en meget jævnt og neutral frekvensgang men ja de har mere bas (dog egentlig ikke overdrevet synes jeg) og nok lidt mindre sparkle i toppen men en generelt meget fuldere lyd. De lyder egentlig lidt hen ad Ed8 bare med mindre bas. Nu må vi se hvad jeg synes om dem når jeg har levet med dem i nogle måneder. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
|
Hej nc8000
Jeg var meget tæt på at købe disse Westone sidst jeg var i østen, håber du skriver lidt mere når du har haft lidt tid med dem. På head-fi får de meget god kritik. Vil det være overkill og få lavet nogle custom ørepropper til dem? (efter din mening)
Hilsen Morten
nc8000 skrev:
burning777 skrev:
|
|
Jeg synes ikke man er ovre i den anden grøft da de stadig har en meget jævnt og neutral frekvensgang men ja de har mere bas (dog egentlig ikke overdrevet synes jeg) og nok lidt mindre sparkle i toppen men en generelt meget fuldere lyd. De lyder egentlig lidt hen ad Ed8 bare med mindre bas. Nu må vi se hvad jeg synes om dem når jeg har levet med dem i nogle måneder.
|
|
|
|
|
|
Jeg har endnu selv prøvet custom propper men der er flere på head-fi der skriver at UM3X bliver endnu bedre ved anvendelse af Westones UM56 custom propper __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nyt legetøj til folket! Sennheiser HE60 (og HEV70, ikke på billedet) og så en superlækker HybridAmp DIY elektrostatforstærker (billeder af indmaden her, det er den nederste forstærker):  Det samlede anlæg ser derefter sådan ud (konens lir bagved  ):
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud. Så mangler du bare en STAX og STAX Pro så du kan teste alle udgangene.
Det er da den mest blærede feature jeg længe har set med dedikerede udgange til de tre muligheder
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Det ser godt ud. Så mangler du bare en STAX og STAX Pro så du kan teste alle udgangene.
Det er da den mest blærede feature jeg længe har set med dedikerede udgange til de tre muligheder  |
|
|
Jeg har allerede haft mine HE60 tilsluttet STAX Pro udgangen for at høre, om der var forskel (det var der ikke umiddelbart). STAX Normal bruger 260V, HE60 bruger 540V, STAX Pro bruger 580V, HeAudio Jade bruger 600V. Her er den oprindelige salgsannonce fra head-fi: IC: HybridAmp for Electrostatic Headphones (multi-talent)[EU]__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid syntes, der må skulle en god portion mod til at have højspænding så tæt på tindingerne ;-)
Jeg er pt lidt underdrejet, men håber jeg snart får overskud til at tage mig kærligt af Darkless aflagte HD800.
De liger bare der i kassen og ser så fine ud.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du bemærket at markl sælger det Adrenaline kabel vi havde til demo på meetet med $200 rabat på head-fi ? __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det skal han da være velkommen til. Jeg har en mistanke om, at hans Adrenaline ikke sælger så godt som han gerne havde set. Generelt tror jeg, at folk der kan lide lyden af HD800 også er ganske godt tilfredse med standardkablet. Personligt ville jeg i hvert fald ikke spendere flere hundrede dollars på et aftermarket-kabel.
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ultra mobil. Westone UM3X og Sandisk Sansa Clip+ 8gb (venter på 32gb micro kort kommer i handlen, så har jeg 40gb på den  ) En fornuftig combo til 2500 bobs.  Clip'en passer perfekt ned i etuiet til UM3X'erne, hvor der er en lille lomme man kan ... clip'se den fast i.
|
| Til top |
|
| |