| Forfatter |
|
SonOfSatan Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej R. Nielsen
det var ellers nogle heftige nogen du der har fundet, vil jeg lige tjekke nærmere 
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiggede på linket som R. Nielsen gav mig, og der fandt jeg noget spændende må jeg sige. EN forstærker af mærket "American Audio" til kun 4.499 kr. Den var ganske heftig, og havde de tilslutninger jeg skal bruge.
Så mangler jeg bare at høre lidt af jeres erfaringer med dette mærke 
/SOS
|
| Til top |
|
| |
R. Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft en American Audio V 3000, en rigtig god forstærker med masser af power i forhold til prisen, kører uden problemer på fuld skrue en hel aften, også med 6 stk. 8 ohms højtalere koblet til.
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
R. Nielsen
lyder rigtig nice, havde du mixer på eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
R. Nielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps jeg havde mixer på, du kan dog godt sætte en CD afspiller direkte til i nødstilfælde, men så har du selfølgelig ingen tonekontroller.
Jeg brugte forstærkeren til profesisonelt brug, og har bl.a. brugt den til topkasser i forbindelse med halfester med 500- 600 gæster.
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder lige spm udstyr for mig, ved du om man kan få tilsendt varer fra showtec? bor nemlig i den anden ende af landet så
Kender du andre steder de forhandler den?
|
| Til top |
|
| |
R. Nielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen problemer med at få den tilsendt, kun et ekstra beløb til porto.
Du kan også købe den hos Daltech i Ringsted, de reklamere med prisgaranti på American Audio, så du skulle kunne få den til samme pris der, husk blot at fortælle hvor og til hvilken pris du har set apparatet. (jeg købte min hos Daltech)
Adressen er Rugvænget 13B DK 4100 Ringsted. tlf. 5767-1814
http://www.discotronix.dk/
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
til R. Nielsen
tusind tak for al din venlige hjælp, det er jeg meget glad for. Du har været til stor hjælp ringsted kan jeg langt nemmere komme til, så det er langt bedre 
m.v.h.
SonOfSatan
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm hvis jeg var dig, så vil jeg kigge efter en gammel brugt, Harman/Kardon Citation 22 den er kun på 200 FTC 8 Ohm Watt ( Continuous )
Og 300 IHF Watt ( dynamic ) i 8 Ohm og 500 watt i 4 Ohm og 800 Watt i 2 Ohm
og har en sprisstrøm på 120 A
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seriost..American audio er en joke inden for den professionelle verden. De specs er intet vard. De spiler ogsa hardcore darligt.. sat en til lyt i 5 min sa ved du hvad jeg taler om. Hvis det er til noget Brian disko dasko sa kan lydkvali maske vare ligemeget..men du patanker at have den staende pa varelset.
Du snyder dig selv ved ikke at kobe brugt til den pris. Find dig en brugt Crown sa har du bade power og lydkvali. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
R. Nielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Hasselhof
Læs lige SonOfSatan's indlæg igennem inden du svare.
Han ledte efter en ny forstærker, helst ikke en brugt, til en pris på 5000-6000kr.
Om en American Audio overholder spec. skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke har målt den, til gengæld har jeg sammenlignet den med både Crown MA 1201 og Dynacord S-1200, og at den sammenlignet med dem skulle lyde hardcore dårligt er kort og godt det rene vrøvl.
Effektmæssigt ved en lyttetest følger den også godt med en Dynacord S-1200 som koster 7000-8000kr.
At du mener at American Audio i den professionelle verden betegnes som en joke, tjaa!!! nu havde jeg ikke lige det indtryk at SonOfSatan ville starte et udlejningsfirma.
Som kraftig værelse forstærker er V3000 en kanon forstærker og absolut vellydende, også sammenlignet med en Crown.
ps. jeg har en kollega som spiller over 100 job om året med American Audio V3000 ( mobildiskotek ), jeg har ikke hørt han skulle have haft problemer med den.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
til R Nielsen
"Som kraftig værelse forstærker er V3000 en kanon forstærker og absolut vellydende, også sammenlignet med en Crown"
Det kan du ikke mene seriost? Jeg skal gerne stille op med en MA1200, sa kan vi lave en test :) De to forstarkere er som nat og dag.
Du har ret i at hvis man leder efter en ny amp til 5-6k sa er en ma1200 uinteressant.
jeg vil mene at en Crown xls er bedre end en v3000 men ingen af dem er rigtig gode, derfor vil jeg sige han skal kobe brugt, til den pris kan der ikke faes noget ordentligt nyt.
Brugte Crown forstarkere kan godt skaffes med fabriksgaranti til under 6k __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
R. Nielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 03:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Crown MA 1200 er alt for grovkornet og fnidret i diskanten, skal vi snakke god lyd er Dynacord S-1200 væsentligt bedre.
Men det bliver vi nok aldrig enige om.
Jeg har i øvrigt lige et citat fra en test af V4000, V3000's storebror som er opbygget efter samme princip, i følge denne test gør American Audio et eller andet rigtigt.
" Dynamic headroom is just shy of 2db at 1.96db…a very superb number again for any amp, let alone one in this price range.
I now understand the confidence John Brown (American Audio Sales Manager) has in his amplifiers…he made a believer out of me and I don’t impress easy! I had several people approach me during the recent Mobile Beat convention and ask if my recent article at ProDJ.com, “Best Bang For The Buck” amplifier shootout was indeed accurate. That shootout found the American Audio V-4000plus clearly the winner against the Mackie M-2600 and QSC RMX-2450 in a three-way shootout, and they’re both excellent amplifiers. I’m not a paid reviewer. I do this for the love of audio and to help others achieve great sound…I don’t play that pay to play thing that many magazines play. I can only repeat what I told them...
The American Audio V-4000plus is the real deal! It offers incredible bang for the buck and should be considered by anyone looking for good solid amplification period…I highly recommend this unit!
Bob Dietrich Acoustic Dreams & Lightbeams Disc Jockey Entertainment ProDJ.com Technical-Equipment/Gear Moderator"
V4000 kan købes for 6700kr.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 05:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du har ret i vi ikke bliver enige
De gange hvor folk har klaget over for hard diskant/fnidret/grovkornet mht Crown MA sa har det uden undtagelse vist sig at vere en fejl i deres opsatning. Lav en freq sweep pa din american audio og du vil finde den bojer pant af i de hojere frekvenser, det far den til at lyde behagelig i forhold til en Crown ma som har en helt flad freq resp.
ta en dynacord S 1200 og en Crown MA..sat dem pa en jbl Vertec bund...hvis du ikke kan hore hvordan dynacorden halter bagefter sa prov at satte en Laser accel. pa..
2 db dynamic headroom i 5 ms for over 1khz er ikke noget at prale med..tvertimod. Crown MA kan give dens fulde effekt begge kanaler drevent i rum temp op til 40 grader kont.
Men en fair samligning er det ikke da crown ma 1200 er nesten 3 gange sa dyr.
Samlign med en Crown CE eller XS eller Power tech..dynacord og american audio far stadig max tesk.
al respekt for dem der er glade for ders american audio amps..god for dem.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay må nok sige at der er kommet fart på diskussionen herinde Jeg går bestemt ikke op i lydkvaliteten, det er for så vidt lige meget. Men V3000 har de tilslutninger og spec's jeg leder efter.
Så kan man købe brugt siges det, men det har jeg ikke tænkt mig. Men jeg vil gerne have garantien med og så self at det er nyt. Som en ganske korrekt så, skal jeg IKKE lave noget med udlejning Er kun 16 så jeg leder ikke efter det helt vilde. Har haft NAD og hifi, så nu vil jeg prøve noget andet. Synes selv at V3000 + mixer lyder som et godt udgangspunkt for mit lille starteranlæg.
I øvrigt kan jeg ikke sige det tit nok, mange tak for al den kreavtive respons jeg har modtaget 
/SOS
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du have en mixer når en hifi for-forstærker til samme penge lyder bedre og er nemmere at betjene i det daglige? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen
fik fat i et par diskotekshøjtalere her for ikke så længe siden. Så det skal passe sammen, og så kan jeg bruge min gamle amp til tv'et, dvs film osv.
Og så for at prøve noget nyt simpelthen 
|
| Til top |
|
| |
FMK. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der. Jeg har set enDynacord S1200
til 4500.- på www.megasound.dk i deres tilbudsliste.
mvh. FMK.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 21 Februar 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonOfSatan skrev:
|
til afm|
den skal stå på mit værelse som er på 30 KvM, og bruges til når jeg holder lidt party 
|
|
|
Jesus!!! jeg har en sony surrouns reciever med 5x100w til fest trækker den mine Cerwin Vega LS-15 godt nok til at min nabos glas falder ned fra hans hylde! (og mine egne også for den sags skyld )
er du ude på at blive døv hehehe ???
bor forresten på kolegie så der er ikke så langt til min nabo og det er så på ca 13 KvM
|
| Til top |
|
| |
SonOfSatan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe nej da . Har i øvrigt fundet den amp jeg vil have, valget faldt på en Crown MT1200. Plus at jeg har fået købt en gammel 18" sub til at lægge den sidste bund 
mange tak for al den venlig respons jeg har fået i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |