Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Erfaringer med kabinet (HMC-1S53A) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
esha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg over kraftigt at bygge min nye HTPC udfra dette kabinet fra Hiper.

Jeg har læst følgende test, men vil meget gerne høre fra nogle af jer med personlige erfaringer, problemer og ideer.
Test 1
Test 2
Test 3
Test 4
Test 5

Det ser jo alt sammen godt ud, men hvad siger I til det?
Til top Vis esha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esha Besøg esha's Websted

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kabinettet.

+ : Relativt billigt, fylder meget lidt - specielt i dybden og ser ret godt ud og der er masser af USB-porte på fronten.

- : 200W er ofte overkill, og den monterede 50mm blæser larmer en del - regner med at skifte min ud med en 50mm blæser med >10CFM og 3pin stik, der tilsluttes bundkortet så jeg kan se omdrejningstal og regulere på hastigheden. Videre er denne blæser sat til at suge ind, hvorved der samles en masse varm luft i kabinettet. Det er blevet noget bedre efter den blev vendt til at suge ud.

Overall: Et lækkert kabinet til fornuftige penge. Men skift blæseren. Jeg købte en NorthQ 3392-kobber køler, men vil nok have valgt hiper-køleren i stedet, hvis jeg kunne vælge om - og sætte PSU-blæseren (50mm) til at suge ind og vende Hiper-kølerens 80mm blæser til at blæse ud af toppen af kabinettet. Vær opmærksom på, at der kun er ét udvidelsesslot - så hav derfor flest mulige funktioner onboard, da det vil være svært at opgradere.

Jeg kører med en 45W CPU - og maskinen bliver rigelig varm - så anvend ikke noget, der afgiver mere varme. Glem alt om decideret grafikkort - af varmehensyn skal du ikke anvende mere end et onboard.

Egnede cpu'er: AMD BE-2300 og BE-2350 (45W), Intel Core 2 duo E4300 og E2160.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes