Emne: Editors choice ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ang stemplet "Editors Choice", hentyder det så ikke
til, at anmelderen er så begejstret for produktet, at han selv ville
vælge det?? Så kunne det være sjovt at se, hvor mange af de
produkter anmelderne har kåret til "Editors Choice", som de rent
faktisk selv har valgt at vælge.... Hvis det er i nærheden af 0%,
falder værdien og troværdigheden af det fornemme stempel vel egentlig
lidt til jorden. |
|
|
Det er ikke 0% eller i nærheden at dette.. uden at gå for meget i detaljer om tidligere anmelderes anlæg, så har jeg set flere EC hos vores pensionerede Redaktør. Hr Gige har også et par stykker, og min næste højttaler bliver uden tvivl en princess signature.. men jeg har bare ikke mønten til det endnu. Men jo, hvis et produkt får EC så hentyder det meget kraftigt til at anmelderen vil vælge det.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Du kan IKKE opnå en fordobling, og det burde du vide nu du siger du har teknisk indsigt.
Når du har teknisk indsigt bør du også vide at man SKAL opgive minimumsdata.
Og når du har teknisk indsigt burde du også vide at de fleste highend producenter opgiver deres effekt som det dobbelt i 4 ohm.
Og du burde vide at ingen har haft problemer med det, hverken med vore, eller nogen som helst andres produkter, i hele verden, før der var en der syntes der skulle laves hetz på det her på h4a. Det morsomme var bare at hans egen forstærker var opgivet til 120/240.. nøjagtig som det vi blev hetzet for. OG hans kunne bare ikke levere wattene.. det blev vist til 20% for lidt.. det hetzer DU derimod ikke ? hvorfor egenligt ikke.. der er ikke kun tale om at skrive man fordobler.. men endvidere leverer produktet end ikke varen  |
|
|
Jamen da! Har vi ikke Esbjerg på banen her  . Jeg kan huske, at du har refereret fra en test i et tysk blad. I den selvsamme test finder man denne powercube på Dali Gravity:  Og nu er mit spørgsmål så. Hvor er det lige den ikke leverer varen. Hvordan kan man faktisk overhovedet tillade sig at nævne den i en Densen sammenhæng. Man kan ikke finde noget punkt, hvor de faktisk kan sammenlignes. Det er lifestyle mod den totale overmagt. Det der undrer mig allermest er dog, at da du refererer fra denne test, så må denneher powercube være dig bekendt. Men hvis den skulle være svær at forstå, så har dette tyske blad målt, at den afgiver 28,28V ind i 8, 6, 4, 3, 2 Ohm i +-60grader uden overhovedet at indskrænke udgangsspæningen. Under cuben står der osse ét eller andet på vist nok tysk. Det skulle betyde "absolut stabil i enhver belastning" Indlægget her kan osse læses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56432&P N=1&TPN=1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Det er nu ikke en fejl at vi opgiver vores effekter som f.eks 125w 8 ohm, og 250w i 4. Men du (og ca 2 andre) er de første i verden der mener det er fordi skulle forsøge at give indtryk af at have opfundet den perfekte forstærker. Alle andre ved godt at vi og alle de andre der opgiver effekt på den måde (Krell, Dali, Gamut, Marantz etc etc etc) ikke har hævdet at have opfundet den perfekte forstærker. Du mangler dog at hamre løs på de andre mærker ? kommer det snart ? Jeg tror det ikke, men hvis du er en kompetent tekniker, ved du jo også at der er regler for hvad man må skrive effektmæssigt, og det er som bekendt at man skal opgive minimumsdata, og det gør vi. Det morer mig egenligt at vi har lavet forstærkere i 15 år, og altid opgivet effekt på den måde, og så efter 15 år, hvor vi (og en masse kollegaer) har opgivet effekt på den måde, så bliver det opdaget på et dansk forum at vi (og vore kollegaer) de sidste 15 år har lavet den perfekte forstærker uden at andre end jer opdagede det 
|
|
|
Indlæg kommenteret i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56432&g et=last#1589983
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Nej har stadig kun 15 års professionel erfaring (incl indkøb og design), og da vi selv havde printproduktion var det en beskeden produktion med kun 2 Siemens SMD robotter, en 4 meter lang IR ovn, bølgelodder etc etc. Så jeg er nok bare en novice, der roder lidt i værkstedet, som min far sagde om vores fabrik på 1937m2 dengang. Men fædre er jo heller aldrig til at stille tilfreds
|
|
|
Din far lyder da til at være temmeligt intelligent
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle du ikke komme tilbage til tråden KVK ??
Det er sku lidt off-topic - det der.....
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Skulle du ikke komme tilbage til tråden KVK ?? |
|
|
Godt forslag King... Det er jo ret paradoksalt, at KvK opretter en ny tråd til dét emne, der er off-topic i denne tråd, men han bliver selv ved, og ved, og ved og ved med at skrive off-topic her i tråden... I relation til Editors Choice, så synes jeg faktisk det er skønt, at der også her på H4A er anmeldere, der kan blive så begejstrede for et produkt, at de synes det skal have tildelt en særlig hæder. Det vidner da i høj grad om entusiasme og glæde ved hifi, så bliv endelig ved med det  Samme princip kan ses eks ved www.sixmoons.com som også har nogle entusiastiske anmeldelser...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Skulle du ikke komme tilbage til tråden KVK ?? |
|
|
Du har da en pointe der! Hvis man skulle finde mig i bedømmelseskommiteen, så ville jeg være Simon i den sammenhæng: http://www.youtube.com/watch?v=Mn6HGMfxIVQTil gengæld ville der ikke for andre være tvivl om for hvem og hvornår kloken ringede.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg er ikke enig i, at man skal have flere Editors Choice, fordi tingene hele tiden bliver bedre og bedre. Det rykker jo også ved betegnelsen "middel", som i takt med udviklingen bliver mere og mere krævende. Elelrs ender vi jo en dag med, at alle produkter i hele verden er over middel, fordi man uddeler EC til alt der var over den middel man havde for 100 år siden.
Men som jeg før har sagt, så mener jeg ikke udviklingen går så hurtigt som producenterne gerne vil fortælle. Min gamle DOXA fra midt-90'erne, var ganske habil da den var ny. Nu 10 år senere har flere mærker været igennem 5-10 generationer af forstærkere, der alle påstod at være ekstremt meget bedre. Men det pudsige er bare, at den gamle DOXA stadig følger med uden problemer.
Transistorer som MJ15024/MJ15025 kunne jeg sagtens finde på at anvende i dag. De er ganske vist ikke så hurtige som mange Sanken typer, og ej heller så lineære. Men det lyder faktisk ganske glimrende. Faktisk benytter et firma som DOXA netop langsommere typer, fordi de simpelthen lyder bedre, end de ULTRA hurtige og lineære japanske typer. Dette vel at mærke baseret på lyttetest. Og det har jeg en mistanke om at mange High End firmaer glemmer.. Ellers er der flere produkter jeg ikke forstår er blevet lanceret... Jeg tror problemet ligger i, at mange bare pr automatik vælger eks Sanken, fordi de laver de mest lineære og hurtige transistorer. Men det er IKKE garanti for at de ALTID lyder bedst i ALLE konstruktioner.
Som Thomas selv har været inde på, så skal man ikke helt afskrive mange af de engelske producenter, idet de ofte formår at lave nogle ret musikalske sager. Men det er sjældent baseret på de hurtigste og mest lineære transistorer.
Jeg tror vi skal have entusiasmen tilbage til HiFi producenterne. Man skal ikke bare vælge den teoretisk bedste komponent. Man skal vælge den, der lige nøjagtig i den givne appliaktion fungerer bedst. Et godt eksempel er igen DOXA. Min er eks baseret på nogle ganske almindelige 6 MHz industri-transistorer. Men pudsigt nok kan man i en 10 år ældre DOXA konstruktion finde udgange af en helt anden type... Her anvendes faktisk nogle ret lineære japanske 60 MHz typer. Altså 10 gange hurtigere. Havde DOXA fulgt strømmen, ville han bare konkludere at han fremover skulle bruge de hurtige typer... Men nope. Han valgte at lytte, og konstaterede at i den nye konstruktion, var de langsommere typer faktisk bedre.
En vigtig ting omkring udgangstransistorer tror jeg i øvrigt er, at man anvender samme typer som udgange og drivere. Det kan jeg se DOXA har valgt at gøre. Samme metode blev anvendt Gravity, og uden at fornærme nogen, vil jeg påstå at de begge er ganske kompetente forstærkere. Jeg har selv afprøvet det på nogle forstærkere, hvor jeg kunne bytte drivere, og det er altså et trick der fungerer, selvom det kan virke lidt overkill.
