| Forfatter |
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@stineamalie
SR80 er bestemt også en god hovedtelefon da.. og åbenhed i spandevis ja. Synd at grado er så dyre her i EU egentligt...
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
Jeg spiller på AKG K1000 som er koblet til Quicksilver 6550/kt88 monoblocks.
Forforstærker fra Cary Audio og pladespillere kompo fra Kuzma/vdH samt en rega cd
afspillere.

|
|
|
Jeg er overhovedet ikke misundelig på dine AKG K1000  Du skriver bare en personlig besked, inden du smider dem ud igen
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
 tja... jeg er ikke sikker om jeg sælger dem, men jeg kunne godt tænkt mig at supplere med flere headphones, f.eks en som dine 701. __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok imponerende ud og er en hovedtelefon jeg altid gerne har villet høre. Du smider lige det hele på bagagebæren og tager det med til næste head-fi møde hvor og hvornår det nu bliver.
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Så må jeg lige få fat i sådan cykel til at gemme tingerne i  Og sådan en, hvis det bliver en lang cykel tur. 
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Hej,
Nu ved jeg godt, at jeg smider en bombe ved at stille sådan et spørgsmål, men det må på ingen måde forstås negativt!
Mit spørgsmål er:
Hvad har hovedtelefoner med hifi at gøre??
-Morten |
|
|
Sådan skrev jeg i en tråd for snart 3 (tre?!) år siden. Jeg skulle blive klogere!  I dag en hel del fattigere, ser setup'et således ud: Hovedtelefoner:- Goldring DR150 - AKG K701 - Etymotic Research ER4P Forstærker:- Headroom Total Airhead Kilder:- Ipod 1st gen. Shuffle - Ipod 3rd gen. Nano Whisky:- Oban (købt i Skotland for et par uger siden  ) __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Hej,
Nu ved jeg godt, at jeg smider en bombe ved at stille sådan et spørgsmål, men det må på ingen måde forstås negativt!
Mit spørgsmål er:
-Morten | | |
hovedtelefoner kan afsløger ting som man sællent kan få fra højttalere. men dynamiken bliver aldig den samme som et sæt gode hæjttalere. blandt mig selv fortrækker jeg hovedtelefoner frem for højttalere da man for det første for en lyd som selv mange mange tusends kr højtalere ikke kan præstere. og hvis man har et lille forbrug af penge er det en ok billig måde at få meget vellyd på.
Ps. men det er da godt du er blevet klogere
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
NESREDNA skrev:
Hej,
Mit spørgsmål er:
-Morten |
|
|
hovedtelefoner kan afsløger ting som man sællent kan få fra højttalere. men dynamiken bliver aldig den samme som et sæt gode hæjttalere. blandt mig selv fortrækker jeg hovedtelefoner frem for højttalere da man for det første for en lyd som selv mange mange tusends kr højtalere ikke kan præstere. og hvis man har et lille forbrug af penge er det en ok billig måde at få meget vellyd på.
Ps. men det er da godt du er blevet klogere |
|
|
Læg mærke til at spørgsmålet er næsten 3 år gammelt, og at NESREDNA siden ER blevet klogere! (og fattigere) 
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tillade mig at være uenig m.h.t. dynamik. Hovedtelefoner kan være fuldt ud lige så dynamiske. Deres største minus er manglen på rumlig dybde. Da stort set al musik er mixet til højttalere, er det bare noget, man må leve med. Hører du derimod en god binaural indspilning, vil du ærgre dig over, at ikke mere musik fås i udgaver mixet specifikt til hovedtelefoner.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hovedtelefoner kan være lige så dynamiske men man får aldrig det fysiske impact som lyd fra højtalere vil have så det er ikke et spørgsmål om enten eller, hver måde har sine styrker og svagheder.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Læg mærke til at spørgsmålet er næsten 3 år gammelt, og at NESREDNA siden ER blevet klogere! (og fattigere) 
|
|
|
Lidt klogere og meget fattigere  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ganske rigtigt at hovedtelefoner ikke giver trykket i mellemgulvet som et par højtalere kan gøre. Men et par hovedtelefoner gengiver nemt ned til 20Hz, prøv bare at sætte en tonegenerator til hovedtelefon-forstærkeren, så bliver man forbavset, gør jeg det samme med mine højtalere, ja så siger de ikke et dyt, hvad det skyldes ved jeg godt, men faktum er at 90% af alle højtalere ikke går så dybt, så vil man høre virkelig dyb og opløst bas, så er hovedtelefon-lytning den billigste måde.
Som en også var inde på, så er der så mange små mikro detaljer man ikke får via højtalere, selvom de har kostet spidsen af en jetjager. Jeg vil langt hellere lytte på mine hovedtelefoner, efter jeg har fået øjene op, for den fremragende måde de gengiver musikken på.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kristjan - vældigt imponerende... ligefrem to relativt store mono-rør-blokke til et par hørebøffer.. Det må jo lyde intet mindre end fantastisk Og så på sådan et par "ear-speakers" som man vel må klassificere K1000 som 
Misundelsen breder sig... hehe
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
|
@Kristjan - vældigt imponerende... ligefrem to relativt store mono-rør-blokke til et par hørebøffer.. Det må jo lyde intet mindre end fantastisk Og så på sådan et par "ear-speakers" som man vel må klassificere K1000 som 
Misundelsen breder sig... hehe
|
|
|
ja K1000 er altså 74dB og er faktiskt tænkt til at tilsluttes direkt til ht terminaler på forstærkeren. Impedansen er 120 Ohm hvor man kan sætte en modstand i paralelle med headphonerne til at forstærkeren ser ud i en lavere impedans, dvs. hvis det er nødvendigt.
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juhu, så kom kablet til mine HD25-1 endelig og mit transportable setup er nu komplet - så jeg tænkte jeg lige ville vise et lille billede.

Og i samme omgang et af mit ydmyge hjemme setup.

Det kunne meget vel blive ændret. Jeg har i hvert fald nogle Stax tanker som jeg synes det er lidt svært at komme af med
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her er så den endelige udgave af mit soveværelses anlæg. Nu skal der ikke ændres mere kun lyttes til musik.   Jungson CDT2 cd med Amperex A2900 NOS rør i udgangen NLE-053 xlr kabel i custom 20 cm udgave RudiStor RPX-100 forstærker ATH-L3000 med APureSound V2 balanceret kabel IsoTek Mini Sub GII AC filter dims IsoTek Elite AC kabler
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ser virkeligt lækkert ud... håber noget af det kan komme med til Head-fi meetet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det går op med kørsel så kommer det hele med
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |