Forfatter |
|
SonOfSatan Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
har her på forummet kørt en tråd omhandlende b.la. hvor man kunne købe diskoteksudstyr. Det har givet en masse gode links, og venlig respons som jeg er virkelig glad for 
Har selv søgt efter den kraftigeste diskoteksforstærker som jeg kunne finde, som også indebar en Behringer Europower - EP2500. Den er i mellemtiden blevet kritiseret som en opreklameret forstærker. Altså tallene havde ikke noget med virkeligheden at gøre Så nu vil jeg bede om jeres hjælp til at finde den kraftigeste forstærker til mig.
Har selv tænkt på mærker som f.eks. Crown eller IMG Stageline. Hvilken forstærker skal jeg vælge? Max pris ca. 6000 kr. Dog måske med undtagelser, hvis det er virkelig godt.
m.v.h.
SonOfSatan
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
he-man Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonOfSatan skrev:
hey
har her på forummet kørt en tråd omhandlende b.la. hvor man kunne købe diskoteksudstyr. Det har givet en masse gode links, og venlig respons som jeg er virkelig glad for 
Har selv søgt efter den kraftigeste diskoteksforstærker som jeg kunne finde, som også indebar en Behringer Europower - EP2500. Den er i mellemtiden blevet kritiseret som en opreklameret forstærker. Altså tallene havde ikke noget med virkeligheden at gøre Så nu vil jeg bede om jeres hjælp til at finde den kraftigeste forstærker til mig.
Har selv tænkt på mærker som f.eks. Crown eller IMG Stageline. Hvilken forstærker skal jeg vælge? Max pris ca. 6000 kr. Dog måske med undtagelser, hvis det er virkelig godt.
m.v.h.
SonOfSatan |
|
|
Hvoer meget effekt skal du bruge??
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey he-man
jeg skal bruge i hvertfald 2x300 W i 8 Ohm. Det er miniumsgrænsen for den forstærker jeg agter at erhvere.
m.v.h.
SOS
|
Til top |
|
|
he-man Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonOfSatan skrev:
hey he-man
jeg skal bruge i hvertfald 2x300 W i 8 Ohm. Det er miniumsgrænsen for den forstærker jeg agter at erhvere.
m.v.h.
SOS |
|
|
Okay jeg har to monoblokke PPA 1600 på ca 1500w i8ohm, godt nok med blæser i. men der meget effekt i, og spiller godt. men de skal lige friskes op..
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de "gamle" Thule Audio PA250 B som er opgivet til 250W / 8 ohm og 2*450W / 4 ohm, giver i virkeligheden noget mere effekt..
2 *380W RMS 1 % THD+N i 8 ohm og 2*570W RMS 1 % THD+N i 4 ohm...(20Hz til 20KHz)
Nypris 17000,- men kan nok findes til omkring 6000,- brugt..
Og så får du nok noget bedre lyd end i de PA forstærkere..
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder jo ikke ringe med sådan en Thule, men jeg satser heltst på nyt udstyr. Altså sådan noget som IMG Stageline, Crown osv. En Crown XLS602 er rimelig heftig, men har ikke kunne finde en bestemt pris på den...
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til he-man
Kig lige i manualen igen. Selv i den proffesionelle verden er 1500 watt i 8 ohm meget.
Til SonOfSatan
kig her
http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=& Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&PrisTil=700 0&PrisFra=4000&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortS ogX=0&radX=0&radY=0&KortSogNavn=0&RegionId=0 &Forhandler=0&RubrikId=240&OldNiveau=2&Favor itNavn=&SoegningId=0&Niveau=2&annoncetype=2& Sortering=1&Sorteringtype=1&CurPage=1
kig efter crown powertech og Ecler PAM1400. De sparker seriøs røv, og deres watt er til at stole på.
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal den stå i stuen / rum / værelse??
__________________ Søren
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
til afm|
den skal stå på mit værelse som er på 30 KvM, og bruges til når jeg holder lidt party 
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der har erfaringer med disse forstærkere; JB Systems PS700/PS1000? De er temmelig kraftfulde på papiret, men kan man stole på tallene? Kender ikke det her mærke, så ville lige høre jer ad
M.v.h.
SOS
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke forstærkerne, men prisen virker nærmest latterlig lav,
også selvom der ikke er inkluderet moms (så er prisen 6000).
De 2x18000 uF ladelytter, var nok ikke noget jeg ville reklamere
med som en feature. Det er vel kun hvad man kan betegne som
minimumskrav.
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, anede mig nok at det var for godt Men så bliver det et valg mellem en Crown XLS602 eller en IMG Stageline STA-1202. Vil selv mene at de har effekt nok, også til hvis der senere skulle komme en lille sub til.
Så er det bare hvor jeg finde disse billigst?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
En af de "gamle" Thule Audio PA250 B som er opgivet til 250W / 8 ohm og 2*450W / 4 ohm, giver i virkeligheden noget mere effekt..
2 *380W RMS 1 % THD+N i 8 ohm og 2*570W RMS 1 % THD+N i 4 ohm...(20Hz til 20KHz)
Nypris 17000,- men kan nok findes til omkring 6000,- brugt..
Og så får du nok noget bedre lyd end i de PA forstærkere..
|
|
|
Alle forstærkere giver et godt boost hvis man måler med så meget støj som 1%, men jeg er enig - den er et bedre bud, og så er den samtidig til at komme af med igen når man engang vil det. Thule mister ikke værdi som PA-udstyr, og brugt betyder intet så længe den er iorden. Jeg ville klart anbefale det - specielt i lyset af besparelsen. (og så er den også en del pænere)  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg satser på så vidt muligt at købe nyt udstyr, kun i yderste tilfælde vil jeg handle brugt. Lydkvaliteten er bestemt ikke noget jeg går op i, den skal bare kunne kunne spille højt og med masser af power i lyden Det er nogle af de eneste punkter som den skal kunne opfylde.
flere meninger udebedes tak 
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
har i dag fået af vide af en jeg kender, at man skal bruge en mixer til PA-udstyr. Ellers vil lydsignalet fra f.eks. cd-afspilleren ikke være særlig højt. Skal jeg købe en mixer oveni hatten eller hvad?
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville anbefale dig en for-forstærker i stedet for en mixer, men ja; en af delene er nødvendige.
Hvis du kan finde en ny Crown til de 6000 kroner vil det være fint, men det tvivler jeg på. Se efter en Dynacord S1200 eller EV Q 66 (det er samme forstærker men med forskellige mærker på). Det er efter min mening klart bedste køb i klassen. Jeg har selv kørt med 2 Dynacord S1200 engang og det spiller virkelig op til dans. De kan godt findes for 6000 kroner (nye). Du kan se den på www.dynacord.com
Personligt syntes jeg Dynacorden er pænest, og så har den volumenreguleringen siddende på forsiden, så gå efter den hvis du skulle være interesseret. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
R. Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonOfSatan skrev:
til afm|
den skal stå på mit værelse som er på 30 KvM, og bruges til når jeg holder lidt party 
|
|
|
300 watt!! Phew - mindes mine dali18 på en onkyo m504, kunne spille så højt at INGEN kunne tale sammen - det var på ca 30m2.. Da vi for sjovt prøvede nogle Cerwin Vega cd70, kom effekten aldrig over 50 watt, før vi ikke kunne være i rummet..
|
Til top |
|
|