Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 02:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hvad var deres melding ?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Krammeboksen lød bedre via analog out, ingen kig på jitter ved brug af ekstern DAC desværre, super super fjernbetjening. Økonomi midt mellem Krammebox og Transporter, så det var ok.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Det er også min erfaring at squeezeboxen lyder lidt bedre via analog out...   det bruger jeg også kun i mit soveværelse og lign...

Stereophile var lidt grundigere i deres test - ligger online for interesserede.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det var også Stereophiles der fik mig til at lugte lidt blod
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

SONOS er mit bedste køb længe. Jeg har mine SONOS enheder til at hente fra min NAS enhed (Synology server). Nu skal jeg aldrig mere tænde min PC for at lytte til musik. Enklere kan det ikke blive. Jeg har ikke roser nok til SONOS. Det spiller super godt, og jeg har ikke oplevet nogen sange, som har hakket en eneste gang. SONOS får mine varmeste anbefalinger... Brugervenligheden er i top, både installation og brug. Alle jeg har haft på besøg kan med det samme finde ud af SONOS. Ved festlige lejligheder finder gæsterne selv den musik de vil høre. Ikke mere rod i cd'er, ikke mere rod i PCen, ingen tilslutninger med kabel... SONOS har givet mig ny energi til musiklytningen.

Jep SONOS er dyrt udstyr… Men man får noget for pengene, og efter at have brugt SONOS i tre måneder syntes jeg faktisk at det er en fair pris.

Til top Vis Jalo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalo

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
Knoxville skrev:

Jeg har fået sonos systemet op og køre, det er enomrt enkelt og ligetil at betjene og sætte op...

Desværre var den My Book Nas harddisk jeg bestilte ikke Vista kompitabel - så nu skal jeg have fundet en anden der ER.

Spændende med en, der rent faktisk har modtaget sit Sonos - tillykke med det  Jeg har et par spørgsmål jeg håber du kan hjælpe med:

• Kan Sonos finde & bruge en NAS disk, der er tilsluttet en router - eller skal den tilsluttes direkte til den første zoneplayer?
  • Når du siger Vista kompatibel betyder det så at Vista ikke kan finde din NAS-enhed og at du derfor ikke kan smide musik på den?

Mvh Jonas

Nu har jeg ikke lgie tid til at læse det hele, da jeg er til matematik...
Men jeg ved at det virker

Har en WD world edition, bærbar med vista og sonos - og det spiller perfekt

Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
JoeConsultant skrev:
Knoxville skrev:

Jeg har fået sonos systemet op og køre, det er enomrt enkelt og ligetil at betjene og sætte op...

Desværre var den My Book Nas harddisk jeg bestilte ikke Vista kompitabel - så nu skal jeg have fundet en anden der ER.

Spændende med en, der rent faktisk har modtaget sit Sonos - tillykke med det  Jeg har et par spørgsmål jeg håber du kan hjælpe med:

• Kan Sonos finde & bruge en NAS disk, der er tilsluttet en router - eller skal den tilsluttes direkte til den første zoneplayer?
  • Når du siger Vista kompatibel betyder det så at Vista ikke kan finde din NAS-enhed og at du derfor ikke kan smide musik på den?

Mvh Jonas

Nu har jeg ikke lgie tid til at læse det hele, da jeg er til matematik...
Men jeg ved at det virker

Har en WD world edition, bærbar med vista og sonos - og det spiller perfekt

Har også selv fået mit op at køre perfekt med en Synology NAS-enhed.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Tror nok jeg fik skrevet at det også var lykkedes mig at få det til at køre...  virker perfekt... ska bar have lavet en backup af de godt 300gb man har liggende.

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Lige et par sprørgsmål eller tre.

1) Er på vej til at anskaffe SONOS, samt en NAS-server. Hvilken NAS kan I anbefale? Der skal være plads til 2 diske på minimum 500GB pr. stk., gerne større.

2) Kan SONOS afløse mit lydkort i min pc? Med det mener jeg, kan jeg få lyd fra AVI-optagelser og lyd fra DVD-skiver via SONOS'en? Eller skal jeg stadigvæk bruge mit lydkort i pc'en til det?

3) Hvilket format skal jeg rippe i for at få bedst muligt lyd? Flere nævner FLAC, men er det bedre en WAV Lossless når vi udelukkende taler lydkvalitet? Hvad er fordele / ulemper med de 2 formater?

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

KoxxBoxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

3) Hvilket format skal jeg rippe i for at få bedst muligt lyd? Flere nævner FLAC, men er det bedre en WAV Lossless når vi udelukkende taler lydkvalitet? Hvad er fordele / ulemper med de 2 formater?

Fordelene ved FLAC:

a) Lydkvaliteten er den samme som med wav-filer.

b) De fylder mindre (typisk mellem 60-75% af den originale wav-fil).

c) Tags. Man skal tænke sig om, når man navngiver wav-filer, hvis ikke ens bibliotek skal ende som et syndigt rod i diverse medieafspillere. FLAC understøtter metatags på samme måde som MP3 mm.

FLAC-filer kan i øvrigt nemt konverteres til wav-filer (eller andre formater). Jeg bruger selv Foobar2000 til formålet.

Til top Vis KoxxBoxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KoxxBoxx

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Er WD world edition = WD My Book World Edition?? I saa fald vil jeg nok overveje andre muligheder.

Har selv en, som ioevrigt er min anden. Den foerste doede af varmeslag. Jeg havde vaeret saa uforsiktig at ligge den ned paa siden, og havde ikke lige lagt maerke til at dioderne indikerede varmechock. Der roeg lige et par timers arbejde med at rippe cd'er til HD :(

Men det er sikkert selvforskyldt. Noget andet og meget mere frustrerende er den software der foelger med: MioNet. En dag jeg kom hjem fra arbejde og ville hoere noget musik kunne min PC ikke finde min NAS. Grunden var at MioNet's server var gaaet ned. Og derfor kan man jo selvfoelelig ikke tilgaa mit egen lokale netvaerkdrev??? Lidt specielt at goere ens lokale NAS afhaengig af deres servers downtime.

Skulle jeg koebe NAS igen vil jeg overveje
http://www.netgear.com/Products/Storage/NetworkStorage/SC101 T.aspx

evt sammen med
http://www.netgear.com/Products/Entertainment/DigitalMediaPl ayers/EVA8000.aspx

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Sonologys DS serie virker rigtigt godt. Bruger selv DS 207+ til Sonos.

Hvis du ikke har brug for to diske og alt muligt Active Directory gejl kan Buffalo Linkstation være et rigtigt godt bud. Mener også den nyeste version har passiv køling = ingen blæserstøj.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

1) Er på vej til at anskaffe SONOS, samt en NAS-server. Hvilken NAS kan I anbefale? Der skal være plads til 2 diske på minimum 500GB pr. stk., gerne større.

Sonology DS 207 +. Plads til to diske på hvilken som helst størrelse - enten spejlede (sikkerhed) eller som én stor disk. Kører fantastisk. Blæser kan høres på 1½ ms afstand, ikke længere.

Nyt på vej....

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
emarkussen skrev:

Sonology DS 207 +. Plads til to diske på hvilken som helst størrelse - enten spejlede (sikkerhed) eller som én stor disk. Kører fantastisk. Blæser kan høres på 1½ ms afstand, ikke længere.

1½ millisekunders afstand? Skal man så blot bevæge sig 1½ millisekunder væk fra serveren, og så kan man ikke høre den

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
JoeConsultant skrev:
emarkussen skrev:

1½ millisekunders afstand? Skal man så blot bevæge sig 1½ millisekunder væk fra serveren, og så kan man ikke høre den

Jep, jeg måler alting ULTRA nøjagtigt, så lige nøjagtigt 1½ millisekund skal man bevæge sig væk  på 1 millisekunds afstand larmer den vildt meget!

Hæ... 1½ meter skulle der jo ha stået

Nyt på vej....

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

he he

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at koble Sonos systemet op mod en trådløs netværk med router men uden pc indblandet?

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Sonos skriver til mig at man SKAL forbinde den første enhed med netværkskabel og derefter fungere alt trådløst.

Når der er netværkskort i enheden burde det da være en smal sag at lave et trådløs netværkskort for det smarte går jo lidt af hvis man skal trække 5 meter netværkskabel fra routeren til den første Sonos enhed.

Sonos svarede ikke på om hvorfor de ikke kunne lave det hele wireless

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Der er kommet en ny enhed til Sonos systemet. Den kan kobles på routeren og fungerer så som konverteringsenhed mellem netværket og Sonos trådløse ditto.

På den måde behøver du ikke, at benytte den første Sonos (passiv/aktiv), et sted hvor der er netværk tilgængeligt.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

De suporterer ikke løsningen uden ledning til den første enhed - men det kan godt lade sig gøre at køre trådløst - så skal du bare have en nas disk tilsluttet den ene sonos enhed.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes