| Forfatter |
|
Sebastian L Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nææhhh, der er jo rør i den HybridAmp. Så må den jo lyde godt?  Hvordan spiller den sammen med HE60?
__________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min HybridAmp spiller super dejligt sammen med HE60. Der er virkelig detaljer og indlevelse i musikken for alle pengene. Nu mangler jeg blot en ny lydkilde. Jeg har aftalt en demo med Vassago HiFi, hvor jeg kommer forbi og lytter på Wadia 381i, 581iSE og 781i. Sidstnævnte har især fanget min interesse, så det skal nok blive spændende.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
MRGM skrev:
|
Har jeg sagt den spiller forrygende?
Kæden er som følger:
.wav-filer [16bit 48KHz] -> HT Omega Claro -> Perreaux SXH2 -> Sennheiser HD280
|
|
|
Forstærkeren er ganske køn, men er det ikke lidt overkill til et sæt HD280 ? Eller er du meget glad for dine HD280 ? 
|
|
|
Halløj, det er alt for længe siden jeg har kigget i denne tråd. Jo, det er nok overkill HD280 Pro, kan drives af stort set hvad som helst. De er jo kun 64 Ohm.
Men min erfaring med dem (de har været med mig i mange mange år), er at jo mere power jo bedre styr på bassen er der, denne er jo ret pumpet i deres tilfælde og kan let blive lidt svampet.
Endnu mangler jeg at tage mig sammen til at prøve noget andet en dag, men de egner sig glimrende til film, spil og musik, hvor alt baggrundsstøjen gerne skal være til at ignorere.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Min HybridAmp spiller super dejligt sammen med HE60. Der er virkelig detaljer og indlevelse i musikken for alle pengene.
Nu mangler jeg blot en ny lydkilde. Jeg har aftalt en demo med Vassago HiFi, hvor jeg kommer forbi og lytter på Wadia 381i, 581iSE og 781i. Sidstnævnte har især fanget min interesse, så det skal nok blive spændende. 
|
|
|
Så skal du da vist lige have solgt din L3000 og lidt til først __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Nu mangler jeg blot en ny lydkilde
|
|
|
Har du solgt din Stello? Det er ellers en ok DAC. __________________ Vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
darkless skrev:
Min HybridAmp spiller super dejligt sammen med HE60. Der er virkelig detaljer og indlevelse i musikken for alle pengene.
Nu mangler jeg blot en ny lydkilde. Jeg har aftalt en demo med Vassago HiFi, hvor jeg kommer forbi og lytter på Wadia 381i, 581iSE og 781i. Sidstnævnte har især fanget min interesse, så det skal nok blive spændende. 
|
|
|
Så skal du da vist lige have solgt din L3000 og lidt til først |
|
|
Tja, Min Weiss er ved at blive solgt på head-fi.org netop nu. Jeg har fået et godt tilbud på en 781i og samtidig skal jeg "kun" lægge 50% up front. Resten kan så finansieres over de næste 12 måneder rentefrit. Men jo, det ville bestemt være rart hvis mine L3000 ville sælge. Der er desværre røget en del af dem over disken på head-fi de sidste par måneder, så interessen er ikke så høj for tiden. Jeg har også smidt dem op her på hifi4all, men...  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jedi skrev:
darkless skrev:
Nu mangler jeg blot en ny lydkilde
|
|
|
Har du solgt din Stello? Det er ellers en ok DAC.
|
|
|
Jeg bruger fortsat min Stello inde i min stue. Den nye lydkilde er specifikt til head-fi brug. __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
nc8000 skrev:
darkless skrev:
|
|
|
Så skal du da vist lige have solgt din L3000 og lidt til først
|
|
|
Tja, Min Weiss er ved at blive solgt på head-fi.org netop nu. Jeg har fået et godt tilbud på en 781i og samtidig skal jeg "kun" lægge 50% up front. Resten kan så finansieres over de næste 12 måneder rentefrit. Men jo, det ville bestemt være rart hvis mine L3000 ville sælge. Der er desværre røget en del af dem over disken på head-fi de sidste par måneder, så interessen er ikke så høj for tiden. Jeg har også smidt dem op her på hifi4all, men... 
|
|
|
Hvad med Weiss, hvad er der galt med den? __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Hvad med Weiss, hvad er der galt med den? |
|
|
Der er intet galt med lyden fra Weiss, den er blot ikke helt så indlevende og musikalsk som den Wadia 581SE, jeg hørte på det sidste head-fi møde i oktober måned. Da jeg hørte den, vidste jeg, at jeg var nødt til at eje sådan en afspiller. I eftermiddag tager jeg forbi vassagohifi og sammenligner Wadia 521, 381i, 581iSE og 781i og så min Weiss. Derefter ved jeg forhåbentlig, hvilken model jeg foretrækker. __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg endelig fået mig et sæt Grado, som afløseren for mine gamle Koss.
Billeder kommer senere (når der igen er lys).
Dog må jeg sige, at forskellen på visse punkter er enorm. Vokalen, især hurtig vokal (som f.eks. Kashmirs gamle plader, Yellow fra Cruzential), lyder fænomenalt meget bedre. Dog er de ikke helt, som jeg havde håbet på - så jeg venter lige og ser, med burn-in.
Ellers må jeg nok ud og investere i en ordentlig DAC/head-amp. :/
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så tilbage til billederne....
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Og så tilbage til billederne....
|
|
|
Som sagt, så gjort
Var så heldig i tidernes morgen at overtage Techtrinos gamle setup, der i dag er blevet udvidet med et sæt Superlux HD 681. Prisen taget i betragtning spiller de rigtig godt!
Ellers er det et sæt Beyerdynamic DT-880, der spiller på en Corda Prehead-1 MKII. Og i computeren sidder der et Onkyo Wavio SE-200 PCI lydkort. Er godt tilfreds med det hele lige pt. så ingen opgradering på den front.
På den bærbare front bruger jeg en Sansa Clip med en Corda Move og et par Yuin OK1.
Der kunne jeg godt tænke mig at prøve et par Etymotic engang når pengepungen tillader det. __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejrup skrev:
Ellers er det et sæt Beyerdynamic DT-880, der spiller på en Corda Prehead-1 MKII.
|
|
|
Husk det er en Prehead Mrk II SE og det endda Jan Meiers egen tidligere hjemmeamp  Det SE er vigtigt da det lige gør forstærkeren 250usd dyrere kun i dele, da det bla er en stepped attenuator, mener det er en Dact også er der vidst nok en del Blackgate i den også
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejdrup - Det er to rigtigt lækre setups da.. Hvad syntes du om OK1 ?
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DT-880 er en rigtig dejlig hovedtelefon, god allrounder, men jeg syntes den især gør sig rigtig godt til klassisk musik __________________ Vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Sejrup skrev:
Ellers er det et sæt Beyerdynamic DT-880, der spiller på en Corda Prehead-1 MKII. |
|
|
Husk det er en Prehead Mrk II SE og det endda Jan Meiers egen tidligere hjemmeamp Det SE er vigtigt da det lige gør forstærkeren 250usd dyrere kun i dele, da det bla er en stepped attenuator, mener det er en Dact også er der vidst nok en del Blackgate i den også |
|
|
Hehe ja ja  Kunne ikke huske præcist hvilken model det var og da jeg kiggede under bunden i mørket var det hvad jeg lige kunne få øje på. Men ja Techtrino har selvfølgelig ret, jeg nyder bare musikken og tænker ikke så meget over de tekniske detaljer.
OK1 er jeg super super glad for. Men mit sammenligningsgrundlag er så oss kun et sæt Apple bøffer, så det skulle være underligt hvis ikke det føltes som en klar forbedring __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Jeg har endnu selv prøvet custom propper men der er flere på head-fi der skriver at UM3X bliver endnu bedre ved
anvendelse af Westones UM56 custom propper |
|
|
Nu har jeg haft mine um3x i en måneds tid og prøvet alt fra skum, plastik, hjemmefusk og sillicone juletræet. Sidstnævnte
fungerer bedst hos mig. Standard skum propperne syntes jeg kostede lidt i toppen. Hvad har du gjort dig af erfaringer? __________________ Vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder mere og mere af dette sæt:
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jedi skrev:
nc8000 skrev:
Jeg har endnu selv prøvet custom propper men der er flere på head-fi der skriver at UM3X bliver endnu bedre ved
anvendelse af Westones UM56 custom propper |
|
|
Nu har jeg haft mine um3x i en måneds tid og prøvet alt fra skum, plastik, hjemmefusk og sillicone juletræet. Sidstnævnte
fungerer bedst hos mig. Standard skum propperne syntes jeg kostede lidt i toppen. Hvad har du gjort dig af erfaringer? |
|
|
jeg bruger Shure black olives som jeg også gør på mine forskellige Ety'er __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NC 8000
Nu har du jo snart haft dem i noget tid, hvad syntes du om dem?
Godt nytår
Hilsen Morten
nc8000 skrev:
Jedi skrev:
nc8000 skrev:
Jeg har endnu selv prøvet custom propper men der er flere på head-fi der skriver at UM3X bliver endnu bedre ved anvendelse af Westones UM56 custom propper |
|
|
Nu har jeg haft mine um3x i en måneds tid og prøvet alt fra skum, plastik, hjemmefusk og sillicone juletræet. Sidstnævnte fungerer bedst hos mig. Standard skum propperne syntes jeg kostede lidt i toppen. Hvad har du gjort dig af erfaringer? |
|
|
jeg bruger Shure black olives som jeg også gør på mine forskellige Ety'er |
|
|
|
| Til top |
|
| |