Jeg ville i øvrigt heller ikke helt afskrive Toshibas 2SA1302 og 2SC3281. Det er et par ganske fornuftige transer!
|
|
|
2SA1302 og 2SC3281 er skam rigtig fine audio transistorer. Luxman anvendte f.eks. disse i deres største klasse A trin og Sanken i deres mellemklasse produkter. Mark Levinson anvender vel også stadig den gammelkendte Motorola type?. Har du foresten en ide om, hvor 2SA1302 og 2SC3281 kan købes?. Mener Toshiba har stoppet med at producere dem.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Jeg tror også det var overraskende for mange, at B&W formåede at redesigne 800-serien i så høj grad, at der var tale om en helt ny højttaler i både bas, mellemtone og diskant, selvom diamant-membranerne naturligvis var det helt store PR-stunt.
|
|
|
PR-stunt? Hvor har du det fra..?
Hvis de ikke er lavet af diamant krystaller, hvad er de så lavet af..? Og hvordan får de en dome til at gå op til 60 - 70 kHz før den bryder op..?
Jeg tog faktisk så sent som i går, et billede af sådan en B&W diskant dome...

De glimter ellers flot? Er det knust sukker eller hvad? 
De smadrer også når man rør ved dem..? Og de lyder 1000 gange bedre end deres gamle alu domes..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
sidste chance for at vende tilbage til topic, ellers lukker vi tråden!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg siddet og fulgt lidt med i diskussionen og jeg er faktisk stadig ikke sikker på hvad Editors Choice i virkeligheden indebærer. Der har også været lidt diskussion omkring hvordan de forskellige komponenter bliver anmeldt og hvordan det skal gøres. En anmeldelse kan vel aldrig nogensinde blive anerledes end hvordan den pågældende person opfatter tingene i den pågældende situation. Jeg mener at det musik jeg hører afænger meget af mit humør og dermed krav til udstyret, hvis jeg hører en eller anden form for "gå i byen musik" så er meget bas meget godt, men sidder jeg og er trist og hører noget stille er situationen en anden. Der jeg vil hen, er at der hver gang bliver testet forskelligt musik på forskellige tidspunkter, det ville måske gøre det hele meget lettere. "meget god opløsning" er en kommentar jeg ikke rigtigt kan bruge til noget. Det jeg vil høre er, er den pågældende ting god til jazz, rock, techno, whatever. Så kan jeg tage ud og lytte, men stadig have en idé om hvad det er jeg skal lægge mærke til. Evt test forskellige forstærkere med forskellige højttalere. F.eks. fungerer Denon og B&W ikke altid lige godt sammen, så det vil være direkte dumt at sige at en B&W 800D er en dårlig højttaler, fordi den er testet på en forstærker der absolut ikke klangmæssigt passer på den.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... Jeg kan huske at Cayin 252B fik Editors Choice prædikatet af Bruno. Men vil det så sige at den er det bedste af det bedste uden skelen til prisen?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og betyder det at han selv har valgt at købe den??? Man kan vel ikke som anmelder udtale, at denne forstærker ville jeg selv vælge (Editors Choice), og så gå ud og købe noget helt andet. Det er da upålideligt. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Og betyder det at han selv har valgt at købe den??? Man kan vel ikke som anmelder udtale, at denne forstærker ville jeg selv vælge (Editors Choice), og så gå ud og købe noget helt andet. Det er da upålideligt. |
|
|
Det kunne hedde Editors Choice, hvis jeg havde råd.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Hurtig skrev:
| Og betyder det at han selv har valgt at købe den??? Man kan vel ikke som anmelder udtale, at denne forstærker ville jeg selv vælge (Editors Choice), og så gå ud og købe noget helt andet. Det er da upålideligt. |
|
|
Det kunne hedde Editors Choice, hvis jeg havde råd.
André Jensen
|
|
|
Men han har jo nok råd til 7000 kroners Cayin?
|
| Til top |
|
| |
Kjaergaard Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 30 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
Selvfølgeligt er det da ikke upålideligt, hold nu op Hurtig !.
