Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Sandman skrev:
Nu kan det godt være det kommer lidt sent, når nu gulvet er støbt, men kunne du ikke have lavet elektrisk gulvvarme, det fylder ikke lige så meget som vandrør, når du nu har isoleret mod jorden |
|
|
Det var også i mine tanker, men ingen el varme her. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo få sådan nolge udemæket lavvolts nogen, men det kan jo være de udsender støj??
Nogen der har erfaring med det?
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Sandman skrev:
Man kan jo få sådan nolge udemæket lavvolts nogen, men det kan jo være de udsender støj??
Nogen der har erfaring med det?
|
|
|
Jeg tror mere du skal være bekymret over det store strømforbrug fra sådan et  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lavet 21 huller i loftet og der er sat dør i til teknikrummet. Der er stadig lang vej endnu men det går stødt derudaf.
Tæppet er også bestilt og bliver lagt den 13 november. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Så er der lavet 21 huller i loftet og der er sat dør i til teknikrummet. Der er stadig lang vej endnu men det går stødt derudaf.
Tæppet er også bestilt og bliver lagt den 13 november.
|
|
|
billeder & billeder jeg kan ikke få nok af dem det giver et forløb
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der sket noget i weekenden ellers? Skal du have lysstyring på dine lofts-spots lagt ind i din remote? (Forresten helt enig med Power Watt ang.  Mvh Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder kommer i næste uge .
Vi har brugt hele weekenden på at flytte 80% af vores ting tilbage i ejendommen. 10% kommer sammen med familien på onsdag og de sidste 10% (biffen) kommer ca. den 14/15 november, for som i kan se så er kælderen desværre ikke færdig endnu. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt igen.
Som tidligere skrevet så er der lavet huller til de 20 spots og maleren har været her i dag og spartle første gang.

Og et fra den anden side

Døren til kælderen er også sat på plads og der er en DB 35 lyddør

Trappeløbet er også lydisoleret med rockwool og gipsplader. Det er samme rum som bliver husets teknikrum. Den sorte ting i forgrundet er en vandledning som ikke er sat på plads endnu.....

Mandag bliver der spartlet anden gang og så skal der væves og males den næste uges tid. Planen er stadig at der skal ligges tæppe på den 14 november og alt til biffen ankommer den 15 november. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Skal du have lysstyring på dine lofts-spots lagt ind i din remote?
|
|
|
Hvilken remote skal du have? __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Skal du have lysstyring på dine lofts-spots lagt ind i din remote?
|
|
|
Hvilken remote skal du have?
|
|
|
Jeg har en remote fra hifi klubben hvor jeg kan styre 8 enheder. Tror dog jeg holder lyset ude fra den og tager den på den medfølgende lille remote. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige taget lidt i dagslys efter der er rydet lidt op i biffen

Skiltet på 50 x 70 som skal være i kælderskakten

De 4 alm. billeder i 20x30 til biffen

__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ene skilt (THX) er det ikke lidt misvisende? Er der reelt ikke kun ét THX certificeret produkt blandt dem du har tænkt dig at bruge? 
Nå nok pjat! Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste der glæder mig til at se den færdige version af dit "legerum". For slet ikke at tale om, hvor meget du selv må glæde dig  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser stadig brand godt ud , du må snart være helt i underskud ang. musik/films.
Det bliver garanteret som at få et spritnyt anlæg når det kører igen . Jeg følger selvfølgelig med hele tiden , der sker nyt Flot flot __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he jeg bruger kun et lydformat pr. film så du har ret i dine betragtninger .
Og ja jeg er MEGA i underskud da den sidste film på det store lærred blev set i sommers inden det hele blev taget ned.
Der er også indkøbt + gaver til en 24 timers film dag , men jeg tager den nok over et par dage hvor ungerne er sendt ud til mormor og morfar .
I næste weekend skal jeg til messen i Kbh. for at høre en del fed lyd og billed (håber jeg) så der får jeg nok stillet en lille smule sult, men at få mit eget igen bliver sku rigtig dejligt. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der Henrik. Tror jeg kan kende de skilte - fra Franske Soundplaques - ja? Han er en flink fyr, ham der laver det. Hvor har du fået dem printet u? - og hvad har de kostet - og hvad med rammerne. Ser vildt fedt ud i STOR størrelse. Nu skal jeg snart have udvalgt mig dem jeg vil have hjemme på væggen. Særligt efter at have set bl.a. DTS & Denon-skiltet, som jeg selv har overvejet kraftigt. (OG ja - THX er bare fedt i sig selv.. om ikke andet kan man argumentere for at f.eks. star-wars filmene er THX... det må være nok til at man kan hænge skiltet op at have de 6 film!   Der er ikke meget af mit udstyr der er hard-ware THX-certificeret, men det spiller sku fedt med THX-lydspor  Det ser bare for flot ud - glæder mig til at se det hele færdigt. Offcourse
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror der er derfra som du siger. Jeg fandt dem via et link her på sitet.
Pris for alle 5 skilte var 700,- inkl. montering i rammer så det er da til at betale  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte:
Jeg fik en mail om hvilket gulv jeg skal have, men det er ikke kommet med på sitet. Det kan være at du har trukket det tilbage, men der kommer tæppe på gulvet. Det er en tæppe UDEN gummibagside da evt. fugt i et kældergulv skal kunne fordampe ud i rummet i stedet for at gemme sig under tæppet og derved komme til at lave en skade på gulv og tæppe. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 05 November 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Der er ikke meget af mit udstyr der er hard-ware THX-certificeret, men det spiller sku fedt med THX-lydspor
|
|
|
Bare for at få det på det rene, så findes der ikke THX-lydspor. THX er en standard ikke et lydformat.
Af samme grund giver Henriks svar til min kommentar om THX skiltet ingen mening  Et lydspor af gangen, javel, men det er så DD eller DTS. Kommentaren gik forøvrigt på, at det eneste THX certificerede er Parasound effekten, ikke at det betyder noget, men når man nu vælger at skilte med det  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Der er ikke meget af mit udstyr der er hard-ware THX-certificeret, men det spiller sku fedt med THX-lydspor
|
|
|
Bare for at få det på det rene, så findes der ikke THX-lydspor. THX er en standard ikke et lydformat.
Af samme grund giver Henriks svar til min kommentar om THX skiltet ingen mening  Et lydspor af gangen, javel, men det er så DD eller DTS. Kommentaren gik forøvrigt på, at det eneste THX certificerede er Parasound effekten, ikke at det betyder noget, men når man nu vælger at skilte med det 
|
|
|
Uha da..  jeg har da hele to produkter der er THX certificeret da subben også er .
Er godt klar over at THX er en standard ligesom THX Ultra osv. Det jeg mente er at man kun spiller med et format af gangen. Der er ældre film som ikke er DTS. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man så sige, at StarWars filmenes lydspor (I Dts) er lavet efter foreskrifterne fra THX? eller hvad... Det må være det de mener.
klik for stor versionLigeledes har jeg set flere PS2-spil (bla(SSX snowboard-spillene) der reklamerer med THX lydspor. " Sound Something that's always been satisfying in the SSX series is high
production music and sound effects. From the first grooving menu track,
the music selection is sharp. From the coolly implemented Radio BIG to
the enormous list of licensed artists in the game, SSX 3 is a festival of sonic excellence. To bolster that, SSX 3 is a legitimate THX endorsed game, ensuring high-quality sound clarity." ( Kilde) Så man kan sige, at THX-brandet har bredt sig ud over flere kategorier end rent hardware / teknisk udstyr. Man kan på THX´s hjemmeside ansøge om at få følgende produkter THX-certificeret - :
THX Certified Home Theater Product
THX Certified Cinema
THX Certified Pro Studio
THX Certified DVD
THX Certified Home Screening Room Som det ses kan man altså også få certificeret en version af en DVD, hvis det lydtekniske etc. er "i orden " jvf. THX´s standarder. Så i den forstand vil jeg stadig mene, at man kan vise THX film.. Om det så også er fulgt til dørs med fuld certificering af udstyret resten af vejen er så en anden sag. Det er vel de færreste der har 100% THX-cert. udstyr.. vi har vel alle sneget et par "genbrug" ind fra tidligere setups etc. Herudover er selve certificeringen jo dyr for producenterne, og ikke-certificerede produkter kan sagtens levere "godkend-bar" lyd, uden at have betalt for en certificeringen. Nok om det.. ville også bare lige argumentere for, at THX-skliltene er flotte, og "biograf-agtige" på den klassiske måde.. Så jeg tror jeg hænger et op, ligesom Henrik, selv om hele min bio ikke er THX-vertificeret.. så ser jeg bare StarWars.. som åbentbart er.. det er godt nok for mig. Og hvad THX kan gøre for "software"-siden (lydsporet på en DVD) kan tydeligt opleves netop i Starwars.. Podracer-scenen er en af de fedeste til at demoe en god biografs lydanlæg.. Er der sub.. eller ingen sub.. vi lytter lige!.  Mvh. Offcourse (EDIT - ved godt at "THX-lyd" ligger i DTS-formatet eller evt. DD. normalt.. men selve kvaliteten af lydsporet /billedsiden / masteringen / mixet/ transferen lever op til THX-krav)
|
Til top |
|
|