Mighty-boy skrev:
Hovhov, manden kan være ordblind, og hans manglende lingvistiske evner behøver derfor ikke at have nogen som helst sammenhæng med hans boglige og/eller praktiske viden inden for feltet, så gå efter bolden og ikke manden, tak. |
|
|
Pladder, ordblind er jo bare et ord man har fundet på, fordi det ikke længere er politisk korrekt, at kalde folk der ikke kan læse og stave for dumme, hvad de jo er. Det er det samme med idioter, de blev så til åndsvage, så blev de til evnesvage, og nu er de udviklingshæmmede. Men de bliver jo ikke mere normale af den grund.
Citér:
Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke ved tilstrækkeligt omkring elektronik til at give en teoretisk forklaring - eller konstatere at den ikke findes - på hvorfor en forstærker (hvad enten den er rør- eller transistorbaseret; siger min erfaring) lyder bedre efter at have fået tæsk et par dage. Min oplevelse er dog, at lyden klart ændrer sig - kald det bare adaption, det rager mig en høstblomst om det er mentaltbetonede fænomener der får mig til at synes det lyder bedre, for om det er det, lyder det jo stadig bedre for mig, og så kan jeg være ligeglad med alt andet. Dog kan jeg også falsificere sidste teori, da jeg i en a/b/c test mellem tre ens forstærkere med 10 andre måtte erkende at forstærker B, hvilken der havde spillet et par uger, lød betydeligt bedre end de to andre, der var right out of the box.
|
|
|
Jeg har aldrig opevet den slags. En computer bliver ikke hurtigere med tiden, og jeg kan ikke tro at en transsistorbaseret forstærker bliver bedre med tiden.
|