En Editors Choice kan/skal naturligvis være differentieret, så det også i de billigere prisklasser er muligt, at udråbe et apparat som værende absolut "frontløber" i prisklassen.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mastervol: Brunos fire år gamle test må stå for Brunos egen regning, men du kender nok selv svaret på spørgsmålet. Hvis du læser konklusionen ( "7.500 kr. er nærmest latterligt lavt prissat"), hvoraf det fremgår, at han er meget, meget overrasket over ydelsen i forhold til prisen, så finder du i hvert fald svaret. Det viser også, at man aldrig bare skal se EC-mærket uden at læse teksten. Hverken EC eller et 13-tal siger ret meget konkret om hvorfor apparatet er så godt. Netop derfor er det nuværende system udemærket, fordi EC suppleres med en tekst, der beskriver produktet nærmere. Noget helt andet er, at jeg næsten med sikkerhed kan sige, at et produkt til 7.500,- (har aldrig hørt den pågældende Cayin og vil ikke udtale mig om den eller Brunos test) i dag ikke ville få EC, hvis det primære argument er pris/kvalitet. Mere vil jeg ikke sige lige nu, men vi arbejder på at få lidt mere balance i skalaen... @ Hurtig: Det kommer ikke som den store overraskelse for mig, at du i den sammenhæng kalder os "upålidelige". Lignende ord har du efterhånden fisket op af hatten mange gange når det kommer til vores anmelderevner. For at svare på dit spørgsmål, så har jeg ingen anelse om, hvorvidt Bruno købte den Cayin. Jeg synes faktisk heller ikke det er et relevant spørgsmål at stille. At en anmelder giver et produkt EC, er naturligvis ikke ensbetydende med, at det er juridisk bindende at købe det pågældende produkt. Du stiller det op som om EC inkluderer en købsbetingelse for anmelderen. Lad nu være med at være så firkantet for pokker!
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm hvis editors choice skal betyde andet at det er en reference, men også betyde at anmelderen skal købe den for at virke troværdig, for hvis ikke man har pengene til det, så er det sgu ikke nemt. Så tror jeg sgu ikke der er mange anmeldere som kan klare sig, man ser nok aldrig noget rigtig dyrt highend som editors choice så, men så brokker man sig vel også bare - jeg gad sgu godt se hvordan Hurtigs idelle verden ser ud, det må da være en verden hvor alle folk ved alt, og er mega rige. 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i læst hvordan anmeldelserne er blevet vurderet nu? http://www.hifi4all.dk/content/anmeldelser.aspIkonforklaring Ud fra enkelte anmeldelser vil 2 slags symboler kunne ses. Symbolerne angiver en klassificering som er tildelt produktet.
Disse er som følger: |
 |
Editors Choice! Tildeles et produkt, som samstemmigt af minimum 2 redaktionelle anmeldere, er vurderet til værende unikt. |
 |
Top klasse! Tildeles et produkt, som af anmelderen findes ganske særligt - dog ikke på højde med Editors Choice. |
Jeg har svært ved at forstå hvad problemet er, især her på side 6. Uanset hvordan et hifi magasin online eller på papir klassificerer produkter, så vil der være nogen der ikke syntes det er hensigtsmæssigt. Det tror jeg at vi har fået afdækket helt fint her i tråden. Det giver altid tid til eftertanke, og vi revurderer løbende vores måde at gøre tingene på. Dog tror jeg at for kontinuitetens skyld at der skal overordentlig gode argumenter til før at det ændres. Den ændring der er vigtigst er det at der skal 2 til at give et produkt vores højeste udmærkelse, og det må alt andet lige være bedre en en enkelt persons holdning.
-- Efter jeg har skrevet ovenstående er forklaringen uddybet igen, inkl. de retningslinjer vi udstikker til leverandøren. Ikonforklaring Ud fra enkelte anmeldelser vil 3 slags symboler kunne ses. Symbolerne angiver en klassificering som er tildelt produktet.
Disse er som følger: |
 |
Editors Choice! Tildeles et produkt, som samstemmigt af minimum 2 redaktionelle anmeldere, er vurderet til værende unikt. |
 |
Top klasse! Tildeles et produkt, som af anmelderen findes ganske særligt - dog ikke på højde med Editors Choice. |
 |
Best-buy! Tildeles et produkt, som ifølge
anmelderen i usædvanlig høj grad giver valuta for penge i forhold til
den respektive prisklasse. |
Guidelines for test Af dette dokument ses de guidelines, som HIFI4ALL.DK gør brug af ved udførelse af en test.
Klik for at læse guiden |
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|