Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Editors choice (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Det skal siges at hvis man ser bort fra endnu en Editors Choice award, så var det ikke en ringe anmeldelse af Audio Analogue grejet. Det skal da bestemt også ud når i har gjort noget godt og det lader også til at i er grundige når i giver Editors Choice awarden.

Stadig bliver der altså bare givet for mange af dem hvilket er synd da det hele nærmest bliver en lang lovprisning. Og jeg har altså heller aldrig læst om et produkt herfra som får en anmeldelse som ville være "under middel". Hvorfor tror I selv at det er tilfældet og er i ikke enige om at det er et problem som skal løses?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Tjae Hurtig,

Jeg byggede min første forstærker da jeg var 13-14 år gammel såee  Men ja, vi har da en udviklingsafdeling idag, men de gør da (nogenlunde) som jeg siger 

Det er nu ikke en fejl at vi opgiver vores effekter som f.eks 125w 8 ohm, og 250w i 4. Men du (og ca 2 andre) er de første i verden der mener det er fordi skulle forsøge at give indtryk af at have opfundet den perfekte forstærker. Alle andre ved godt at vi og alle de andre der opgiver effekt på den måde (Krell, Dali, Gamut, Marantz etc etc etc) ikke har hævdet at have opfundet den perfekte forstærker. Du mangler dog at hamre løs på de andre mærker ? kommer det snart ?  Jeg tror det ikke, men hvis du er en kompetent tekniker, ved du jo også at der er regler for hvad man må skrive effektmæssigt, og det er som bekendt at man skal opgive minimumsdata, og det gør vi. Det morer mig egenligt at vi har lavet forstærkere i 15 år, og altid opgivet effekt på den måde, og så efter 15 år, hvor vi (og en masse kollegaer) har opgivet effekt på den måde, så bliver det opdaget på et dansk forum at vi (og vore kollegaer) de sidste 15 år har lavet den perfekte forstærker uden at andre end jer opdagede det

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 29 August 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvorvidt jeg er i stand til at vurdere produktionspriser.... Hhmmm det skulle jeg mene. Måske endda bedre end dig, idet jeg sel fungerer som elektronikudvikler, og selv har kontakten til underleverandører.
Jeg er ikke i tvivl om, at du kender produktionspriserne på dine egne produkter. Men det er vel mere fordi du kan læse dig til dem, og i mindre grad fordi du har en stor elektronikforståelse. Eller hur... troede faktisk ikke du selv var elektronikmand .

Nej har stadig kun 15 års professionel erfaring (incl indkøb og design), og da vi selv havde printproduktion var det en beskeden produktion med kun 2 Siemens SMD robotter, en 4 meter lang IR ovn, bølgelodder etc etc. Så jeg er nok bare en novice, der roder lidt i værkstedet, som min far sagde om vores fabrik på 1937m2 dengang. Men fædre er jo heller aldrig til at stille tilfreds

Nu er det jo ganske normalt at have kontakt til leverandørerne som indkøber, men det siger jo stadig ikke meget om f.eks produktionskvaliteten hos dine underleverandører. Alle kan jo finde leverandører der laver billigt, derimod er det en kunst at finde leverandører der kan lave høj kvalitet.

Samtidig kan man da normalt ikke udenpå komponenterne se deres pris eller kvalitet. Tag bare disse 2 her. De ser ret ens ud, men den ene er økologisk produceret:

Gæt den økologiske.. eller kan du se det

Gæt den økologiske.. eller kan du se det ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Guldkysten skrev:
hele den her roden rundt, gør at jeg synes at tingene kan stilles sådan op:

1. H4A laver ingen anmeldelser - folk vil så brokke sig over det..
2. H4A laver anmeldelser, og folk brokker sig

Jeg synes ærlig talt, at folk er blevet noget små i skoene, hvad med at man så bare holdte sig væk, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, uanset hvad de gør, så får de jo modstand - tag nu for pokker da at indse, at en anmeldelse ikke er en skid andet end en beskrivelse, af anmelderens indtryk og mening, intet andet.

tja det undrer vi os også over nogen gange. Kritik er som altid velkomment, men når folk får svar på tiltale og burde indse at der er visse ting vi ikke ændrer på, bare sådan uden videre. og stadig ikke forstå det, så undrer det mig at de gider blive ved.

Nu synker jeg lige lidt ned på et lavt niveau og er lidt (mere?) selvfed/arrogant for en kort bemærkning. Jeg tror at grunden til at et par branchemedlemmer er her på siden, selvom de synes det er noget l**t. Er fordi HIFI4ALL.DK er hele grundlaget for deres forretning. Uden en side af vores størrelse, ville ingen kende til deres lille butik. De ville være nødsaget til at finde andre veje at få deres informationer ud, det kan måske endda komme til at koste noget ..

tænk på hvor meget man kan få gratis, opret en profil på siden. Det er gratis. følg reglerne og bliv reg. som branchemedlem. Vælg det brugernavn som din butik hedder, og skriv en masse spas i din signatur. Så hver gang du smider et indlæg ud, er der lidt mere reklame på siden. send nyheder, det er også gratis. vov dig lidt, og send et produkt til test, det er også gratis. Men vil du have lidt mere skub i tingene, ofrer man et par tusinde kr, og bliver en del af tilbudsavisen. Så kan du (indtil videre) skyde annoncer afsted i flæng, så folk kan se hvilke fede produkter du sælger, og hvor meget billigere du er end alle andre. Det er så ikke gratis, men heller ikke dyrt.
og så er der banner annoncer, de kan være lidt dyre hvis du er en lille butik og vil have på forsiden... men måske pengene værd?

Det du kommer med her, er da en fuldstændig useriøs afsporing af debatten. Og det kan jeg skrive uden "at synke ned på et lavt niveau og uden at være selvfed..." delcitat slut. helt faktuelt, så er jeg ret overbevist om at hvis JEG havde skrevet sådan om dig, så havde jeg fået endnu en advarsel. Men det får du nok ikke

Det viser jo med al tydelighed at det svært at være moderator på en tråd når man osse selv er anmelder og måske føler sig ramt af en kritik af jeres (selv)fordelte roller her.

Hvad man som branchemedlem, med ufuldstændig ret til genmæle, oplever man kan bruge dette site til og hvad man ikke kan bruge fra det, er da ens egen sag. Jeg kan da ikke se noget som helst forkert i at jeg annoncerer her, og samtidig synes der er noget I kan blive langt bedre til som redaktion/anmeldere!

Det kan da ikke undre dig, i 2007, at folk "bliver ved" selv efter de har fået at vide de ikke har ret...
Sådan er tiden og det kan man lisså godt forholde sig til.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
witzel skrev:
Guldkysten skrev:
hele den her roden rundt, gør at jeg synes at tingene kan stilles sådan op:

1. H4A laver ingen anmeldelser - folk vil så brokke sig over det..
2. H4A laver anmeldelser, og folk brokker sig

Jeg synes ærlig talt, at folk er blevet noget små i skoene, hvad med at man så bare holdte sig væk, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, uanset hvad de gør, så får de jo modstand - tag nu for pokker da at indse, at en anmeldelse ikke er en skid andet end en beskrivelse, af anmelderens indtryk og mening, intet andet.

tja det undrer vi os også over nogen gange. Kritik er som altid velkomment, men når folk får svar på tiltale og burde indse at der er visse ting vi ikke ændrer på, bare sådan uden videre. og stadig ikke forstå det, så undrer det mig at de gider blive ved.

Nu synker jeg lige lidt ned på et lavt niveau og er lidt (mere?) selvfed/arrogant for en kort bemærkning. Jeg tror at grunden til at et par branchemedlemmer er her på siden, selvom de synes det er noget l**t. Er fordi HIFI4ALL.DK er hele grundlaget for deres forretning. Uden en side af vores størrelse, ville ingen kende til deres lille butik. De ville være nødsaget til at finde andre veje at få deres informationer ud, det kan måske endda komme til at koste noget ..

tænk på hvor meget man kan få gratis, opret en profil på siden. Det er gratis. følg reglerne og bliv reg. som branchemedlem. Vælg det brugernavn som din butik hedder, og skriv en masse spas i din signatur. Så hver gang du smider et indlæg ud, er der lidt mere reklame på siden. send nyheder, det er også gratis. vov dig lidt, og send et produkt til test, det er også gratis. Men vil du have lidt mere skub i tingene, ofrer man et par tusinde kr, og bliver en del af tilbudsavisen. Så kan du (indtil videre) skyde annoncer afsted i flæng, så folk kan se hvilke fede produkter du sælger, og hvor meget billigere du er end alle andre. Det er så ikke gratis, men heller ikke dyrt.
og så er der banner annoncer, de kan være lidt dyre hvis du er en lille butik og vil have på forsiden... men måske pengene værd?

Det du kommer med her, er da en fuldstændig useriøs afsporing af debatten. Og det kan jeg skrive uden "at synke ned på et lavt niveau og uden at være selvfed..." delcitat slut. helt faktuelt, så er jeg ret overbevist om at hvis JEG havde skrevet sådan om dig, så havde jeg fået endnu en advarsel. Men det får du nok ikke

Det viser jo med al tydelighed at det svært at være moderator på en tråd når man osse selv er anmelder og måske føler sig ramt af en kritik af jeres (selv)fordelte roller her.

Hvad man som branchemedlem, med ufuldstændig ret til genmæle, oplever man kan bruge dette site til og hvad man ikke kan bruge fra det, er da ens egen sag. Jeg kan da ikke se noget som helst forkert i at jeg annoncerer her, og samtidig synes der er noget I kan blive langt bedre til som redaktion/anmeldere!

Det kan da ikke undre dig, i 2007, at folk "bliver ved" selv efter de har fået at vide de ikke har ret...
Sådan er tiden og det kan man lisså godt forholde sig til.

nej, sådan noget ville du ikke have fået en advarsel for. jeg har endda diskuteret netop dette med et branchemedlem. Men lad det nu ligge.

for at bruge dine egne ord, så må du jo føle dig ramt af kritik, siden du mener det er dig specifikt jeg skriver om.

Jo det undrer mig at folk bliver ved og ved.. om "tiden er sådan" ændrer ikke på det, jeg synes stadig det er underligt. ..

jeg forsvarer ikke udelukkende egne handlinger, jeg forsøger at forsvare den kritik der bliver rettet mod HIFI4ALL.DK som helhed. Meget af kritikken går igen uanset hvilken anmelder der måtte have lavet den test der udløser debatten, så kan det ikke kun være om en person, men om den praksis vi har for udførelse af vores tests..

jeg har på intet tidspunkt sagt at du ikke var velkommen til at komme med kritik, selvom du er annoncør. Jeg svarede på guldkystens indlæg der ledte mine tanker hen på den velkendte sætning fra den gamle admin, at hvis man ikke kunne lide lugten i bageriet, så kunne man finde et andet sted at handle.

som sagt før, der skal være nogen til at skrive anmeldelser, og de andre i staben mener åbenbart, at vi der er moderatorer/administratorer, sagtens magter den opgave også.
Anmeldere står desværre ikke i kø, eller dvs der står egentlig 2, men dem har vi mere eller mindre afvist da vi ikke mener de er velkomne i teamet, hvilket iøvrigt er sket på afstemning med fuld enighed over hele linien.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

[Hov hov, TS, det er jo snyd - begge billeder er hentet fra samme addresse, ergo er det samme tomat og altså begge enten økologiske eller konventionelle - så den skal du længere ud på landet med - enhver økologisk landmand kan jo se forskel på en økologisk og en uøkologisk tomat, men ikke på samme tomat! ... hvor jeg vil hen med det fortaber sig dog i alzheimertågen! - nåh jo - komponenter og tomater er æbler og pærer, eller noget i den stil, emmm.....]

Men vedr. emnet ville jeg nok også være lidt forsigtig med en vild eskalering i brugen af Editors Choice stemplet, hvis jeg havde noget som helst at skulle ha sagt, hvilket jeg ikke har.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 29 August 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Tjae Hurtig,

Jeg byggede min første forstærker da jeg var 13-14 år gammel såee  Men ja, vi har da en udviklingsafdeling idag, men de gør da (nogenlunde) som jeg siger 

Det er nu ikke en fejl at vi opgiver vores effekter som f.eks 125w 8 ohm, og 250w i 4. Men du (og ca 2 andre) er de første i verden der mener det er fordi skulle forsøge at give indtryk af at have opfundet den perfekte forstærker. Alle andre ved godt at vi og alle de andre der opgiver effekt på den måde (Krell, Dali, Gamut, Marantz etc etc etc) ikke har hævdet at have opfundet den perfekte forstærker. Du mangler dog at hamre løs på de andre mærker ? kommer det snart ?  Jeg tror det ikke, men hvis du er en kompetent tekniker, ved du jo også at der er regler for hvad man må skrive effektmæssigt, og det er som bekendt at man skal opgive minimumsdata, og det gør vi. Det morer mig egenligt at vi har lavet forstærkere i 15 år, og altid opgivet effekt på den måde, og så efter 15 år, hvor vi (og en masse kollegaer) har opgivet effekt på den måde, så bliver det opdaget på et dansk forum at vi (og vore kollegaer) de sidste 15 år har lavet den perfekte forstærker uden at andre end jer opdagede det

Mener jeg konstruerede min første forstærker som 12-13 årig. I øvrigt ren klasse-A efter den gamle bog, hvor Iq = Imaks. Inden da havde jeg bygget nogle stykker!

Den der med fordoblingen.... hhmmmmm... Jeg mener ellers helt bestemt, at du selv har udtalt at det er et tilfælde at I opgiver effekterne på denne måde, der tilfældigvis signalerer noget ganske positivt.

Hvilken af disse 2 forstærkere A og B, virker til at være bundsolid dimensioneret, og hvilken virker til at være underdimensioneret:
A: 2x100 watt @ 8 ohm og 110 watt @ 4 ohm.
B: 50 watt @ 8 ohm og 100 watt @ 4 ohm.

De fleste ville sige, at B klart fremstår mest stabil og veldimensioneret, idet den dobbler effekten. Samtidig er A dybt underdimensioneret, fordi den nærmest ikke kan levere mere effekt i 4 ohm end i 8 ohm.
Men men men... Nu kommer det meget tilfældige trick: Man opgiver A til at levere samme effekt som B. Altså hhv 50 og 100 watt i 8 og 4 ohm. Det er principielt ikke forkert at den kan gøre det, men det afspejler på ingen måde forstærkerens evner. Tværtimod er det dybt misvisende.
Kan du se hvad jeg mener???

Som tekniker kan man manipulere med tallene, så man kan få selv den værste konstruktion til at virke tiltrækkende. Derfor bør man oplyse de rå data, og ikke et sæt der er finpudsedefor at opnå den korrekte signalværdi.
Det er den slags der er skyld i at gummi-begreber som PMPO eksisterer. Nemlig at man kan manipulere data så meget, at en 1 watt forstærker kan kaldes for 200 watt PMPO.

Misforstå mig ikke. Jeg er ikke ude på at sige noget negativt om Densen produkter. Slet ikke. Faktisk har jeg altid været lidt pjattet med designet, men har ikke lyttet ret meget til Densen.
Min pointe er bare, at hvis man som producent vælger at opgive data på den måde, så er man 100% klar over hvad man laver, og så må man tage de slag det evt måtte give. Og man skal ikke stå forrest for at kritisere andre!

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hurtig som producent, bliver man vel nød til, at synge som de fugle man er i blandt. Det eneste der kan ændre det er lovgivning på området.Og så skal man vel også holde sig for øje, at selvom det er misvisende opgivelser for en teknisk kyndig, er det ikke at lyve.

André  Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Mener jeg konstruerede min første forstærker som 12-13 årig. I øvrigt ren klasse-A efter den gamle bog, hvor Iq = Imaks. Inden da havde jeg bygget nogle stykker!

Øhh.. HAVDE du konstrueret nogle stykker inden du konstruerede din første eller hvad ?

Hurtig skrev:

Den der med fordoblingen.... hhmmmmm... Jeg mener ellers helt bestemt, at du selv har udtalt at det er et tilfælde at I opgiver effekterne på denne måde, der tilfældigvis signalerer noget ganske positivt.

Det må du da MEGET gerne finde et citat fra mig der skulle illustrere. Hvilket du nok ikke kan.. men så fik du da skudt meget noget i skoene jeg ikke har sagt 

Hurtig skrev:

Hvilken af disse 2 forstærkere A og B, virker til at være bundsolid dimensioneret, og hvilken virker til at være underdimensioneret:
A: 2x100 watt @ 8 ohm og 110 watt @ 4 ohm.
B: 50 watt @ 8 ohm og 100 watt @ 4 ohm.

Det kan jeg umuligt vide noget om. Ville du udtale dig om det ? personligt hører jeg da altid på tingene. Men hvis det skal forestille at være målinger er det umuligt, idet fordobling ikke er muligt. Er det opgivne effekter er det jo bare indikation af hvad fabrikanten opgiver at forstærken kan levere.

Men du svarede aldrig på hvorfor Krell, Dali, Gamut, Marantz og alle de andre fabrikker ikke skal have turen ?  Og hvorfor det kun er ca 3 danskere der efter at branchen har opgivet effekt sådan i de sidste 15-20 år endeligt har opdaget at den perfekte forstærker ikke er opfundet ?

Iøvrigt ser jeg da frem til at nu hvor du har så meget erfaring i produktion og priser, og ved så meget om den slags, så tilbyder du din DIY DAC til en tusse.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Hurtig som producent, bliver man vel nød til, at synge som de fugle man er i blandt. Det eneste der kan ændre det er lovgivning på området.Og så skal man vel også holde sig for øje, at selvom det er misvisende opgivelser for en teknisk kyndig, er det ikke at lyve.

André  Jensen

Det er faktisk ikke misvisende for en teknisk kyndig. Som tekniker man ret let se, at en forstærker som de omtalte fra Densen, ikke er i stand til rent at fordoble maks effekten fra 8 til 4 ohm, hvis den samtidig skal kunne levere så store effekter som der er tale om. I det hele taget er det ret besværligt at opnå en ren fordobling. Men bare en tilnærmelsesvis fordobling kræver noget voldsommere dimensionering.

Det er til gengæld misvisende for de der ikke har teknisk indsigt, og bliver nødt til at stole på hvad producenten siger.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Det er faktisk ikke misvisende for en teknisk kyndig. Som tekniker man ret let se, at en forstærker som de omtalte fra Densen, ikke er i stand til rent at fordoble maks effekten fra 8 til 4 ohm, hvis den samtidig skal kunne levere så store effekter som der er tale om. I det hele taget er det ret besværligt at opnå en ren fordobling. Men bare en tilnærmelsesvis fordobling kræver noget voldsommere dimensionering.

Det er til gengæld misvisende for de der ikke har teknisk indsigt, og bliver nødt til at stole på hvad producenten siger.

Du kan IKKE opnå en fordobling, og det burde du vide nu du siger du har teknisk indsigt.

Når du har teknisk indsigt bør du også vide at man SKAL opgive minimumsdata.

Og når du har teknisk indsigt burde du også vide at de fleste highend producenter opgiver deres effekt som det dobbelt i 4 ohm.

Og du burde vide at ingen har haft problemer med det, hverken med vore, eller nogen som helst andres produkter, i hele verden, før der var en der syntes der skulle laves hetz på det her på h4a. Det morsomme var bare at hans egen forstærker var opgivet til 120/240.. nøjagtig som det vi blev hetzet for. OG hans kunne bare ikke levere wattene.. det blev vist til 20% for lidt.. det hetzer DU derimod ikke ? hvorfor egenligt ikke.. der er ikke kun tale om at skrive man fordobler.. men endvidere leverer produktet end ikke varen

Thomas Sillesen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Andre skrev:

André  Jensen

Undskyld jeg glemte Uet, der skulle naturligvis have stået Ukyndig. Men du svarer ikke på mit, spørgsmål med fuglene.

André  Jensen 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 29 August 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Andre skrev:

André  Jensen

Hurtig,

Nu du ved så meget om elektronik, og alt det dér, kan du så ikke lige vise nogle seriøse målinger fra et anerkendt hifi magasin på nogle forstærkere, der dobler effekten fra 8 ohm til 4 ohm?

Jeg venter i spænding    men jeg tror lige jeg lader være med at holde vejret mens jeg venter 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Man kan rent faktisk godt ave en forstærker der fordobler rent fra 8 til 4 ohm. Faktisk også uden at overdimensionere.... Det kræver bare en lidt alternativ tilgangsvinkel til konstruktions-fasen.
Man kan sågar lave forstærkere der mere end fordobler effekten.....

Det med at andre producenter laver samme nummer.... so what!!! Det gør det ikke meget bedre. Men det viser bare at det er noget man fra Jeres side gør helt bevidst. Hvilket i mine øjne blot gør det endnu værre. Nu ved vi da at der ikke var tale om et uheld eller et tilfælde, hvilket sikkert også gælder CD-historien med de 6 watt.

Du har så til gengæld glemt at svare mig på, om I nogensinde er kommet til ved et uheld at opgive specifikationer der får et produkt til at virke væsentlig ringere end det er tilfældet, eller om den slags uheld kun sker med positivt fortegn??

Ang min føste forstærker. Der er forskel på at bygge en forstærker og konstruere en forstærker. Bygger man en forstærker, er det ofte ud fra et kendt diagram. Når skriver at jeg konstruerede den som 12-13 årig betyder det, at jeg selv udviklede den, og altså IKKE benyttedee et færdigt diagram.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Hurtig skrev:
Andre skrev:

André  Jensen

Hurtig,

Nu du ved så meget om elektronik, og alt det dér, kan du så ikke lige vise nogle seriøse målinger fra et anerkendt hifi magasin på nogle forstærkere, der dobler effekten fra 8 ohm til 4 ohm?

Jeg venter i spænding    men jeg tror lige jeg lader være med at holde vejret mens jeg venter 

Mig bekendt har jeg aldrig postuleret, at jeg har set sådanne målinger! Ganske enkelt fordi det ikke er muligt med et traditionelt forstærkertrin.
Min anke går på, at nogen producenter der tydeligvis godt er klar over dette, alligevel opgiverdata der skal hentyde til at det alligevel er tilfældet for deres produkt.
Men man kan faktisk sagtens lave det, hvis man tænker lidt alternativt i konstruktions-fasen. Faktisk kan man opnå mere end en fordobling hvis det er det man ønsker! Også uden at overdimensionere. Men det er næppe noget der gavner lyden!

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Ja da, selvfølgelig er det bevidst. Tror du vi opgiver data ubevidst ? Men svar mig nu bare på om

a) effekt skal opgives som minimumsdata ?

b) man med konventionel konstruktionsteknik ikke kan lave en forstærker der dobler effekten ?

c) at du og dit slæng er de eneste i hele verden der har set et problem i den måde branchen har opgivet effekt de sidste 15 år ?

c) At hvis en producent opgiver højere effekt end produktet giver, så er det for alvor at vildlede kunderne ?

c) om vi må tilbyde din DIY DAC til en tusse når du er færdig med den ?

Thomas Sillesen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 29 August 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
TRX850 skrev:
Hurtig skrev:
Andre skrev:

André  Jensen

Hurtig,

Mig bekendt har jeg aldrig postuleret, at jeg har set sådanne målinger! Ganske enkelt fordi det ikke er muligt med et traditionelt forstærkertrin.
Min anke går på, at nogen producenter der tydeligvis godt er klar over dette, alligevel opgiverdata der skal hentyde til at det alligevel er tilfældet for deres produkt.
Men man kan faktisk sagtens lave det, hvis man tænker lidt alternativt i konstruktions-fasen. Faktisk kan man opnå mere end en fordobling hvis det er det man ønsker! Også uden at overdimensionere. Men det er næppe noget der gavner lyden!

Nåeh... OK, jeg tænkte bare, at du havde noget at have det i, når du sådan farer frem, men OK...

Naturligvis kan man starte med fiksfakserier for at lave negativ udgangsimpedans osv osv for at kunne fordoble effekten. Og hvis dét faktisk var vigtigt for en forstærkers performance, så var der jo givetvis mange, der lavede forstærkere på den måde, men dét er der jo ikke.  Men det er jo sagen fuldstændig uvedkommende.

Pointen er jo, at alle producenter skal opgive minimums effektdata på deres forstærkere, og det gør de så lige fra mægtige Krell og til de mindste producenter. Ud af de hundredevis af producenter på verdensplan, der alle opgiver deres forstærkere efter disse retningslinjer har du og dine så valgt at kaste jeres harme over en enkelt producent. Jeres motiver for dette kan vi gisne om fra nu af og til det har været juleaften en hel masse gange, men det ændrer jo ikke ved fakta om opgivelse af minimums effektdata... Længere er den jo sådan set ikke, vel Hurtig...!?

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gå så langt at give hurtig ret. En forstærker skal opgives hvad den afgiver i fastsatte impedanser, hverken mere eller mindre. Samt med eks. +/- 45 graders fasedrej. Men når det er sagt mener jeg klart, det skal ligge fast rent lovgivningsmæssigt. Her er jeg igen tilbage til mit spørgsmål med fuglene.

André  Jensen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 30 August 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Andre, du kan ikke undgå at det skal være minimumsopgivelser, alene af den grund at forsyningsspændingen varierer. Men ellers synes jeg da du har ret i at man godt kunne have strengere regler.  Sådan noget opstår som lovgivning, og regler, og dem følger man. OG kritiserede Hurtig reglerne som de var og enten nævnte alle der dobler når de specificerer eller ingen, ville jeg intet problem have med det  Men den ensidige hetz er jeg gerne foruden.

Thomas Sillesen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Hurtig, Sillesen m.fl.: Emnet for denne tråd er "Editors Choice" og ikke effekt-opgivelser for forstærkere. Det bedes I venligst respektere

Hvis I vil debatere videre om emnet (i en god tone) er I naturligvis velkomne til at oprette en særskilt tråd.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes